Senna

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
yvonne

Senna

Bericht door yvonne »

:yes2: Senna is er!
Vanmorgen om iets over 9 uur waren we al in Molenhoek, dus we hebben nog maar even rondgereden om uiteindelijk even voor half 10 bij José en Theo te zijn.
We hebben heerlijk in de tuin gezeten in het zonnetje en volop genoten van Sammy en alle pups. We hebben gezellig zitten kletsen en foto's gemaakt.
Om ongeveer 11.00 uur zijn we weggegaan. Een heel dubbel gevoel hadden we. Wij heel blij dat we haar mee mochten nemen en voor José en Theo een moeilijk moment.
In de auto heeft ze behoorlijk geslapen bij Lisa op schoot. Weer foto's gemaakt.
Thuisgekomen begon ze gelijk te spelen met alles wat er lag. Kwispelend en vrolijk rondrennend door de tuin. Het was zo heerlijk om te zien dat ze zo vrij was. Even wat drinken, een grote plas en toen stapte ze zomaar de bench in om vervolgens tot 16.45 uur te slapen. Alles ging boven verwachting goed. Ze was heel relaxed.
Omdat er regen werd verwacht, zijn we toen ze uitgeslapen was een stukje gaan lopen aan het riempje. Ze vond het niet echt lekker zitten, maar we kwamen meteen al twee buurhondjes tegen. Heel even was ze afwachtend, maar toen weer erg vrij. Ze speelde met het jongste hondje ( een reutje van bijna een jaar) alsof ze hem al heel lang kende. En geloof het of niet maar dit kleine meiske van 7 weken oud hing in zijn staart! Die staart leek ook wel een beetje op het nieuwe speeltje waar ze meteen al gek van was. :hihi:
Nog even op het gras gespeeld en zijn toen weer naar binnen gegaan. Ze heeft wat gegeten, gedronken en dook toen de bench weer in om vervolgens tot 19:30 uur te slapen.De grote knuffelhond is een uitkomst. Ze ligt er heerlijk tegen aan. Nu is ze weer aan het spelen.
Ze reageert al een beetje op haar naam. We noemen 'm ook wel vaak hoor ;) En als ze dan naar je toekomt, krijgt ze een klein stukje hondenkoekje.
Het is een heerlijk, vrolijk en lief hondje.
Tot zover de eerste halve dag van Senna bij ons.
Ik ga zo maar eens kijken welke van de meer dan 300 foto's ( :oops: het gaat vanzelf) die we vandaag gemaakt hebben we in het album plaatsen.
Afbeelding

Mary

Re: Senna

Bericht door Mary »

Zo, dat gaat lekker soepel. :lol:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat gezellig hè, zo'n schatje erbij. :hug2: Veel geluk met het dappere hondje!
Afbeelding

karin73

Bericht door karin73 »

Veel geluk met jullie Senna!! :yes2:
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Erna

Bericht door Erna »

Yvonne veel geluk met jullie Senna. De eerste uurtjes probleemloos. :thumbsup:
300 foto's, :hihi: je hebt de hele dag lopen knippen. :P
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Dat klinkt allemaal prima.
Knappe meid hoor.
Een fijne tijd en een rustige goede nacht gewenst. :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Fijn te lezen dat het goed gaat met onze Sanne en jullie Senna. De boel al lekker verkend en al een eigen plekje in de bench samen met de knuffelhond. :hug: Dat van aan de staart hangen deden ze ook bij Sammy dus daar zal ze het wel van hebben. Ze is inderdaad niet bang voor honden. Hier zijn als zo veel honden bij geweest en ook buiten al veel ontmoet.
We missen haar wel hoor het is nu toch stiller zonder Sanne en Mariken. Gelukkig kunnen we Sanne-Senna hier volgen.
Geef haar maar een dikke knuffel van mammy Sammy en ons. :hug2:

Groetjes
Jose en likjes van Wieske-Sammy op de Ruiver :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

yvonne

Bericht door yvonne »

Ik zal haar een dikke knuffel geven! We hebben de reisbench naar beneden gehaald om haar voor vannacht te laten wennen. Hij stond net op de grond of ze lag er al in! Ze slaapt er nu in, zo makkelijk.
Ik hoop dat het vannacht wat minder regent :( Anders maar gewoon op de krant hoor, wat een weer! :regen:
Ze heeft redelijk wat gegeten en ook al gepoept. Mooie vaste ontlasting.
Ik denk dat ik maar wat eerder ga slapen, na een slapeloze nacht. :hihi:
Ze doet het heel goed, het meiske.
Morgen maar eens kijken hoe het met de stofzuiger gaat. We doen het even met z'n tweeën, Lisa en ik. Rustig aan.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Je treft het zeker niet met het weer. Bah, er is niets aan buiten. De wind giert om het huis en het stortregent.
Goeie nacht met Senna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

sammydesmous

yvonne schreef:Ze doet het heel goed, het meiske.
Wij zijn trots op haar. :hug2:

Groetjes
José en likjes van Wiekse-Sammy op de Ruiver :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne

Martine

Bericht door Martine »

Gefeliciteerd met jullie gezinsuitbreiding.
Dat jullie maar heel veel mooie jaren samen mogen beleven!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

yvonne

Bericht door yvonne »

De eerste nacht zit er op! ik moest toch nog wat werk af zien te kijgen, dus echt vroeg lag ik er niet in. Om 00:15 uur naar boven gegaan. senna werd een beetje wakker, dus toch maar gekeken of ze nog een plas moest doen. dat was niet het geval en we zijn eigenlijk gelijktijdig in slaap gevallen. Ze was heel relaxed.
Om half 5 werd ze wakker, maar ze piepte nauwelijks. Ze vond het maar niks buiten en draaide zich om en deed een flinke plas op de krant voor de deur. Ook goed.
Toen we weer naar boven gingen heb ik niets tegen haar gezegd, alleen even geaaid. Ze ging weer liggen en sliep tot half 9! Of het door alle nieuwe indrukken kwam weet ik niet, maar het was wel lekker!
Ze heeft zonder kruik geslapen, omdat ze goed warm aanvoelde en in een stoffen reisbench in een warm mandje lag.
Vanmorgen de stofzuiger uitgeprobeerd. het ging in één woord fantastisch! Ze was behoorlijk "in the mood" om te spelen en ook toen ik de stang heen en weer bewoog vond ze het interessant. Lisa zat paraat om haar af te leiden toen ik de stofzuiger aan zette. Maar het was niet nodig, want ze speelde zelf gewoon door.
Zo fijn dat José zoveel met ze gedaan heeft!
Toen ze voor de kamerdeur ging zitten piepen, dacht ik dat ze gewoon de gang in wilde. Maar nee hoor, ze draaide zich om en poepte. Daar lag nou net geen krant :hihi: Misschien was het toeval, maar dat zien we de volgende keer wel weer.
Ik ben ook al begonnen met het wennen van aanraking. Voetzooltjes masseren, in de oortjes en in het bekje kijken.Dat ging heel goed.

Ze ligt nu weer lekker te slapen. Kwam net even de bench uit om een slokje te drinken en kroop er weer in. Zo schattig!
Ik hoop dat het straks wat droger wordt, om even naar buiten te kunnen.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Goed de eerste nacht doorgekomen :thumbsup:
Het begint hier iets op te klaren, misschien wordt het nog droog vandaag.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Gefeliciteerd met de thuiskomst van Sanne-Senna.
Een mooie start heeft het kleintje bij jullie gemaakt!
Heel veel plezier met 'ons' kleinkind.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Dat is goed gegaan!
Toppertje, die kleine Senna. :thumbsup:

sammydesmous

Ze doet het goed bij jullie onze kleine knuffelbeer. :yes2: Ja dat piepen voor een drukje gebeurde hier ook al. Fijn dat ze dat bij julie ook doet dan kan je al heel wat opvangen. Het is een supersmousje. :hug2: Ben benieuwd of Mariken ook zo'n goede start maakt bij haar nieuwe baasjes.

Groetjes van Wiekse-Sammy op de Ruiver & Lieveke op de Mookerhei :dog: :dog:

renske

Bericht door renske »

Geniet maar goed van jullie kleintje! :cheer:

yvonne

Bericht door yvonne »

Ook de tweede nacht is prima verlopen. Het zachte mandje met knuffels verhuist 's avonds mee naar boven voor in de andere bench. Vanmorgen werd ze om 5.30 uur wakker en moest een grote plas doen. Ze ging zonder problemen weer liggen en viel weer in slaap. Om 7 uur werd ze wakker van de wekker en het opstaan van Everard. Weer een plas (madammeke wenst buiten te plassen i.p.v. op de krant) en gelijk actief aan het spelen. Het huis is gevuld met piepgeluidjes, niet van haar maar van de piepknuffels. Die zijn echt favoriet.
Het duurt niet lang meer voordat ze op de bank springt. Ze neemt een aanloop en hangt aan het kussen. :fluit:
Het is zo jammer van het slechte weer, want ze wil erg graag naar buiten. In de tuin stoeit ze met de bezem en ik heb al twee keer een slak uit haar bekje gehaald, gelukkig net voordat ze begon te kauwen :?
In huis vermaken we ons met het aanleren van "zit", d.m.v. een brokje hoog voor haar neus, en ik moet zeggen het lijkt er al behoorlijk op.
Ze is een kei in het ophalen en terugbrengen van speeltjes. Achter elkaar gaat het goed en ik voel me apetrots :smile:
Het "happen" wat ze doet is soms echt link, onverwachts en hard. Ik weet dat veel pups het doen, maar het zou mooi zijn als ze dat snel afleert. Nu corrigeer ik haar door zachtjes tegen haar aan te tikken en "nee" te roepen. Maar vooral bij kinderen kan dit echt vervelend zijn.
Ze is wel leergierig , dus het moet goed te doen zijn. Iemand misschien tips?
José, de schrikreactie van harde geluiden valt heel erg mee. Ze kijkt even op, maar herstelt zich heel snel. Dus dat zit wel goed.

Ik hoop binnenkort een leuk verslagje te schrijven over een wandeling, want dat is er helaas door dat prutweer nog niet van gekomen.
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Dat gaat opperbest!!
Het is een pittig ding. :hug:

Volgens de cursus hier kun je op het bijten het beste als volgt reageren:
Je roept direct (echt zo snel mogelijk) hoog AUW! en negeert haar vervolgens even.
Het piepspeelgoed is even een puntje... :?
Ivm het bijten kun je jonge pups het beste geen piepspeelgoed geven.
Pups leren hiervan door te gaan met bijten..ondanks het feit dat de 'tegenstander' piept. Een pup hoort bij piepen te stoppen met bijten volgens de wetten der natuur, als een mede-pup b.v. piept.
Als het prooi is...gaat ze net zolang door tot ze het 'beest' dood krijgt....niet dus, want het speelgoed blijft piepen!!

Maar goed...wij hebben ons er ook aan bezondigd. Nu we het weer even te horen kregen, hebben we de leuke piepjes doorgeprikt...helaas...einde piepjes.. :mrgreen:
De speeltjes zijn er minder leuk door geworden...maar Bloem speelt toch nog naar harte lust hoor.

yvonne

Bericht door yvonne »

Ja, ineens wist ik het weer. Van het hoge "auw" roepen. Ik ben echt zoveel dingen geloof ik al weer vergeten :oops:
Boomer heeft het nooit gedaan, misschien vandaar.

Van die piepbeestjes wist ik niet. Maar wat goed dat je dat zegt! Het klinkt ook allemaal heel logisch.
We gaan meteen de piepjes onklaar maken. Want het is een pittig ding hoor!
En het laatste dat we willen is dat ze zou gaan bijten.
Dank voor je snelle reactie Jeanette.
Afbeelding

Gesloten