Senna

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
sammydesmous

Re: Senna

Bericht door sammydesmous »

Inderdaad worden piepspeeltjes voor pups afgeraden omdat ze dan zoals Jeannette zegt doorgaan met bijten. Je kunt de piepspeeltjes wel later geven. Als de pup in je benen bijt moet je stil blijven staan. Stilstaan is niet interessant voor een pup. Weg lopen en gillen des te meer. Dus verroer je niet. En inderdaad met een hoge stem Au roepen. Ja het weer zit niet mee, lekker naar buiten is er hier ook niet vaak en lang bij. Morgen wordt het iets beter. Bij ons hadden ze ook grote pret met de bezem die ik maar liet slingeren in de tuin. Met z'n zessen erop af. Sanne-Senna doet het goed bij jullie. :thumbsup: Knuffels voor haar van ons allen. :hug2:

Groetjes
José en Wieske-Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

yvonne

Bericht door yvonne »

Het piepje is nu uit het speeltje. Het is natuurlijk ook tegenstrijdig om zelf met een hoge stem "au" te roepen om haar het happen af te leren en dan wel zo'n piepbeestje geven.
Ik had er bij Boomer geen ervaring mee. Hij hapte niet en had ook geen piepspeeltjes. Senna heeft al heel wat cadeautjes gekregen en daar zaten een aantal piepbeestjes bij.
Maar zo zie je maar weer.......nooit te oud om te leren en heel erg nuttig dit forum!
Ik geef de knuffels door aan haar.
Knuffels terug voor Sammy en Lieveke :hug2:
Afbeelding

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Rosa hapte ook flink, het was soms echt een probleem met kinderen. Doet best pijn in de enkels. Volgens mij is er uitgebreid over gesproken in een ouder topic. Rosa is nu twee jaar en ik ben het al bijna weer vergeten.... Piepjes zijn hier ook verwijderd. Stilstaan en au roepen werkte niet maar uiteindelijk is het wel afgeleerd gelukkig. De jongste kinderen hadden er het meeste moeite mee. Zij vonden Rosa zo lief en snapten niet dat Rosa hen steeds pijn deed....

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Het topic waar ik op doelde is: Pup in huis!
Misschien handig om dat eens te lezen?

karin73

Bericht door karin73 »

Suske kon dat ook wel, dat happen. En al het bovenstaande hebben wij ook gedaan. Echt er komt een moment dat je denkt: "Hé, dat doet ze eigenlijk helemaal niet meer...."
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

yvonne

Bericht door yvonne »

Ze reageert gelukkig goed op het hoge "au" geluid van ons. Ze stop in ieder geval.
Probeert het daarna wel weer, dus weer herhalen. Dat ze stopt vind ik wel heel fijn.
Dus flink oefenen maar.
Alles wat beweegt is leuk, dus werk aan de winkel. Bij kinderen ben ik het bangst dat ze in het gezicht hapt. Dus vandaag al een paar keer een waarschuwing gegeven dat ze niet met het gezicht bij haar kopje moeten komen. Moeilijk, want
het knuffelgehalte is natuurlijk enorm!

Ze doet het zo ontzettend goed en heeft vandaag ruim een uur met de bijna 1 jaar oude Schapedoes Nicky gespeeld. Het was een prachtig gezicht om naar te kijken. Nicky is een superlieve hond en corrigeerde haar perfect. Dat vind ik heel fijn, want Nicky en de andere twee oudere Schapedoesen zal ze vaak tegenkomen en komen ook graag op het Erkermederstrand.
Ze heeft vandaag met 5 andere honden kennisgemaakt. Één ouder reutje moest niets van haar weten en maakte dat goed duidelijk. Maar de reusachtige grote lobbes Santos, de Landseer, was heel vriendelijk tegen haar. Spelen zit er door het grote verschil in formaat (nog) niet in. De zware blaf van Santos deed haar één keer schrikken en daarna reageerde ze er niet meer op.
Het was een druk speeldagje voor Senna en ze ligt dan ook nu al bijna twee uur voor pampus.
Vandaag kwam Ruben terug van vakantie en hij was meteen stapel op haar.
Ik ga straks weer wat foto's uploaden. Je blijft plaatjes schieten en filmpjes maken.
Nu al over de 500 foto's van haar gemaakt. :fluit:

Zucht.....wat zijn we toch blij met haar.
Afbeelding

andrea21

Bericht door andrea21 »

:yes2: Fijn Yvonne dat Senna nou bij jullie woont en al doende leert men hoor en wat een schatje is Senna zeg om te zien.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

sammydesmous

Zo te horen heeft ze haar draai bij jullie wel gevonden. Had niet beter gekund. :cheer: Dat happen leert ze echt wel af hoor. Kinderen maar even niet met het gezicht te dicht bij laten komen voor de zekerheid. Ruben nu al stapel op haar :yes2: :jeah2: :cheer: dat is snel. Ze is ook een echte hartebreker. :liefde:

Groetjes
Jos én likjes van Wieske-Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne

Erna

Bericht door Erna »

Leuk om ook de avonturen van Senna te lezen. Heerlijk vrij hondje is het.
Met grote honden moet je wel oppassen dat ze niet te lomp uit de hoek komen, kan ook in hun enthousiasme te wild gaan en dan is een kleine pup heel kwetsbaar.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

yvonne

Bericht door yvonne »

Erna schreef:Met grote honden moet je wel oppassen dat ze niet te lomp uit de hoek komen, kan ook in hun enthousiasme te wild gaan en dan is een kleine pup heel kwetsbaar.
Je hebt helemaal gelijk. Ik zou Senna nu ook nog niet bij grote springerige honden, zoals bijv. een Boxer laten. Dat vindt ze zelf ook eng. Die honden zijn niet alleen vrij groot, maar ook nog eens erg sterk.
De Landseer is een heel grote, maar heel rustige hond. Een lieve lobbes. En de Schapendoesen zijn wel springerig, maar ook vrij licht van gewicht ( 13 kilo). Ik ken de baasjes en de honden heel goed. Dat scheelt enorm. De baasjes letten zelf ook goed op of hun hond niet te wild speelt.
Afbeelding

yvonne

Bericht door yvonne »

Vanmorgen was het gelukkig droog en zijn we met Senna naar het winkelcentrum gelopen. Het riempje vindt ze nog niet fijn en probeert het er steeds af te krabben.
Verkeer en drukte doen haar niets. Ze had veel bekijks en zelfs een medewerker van een sportzaak kwam naar buiten om haar aan te halen. Ze vroeg of we niet elke dag even langs konden komen :smile:
We hebben haar terug regelmatig even moeten dragen. En thuisgekomen was ze zo moe dat ze ging slapen.
Ik ben nog niets echt iets tegengekomen waar ze van schrikt. Gelukkig. De lege container maakt een hoop kabaal op die kleine steentjes, maar ze kijkt niet eens.
Everard is zachtjes gitaar gaan spelen om haar te laten wennen. Everard en Lisa spelen beide (akoestisch) gitaar. Ze reageerde niet.
Terwijl ik de tuin aan het vegen was, ontdekte Senna de stoffer. Luid keffend en aanvallend dook ze er steeds op. We hebben het op film gezet.
We hadden zo graag vanmiddag even met haar naar het hondenstrand gewild, maar ja, niet echt lekker weer. Klagen over de regen doen we maar niet, gezien die vreselijke droogte en dreigende ramp in Afrika :cry:
Ze wil overigens graag naar buiten en gaat dan voor de kamerdeur zitten piepen. In de tuin loopt ze ook ondanks de regen.
Vanaf morgen maar eens een stukje gaan auto rijden. De reisbench is haar slaapplaatsje 's nachts, dus ik denk dat het wel goed gaat. Donderdagavond naar de DA voor haar inenting, ontworming en check-up.
Laatst gewijzigd door yvonne op 16 jul 2011, 20:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

rini

Bericht door rini »

:thumbsup: Die Lenna heeft haar draai wel gevonden :!:
Afbeelding

sammydesmous

Ja de tuin was hier ook favoriet. Lekker ravotten over het gras en tussen de struikjes. De auto moet ook geen probleem zijn voor haar dat hebben we hier ook al met ze gedaan. Ze zijn regelmatig meegeweest in de auto. Waren ze wel niet alleen maar met z'n zessen. Knuffels weer vor Senna van mammy Sammy en ons.

Groetjes

yvonne

Bericht door yvonne »

Vandaag met Senna naar het Erkemederhondenstrand geweest. Zou ze het water in durven?
Ik had m'n laarzen aangetrokken en ben gewoon het water ingelopen. Ze liep me achterna. Dat was zo leuk.
Het was wel koud door de harde wind en eenmaal uit het water, heb ik haar in de warme tas gedaan. Daarna is ze nog lekker aan het graven geweest en heeft met heel veel honden gesnuffeld.
Toen we thuis kwamen had ze in no time haar bakje voer leeg en is lekker gaan slapen. Wat en heerlijke middag.
Senna water.jpg
Senna water.jpg (77.48 KiB) 2852 keer bekeken
Senna tas.jpg
Senna tas.jpg (55.68 KiB) 2852 keer bekeken
Afbeelding

sammydesmous

:yes2: Dat gaat goed. met die kleine knuffelbeer. Al in het water geweest. Ze heeft vanmiddag het zelfde gedaan als Lieveke. Zij is ook in het water geweest met haar pootjes. En heerlijk gegraven op het hondenstrand bij de Mookerplas. Wel leuk dat we het Erkemederstrand ook kennnen. Kunnen we ons er een voorstelling van maken. Ging het in de auto ook goed?

Groetjes

yvonne

Bericht door yvonne »

Hoezo zusjes? :hihi:

Ja, het ging prima in de auto. Op de terugweg even geslapen.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Leuk hoor, Senna en Lieveke al kennis gemaakt met het water. Wat een toeval dat ze dat op dezelfde dag deden. :ja:
Leuke foto's Yvonne.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Knap hoor, ondanks het slechtere weer.
Wat een goed idee om laarzen aan te trekken en zo het water in te lopen.
Als het beter weer is kan je in helemaal het water in, samen met haar.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

yvonne

Bericht door yvonne »

Charlotte schreef:Als het beter weer is kan je in helemaal het water in, samen met haar.
Dat zou erg leuk zijn! :smile:
Afbeelding

yvonne

Bericht door yvonne »

Vandaag nmet Senna naar de DA geweest voor de haar inenting en ontworming.
Ze kreeg een pilletje voor ontwormen omdat dat kon vanwege haar gewicht. Ze woog 2350 gram.
Haar buitenste snijtanden van de bovenkaak zijn nog niet doorgekomen. Maar aan één kant zie je al wel een bobbeltje.
De DA vond dat ze er erg goed uitzag en vond het ook een mooi hondje.
Het vetlaagje onder de huid had wat minder gemogen. We zijn sinds kort van Cavom overgestapt naar Royal Canin.
Cavom zet wat meer uit, omdat het samengeperst is. Haar ontlasting is nu wat zachter en iets lichter van kleur dan bij de Cavom.

Ze doet het heel goed en ook bij de DA ging ze netjes op de weegschaal zitten en kwam er ook weer netjes vanaf toen zij dit vroeg, wel met een lekker brokje natuurlijk!

Ze is erg graag buiten en wil met iedere hond die ze tegen komt spelen. Zo leuk!
Vrijdag mag ze mee naar Limburg! En we hebben er allemaal zo'n zin in!
Afbeelding

Gesloten