Jip x Brutie
Een van de nieuwe baasjes heeft afgezegd! Ze vond het hele gedoe eromheen bezwaarlijk. Het min of meer verplichte fokken dus van een nestje en het komen naar een ritsdag. Ze wilde gewoon simpel een leuke vrolijke gezinshond, zonder poespas. Ze looft het enthousiasme van de club, maar dat is niks voor haar. Ik ben blij, dat ze zo eerlijk is, want je zult ze de kost moeten geven, die wel van alles beloven om maar die zo gewenste pup te krijgen en van wie je na de stamboomafgifte nooit meer iets hoort. Die dus niet naar een RITSdag komen en al helemaal nooit van plan waren te fokken. Het enige wat ik niet begrijp, is dat je in die 2 jaar wachten je niet hebt gerealiseerd, wat het krijgen van een smouspup inhoudt.
Enfin: Een dolgelukkige nieuwe bazin heeft zich al gemeld. Zij staat al vanaf 2004 op de wachtlijst. Ze heeft, toe ze eenmaal aan de beurt was, haar plek afgestaan aan haar dochter en is opnieuw op de lijst gaan staan. Een leuke bijkomstigheid is, dat het hondje van haar dochter, een pup van Thore Flo is. Thore Flo is door mij gefokt en is een zusje van Tuuntje Jip! Ze krijgt nu dus een halfzusje van haar dochter's hond!
De pups komen wel in alle uithoeken van het land te zitten, maar ja, dat is nu eenmaal niet altijd anders. Delden, Sprang Capelle, Apeldoorn, Hoogersmilde, ergens in de buurt van Gouda en wie weet....wel eentje in Delft!
Enfin: Een dolgelukkige nieuwe bazin heeft zich al gemeld. Zij staat al vanaf 2004 op de wachtlijst. Ze heeft, toe ze eenmaal aan de beurt was, haar plek afgestaan aan haar dochter en is opnieuw op de lijst gaan staan. Een leuke bijkomstigheid is, dat het hondje van haar dochter, een pup van Thore Flo is. Thore Flo is door mij gefokt en is een zusje van Tuuntje Jip! Ze krijgt nu dus een halfzusje van haar dochter's hond!
De pups komen wel in alle uithoeken van het land te zitten, maar ja, dat is nu eenmaal niet altijd anders. Delden, Sprang Capelle, Apeldoorn, Hoogersmilde, ergens in de buurt van Gouda en wie weet....wel eentje in Delft!
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Gelukkig maar...het waren waarschijnlijk de mensen waar je al eerder twijfels over had?
Eerlijkheid boven alles. Misschien hadden ze het staan op de wachtlijst zo half al vergeten...oh ja...een smous
Er zijn vast wel meer gezellige huishondjes te vinden.
Fijn dat de neiuwe eigenaren zo blij zijn. Dat zit wel snor.
Uhhh...een dochter van een zusje is toch een nichtje...??
Ook leuk
Het zou wel weer erg leuk zijn, een pup in huis, als alle kleintjes weer gevlogen zijn.
Jip vindt het vast ook erg gezellig, ze is zo lekker speels. Kan Nina mooi op afstand toezien.
Zijn alle oogjes al open Maria?
Eerlijkheid boven alles. Misschien hadden ze het staan op de wachtlijst zo half al vergeten...oh ja...een smous
Er zijn vast wel meer gezellige huishondjes te vinden.
Fijn dat de neiuwe eigenaren zo blij zijn. Dat zit wel snor.
Uhhh...een dochter van een zusje is toch een nichtje...??
Ook leuk
Het zou wel weer erg leuk zijn, een pup in huis, als alle kleintjes weer gevlogen zijn.
Jip vindt het vast ook erg gezellig, ze is zo lekker speels. Kan Nina mooi op afstand toezien.
Zijn alle oogjes al open Maria?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ja, het waren inderdaad de mensen, waarover ik al twijfelde. Degenen die de pup nu krijgt, is honden gewend, ze heeft labradors en teckels gehad. Nu heeft ze een oude Fauve de Bretagne. Ze heeft ook al een keer of 4 gefokt. Haar dochter heeft 4 honden, waaronder smous Puti (heel wakker van je Jeanette: Dan zijn het natuurlijk inderdaad nichtjes!) Volgens mij heb ik deze mevrouw zelfs een keer ontmoet, toen ik op bezoek was bij het nest van Flo en zij toevallig ook. Ik heb er een ergh goed gevoel over.
Ze waren ook samen met (klein)kinderen op de RITS. Aardige familie.
Leuk, dat ze dan allebei een van Abtswoudelijnhondje
hebben 
Leuk, dat ze dan allebei een van Abtswoudelijnhondje
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Komt het toch nog allemaal goed.
Wel fair van die mensen dat ze uiteindelijk aangeven dat ze het toch niet zien zitten en dan ook van hun smousje afzien.
De ervaring is dat het ook wel eens anders gaat, Hondje mee en die zien we nooit meer terug. Ik hoop dat deze mensen snel een andere leuke hond vinden, zonder verplichtingen.
Fijn gevoel ook voor jou, Maria?
Wel fair van die mensen dat ze uiteindelijk aangeven dat ze het toch niet zien zitten en dan ook van hun smousje afzien.
De ervaring is dat het ook wel eens anders gaat, Hondje mee en die zien we nooit meer terug. Ik hoop dat deze mensen snel een andere leuke hond vinden, zonder verplichtingen.
Fijn gevoel ook voor jou, Maria?
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
(Jules) en
Maria wat een geluk dat dit smousje naar mensen gaat waar je wel een goed gevoel bij hebt. Je wil dat al je pupjes goed terecht komen en dat er met de teefjes wordt gefokt.
Hoe vaak komt het voor dat mensen beloven te fokken en dan achteraf daar geen zin in hebben? En dan misschien een of andere smoes verzinnen om niet te hoeven fokken.
Gelukkig hebben deze mensen de fokverplichting ingezien en afgezien van de pup.
Wat je zelf al aan geeft, twee jaar op de wachtlijst en je niet verdiepen in het soort hondje dat je wil hebben. Anders hadden ze toch het verhaal achter de smous geweten.
Groetjes, Erna.
Hoe vaak komt het voor dat mensen beloven te fokken en dan achteraf daar geen zin in hebben? En dan misschien een of andere smoes verzinnen om niet te hoeven fokken.
Gelukkig hebben deze mensen de fokverplichting ingezien en afgezien van de pup.
Wat je zelf al aan geeft, twee jaar op de wachtlijst en je niet verdiepen in het soort hondje dat je wil hebben. Anders hadden ze toch het verhaal achter de smous geweten.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ja, bij deze mevrouw voel ik daty het helemaal goed zit. Ze woont in Delden, niet naast de deur dus, maar wil zondag al komen kijken.
In het album staat 1 nieuwe foto van de pups met nieuwe poezenbandjes om. Ze zijn van zacht suede, zonder scherpe onderdelen en in het midden zit een sttukje elastiek. Zelf kan ik ze goed uit elkaar houden, maar voor de toekomstige eigenaren is het leuk, als ze de afzondelijke pups kunnen herkennen. Of is dat niet nodig, vinden jullie? Ik doe het alleen voor hen, voor mij is het niet ( meer) nodig.
Pup rood (van de eerste dag dus) is rood gebleven,
pup blauw is blauw gebleven
pup geel is het reutje en heeft geen bandje meer om (het is de lichte pup)
pup roze heeft nu een zwart bandje (kon geen roze krijgen
pup zwart heeft geen bandje meer, ze valt al erg op, omdat ze zo donker is
pup groen blijft groen
In het album staat 1 nieuwe foto van de pups met nieuwe poezenbandjes om. Ze zijn van zacht suede, zonder scherpe onderdelen en in het midden zit een sttukje elastiek. Zelf kan ik ze goed uit elkaar houden, maar voor de toekomstige eigenaren is het leuk, als ze de afzondelijke pups kunnen herkennen. Of is dat niet nodig, vinden jullie? Ik doe het alleen voor hen, voor mij is het niet ( meer) nodig.
Pup rood (van de eerste dag dus) is rood gebleven,
pup blauw is blauw gebleven
pup geel is het reutje en heeft geen bandje meer om (het is de lichte pup)
pup roze heeft nu een zwart bandje (kon geen roze krijgen
pup zwart heeft geen bandje meer, ze valt al erg op, omdat ze zo donker is
pup groen blijft groen
Wubke ik heb de bandje afgedaan omdat er een pup met zijn poot door het bandje was gegaan, dat was net gebeurd toen ik het zag. Het bandje zat nu onder een van zijn oksels door. Ik heb toen de bandjes afgedaan. Buiten hebben ze wel hun eigen kleur, m.u.v. Siem. Hij heeft een zwart halsbandje. De riempjes heb ik gemaakt van hun eigen kleur, en daar door zijn ze buiten wel te herkennen.
De halsbandjes doe ik binnen af, je wil niet weten hoe ze er bij elkaar aan sjorren. Dat vind ik te gevaarlijk.
Op de foto waar ze met zijn vieren op staan, van af links eerst de reuen, Roef hij is de oudste, Siem, Mous het oudste teefje en dan Pien-Elza.
Leuk die bandjes Maria, je zal ze denk ik op een gegeven moment ook af gaan doen op het moment dat ze er bij elkaar in gaan hangen.
Groetjes, Erna.
De halsbandjes doe ik binnen af, je wil niet weten hoe ze er bij elkaar aan sjorren. Dat vind ik te gevaarlijk.
Op de foto waar ze met zijn vieren op staan, van af links eerst de reuen, Roef hij is de oudste, Siem, Mous het oudste teefje en dan Pien-Elza.
Leuk die bandjes Maria, je zal ze denk ik op een gegeven moment ook af gaan doen op het moment dat ze er bij elkaar in gaan hangen.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Mét een kleurtje om blijven ze voor de foto's duidelijk herkenbaar.
De pups van Finny bleven "naakt", maar die waren ook zo verschillend, daar was geen twijfel over mogelijk. Het nest van Guusje was voor ons in het begin moeilijk te onderscheiden, zodat ik aan het haken ben geslagen en ze ieder een eigen kleurtje heb gegeven. Moest daar zelf wel even doorheen, maar vond het later wel heel fijn en makkelijk. Ik had ze wel een stuk korter als die koortjes die jij eerst had.
Die bandjes die ze nu om hebben zijn wel heel erg mooi!
Wat een eerste indruk van personen toch veel doet he?
Gelukkig heeft dit zichzelf opgelost, zodat die twijfel lekker weg is, en er "betere" mensen voor in de plaats zijn gekomen. Dat ze ondanks de afstand al willen komen kijken maakt het alleen maar duidelijker!
Er zijn genoeg mensen die inderdaad alles beloven wat je van hen vraagt, en ook al hebben ze 2 jaar gewacht, met hun buit vertrekken, en dan nooit meer iets van zich laten horen, maar wel weer een smousje willen als die van hen op leeftijd komt.
De pups van Finny bleven "naakt", maar die waren ook zo verschillend, daar was geen twijfel over mogelijk. Het nest van Guusje was voor ons in het begin moeilijk te onderscheiden, zodat ik aan het haken ben geslagen en ze ieder een eigen kleurtje heb gegeven. Moest daar zelf wel even doorheen, maar vond het later wel heel fijn en makkelijk. Ik had ze wel een stuk korter als die koortjes die jij eerst had.
Die bandjes die ze nu om hebben zijn wel heel erg mooi!
Wat een eerste indruk van personen toch veel doet he?
Gelukkig heeft dit zichzelf opgelost, zodat die twijfel lekker weg is, en er "betere" mensen voor in de plaats zijn gekomen. Dat ze ondanks de afstand al willen komen kijken maakt het alleen maar duidelijker!
Er zijn genoeg mensen die inderdaad alles beloven wat je van hen vraagt, en ook al hebben ze 2 jaar gewacht, met hun buit vertrekken, en dan nooit meer iets van zich laten horen, maar wel weer een smousje willen als die van hen op leeftijd komt.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ik snap het Erna, nu ze groter en beweeglijker zijn dat er een risico is, dat je niet neemt, hoe leuk het ook is.
Maar ik bedoel toen ze zo klein waren en alleen nog maar op moeders gericht, is het leuk om te zien welke pup bij jou gaat horen.
Maar ik bedoel toen ze zo klein waren en alleen nog maar op moeders gericht, is het leuk om te zien welke pup bij jou gaat horen.
Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en
Wubke het is ook lastig voor je te zien, de reuen lijken redelijk op elkaar. Als je ze naast elkaar zet zie toch duidelijke verschillen. Ze zijn ongeveer even zwaar, Roef heeft een wat kortere beharing en de kop van Siem is breder. Roef heeft een vierkant lijf, Siem is iets donkerder.
De teefjes verschiilen veel meer van elkaar, Pien-Elza heeft een wat zachtere vacht, maar zij heeft werkelijk een heel mooi smousenkoppie. Mous lijkt het meeste op Lisa.
Groetjes, Erna.
De teefjes verschiilen veel meer van elkaar, Pien-Elza heeft een wat zachtere vacht, maar zij heeft werkelijk een heel mooi smousenkoppie. Mous lijkt het meeste op Lisa.
Groetjes, Erna.
Het is wel reuze handig voor de nieuwe eigenaars om naderhand nog op de foto's te kunnen zien wie wie is. Stappertje was wel erg goed te herkennen. Toch twijfel ik bij de foto op de site, of hij degene is die in het aanrechtkastje is gedoken. Ik denk van wel
De kleine biesbandjes die onze pups vroeger om hadden, zag je zelfs niet altijd. De haartjes gingen er over heen. Maar ze hebben nooit problemen opgeleverd.
In de oude tijd, waarin de foto's afgedrukt werden, schreef ik gelijk achterop wie wie was. Beppie en Leentje leken erg op elkaar.
Die rekbare gehaakte bandjes, vind ik een beetje eng. Makkelijk met een pootje in te hangen.
Die poezenbandjes zijn wel erg mooi hoor. Zo'n bandje hebben we eerst ook voor Stapper gekocht. Kleine echte hondenbandjes konden we hier niet krijgen
De kleine biesbandjes die onze pups vroeger om hadden, zag je zelfs niet altijd. De haartjes gingen er over heen. Maar ze hebben nooit problemen opgeleverd.
In de oude tijd, waarin de foto's afgedrukt werden, schreef ik gelijk achterop wie wie was. Beppie en Leentje leken erg op elkaar.
Die rekbare gehaakte bandjes, vind ik een beetje eng. Makkelijk met een pootje in te hangen.
Die poezenbandjes zijn wel erg mooi hoor. Zo'n bandje hebben we eerst ook voor Stapper gekocht. Kleine echte hondenbandjes konden we hier niet krijgen
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
De poezenbandjes doen het erg mooi op de foto. Ach, je hebt wat over voor je pups he. Ik kocht ze per twee bij de Makro, toen ik thuis was, realiseerde ik me, dat ze helemaal niet zo goedkoop waren, nl. ruim 4 euro per stuk (ze zaten per twee verpakt en ik dacht dat dat ook de prijs per twee was.)
Vandaag zag ik de eerste wankele passen, van rood en ook van bandeloos met veel zwart in haar vacht (had ik goed aangevoeld, op deze twee had ik al mijn oog laten vallen). Teefje bandeloos kan je al zo priemand aankijken en speelt met je hand.
Wat gaat die ontwikkeling in 1 dag snel toch.
Ik zal straks foto's plaatsen. Morgen zal ik eens proberen te filmen. Erna, heb jij steeds met je fotocamera gefilmd? Of met een camcorder?
Van Fredie hoorde ik, dat je pups erg leuk van karakter waren. het tijdstip van weggaan nadert he? Zal wel wennen zijn voor je.
Vandaag zag ik de eerste wankele passen, van rood en ook van bandeloos met veel zwart in haar vacht (had ik goed aangevoeld, op deze twee had ik al mijn oog laten vallen). Teefje bandeloos kan je al zo priemand aankijken en speelt met je hand.
Wat gaat die ontwikkeling in 1 dag snel toch.
Ik zal straks foto's plaatsen. Morgen zal ik eens proberen te filmen. Erna, heb jij steeds met je fotocamera gefilmd? Of met een camcorder?
Van Fredie hoorde ik, dat je pups erg leuk van karakter waren. het tijdstip van weggaan nadert he? Zal wel wennen zijn voor je.