Wieske - Sammy op de Ruiver X Jurre - Joris

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Erna

Re: Wieske - Sammy op de Ruiver X Jurre - Joris

Bericht door Erna »

Leuk Charlotte, voor ze uitvliegen. Veel knuffelplezier.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

yvonne

Bericht door yvonne »

We zijn net gebeld door José met het verlossende woord!

Lieve, lieve kleine SANNE komt bij ons wonen! :yes2: :jeah2: :yes2: :jeah2:

Dinsdagmorgen gaan we haar halen en vanaf die dag heet ze SENNA

We kunnen niet wachten......... :love:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat geweldig Yvonne.
Grappig Senna...ipv Sanne.
Dinsdag al, heerlijk..zo snel!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Martine

Bericht door Martine »

Gefeliciteerd Yvonne!
Senna, leuk! (Dat is ook de tweede naam van mijn neefje Ralph; genoemd naar het idool van mijn broer Ayrton Senna.)
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Ooh Yvonne, Sanne is zooo ontzettend leuk :hartjes: .

De andere hondjes ook hoor. :smile:

Nog even rust, en dan kunnen jullie ook aan de slag.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

yvonne

Bericht door yvonne »

Ja, Senna is een jongens- en meisjesnaam. In Italië is het een jongensnaam. Het zoontje van Marco Borsato heet ook zo.
Wij vinden het vooral ook klinken als een meisjesnaam. En het roept wel lekker. Het was best wel lastig om ineens een meisjesnaam te verzinnen.
Vooral de kinderen hadden soms moeite met namen die wij ook wel mooi vonden.
Zo van: Neeeeeeeee, niet die naam, want ik ken iemand die zo heet en diegene mag ik niet zo.

Dat Sanne veranderd in Senna is toch wel heel grappig. :smile:
Afbeelding

yvonne

Bericht door yvonne »

Wij hadden ook geen voorkeur. Ze zijn allemaal leuk en lief.

We zijn heel erg gelukkig! :smile:

En hoe bijzonder dat we op de geboortedag van Boomer te horen krijgen welk pupje er bij ons komt wonen.
Afbeelding

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Ja hoor volgens mij hebben de kleintjes een ingebouwde wekker die constant op half 7 staat. Vanmorgen dus weer om die tijd piep, piep. Er uit dan maar, zelfs op zondag is er geen uitslapen bij. Nadat ze allemaal hun behoeftes gedaan hebben en brokjes gegeten hebben is het weer speelkwartier voor ze. Al hoewel kwartier. Ze blijven ruim een uur actief. En dan behoorlijk actief. Alle speeltjes worden te voorschijn gehaald. Sammy wil naar buiten maar zal moeten wachten tot de kleintjes weer gaan slapen. Als het dan eindelijk zo ver is gaan we er uit. Ik ben van plan een groter rondje te doen maar Sammy denkt er anders over en wil gelijk weer terug naar haar 6 –tal. De zon schijnt al lekker en de pups kunnen weer de tuin in als ze wakker zijn. Met z’n allen onder een struik graven is vandaag het thema. Tot een uur of half 2 blijven zij en wij in de tuin. Vanmiddag komt Fredie en Charlotte voor het 7-weeks bezoek langs. Maar voor het zo ver is gaan we eerst naar de Mookerhei met ze. Je kunt tot niet de naam “op de Mookerhei” dragen als je er nooit geweest bent, zeg nou zelf. De smousmobiel weer mee. Over het harde bospad is het goed rijden maar als we echt de Mookerhei op gaan en in het mulle zand lopen wordt het lastig. Dragen dan maar het wagentje. Het pad is mul en loopt schuin omhoog. Behoorlijk schuin als je zo’n wagentje draagt. Het laatste stukje kunnen we weer rijden. De kleintjes staan rechtop in het wagentje. Kijken van links naar rechts. Dit is weer iets anders. We gaan naar de grote boom met de bank. Daar willen we wat foto’s van ze maken.
Eerst de pups er uit en ze lopen alle kanten op. De pups poseren een voor een met Sammy voor de foto. Als we ze allemaal gelijk er op willen zetten wordt het lastig. Dan is Esther weg dan weer Loetje. Heb je die dan wil Mariken of een van de andere weer niet stil zitten en zien ze iets wat toch leuker is. Op de bank die onder de boom staat hebben we Sammy gezet en een pup er naast. Ha ze blijft zitten, nog een er bij. Ja die ook. Op het laatst zaten ze met z’n zessen en Sammy in het minder. De foto’s zijn genomen. Ze bleven keurig naast elkaar zitten.
We waren op tijd terug voor het 7-weeks bezoek. Charlotte en Peter waren er iets eerder dan Fredie. Guusje en Finny waren er bij. Fredie bracht Tjalda en Toets mee. Dus een hele smouzenbeweging in de tuin. Er viel geen onvertogen blaf. Fredie heeft samen met Charlotte de pups een voor een beschreven. Ik heb voor mijn eigen administratie maar alles opgeschreven. Interessant om mee te maken hoe een nestje beschreven wordt en waar men zo al op let. De karakters worden besproken en ook beschreven. We hebben met Fredie, Charlotte en Peter die er ook bij was, besproken welke pup bij wie we wilden plaatsen. Als laatste is er de beroemde 7-weeks foto gemaakt. Tuintafel aan de kant, pups er op en maar vasthouden. Los als de foto gemaakt werd en er voor zorgen dat ze allemaal dezelfde richting in keken en zaten. Ik kan je vertellen dat Fredie heel veel verschillende geluiden kan maken waar de pups dan op reageren. Ha, ha. De pups vielen een voor een in slaap bij het foto maken. Er zijn ook nog foto’s gemaakt van Finny, Guusje, Sammy en Toets en Tjalda samen. Moeder Sammy en oma Guusje, grootmoeder Toets en overgrootmoeder Finny en over-overgrootmoeder Tjalda als ik het allemaal goed heb onthouden. Van moeder en vaderskant.
Na het gezoek hebben we de nieuwe baasjes gebeld om te vertellen welke pups bij hen komt wonen. Loetje dat was al bekend gaat naar Smits in Puiflijk. Daar woont al Teuntje een Hollandse Smous van 10 jaar. Mariken gaat in Molenschot in Brabant wonen bij de familie Jacobs. Een echtpaar dat samen met hun dochter en haar gezin met kinderen en poes in een woonboerderij wonen, ieder in hun eigen deel maar wel veel dingen gezamenlijk doen. Mariken al in de weekenden regelmatig op een zeilboot te vinden zijn.Esther woont straks bij de familie Stoutjesdijk in een gezin met 3 kinderen in Loon op Zand. Lekker dicht bij de Drunense Duinen. Dus met wandelingen zit het wel goed. Misschien wel een idee voor een nieuwe smouzenwandeling. Silke woont straks bij de familie Kleinsman in Haaksbergen met 2 kinderen van 12 en 19 jaar en 2 poezen. En Sanne komt bij de familie van de Vlasakker in Amersfoort te wonen. En zal regelmatig op het Erkemederstrand rondstruinen. De nieuwe eigenaren reageerden allen erg enthousiast. Gelukkig. Weer een stapje dichter bij het afscheid. Het geeft wel rust nu we het bepaald hebben. En Lieveke die blijft bij haar moeder en ons wonen. En zal samen met Sammy en Jari een fijn leventje krijgen.
Vanavond zijn we weer richting “de Kuil” gegaan. Stukje losgelopen, op de arm. Plasjes in het gras. En zelfs drukjes. Er waren toevallig 5 luchtballonnen die overkwamen. Dus dat geluid kennen ze nu ook. Nu slapen ze alweer een hele tijd, zo even wakker maken nog wat eten en spelen en dan maar weer lekker slapen en dromen van een heerlijk smouzenleventje wat hen te wachten staat. Dit was de 50 dag alweer.

Lieveke 1680, Loetje 1878, Mariken 2132, Esther 2488, Silke 2346 en Sanne 2040
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 11 jul 2011, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

yvonne

Bericht door yvonne »

Wat een leuke dag hebben jullie er weer van gemaakt! Ik ben wel heel erg benieuwd naar de foto's!
Afbeelding

karin73

Bericht door karin73 »

Wat een belevenissen weer...
Volgens mij is Finny de over-overgrootmoeder (want oma van oma Guusje :?:) en Toets is al overgrootmoeder van de pups, want moeder van opa O'Terry. Dat maakt ook Tjalda een over-overgrootmoeder.
Wel erg leuk om zoveel familie bij elkaar te hebben!
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

loes

Bericht door loes »

Het spul op een rijtje staat bij 7weekse nesten 2011, ook die van Luna
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Fijn...ik ga gelijk kijken!!!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Charlotte

Bericht door Charlotte »

karin73 schreef:Wat een belevenissen weer...
Volgens mij is Finny de over-overgrootmoeder (want oma van oma Guusje :?:) en Toets is al overgrootmoeder van de pups, want moeder van opa O'Terry. Dat maakt ook Tjalda een over-overgrootmoeder.
Wel erg leuk om zoveel familie bij elkaar te hebben!
Helemaal goed Karin :thumbsup: .
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

karin73

Bericht door karin73 »

Tja, ik heb vakantie hè... je zou bijna denken dat ik niets beters te doen heb. (Ga dus maar snel de kamer van Sterre uitmesten, die is op scoutingkamp :mrgreen: )
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

yvonne

Bericht door yvonne »

Wat een prachtige foto van de pups! Ze staan er allemaal goed op zeg!

Oooohhh, wat heeft ze toch een lief en mooi toetje.... :hartjes:

Nog één nachtje slapen...... :love:
Afbeelding

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Inderdaad een leuke foto! Het zijn allemaal mooie hondjes.
Welke is Sanne?

yvonne

Bericht door yvonne »

De meest rechtse.
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Omdat er inmiddels zoveel geïnteresseerde leden zijn heb ik bij de 7weekse nesten van 2011 de namen erbij gezet
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Ja, nu staan de namen er bij!
Een schatje lijkt het.

Erna

Bericht door Erna »

Leuke foto, het zijn allemaal mooie pups. Het verschil in gewicht is wel te zien, grappig.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Gesloten