Wieske - Sammy op de Ruiver X Jurre - Joris

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
sammydesmous

Re: Wieske - Sammy op de Ruiver X Jurre - Joris

Bericht door sammydesmous »

[quote="Erna"]Is Sammy nog aan het zoeken? Zal heel snel slijten hoor, vooral omdat Lieveke er nog is. quote]

Nee Sammy zoekt niet meer, ze heeft eenmaal alles afgesnuffeld en toen was het klaar. Lieveke heeft ook een keer volgens ons lopen zoeken. Ze rende piepend alle kanten op daarna ook niet meer.
Dank jullie voor het meeleven met het nestje en het afscheid. Het gaat wel goed komen hoor. De reis van Mariken was goed verlopen, een klein piepje maar en na een aaitje over haar bol is ze gaan slapen De ontmoeting met de kleinkinderen vond ze wat druk maar later toen ze weer geslapen had was ze blij ze te zien. En ging haar staartje vrolijk op en neer. Ook had ze al wat plasjes buiten gedaan. Van Sanne kunnen we hier alles lezen. Silke heeft de reis ook goed doorstaan en Lin was ontzettend blij haar te zien toen ze thuis kwam. ik weet niet hoe de nacht is verlopen. Loetje heeft zijn bazinnetje laten bellen om te vertellen dat het met hem ook prima gaat. Hij heeft kennisgemaakt met de Mechelse Herder die ook bij hen woont Ze hebben al samen gespeeld en met Teuntje de smous ook. Vannacht om half 4 heeft hij buiten een plasje gedaan en daarna mocht hij heerlijk bij het nieuwe bazinnetje slapen. Samen hebben ze tot half negen geslapen. Hij loopt al netjes aan het lijntje buiten. En er is al een zwarte Labrador op bezoek geweest. Gisteren had hij niet veel gegeten dus kreeg hij vannacht honger. Hij zag Teuntje liggen en dook onder zijn buik voor een slokje helaas was het niet zijn mammy. Van Esther hebben we helaas nog niets gehoord.

Groetjes
Jose, Wieske-Sammy en Lieveke :dog: :dog:
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 02 jul 2014, 21:42, 3 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

rini

Bericht door rini »

De meeste van ons weten wat je doormaakt met het afscheid van van je puppy's maar gelukkig heb je Lieveke nog en je weet dat de andere goed zijn terecht gekomen en uit zullen groeien tot geweldige smousjes :jeah2:

En voordat je het weet is Lieveke ook moeder :hihi:
Afbeelding

sammydesmous

Nou Lieveke moeder dat duurt nog wel even.

Sammy heeft weer volop melk. Haar tepels en "borstjes" zijn helemaal weer dik en gevuld met melk. Het loopt er gewoon uit. Hebben jullie dit wel eens mee gemaakt? Van de week was het niet zo. DA gebeld en advies gekregen er niets aan te doen. En afwachten. Wel in de gaten houden of ze een melkklierontsteking krijgt.

Groetjes
José , Wieske-Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 15 jul 2011, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Guusje had dat.
Het advies van mijn (nog borstvoeding gevende) dierenarts; 2 dagen heel weinig tot geen eten geven.
Dat was zelfs na haar eerste nest, toen ze zo ontzettend mager was geworden.
Vond ik heel moeilijk, maar het trok toen wel snel weg.
Bij de twee andere nesten heb ik hetzelfde moeten doen.
Maar wat de DA zei, had ik zelf ook al bedacht, want als ik wilde stoppen met borstvoeding at ik twee dagen heel weinig. Dan was de stuwing het snelste voorbij. Maar als het niet uit te houden was (pijnlijk), liet ik de kleine nog heel eventjes drinken.
Je zou Lieveke nog kunnen laten drinken, als de stuwing heel erg wordt.
Heel eventjes maar, zodat de druk eraf is.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

sammydesmous

Twee dagen geen of weinig eten geven zullen we proberen. Lieveke laten drinken lukte niet, ze had geen zin en gisteren ook niet toen ze van mij moest. Om de druk er af te halen heb ik toen zelf een beetje gemasseerd om er wat uit te laten komen.

Groetjes
José en Wieske- Sammy & Lieveke :dog: :dog:

Martine

Bericht door Martine »

Je kunt natuurlijk ook een moederloos nestje adopteren; kan je weer genieten van puppies!

Ik hoop dat ze geen pijn heeft aan haar melkfabriek; hopelijk is het snel over.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Erna

Bericht door Erna »

Lastig José, hoop dat het snel over is.
Heb het bij Lisa niet gehad, maar bij haar heb ik het bewust afgebouwd terwijl de pups hier nog waren. Tenslotte bleef er hier geen pup om Lisa te ontlasten als dat nodig zou zijn.
Maar eigenlijk heb jij nu hetzelfde omdat Lieveke niet meer bij mams wil drinken, is wel heel bijzonder. Daarin zal ze wel een uitzondering wezen denk ik.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Ik speende ook bewust de laatste periode. Adah bleef destijds ook bij ons maar die dronk ook niet meer bij Norma, want daar was het gewoon al 'op'.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Ook bij Finny mochten de pups tot het laatst een slokje bij haar drinken.
Die had echter na het vertrek van de pups nergens meer 'last' van.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

sammydesmous

De 6 pups hadden de laatste dagen niet of nauwelijks nog bij Sammy gedronken Misschien 1x per dag eventjes. Ze aten al brokjes . Maar sinds eind gistermiddag is het zo vol melk. De tepels waren al een stuk geslonken. Zojuist is Lieveke toch maar een paar slokjes gaan nemen.

Groetjes Jose en Wiekse-Sammy & Lieveke :dog: :dog:

loes

Bericht door loes »

Ik denk dat het toch een verschil is tussen 'niet' of 'nauwelijks'. Sammy was natuurlijk ook een zeer toegewijd moedertje. Bij alle 3 onze nesten wilde de moederhond na een x-tijd 's nachts niet meer bij de pups blijven
H K Jelle 13-5-2004

sammydesmous

Vanaf 6 juli sliep ze er niet meer bij. Misschien had dat toch eerder gemoeten. Maar ja het is ons eerste nestje. We weten ook nog niet alles. Een volgende keer zal dat zeker eerder gebeuren.

Groetjes
Jose, Wieske-Sammy & Lieveke :dog; :dog:

loes

Bericht door loes »

Nee hoor José, het was geen kritiek. Elke hond is anders, Sammy was gewoon een heel toegewijd moedertje. Vooral onze Norma was voor ons gevoel wel heel makkelijk en omdat dat ook ons 1e nestje was vonden we dat best eng.
H K Jelle 13-5-2004

sammydesmous

loes schreef:Nee hoor José, het was geen kritiek. Elke hond is anders, Sammy was gewoon een heel toegewijd moedertje. Vooral onze Norma was voor ons gevoel wel heel makkelijk en omdat dat ook ons 1e nestje was vonden we dat best eng.
Dat weet ik wel Loes, zo vat ik het ook niet op. Maar het afspenen was best moeilijk. En steeds tegenhouden als ze gingen drinken lukte ook niet altijd.
Volgende keer beter dan hebben we ook al meer ervaring en weten we wat het gevolg kan zijn. Nu maar hopen dat het snel stopt.

Groetjes
José en Wieske-Sammy & Lieveke :dog: :dog:

Erna

Bericht door Erna »

Ik had Lisa op een gegeven moment een shirt aangegeven, kon zij wel bij haar pups en de pups niet drinken bij Lisa. Misschien een tip voor de volgende keer, al duurt dat nog een poosje.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

yvonne

Bericht door yvonne »

Erna schreef:Ik had Lisa op een gegeven moment een shirt aangegeven, kon zij wel bij haar pups en de pups niet drinken bij Lisa.
Dat is wel een supertip!
Ik heb er natuurlijk helemaal geen verstand van, maar ik kan me voorstellen dat José niet steeds de pups weg kon houden van Sammy.

Ik hoop dat het snel stopt. Arme Sammy, ze verdient nu wel rust hoor.
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

loes schreef:Omdat er inmiddels zoveel geïnteresseerde leden zijn heb ik bij de 7weekse nesten van 2011 de namen erbij gezet
José, weet je al of en welke pups hun eigen naam houden? Silke wordt dus Noppes, zo jammer, ik vind Silke voor een smous superleuk.
H K Jelle 13-5-2004

sammydesmous

Lieveke blijft Lieveke, Loetje wordt Joortje afgeleid van Joris, Mariken heet bij hen Nanga en is vernoemd naar een berg in de Himalaya die zij beklimt hebben, Esther wordt Ezzy, Silke wordt Noppes en Sanne heet voortaan Senna. Wij moeten zelf erg aan de nieuwe namen wennen. Theo noemde Esther ook wel liefkozend Essy genoemd maar dan met dubbel S. Wij wilden altijd een Sammy en Moos, dus even was er de twijfel om haar voortaan zo te noemen maar Lieveke past meer bij haar. Het is en blijft een Lieveke. Noppes en Ezzy zijn door kinderen bedachte namen. Nu we zelf met zorg namen uitgezocht hebben en niemand ze aanhoudt begrijpen wij waarom men soms teleurgesteld is als de stamboomnaam afgewezen wordt door de nieuwe baasjes. Sorry Charlotte, wij hebben daar bij Wieske Sammy ook aan gedaan. Al begrijp ik het wel weer van de nieuwe baasjes ze willen natuurlijk zelf ook kiezen of hebben allang een naam in gedachten.

Groetjes
José en Wieske -Sammy & Lieveke :dog: :dog:

karin73

Bericht door karin73 »

Naar mijn smaak zijn de meeste van deze veranderingen geen verbeteringen, ik houd zo van die hollandse namen. Daarom lopen mijn dochters daar ook mee rond, allebei een Friese naam.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

loes

Bericht door loes »

Nee, ik vind het ook geen verbeteringen. Zelf hebben we Fija dus ook hernoemd, maar haar juist een streeknaam uit de Hoekse Waard (waar we 30 jaar hebben gewoond) gegeven, Do vind ik een suffe naam.
Ik vind het trouwens ook zonde pa's mooie naam Jurre, de laatste uit Adahs nest wilden we zo noemen, maar de nieuwe eigenaar had Auke in gedachten zodat we samen voor Jouke kozen.
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten