Phoebe en Dinah.

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Martine

Re: Phoebes en Dinahs gezin

Bericht door Martine »

:thumbsup: :hihi:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een zoete hond. :hug:
Die Dana...gewoon hup!!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Mirjam1962

Bericht door Mirjam1962 »

Leuk dat je het tandje hebt. :grijns:

Renate

Bericht door Renate »

Dinah laat Dana gewoon in haar bek rommelen, heb ik de afgelopen dagen gezien. Dana houdt precies bij welke tandjes er los zitten en doorkomen. Ik vind het helemaal niet bij Dinah passen om zich zo aan Dana te onderwerpen. Het is me een tantetje.

Als Phoebe en Dinah los mogen gaat Dinah vaak in een hinderlaag liggen om Phoebe te verrassen met een aanval. Zo'n grappig gezicht, die tijger in het gras. Phoebe is er echter niet zo van onder de indruk.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Dat vind ik toch zo leuk he, dat Dana gewoon lekker haar gang kan gaan met Dinah.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Renate

Phoebe en Dinah.

Bericht door Renate »

Phoebe is geplukt vandaag en het is helemaal niet goed met haar vacht. Ze heeft een hele dunne ondervacht en op sommige plekken is haar huid rood en gevoelig. Waarschijnlijk is het een allergische reactie op andere brokken.
Martijn had laatst de verkeerde meegenomen voor Dinah. Het verkeerde merk en ook brokken voor een volwassen hond. Geen probleem, dacht ik, en heb de brokken aan Phoebe gevoerd. Phoebe vond ze erg lekker, maar nu kom ik er dus achter dat ze er waarschijnlijk slecht tegen kan. Ik vind het zo sneu voor haar.
Ze heeft helemaal niet laten merken dat ze ergens last van heeft, maar het plukken vond ze deze keer niet fijn, terwijl ze toch plukrijp was.
We gaan nu dus weer snel terug naar de oude beneful brokken en hopen dat ze snel herstelt.

Dinah was ook mee naar de trimster om te wennen aan de tafel en omgeving. De trimster vond Dinahs vacht prachtig. Zeer waarschijnlijk is ze op alle plaatsen makkelijke te plukken. Zelfs op haar buik heeft ze stug haar.
Nageltjes knippen en tandjes kijken, deed ze goed.

Zelf heb ik het razend druk. Ik sta 3 dagen in de week voor de klas en daarnaast heb ik 1 dag gymstage en 1 dag huiswerk. Druk, maar heel erg leuk. Ik geniet er volop van.

Volgende week gaan we een weekje op vakantie. Dinah gaat een weekje terug naar mama Belle en zusje Ciske en Phoebe gaat met ons mee.
Dinah is nog zo nadrukkelijk aanwezig en mijn moeder houdt daar niet van. Bovendien zullen we regelmatig een paar uur weg zijn en dat vind ik nog erg lang voor Dinah, dus vandaar dat alleen Phoebe meegaat op vakantie.

sammydesmous

Re: Phoebe en Dinah.

Bericht door sammydesmous »

:( Ach Renate wat vervelend voor Phoebe. Nee het plukken zal ze zeker niet leuk gevonden hebben dit keer als haar huid al zo geïrriteerd was. Zou het wel van de brokken gekomen zijn? Geen allergie voor het een of ander. Maar dat merk je gauw genoeg als ze de brokken niet meer krijgt.
Lekker een weekje er tussen uit. :yes2: En Dinah naar mams en zusje toe dat zal ook een feest zijn voor haar. Die gaat jullie niet missen hoor. :jeah2: Geniet maar lekker allemaal van het weekje weg.

José, Wieske-Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Jakkes, erg naar voor Phoebe, zo'n kwetsbare huid. Hopelijk ligt het aan de brokken.

Fijn dat het met je werk zo gesmeerd gaat.

Jullie zullen wel echt aan vakantie toe zijn.
En Phoebs ook wel...even zonder Dinah.. :hihi:

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Fijn dat je zo geniet van je nieuwe drukke leventje.
Heerlijk dat je volgende week er tussenuit kan piepen en dan lekker zonder ukkepuk Dinah.
Zullen haar fokkers vast niet erg vinden dat Dihah even terugkomt.

Gek toch dat Phoebes vacht zo anders is als anders.
Maar hopen dat het inderdaad van de andere brokken komt.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

yvonne

Bericht door yvonne »

Ach, wat sneu voor Phoebe. Dat zal zeker geen prettig gevoel zijn geweest. Ik hoop dat het met de andere brokken nu snel geneest.
Fijn dat het allemaal zo naar je zin is, met het werk. En nu lekker even een weekje bijkomen! Veel plezier!
Afbeelding

karin73

Bericht door karin73 »

Ach die Phoebe... sneu hoor.
Wat lekker dat jullie er volgende week even tussenuit gaan, daar zullen jullie best aan toe zijn, met zo'n druk programma.
Je bent in ieder geval heerlijk werkervaring op aan het doen!
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Renate

Bericht door Renate »

De geïrriteerde plek zit in haar nek en loopt tot tussen haar schouderbladen en in haar liezen zitten ook plekken. In die laatste heb ik vanmiddag sudocreme gesmeerd omdat daar geen haar zit. Het ziet er nu al iets rustiger uit, dus morgenochtend doe ik het nog een keertje.
De plek in haar nek voelt ook warmer.

De trimster denkt dat het echt aan Phoebe's andere brokken ligt. Ze heeft een tijd stage gelopen bij onze DA en zegt het vaker gezien te hebben. Ik hoop dat ze gelijk heeft. Ze is per direct weer aan de beneful en krijgt voorlopig niets anders. Aan een pipet kan het niet gelegen hebben, want die heeft ze sinds juni niet meer gehad.
Hopelijk is ze snel weer van de narigheid af.

corrie

Bericht door corrie »

Wat naar. Hoop dat ze met haar oude voer snel van haar klachten af is.
Fijne vakantie
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Hopelijk gaat het weer goed op de Beneful, anders toch maar aan de .... Carnibest (of iets wat daar kwalitatief op lijkt) zou ik zeggen.

Fijne vakantie!
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Wat naar voor Phoebe. Hoop dat het snel weer in orde is met haar vacht.
Fijne vakantie, geniet ervan met zijn allen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Bericht door Renate »

Wij hadden een heerlijke week vakantie. Dinah is niet naar haar moedertje en zusje gegaan, omdat we van maandag tot maandag niets betaalbaars konden vinden. We zijn van vrijdag tot vrijdag gegaan en omdat Nancy in het weekend weg moest, is Dinah naar mijn schoonzusje gegaan.
Mijn schoonzusje had vrijdag moeite met het afscheid. Dinah heeft haar om paar poot gewonden. We mochten haar pas na 16 uur komen halen.
Dana was ziek geworden de laatste dag van de vakantie, maar leefde even helemaal op toen 'haar' hondje weer thuis kwam.

Pheebs hebben we lekker meegenomen. Het was moeilijk haar niet te verwennen met lekkere dingetjes. Grappig hoe vreemd Phoebe het vond dat onze slaapkamer aan de huiskamer lag, want ze kwam steeds bij me kijken.

Ik denk dat Dinah uitgroeit tot een mooi smouzenmeiske. Ik zal snel eens een nieuwe foto plaatsen.

Net voor de vakantie heb ik te horen gekregen dat ik tot 1 februari 3 dagen kan blijven werken (wo, do, vrij). In mijn 'eigen' klas en in de klas van mijn mentor van vorig jaar. Ik ben er zooooooooooo blij mee. Eigenlijk wil ik niet meer weg daar...

Erna

Bericht door Erna »

Op alle fronten heerlijk Renate. :thumbsup:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Wat super Renate, in ieder geval nog 3 maanden onder de 'werk'pannen :cheer:
Vond Phoebe het niet vreemd zonder Dinah ?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Martine

Bericht door Martine »

Gefeliciteerd Renate! :boeketje:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ha fijn, nu maar hopen dat ze straks helemaal niet meer zonder je kunnen. :klappen:

Dat klinkt als een buitengewoon leuke vakantie voor allemaal.
Jammer dat Dana ziek werd.
Nu weer beter?

Gesloten