Fokverplichting
Re: Fokverplichting
En het is ook erg leuk om de pups te volgen !!!!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dat is zeker leuk. We hebben ze pas weer allemaal gezien en straks met de ritsdag ook weer. Gek hé, ook al zijn ze nu uitgegroeid tot fijne jonge honden, het blijven toch een beetje mijn pupjes.Jeanette schreef:En het is ook erg leuk om de pups te volgen !!!!
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Zelfs Moos blijft nog altijd een beetje mijn pup en als je dan weet dat zo'n hond zo goed terecht is gekomen dan doet je dat plezier. Ik vind het net als Jeanette ook zo leuk als zo'n lijn zich dan uitbreidt.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ja Moos is al een aantal keren opa geworden, en binnenkort komt er weer een nestje bij.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
ff een vraagje ik weet niet of ik bij de goede topic zit voor deze vraag:een teef bij welke leeftijd mag hij zijn 1ste nest 2 of 3 jaar.deze vraag stel ik omdat druk een het lezen ben in het clubblad blz 6 7 8 vandaar de vraag
Ik dacht v.a. twee jaar Marcel. Dat vind ik zelf erg jong. Maar fokkers die meerdere nesten willen, zullen misschien vroeg met het eerste nestje willen beginnen. Volgens mij krijgen de puppen geen stamboom als de moederhond nog geen twee jaar is. En ook bij een vervolgnest moeten er een bepaald aantal maanden tussen zitten om voor een stamboom in aanmerking te komen voor de pups. Lisa was 2.5 jaar toen ze haar nestje kreeg. Het is van belang dat als een teefje een tweede nestje krijgt er minstens één jaar tussen te hebben, zodat de moederhond volledig weer op krachten is gekomen.
Hee, dat wist ik niet Erna, dat de hond niet te jong mag zijn om een stamboom te kunnen krijgen.

Ik heb het net even opgezocht en had het niet juist. Er volgt een sanctie als je niet voldoet aan de voorwaarden van de Raad van beheer. Ook de leeftijd van de moederhond is anders dan ik hierboven doorgaf.Ariënne schreef:Hee, dat wist ik niet Erna, dat de hond niet te jong mag zijn om een stamboom te kunnen krijgen.
Per 1 juli 2008 zijn er wat regels veranderd voor het fokken.
Ik had een folder van de Raad van Beheer hierover ontvangen, waarschijnlijk omdat ik als fokker bij hun ingeschreven sta.
Het is te veel om het hier allemaal te vermelden, maar voor de geinteresseerden onder ons is het na te lezen op de site van de Raad van Beheer.
Ga naar fokbeleid in ontwikkeling.
Maar van dat alles zal Marcel geen last hebben, handig hoor, een reu.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ja,Mary schreef:Maar van dat alles zal Marcel geen last hebben, handig hoor, een reu.

lijkt mijn best leuk om een teef te hebben hoor is wel weer eens wat anders.maar het als ik dit allemaal moet doorlopen voor pupjes dan komt er wel erg veel op mijn pad:verzorgen financieel e.z.v
maar ben nu een beetje aan bereken weer het hond des noots vandaan kan/moet komen.hi hi hi heb niets anders te doen hier dan doe ik dit maar leuke bezigheid
maar ben nu een beetje aan bereken weer het hond des noots vandaan kan/moet komen.hi hi hi heb niets anders te doen hier dan doe ik dit maar leuke bezigheid
Dan kun je ook wel eens hier gaan kijken.
http://www.raadvanbeheer.nl/
http://www.raadvanbeheer.nl/
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Ik vraag me af wat de 'fokkers' onder ons het doen als een teefje uit hun nest naar de RITS is geweest cq goedgekeurd. Nemen ze na verloop van tijd contact op om te informeren wat de plannen zijn?
Ikzelf heb het nog nooit bij de hand gehad. Van de 3 teefjes uit Norma's nest kon alleen met Adah gefokt worden, 1 was te doezig en de andere had vlooienallergie tot groot verdriet van haar eigenares die dolgraag een nestje wilde.
Adah had dus alleen boys en van de 3 teefjes van Fija mag er met 2 gefokt worden wat ongetwijfeld zal gebeuren.
Maar het komt toch regelmatig voor dat men zich niet houdt aan de belofte om te fokken. Meestal is dan ook het onderlinge contact op een laag pitje komen te staan...
Ikzelf heb het nog nooit bij de hand gehad. Van de 3 teefjes uit Norma's nest kon alleen met Adah gefokt worden, 1 was te doezig en de andere had vlooienallergie tot groot verdriet van haar eigenares die dolgraag een nestje wilde.
Adah had dus alleen boys en van de 3 teefjes van Fija mag er met 2 gefokt worden wat ongetwijfeld zal gebeuren.
Maar het komt toch regelmatig voor dat men zich niet houdt aan de belofte om te fokken. Meestal is dan ook het onderlinge contact op een laag pitje komen te staan...
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Hallo Loes
Over het algemeen nemen de mensen met mij contact op. En met de mensen waar ik geen contact meer mee hebt. Laat ik eerlijk gezegd ook niks van me horen
. Alleen de Rits dag dan mail ik de mensen altijd om te vragen om wel te komen. Omdat dit toch heel belangrijk.
Over het algemeen nemen de mensen met mij contact op. En met de mensen waar ik geen contact meer mee hebt. Laat ik eerlijk gezegd ook niks van me horen

Volgens mij hoef je je daar deze keer ook niet echt zorgen over te maken...loes schreef:Ik vraag me af wat de 'fokkers' onder ons het doen als een teefje uit hun nest naar de RITS is geweest cq goedgekeurd. Nemen ze na verloop van tijd contact op om te informeren wat de plannen zijn?

Maar ik kan me goed voorstellen dat je het afwacht tot een teefje een jaar of 3 is en dan eens aan de bel gaat trekken.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Bij Pien-Elza wist ik na de rits dat zij was afgekeurd voor de fok. De baas van Mous-Saar spreken we af en toe, dus dat was makkelijk. De drie pups van Lisa die in aanmerking kwamen voor de fok hebben alle drie voor nalatenschap gezorgd.
Persoonlijk zou ik niet speciaal contact opnemen met eigenaren van onze pups die ik niet meer spreek. Lieve-Suus is eigenlijk de enige die nog voor nageslacht moet zorgen en ik verwacht dat nog wel.
Ik weet niet wat ik er zelf van zou vinden als de fokker mij zou bellen om te informeren naar een te fokken nestje. Ik geloof dat ik het een beetje opdringerig zou vinden.
Ik weet niet wat ik er zelf van zou vinden als de fokker mij zou bellen om te informeren naar een te fokken nestje. Ik geloof dat ik het een beetje opdringerig zou vinden.
Ik niet hoor, dat is de voorwaarde waarop je een smousje voor een zeer laag bedrag kon kopen. Daar mag je van mij best even aan herinnerd worden, mocht je het zelf "vergeten zijn". Zie het maar even als een geweten van buitenaf....Renate schreef:Ik weet niet wat ik er zelf van zou vinden als de fokker mij zou bellen om te informeren naar een te fokken nestje. Ik geloof dat ik het een beetje opdringerig zou vinden.
groetjes, Karin
Tuurlijk. Klopt helemaal, Karin. Maar toch geloof ik dat ik me een beetje gecontroleerd en gepusht zou voelen.
Ik heb het fokken uitvoerig met de (aanstaande) baasjes besproken. Als ze niet fokken is dat geen kwestie van 'vergeten'. Dan hebben ze daar goede of minder goede redenen voor.
Ik heb het fokken uitvoerig met de (aanstaande) baasjes besproken. Als ze niet fokken is dat geen kwestie van 'vergeten'. Dan hebben ze daar goede of minder goede redenen voor.
Ik zie de meeste "pupjes"nog wel zo nu en dan. De beide dames uit het laatste nest van Hieke gaan begin volgend jaar aan de fokverplichting voldoen. Jipke is nu bij ons , ze is net loops geweest. Ze heeft net als Hieke een lange cyclus, de volgende loopsheid wordt februari-maart verwacht. Zusje Guusje is ws iets eerder aan de beurt.Bij de manne is het altijd maar afwachten wanneer ze eens mogen.
3
3
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje