Fruintjes
Jozé ik begrijp jouw standpunt wel, maar het is toch lastig om de goede oplossing te vinden. Het mooiste zou zijn twee pups uit een ander, misschien te groot nestje. Dan moeten de pups wel even oud zijn anders lukt het niet. En uitleen, dat is moeilijk. Misschien goed voor de pup. Maar wat denk je van de moederhond, je kan haar toch niet zomaar de pup afnemen. Zelf zou ik daar ook niet zo goed tegen kunnen.
Groetjes, Erna.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Jajo
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben toch nog uit de tijd dat in het
volksbuurtje waar ik opgroeide mensen geen honden fokten. Die honden liepen altijd
los en kregen gewoon jongen, vader vrijwel altijd onbekend.
Het heeft even geduurd voor ik begreep waarom dergelijke honden altijd maar
een jonkie hadden.
Vaak hielden ze die zelf als er geen liefhebber voor was.
Met al die eenlingen kwam het trouwens ook goed.
volksbuurtje waar ik opgroeide mensen geen honden fokten. Die honden liepen altijd
los en kregen gewoon jongen, vader vrijwel altijd onbekend.
Het heeft even geduurd voor ik begreep waarom dergelijke honden altijd maar
een jonkie hadden.
Vaak hielden ze die zelf als er geen liefhebber voor was.
Met al die eenlingen kwam het trouwens ook goed.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Verkeerd begrepen Jozé.Jajo schreef:Erna, ik bedoelde ook dat een ander nest waar er heel veel in zitten, er twee uitleent aan de moederhond met één pup. Kunnen natuurlijk ook border terriers zijn of zo, maakt niet uit.
Nee, ze moeten mij mijn kindertjes ook niet afnemen, daar kan ik in meevoelen!![]()
Groetjes, Jozé
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Kreeg zoeven een tussenberichtje van Betty, de eigenares van Clariss.
Ze heeft het heel druk met het pupje, want Clariss begreep na wakker worden uit de narcose niet wat ze met de pup aan moest, maar sinds vanmiddag gaat dat beter.
Als moeder en kind elkaar vinden, is er natuurlijk goede hoop, dat het verder goed gaat.
Maar op deze manier is een nest toch een hele zorg en lijkt niet echt op de fijne (hoewel drukke) tijd die Erna en Maria nu hebben.
Ja, Jajo, aan een paar leenpups had ik ook al gedacht, maar waar vind je die zo snel? En nu Clariss (nog) niet moedert, zou zelfs bij een ander nest plaatsen een optie zijn.
Ik weet niet of het pupje bij Clariss drinkt, maar anders zal de melkgift toch ook wel stoppen? Hoeft geen ramp te zijn, want ik heb 5 pups kunstmatig gevoed toen Adah na een paar dagen (bijna) geen melk meer had.
Ze heeft het heel druk met het pupje, want Clariss begreep na wakker worden uit de narcose niet wat ze met de pup aan moest, maar sinds vanmiddag gaat dat beter.
Als moeder en kind elkaar vinden, is er natuurlijk goede hoop, dat het verder goed gaat.
Maar op deze manier is een nest toch een hele zorg en lijkt niet echt op de fijne (hoewel drukke) tijd die Erna en Maria nu hebben.
Ja, Jajo, aan een paar leenpups had ik ook al gedacht, maar waar vind je die zo snel? En nu Clariss (nog) niet moedert, zou zelfs bij een ander nest plaatsen een optie zijn.
Ik weet niet of het pupje bij Clariss drinkt, maar anders zal de melkgift toch ook wel stoppen? Hoeft geen ramp te zijn, want ik heb 5 pups kunstmatig gevoed toen Adah na een paar dagen (bijna) geen melk meer had.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Zou je in zo'n geval niet kunnen informeren bij de plaatselijke Amivedi / dierenbescherming ??? Er zijn hier ook vrijwilligers organisaties die zich b.v. met plaatsing vanuit tijdelijke opvang werken. Daar kan zomaar een moedertje tussen zitten.
Als je dat zou willen, moet het wel snel geregeld worden denk ik. Nu zou Clariss misschien toch nog pups accepteren.
Als je dat zou willen, moet het wel snel geregeld worden denk ik. Nu zou Clariss misschien toch nog pups accepteren.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Susie wilde de eerste dag ook nog niets weten van kleine Boris.
Haar baasjes waren daar ook heel erg bezorgd over. Maar ineens was het ijs gebroken, en ontwikkelde Susie zich tot een voorbeeldig moedertje.
Gelukkig, want ook ik maakte mij daar toch wel zorgen om.
Een keizersnede is toch een onnatuurlijke manier van geboren worden, en die narcose moet ook eerst echt uitgewerkt zijn.
Ik ben altijd heel dankbaar geweest dat het bij onze honden zo makkelijk ging, en bij heel veel andere honden gelukkig ook.
Haar baasjes waren daar ook heel erg bezorgd over. Maar ineens was het ijs gebroken, en ontwikkelde Susie zich tot een voorbeeldig moedertje.
Gelukkig, want ook ik maakte mij daar toch wel zorgen om.
Een keizersnede is toch een onnatuurlijke manier van geboren worden, en die narcose moet ook eerst echt uitgewerkt zijn.
Ik ben altijd heel dankbaar geweest dat het bij onze honden zo makkelijk ging, en bij heel veel andere honden gelukkig ook.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Er is weer een nestje, maar helaas weer zeer klein :
1-1
, waarvan, zoveel ik er van weet, de reu bij de moeder zal blijven. Dat schiet niet op
. O ja, het betreft Pinke(lotje) en Vasco van Abtswoude. Vasco, die dus binnenkort vader zal worden van het nest van Jutte.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Hebben jullie de foto's van Jutte op de fotosite gezien? DIK! Volgens Corrie is er ook veel beweging. Weer heel spannend.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004