Sterilisatie/Castratie.

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
loes

Re: Sterilisatie/Castratie.

Bericht door loes »

Onze vorige honden hebben we niet laten steriliseren, Adah en later Fija wel omdat we heel vaak Jelle over de vloer hadden/hebben en dat is in ons appartement niet te doen als ze loops zijn.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

wubke

Bericht door wubke »

Jules is gecastreerd omdat hij heel onrustig werd van loopse teven. In onbewaakte ogenblikken verdween hij spoorloos om een heel eind van huis weer op te duiken.
Om ongelukken te voorkomen hebben we hem die passie afgenomen.
Nooit spijt van gehad, het is een heel relaxte hond geworden, die met alle andere honden prima kan opschieten. Afgelopen zondag de hele middag lopen spelen met een friese stabij van 8 maanden, terwijl Siem de hele tijd dominant liep te doen. De klier. Verder is Siem een hele makkelijke reu. Zelfs als de buurhond loops is taalt hij er niet naar om weg te lopen. Hij is wel onrustiger, piepen en zuchten, maar blijft wel fijn thuis. Dus als dit alles is, blijft Siem een complete man. Als het niet nodig is ben ik ook geen voorstander van het mes.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Erna

Bericht door Erna »

Ik weet nog dat je geschreven had dat Jules hem was gesmeerd en de weg was overgestoken. De natuur is soms dwingend.
Fijn dat Jules zo relaxt is geworden.
Die Siem, nooit gedacht dat hij zich dominant kan voordoen. :twisted: :hihi:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martine

Bericht door Martine »

.
Laatst gewijzigd door Martine op 13 okt 2011, 19:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Het blijft in alle verschillende gevallen natuurlijk een kwestie van afwegen. Van de feiten op een rijtje en ook je gevoel volgen.

Heel lastig dat Diesel zo sterk reageert, Martine. Tja en wat moet je dan...
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Finny is geholpen omdat zij iedere keer enorm schijndrachtig werd na haar loopsheden.
Daar had ze echt heel veel last van, en wij eigenlijk niet minder.
We waren dat al van plan na haar eerste nest, maar omdat dat zo ontzettend leuk was, hebben we haar een jaar later nog eens laten dekken, dus moest ze nog een keer door die ellendige tijd.
Guusje had vrijwel geen last, zij hebben we vorig jaar laten helpen, voor het gemak. :oops:
Geen moment spijt van gehad.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

corrie

Bericht door corrie »

Ik vind niet dat jullie zomaar iest gedaan hebben, Dacht hierbij aan pupjes die uit gewoonte gesteriliseerd of gecastreerd worden. Ik weet dat sommige dierenartsen vragen wanneer dit gaat gebeuren als mensen voor de puppy entingen komen.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Klopt :ja: , gisteren nog bij de dierenarts.
Ik ging even wormtabletten halen. Stond daar een mevrouw met zo'n Boomergevalletje van een paar weken oud.
Die werd geadviseerd om het beestje te laten helpen :? .
Heb mij er maar niet mee bemoeit, maar zal het bij een volgend bezoek eens aanhalen.
Charlotte

loes

Bericht door loes »

Vreemd hoor tegenwoordig. Snap best dat iedereen zich wil inzetten voor niet nog meer honden waarvoor geen bestemming is, maar om dan een jonge pup al te castreren/steriliseren is toch geen oplossing? De hormoonhuishouding moet toch eerst op orde zijn?
H K Jelle 13-5-2004

Martine

Bericht door Martine »

Bobbies puspiemel is weer als vanouds; ik krijg het niet onder controle, ondanks haartjes kort houden en regelmatig reinigen en behandelen, blijft het terugkomen. Ik hoopte dat hij het na zijn chemische castratie definitief zou kwijtraken, maar helaas...
Het lijkt wel of hij het nu zelf ook vervelender vindt dan vroeger; hij probeert het steeds schoon te likken.
Omdat meneer eindelijk weer zijn oude figuurtje terug heeft, is de tijd dan nu aangebroken om hem er definitief vanaf te helpen. Op vrijdag de 13-e (vond ik wel toepasselijk) wordt hij ontmand. Hij moet zich om 9.15 uur nuchter en goed uitgelaten melden en dan mag ik hem 's-middags weer ophalen. Dit alles uiteraard in goed overleg met Fredie...
Ik hoop dat hij zich dan ook weer net zo goed gaat gedragen als vorig jaar; hij heeft nu duidelijk de lente in de kop en luistert heel slecht in het bos zodra hij iets interessanters ziet dan mij... (= op het ogenblik bijna alles)
Van de week is hij voor de zoveelste keer weggelopen bij mijn ouders terwijl ik er notabene naast stond. Ik kon roepen wat ik wilde; hij had andere plannen en ging er als een streep vandoor. Dat doet hij me de laatste tijd te vaak en zo met de zomer voor de deur waarbij de deuren vaak open staan, hebben we geen moment rust meer. Mijn moeder vergeet gewoon dat hij binnen zit en zet lekker de deuren open. Van diverse buurtbewoners-met-honden hoor ik dan achteraf dat hij weer gezellig is wezen buurten; meestal staat hij dan ongegeneerd op zijn achterpoten bij mensen door het raam naar binnen te kijken; op zoek naar zijn vrienden. Er is er zelfs een die zegt dat ze hem leuker vindt dan haar eigen hond terwijl hij juist bij haar in het volle zicht midden op het grasveld een flinke drol heeft neergelegd... :oops: Gelukkig vinden ze het allemaal niet erg en rijdt daar heel weinig verkeer, maar een auto kan al teveel zijn...

karin73

Bericht door karin73 »

Martine schreef:Ik hoop dat hij zich dan ook weer net zo goed gaat gedragen als vorig jaar; hij heeft nu duidelijk de lente in de kop en luistert heel slecht in het bos zodra hij iets interessanters ziet dan mij... (= op het ogenblik bijna alles)
Ach Martine, je moet natuurlijk toegeven dat het een stuk makkelijker is geworden om langs je heen te kijken..... :grijns:

Een heel wijs besluit denk ik zo!!!
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

loes

Bericht door loes »

Je hebt duidelijk de pluspunten gezien van castratie dus inderdaad een wijs besluit. Zo'n puspiemel zal zeker geen pretje zijn en nu hij weet dat het er niet bijhoort, stoort het hem. Ook die wegloopdrang geeft een hoop onrust.
Je krijgt nog een modelhondje! :hihi:
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ha, die Bobbie. :hihi:
Kan me voorstellen dat het nu mooi geweest is.
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Fijn dat e.e.a door die chemische castratie duidelijk is geworden.
Laat hem maar lekker ontmannen, dan is hij (en jij) van de ellende af.

Bobbie zal zich wel afvragen waar die andere helft van jou gebleven is :fluit: .....
Charlotte

Saartje

Bericht door Saartje »

Bobbie moet er dus eindelijk aan geloven,maar is inderdaad beter voor hem en hopenlijk gaat hij dan ook weer wat beter luisteren.

Met Diesel gaat de puspiemel redelijk,elke dag gekookt water en met Dettol antibacteriedoekje nawrijven,ruikt lekker maar zijn peper duur.
Had billendoekjes van de c1000 gekocht maar daar zit iets vettigs in dus plakte alles
Als het niet erger word en hij niet te veel last heeft mogen zn piepertjes blijven hangen

yvonne

Bericht door yvonne »

Ik denk een wijs besluit. Die voortdurende voorhuidontsteking is vervelend, maar die wegloopacties........ :bibbers:
Zoals jullie weten had ik een ongecastreerd reutje en zo'n actie heeft hem z'n leven gekost. Dus vooral voor de veiligheid, goed besluit.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Goed besluit Martine. Je weet hoe Bobbie er op zal reageren. Zo'n steeds terugkerende puspiemel lijkt me heel erg vervelend.
En dat weglopen is eng, hij hoeft maar één auto tegen te komen, moet je niet aan denken.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Sterkte voor Bobbie (en jou) morgenochtend, Martine!
Zo gepiept, hoor! :ja:
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Hij is er helemaal klaar voor hoor! :grijns:
Vanmiddag hebben we nog een heerlijke wandeling gemaakt en als afsluiting is hij nog lekker in de vijver in het bos gesprongen; hij ruikt heerlijk... :fluit:
Tijdens operaties hebben ze toch altijd mondkapjes voor...?
Zijn romper en paspoort zijn ingepakt; en morgen lever ik hem om 9.15 nuchter en goed uitgelaten af om hem 's-middags weer op te halen.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Bij de rijdende rechter kwam dit keer een eigenaar van een hondje dat per ongeluk werd gecastreerd. Hij kwam voor gebitssanering..... :shock02:

Dus als Bobbie je morgen vrolijk tegemoet komt rennen met frisse witte tanden...... :fluit:

Sterkte hoor... :sortof: fluitje :sortof: van een cent.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Gesloten