Phoebe en Dinah.

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Renate

Re: Phoebes en Dinahs gezin

Bericht door Renate »

Ja, we zien wel. Er is toch niets aan te doen als ze migraine blijft houden. Maar het is wel fijn als ik het leer herkennen, want dan kan ik haar helpen.

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Wat lastig Renate en vooral sneu voor Romy zelf natuurlijk. Misschien uitgelokt door de logeerpartij? Hopelijk heeft ze er niet vaak last van.

Erna

Bericht door Erna »

Ach Renate wat jammer nou weer. Hopelijk komt het niet meer terug. En anders herken je het misschien eerder zodat je haar kan helpen.
Wordt Dinah al weer door de pop geaaid, of houdt Romy Dinah nog op afstand.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Bericht door Renate »

Ja, pop Daisy aait Dinah weer. Romy speelt weer ontspannen als Dinah rondloopt. Ik merk niets vreemds meer aan Romy.

Erna

Bericht door Erna »

Gelukkig Renate.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:(:) Gelukkig aait Daisy weer. Goed teken. :smile:
Afbeelding

corrie

Bericht door corrie »

Fijn! Een enorme opluchting.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Gerrie

Bericht door Gerrie »

Sneu hoor als dat zo jong al begint. Mijn zoon ging en gaat altijd onder de kraan zitten in de badkamer en laat het water over zijn hoofd stromen. Mijn man las soms 3 dagen in het donker, er zijn zoveel verschillende vormen. Mijn neefje had het dagelijks en die is toen bij een iriscopist geweest. Hij mocht geen menthol tandpasta drop, vroeg naar bed en vroeg op en nog wat van die dingen. Hoor hem er nooit meer over. Fijn dat het allemaal weer normaal gaat

Renate

Bericht door Renate »

Omdat ik een dikke ontstoken voet heb door weer zo'n :boos: -daas, kan ik moeilijk lopen. Daarom ben ik gisteren en vandaag gaan fietsen met Phoebe en Dinah. Phoebe tot het bos aan de walky-dog en Dinah op mijn arm. In het bos kunnen ze allebei los. Ik fiets natuurlijk erg langzaam (ik val net niet om) en soms gaat Dinah nog een stukje op de arm. Maar het gaat super. Dinah vindt het helemaal niet gek om naast, voor of achter mijn fiets te lopen. Soms loopt ze wel voor mijn wiel, maar Dinah blijft wel keurig op mijn arm zitten en kijkt lekker om zich heen. Ze vindt het echt heerlijk om mee te gaan op de fiets. Lekker hoor! Kan ik volgend jaar met allebei de hondjes fietsen.
:yes2:

Ik heb vandaag voor het eerst Dinahs pootjes moeten wassen. Ze was met Phoebe een weiland in gegaan waar gisteren nog een heel kudde koeien stond. Tjonge, wat stonken die twee van mij. Phoebe zat door haar buik in de tjet, maar Dinah is nog niet zo zwaar, dus bij haar waren het alleen haar pootjes. Maar de stank was er niet minder om. Ik had een aangenaam voetbadje voor Dinah gemaakt en ze vond het best lekker.

Dinah is inmiddels 12 weken en weegt 3,5 kilo.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat sneu Renate, die dikke voet...rot beesten. :boos:

De hondjes hebben echt genoten.
Dinah lijkt me een heel fijn hondje.
Ach..een beetje koeien poep.. :fluit:

Heb je ook enig idee hoe hoog haar schofthoogte is?
Bloem was 8 ons zwaarder op die leeftijd.
Maar dat kan ook aan haar welgevulde buikje gelegen hebben.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Alweer gestoken Renate, ze moeten je wel hebben. Rot beesten.
Leuk naar het bos op de fiets. maar goed dat Dinah zo stil op je arm blijft zitten. Zelf zou ik dat niet durven, bang om te vallen.

Renate

Bericht door Renate »

Dinah is echt 'mijn' hondje. Bij mij blijft ze zo netjes zitten. Bij Dana en Martijn wil ze alleen zitten als mijn schoot of arm niet beschikbaar is.
Voor de zekerheid heeft Dinah wel zo'n tuigje om waar ik haar extra aan vasthoudt. Ik ben niet bang om te vallen. Met Dinah fietsen is makkelijker dan met de meiden op mijn fiets en Phoebe is mijn hulpmotor.

Ik vind het fijn dat het op de fiets goed gaat naar het bos. Zo komen we nog eens ergens.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Fijn dat het lukt op die manier. :ja:
Succes met je pootje.
Afbeelding

Gerrie

Bericht door Gerrie »

Leuk zo eventhes weg, ik heb het ook gedaan maar dan zat Bram in een schoudertas, ik vind het toch te eng want als je plotseling moet stoppen heb je maar 1 hand

Renate

Bericht door Renate »

Wij hebben wij het zwembad opgezet. Met opzetten heb ik Dinah pootje laten baden door met haar in het laagje water te spelen. Ze vond het eigenlijk wel prima. Toen het bad vol was heb ik haar mee het water in genomen. Op mijn arm vond ze het prima en na een tijdje zwom ze door het zwembad. Zo grappig.
Ze heeft in het water wel veel haar verloren (ik denk de puppyvacht). Er dreef een hele laag haartjes op het water.

Phoebe luistert buiten erg slecht momenteel. Ik kan daar niet zo goed tegen :boos: . Ze heeft geluk dat er een drukke weg tussen het park en ons huis ligt, want anders liet ik haar gewoon achter. Ik zal die tuttebel weer eens flink aan gaan pakken.
Dinah is echt voorbeeldig buiten. Ondanks dat Phoebe zo afdwaalt, blijft Dinah altijd bij mij in de buurt. Op de puppycursus zondag heeft Dinah geleerd om binnen te blijven, zodat de voordeur open kan blijven staan. Ook dat pikt ze erg goed op. Het helpt wel dat Phoebe altijd al netjes binnen blijft.

De volgende les hebben we theorieles. We kregen ook huiswerk mee. We moeten allemaal iets over het ras vertellen. Over de oorsprong, uiterlijk, karaktereigenschappen en bijzonderheden. Wel leuk vond ik.
Na de theorieles heb ik ook nog een les 'spreken zonder woorden'. Dat leek me gewoon interessant: http://www.odie.nu/page/spreken-zonder-woorden.

Er staan foto's in mijn album.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een lekker hondje is ze toch. En wat een prachtige ogen.
Dat pluis kun je er vast al afplukken. Dat randje langs haar oren ook waarschijnlijk.
Bij Bloem kreeg ik het er ook zo af.
Goede zwemles zo. Wat luistert ze goed!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Phoebe neemt het ervan.
Gaat goed met Dinah! :thumbsup:
Lijkt me erg leuk die extra les. :ja:
Afbeelding

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Quote "Op de puppycursus zondag heeft Dinah geleerd om binnen te blijven, zodat de voordeur open kan blijven staan. Ook dat pikt ze erg goed op. "

Hoe leer je ze dat aan? Sammy blijft wel binnen maar dat is vanzelf zo gegaan. Niet speciaal aangeleerd.
Heerlijk hondje is Dinah. Al lekker gezwommen in het bad. :thumbsup: Leuk koppie heeft ze ook. :liefde:

José, Wieske-Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Renate

Bericht door Renate »

Het binnen leren blijven kun je makkelijk aanleren. Je moet de deur open zetten en zonder je stem of de riem te gebruiken - dus met je lichaam - duidelijk maken dat de honden niet naar buiten mogen. Jij gaat eerst en pas als je ze roept, mogen ze naar buiten.

Hoe ik het bij Phoebe gedaan heb, weet ik niet meer. Wij hebben een paar bijtende honden in buurt, dus het was zaak dat Phoebe niet zomaar naar buiten schiet als de deur openstaat. Erg makkelijk.

In het echt heeft Dinah nog een liever kopje, dan op foto's, vind ik. Haar donkere snuitje komt nooit zo mooi over op de foto. Het snuitje wordt al veel lichter, maar ook dat komt op foto's niet goed over.
Dinah doet het prima.

Gisteren zijn we met Dana en Romy naar de musical Alice in Wonderland met K3 geweest. Het was prachtig. We hebben enorm genoten. Natuurlijk is het voor de kinderen prachtig, maar er zaten ook erg leuke stukjes voor volwassenen in.
Het 3D-gebeuren is niet zo aan mij besteed. Ik vind dat altijd heel druk, maar het is wel heel vermakelijk om al die kinderen te zien grijpen naar de luchtbellen, hartjes en vissen die 'op je af komen'. Ik had de kaartjes op vakantieveilingen gekocht.
Phoebe en Dinah moesten helaas erg lang alleen blijven (van 15.45 tot 23.30 uur), want ik kreeg geen oppas geregeld. De buren hebben ze tussendoor wel een keertje uitgelaten en het prima gegaan.

Vanmiddag werd het gras gemaaid op het uitlaatveld. Dinah was bang van de grasmaaier. Het is voor het eerst dat ik haar zo gezien heb. Ik heb er geen aandacht aan besteed en ben gewoon doorgelopen.

Erna

Bericht door Erna »

Wat zullen de meisjes genoten hebben, en jullie daardoor ook natuurlijk.
Knap dat de honden zo lang alleen konden zijn. :thumbsup: het zal niet vaak voorkomen, maar fijn om te weten dat ze het aan kunnen.
De grasmaaier is nieuw voor Dinah, ze moet even de kat uit de boom kijken.

Gesloten