Kerst

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Charlotte

Re: Kerst

Bericht door Charlotte »

Leuk een boom aan het plafond.
Ik heb het bij vrienden wel eens gezien.
Bij ons kan ie gewoon op de grond.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Yolanda

Bericht door Yolanda »

In het blaadje van intratuin zag ik een kunstboom voor in de vensterbank, mss een overweging waard, want waar moet ik die boom kwijt?!! Emi ligt nog zo graag in de bench en die staat op de plek waar ik normaal de boom neerzet.

Mary

Bericht door Mary »

Ik heb al jaren drie kleine boompjes op de vensterbanken.
Ook wanneer ik wel een echte boom neerzet.
Staat heel erg leuk.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Saartje

Bericht door Saartje »

O das super hier komt ie ook op een tafeltje
Martine schreef:Hij liet hier de boom (en zijn inhoud) met rust hoor.
De boom stond wel altijd op een tafeltje van 45 cm hoog.

Mary

Bericht door Mary »

Mary schreef:In bestelling bij Overvecht De Amsterdamse Poort. :grijns:
Ik heb hem. Leuk! Alleen doet de helft van de led-verlichting het niet.
Jammer, hoop dat man er nog iets mee kan.

loes

Bericht door loes »

Zeker jammer. Ik vind die leds toch (nog) vaak kuren hebben.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

andrea21

Bericht door andrea21 »

Ik was afgelopen zondag in Hoogwoud bij De Boet daar hadden ze idd plafond kerstebomen apart hoor.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

karin73

Bericht door karin73 »

Mijn jongste dochter was vandaag vrij. Dus toen ik thuiskwam van mijn werk, trof ik een verrassing... Gerrit en Sterre hadden de kamer al voorzien van de kerstboom.

Zelf was ik dit eigenlijk niet vòòr het weekend van plan, maar nu de boom staat vind ik het wel gezellig. Nu de rest van het huis nog.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Martine

Bericht door Martine »

Leuk, leuk, leuk! Genieten weer!

Wij zetten hem altijd het weekend na Sint neer, maar dit keer zijn de jongens naar hun vader dus wachten we waarschijnlijk nog een weekje. ...Maar ook hier kan hij plotseling zomaar staan... maar waar...?
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

H.v.witzenburg

Bericht door H.v.witzenburg »

Ben ook maar begonnen maak er dit jaar niet zoveel werk van, of mijn hulp moet helpen maar de ramen zijn versiert en de kersthuisjes laat ik dit jaar verstek gaan. de kerstboom in de straat word een vraagteken heb nog steeds niets gehoord van de gemeente, zou terug gebeld worden ze hebben alleen niet er bij gezegd welk jaar! dus afwachten heb al twee keer gebeld maar word nu van het kastje naar de muur gestuurd. de buren willen nueerst een boom anders doen er een paar niet mee, nou ze kunnen mij wat, we wachten nog even af vorig jaar kreeg ik eind november al bericht dat er een boom werd geplaatst dus afwachten maar groeten Hein. :kerstb1: :winter2: :hboom: :kersthond:

Martine

Bericht door Martine »

H.v.witzenburg schreef:Ben ook maar begonnen maak er dit jaar niet zoveel werk van, of mijn hulp moet helpen maar de ramen zijn versiert en de kersthuisjes laat ik dit jaar verstek gaan. de kerstboom in de straat word een vraagteken heb nog steeds niets gehoord van de gemeente, zou terug gebeld worden ze hebben alleen niet er bij gezegd welk jaar! dus afwachten heb al twee keer gebeld maar word nu van het kastje naar de muur gestuurd. de buren willen nueerst een boom anders doen er een paar niet mee, nou ze kunnen mij wat, we wachten nog even af vorig jaar kreeg ik eind november al bericht dat er een boom werd geplaatst dus afwachten maar groeten Hein. :kerstb1: :winter2: :hboom: :kersthond:

Hier in de gemeente zijn ze niet zo scheutig hoor; een kerstboom op verzoek... :hmm:
De boom die hier ons dorp opsiert wordt elk jaar geschonken door de winkeliersvereniging en kost best een paar centen; daar komt echt geen gemeente aan te pas.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Erna

Bericht door Erna »

Karin wat een leuke verrassing bij thuiskomst. Gezellig dat de boom weer staat.
Ik ga hem morgen neer zetten. :hboom:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

karin73

Bericht door karin73 »

Hier regelt de gemeente de kerstbomen in de twee kernen altijd wel. Op een hele slimme en goedkope manier...
Mensen die een kapvergunning aanvragen voor een grote naaldboom in de tuin, wordt gevraagd om tot december met de kap te wachten, dan doet de gemeente het voor ze.... :grijns: Een prima manier, geen dure transportkosten, mensen blij want zij hoeven de boom niet af te voeren en de gemeente een goedkope boom. Mensen die hier aan meewerken hoeven zelfs de legekosten voor de aanvraag van de vergunning niet te betalen.

Daarnaast staan er ieder jaar op vaste plaatsen in het dorp kleine bomen. Een schenking van de gemeente aan de wijkverenigingen. Iedere wijkvereniging heeft eenmalig versiering gekregen en ieder jaar een boom.

Ik zet normaal nooit de boom direct na de kerst, inderdaad meestal een weekendje later, maar nu was het gedaan.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Mary

Bericht door Mary »

Wij waren niet van plan om een boom neer te zetten.
Maar we kwamen er een tegen, zo pittig.....
Hij staat al in de standaard in het tuinhuisje te wachten.
Eerst nog een verjaardag vieren.

loes

Bericht door loes »

Meestal zijn we vroeg, maar met Berts knieblessure zal het een hele klus worden om de spullen uit de kelder te halen. Er staat ook nog van alles dat weg moest, zelfs de Berlingo ligt nog vol met afval :( . Het zal de kunstboom wel weer worden, die we nu dus voor het 3e jaar opzetten. Vol opgetuigd zie je het verschil niet, dus dat is niet echt een punt. Een nieuwe lichtslang moet er wel komen want de andere 3 hangen nog op het balkon. Verder ben ik een engeltjesgek, dus is alles nogal :innocent: :halo:
Hier in de gemeente krijgen de wijkcommittees op aanvraag kerstbomen in het kader van Opzoomeren (straat opleuken en verbroedering).
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Saartje

Bericht door Saartje »

:lol: wat een leuk filmpje

Erna

Bericht door Erna »

Grappig, de hond heeft er duidelijk schik in.

Hij staat, wat een rot klus vind ik het toch altijd. :kerstb1: De rest van de week maar. En Pim had in het weekend buiten, zowel voor als achter al versierd. :yes2:
Wij hebben leibomen aan de voorkant staan, is altijd erg leuk.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ah, leuk, Erna! Ik moet zien dat ik een flinke boom krijg nu dat kan in huis. Heb een aantal jaren zonder gedaan. En ik moet Bert zover zien te krijgen, dat ie me helpt.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Zo'n grote boom kan je niet in je eentje halen en neezetten, daar moet Bert zeker mee helpen. De rest lukt dan wel. Succes Ariënne.

Gesloten