Plasprobleem

Hier kun je vragen stellen of je zorgen delen omtrent kleine gezondheidskwesties van je hond. Neem contact op met een dierenarts voor deskundig advies.
Mirjam1962

Plasprobleem

Bericht door Mirjam1962 »

Vanmorgen heb ik de DA gebeld voor Elmer.
Zeer regelmatig ligt er een grote plas in huis en dat ging wat beter vlak na zijn operatie maar het is weer helemaal mis.
Wij laten Elmer minimaal 5 of 6 keer goed uit per dag.
S'avonds zo laat mogelijk om 23 uur en Sylvester laat hem dan nog een keer uit als hij later thuis komt. Diets laat hem elke morgen om 5 uur uit en ik om 8 uur en de rest van de dag variabel en dan zeker weer om 17 uur en 19 uur.

na zijn uitje om 5 uur in de morgen vind ik bijna elke morgen om 8 uur een plas wat lijkt op een aftakking van de Rijn (om het te overdrijven).
Ik geef geen reactie en neem het hem 0,0 % kwalijk.
Twee weken geleden heb ik de DA gebeld en moest ik urine opvangen.
Na twee weken met een grote soeplepel en spuitje op straat gelopen te hebben en geen druppel opgevangen te hebben ben ik het zo zat!

Ik mag nu van de vloer wat opzuigen met een spuitje en als dat niet goed is dan neemt de DA wat urine af.

Hij drinkt niet overmatig veel water.
Voor zijn operatie was zijn suiker ietsje verhoogd maar dat had de DA op stress gegooid omdat dat heel vaak voor komt.

Ik vind het voor Elmer zo zielig omdat hij dan heel stil op zijn kussen ligt maar wij zijn werkelijk nog nooit boos geweest of wat gezegd.
Wij weten met zoveel dieren dat dit kan gebeuren maar ik wil voor zijn gezondheid weten waar dit door komt en waarom zo'n grote plas in huis en niet buiten.

We wachten het af en wordt dus vervolgd.

loes

Re: Plasprobleem

Bericht door loes »

Akelig Mirjam. Hoop dat het een kwestie van (niet)spierbeheersing en geen kwaal. Sterkte!
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Martine

Bericht door Martine »

Hè, wat lijkt me dit vervelend. Niet alleen voor Elmer, maar ook voor jullie. Ik hoop dat je hier een oplossing voor kunt vinden.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Saartje

Bericht door Saartje »

Ach wat zal dat voor jullie en Elmer vervelend zijn.
En zeker als Elmer altijd zindelijk is geweest,dan zal hij zich hierbij niet pretiig voelen omdat ie weet dat het niet mag

Sterkte ermee

Yolanda

Bericht door Yolanda »

Mag ik vragen waar hij voor is geopereert, ik loop hier nog niet zolang mee dus weet nog niet alles. Ik heb nml bij onze Saartje hetzelfde meegemaakt. Eerst was het omdat ze cortisone gebruikte voor haar rug en later toen ze cushing kreeg. De schatten kunnen er niets aan doen.. Bowie hier had ook ineens dat hij stond te plassen waar we bijstonden, hij was net uitgelaten. Hij is niet onze eigen hond dus ik zijn baas gebeld, die wilde er niets aan laten doen, nou ik zelf maar naar de da, die constateerde giga stenen in zijn blaas, operatief verwijderd het waren er 7!! Onze schatten zijn keihard, zullen zelf niets aangeven als ze pijn hebben dus neem het aub serieus!! Het kan van alles zijn.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Sneu, hoor.
Hopelijk valt er iets aan te doen bij Elmer!
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Vervelend probleem voor Elmer, en ook zielig omdat hij zindelijk is en nu zijn plas niet kan ophouden. Ik hoop dat ze de oorzaak kunnen vinden.
Sterkte met hem.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Jakkes, wat naar. En je maakt je natuurlijk zorgen.
Stapper laat wel eens wat plas lopen als hij ligt.
Meestal heeft hij dan anti-vlo of vaccinaties gehad.
Van varkensoren en gerookte botten krijgt hij het ook trouwens.
Is er in Elmers geval misschien enige samenhang met zoiets?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Mirjam1962

Voor Yolanda: Elmer is een aantal maanden geleden verlost van twee snelgroeiende bulten waar gelukkig een vetsubstantie inzat.
Het waren grote bulten dus we dachten dat deze bulten tegen zijn blaas aandrukten.
Het was ook een maand of twee over en nu is het weer sinds ruim een maand begonnen.
Ik denk niet dat het cushing is als ik naar die symptomen kijk.

Ik heb de hoop dat het een verslapte blaasspier (door ouderdom) is, zoals ik opgezocht heb.
Dit is met een pilletje op te lossen.
Hij is verder zo tierig als wat en speelt alsof het een jonge hond is.
Vorig jaar vonden we ook regelmatig poep en plas maar dat zou van Jimmy (overleden op 14jr. leeftijd in aug 2010) kunnen zijn geweest.

We zeggen er ook niets van tegen hem maar het wordt zo frustrerend als hij net uit is geweest en je vind zo'n riviertje in huis.
Het was een soort "way of living" geworden maar vanmorgen ging bij mij de knop om, alhoewel ik er al een tijdje mee bezig was.
Je schikt je snel in "dierenonhandigheidjes"
Ik zat wel vanmorgen opeens met tranen aan de telefoon bij de DA.

Wat dat betreft is ook ons huis wel gestoffeerd op zes katten en honden.
Pas hebben we laminaat gelegd op de bovenste verdiepingen ivm de katten.
Een poesje spuugt al haar hele leven wat brokjes uit waar niets aan te doen is.
Je weet niet beter maar die grote plassen kan niet voor Elmer zelf.

Dus je kan echt bij ons van de vloer eten met al dat gedweil :hihi:
De achterbuurman maakt er al grapjes over "Ik zie jou altijd met een dweil in je handen" :zwabber:

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Erg vervelend! En onzeker, als je de oorzaak niet weet. Vaak plassen hoort (bij mensen) wel bij ouderdomsdiabetes, misschien toch suiker? Hopelijk komt er wat duidelijkheid na onderzoek.

Yolanda

Bericht door Yolanda »

Ja wat ik al zei, het kan zoveel oorzaken hebben, maar vervelend is het wel, ook voor hem. Saartje zat hier echt met een schuldig gezicht, zo van ; baasje ik kan er niets aan doen hoor.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Ik hoop dat ze snel achter de oorzaak van Elmers plasprobleem komen en dat er een pilletje voor is.
Sterkte.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

rini

Bericht door rini »

Helaas ,de vele plasjes in huis komen mij bekend voor net als het zich schuldig voelen zonder dat je er maar iets van zegt.Opvangen van urine wilde ook niet.Als Barrel maar dacht dat je wat je wat in je handen had was hij gelijk uitgeplast :grijns: Maar met een pipetje in een plas kwamen we al een heel eind.

Maar eenmaal bij DA werd er Cusing en diabetes vastgesteld :cry: Maar de suiker was niet onder controle te krijgen en na 2.5 jaar veel gemartel hebben we toen (samen met DA ) besloten om Barrel in te laten slapen :cry:

Hopelijk komen ze er gauw achter wat het is en gaat het met Elmer gauw de goeie kant weer op :!:

Geef hem maar een extra :hug:
Afbeelding

Mirjam1962

Ik ga de knuffel geven en zodra ik plas heb in een spuitje horen jullie zo snel mogelijk de uitslag.

vanmorgen geen plas...... :worship:

Mirjam1962

Alsof hij het weet: het gaat redelijk goed op een grote plas na midden in de nacht van zaterdag op zondag. Die plas kon ik niet opspuiten omdat de plas maar twee uur oud voor onderzoek mag zijn.
Ik slaap er wel op (ALS ik slaap :gaap: ) want bij elke piep schiet ik mijn bed uit en laat hem uit.
Hij heeft zo'n penning aan zijn halsband en die hoor ik rammelen dus: gerammel, hond wakker...uit!

Martine

Bericht door Martine »

Is het heel dieronvriendelijk als ik zeg dat ik hem in zijn geval 's-nachts in een bench zou doen met een incontinentiematje op de bodem? Hoe zielig hij ook is; dit is toch geen doen? Ik heb ooit een vergeten plas in de hoek van de kamer veel te laat ontdekt waar ik nu nog dagelijks aan herinnerd word door een kromgetrokken vloerplank...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Niet dat hij dadelijk ook zoiets heeft als Rakker. :bibbers:
Zij had in de kamer geplast, tot twee keer toe, en uiteindelijk bleek een gezwel de oorzaak te zijn, die op/tegen de blaas drukte.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Saartje

Bericht door Saartje »

hè jakkes brrr niet aan denken

Yolanda

Bericht door Yolanda »

Waarom zou dat dieronvriendelijk zijn? Emi zit nog elke nacht in de bench, ze vind het zelf ook een veilige plek, ze gaat er zelf in als ze onzeker is over geluid of situaties.

loes

Bericht door loes »

Onze dames en met name Adah liggen ook nog vaak in de bench en kruipen er 's avonds ook vaak samen in. Het is een flinke bench, maar ik moet soms kijken hoeveel er in liggen want het is dan 1 knoedeltje.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten