Wieske - Sammy op de Ruiver X Jurre - Joris

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
sammydesmous

Re: Wieske - Sammy op de Ruiver X Jurre - Joris

Bericht door sammydesmous »

DD 02-07-2011 Voor vandaag staat de Erkemederhondendag op het programma. Dus vroeg op. Alles meegenomen. Rennetje, smousmobiel, draagbench, eten, drinken, dekentjes enz. Een hele volksverhuizing leek het wel. De pups in de bench op de achterbank. Ze zijn de hele weg rustig geweest, lekker geslapen alleen even in het begin een beetje met elkaar aan het stoeien. Bij aankomst maar op zoek naar de stand van de Hol. Smoushondenclub. Daar hebben we het rennetje opgezet. Alle bekende smouzenmensen en smouzen waren er. De pups waren de attractie van de dag, ze trokken veel bekijks. Zo veel mensen die langs kwamen, een kijkje nemen en meenden dat ze te koop waren. Het is maar goed dat er een wachtlijst is anders zou half Nederland een smous hebben. Zeker nu ze Sammy’s trots gezien hebben. De pups lieten het allemaal maar over zich heen komen. We hadden met wat dekentjes een afdakje voor ze gemaakt. Uit de wind en uit de zon. Daar hebben ze een poosje geslapen. Sammy heeft ze verschillende keren gevoed. We hadden de toekomstige baasjes gevraagd om ook te komen. 3 van de 5 zijn inderdaad geweest. Fijn dat ze er waren konden we ze ook eens in een andere omgeving zien en kijken bij welke pup ze passen. Samen met hen hebben we nog een rondje over het terrein gelopen. Ieder een pup op de arm. Lekker veilig tegen je aan. Bij het strand mochten ze even rondlopen. Sammy ging gelijk een kuil met ze graven. De pups deden driftig mee. Ze leren snel., de kleine rakkers. Sammy was helemaal door het dolle heen op het strand. Ze heeft flink gerend met Guusje en andere honden. Werd er een bal in het water gegooid, maakte niet uit voor wie die was, Sammy ging er achter aan. Gelukkig niet diep het water in, alleen haar poten. Ja de oude jonge Sammy is er nog. Gelukkig is ze niet veranderd sinds haar moederschap. De terugweg ging ook weer zonder enig piepje. De pups waren moe van alle indrukken die ze vandaag op gedaan hebben. Na thuiskomst eerst even de tuin in voor een plasje, nog wat spelen en rennen. Nu slapen ze al de hele avond. Af en toe is er eentje wakker om een plasje te doen, loopt eventjes rond en verdwijnt de mand weer in. Dit was de 41e dag van 6 lieve kleine smousjes.

Lieveke 1450, Loetje 1520, Mariken 1728, Esther 2002, Silke 1960, Sanne 1650

Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

yvonne

Bericht door yvonne »

Wat zijn ze toch schattig allemaal :hartjes:

Het was een fantastische dag! Zie Hondendag Erkemederstrand 2011.
Afbeelding

rini

Bericht door rini »

Je gaat ze echt missen :niks:
Afbeelding

Mirjam1962

Bericht door Mirjam1962 »

Ik kan mij voorstelen dat je een bekijks had met de pupjes. (heb je sowieso al met een smous ;) )
Zo te lezen hadden jullie een hele leuk dag. :kwispel:
Leuk verslag weer.

Ria

Bericht door Ria »

[quote="yvonne"]Voor ons is dat al behoorlijk lang, aangezien wij nu 4 maanden op de wachtlijst staan voor een reutje.

Yvonne van harte gefeliciteerd met je pupje,wordt het eindeloze wachten nu beloond.Maar wat ik me afvroeg,je zei eerder dat je op de wachtlijst stond voor een reutje en t.z.t voor een 2e reutje,wat maakt dat je overgestapt bent op een teefje Want ik heb altijd alleen maar teven gehad dus de keuze voor mij was heel duidelijk,aangezien het karakter van een teefje me meer aanspreekt :hihi:

yvonne

Bericht door yvonne »

Ria, ik heb je even een PB gestuurd.
Afbeelding

Ria

Bericht door Ria »

Hoi Yvonne,ik heb je PBtje ontvangen,bedankt daarvoor!

Groetjes Ria

sammydesmous

De pups zijn vandaag alweer 6 weken geworden..
Na de drukke dag van gisteren doen de kleine smousjes het vandaag wat rustiger aan. Nou ja rustig er wordt toch wel gerend, gegraven, gespeeld, elkaar uitgedaagd. En een beetje vechten? Vandaag geen ritje met de smousmobiel. Er was weer bezoek voor ze. Wim-Sjors met zijn bazinnetje kwamen nog op kraambezoek. Wim-Sjors werd door Sammy uitgebreid begroet. En bij de pups mocht hij ook komen. "Kijk eens broertje lief, wat vind je van mijn kleintjes? Ben ik geen trots moedertje". "Ja lieve zus, ze zijn prachtig. En die kleine lijkt op jou Sammy". Sammy: "dan moet je Esther eens zien, sprekend jou broertje lief toen we nog bij de mama Guusje woonden". Zo keuvelen ze door. Lieveke en Mariken proberen eens of er uit dat ding uit oom Wim-Sjors buik ook melk komt. Ja dat gaat oompje toch echt te ver. Wegwezen jullie kleine rakkers. Hij maakt rare bokkesprongen om van ze af te komen. Ze geven niet zo snel op. Oompje bedenkt iets om ze af te leiden, spelen dan maar met ze. En ja hoor het werkt. Wim-Sjors is heel lief voor de kleintjes en speelt heel leuk en rustig met ze. Sammy heeft vandaag nogmaals de kleintjes laten zien hoe je een kuil in het gras maakt. En ze leren snel hoor, ze zijn allemaal geslaagd voor het graafdiploma. Toen Sammy haar pups nog wat te drinken gaf en Wim-Sjors eerst op gepaste afstand toekeek maar daarna toch maar een paar stapjes dichterbij deed om het allemaal eens goed te bekijken vond Sammy het welletjes en liet hem dat merken. Ho niet verder. We vonden het fijn dat Wim-Sjors met zijn bazinnetje geweest zijn. Jammer dat we zus Wilke nooit zien. Zal zij dit jaar ook moeder gaan worden vragen we ons af. Ben benieuwd.
En vanavond was er weer bezoek voor Loetje. Dat is het voordeel als je wel heel dichtbij woont. Teuntje was er ook weer bij en ook bij hem probeerde er een paar of er soms melk uit kwam. Zelfs Loetje deed een poging. Zal straks wat worden als hij bij hen woont.
Dit weekend hebben we besloten wanneer de pups uit zullen vliegen. 3 gaan er op woensdag 13 juli. De andere 2 moeten we nog afspreken.Oh nog maar een en ze zijn echt weg. Nog maar gauw genieten van ze. Vanavond hebben ze weer wormkuur gekregen en daarna zijn ze gaan slapen. Nu maar gauw even wakker maken en nog laten plassen en een hapje eten We verwachten ook nog wat diarree vanavond. Misschien dit keer niet?Dit was dag 42 van de kleine smousjes van Sammy

Lieveke 1454, Loetje 1566, Mariken 1770, Esther 2020, Silke 1970 en Sanne 1678
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne

loes

Bericht door loes »

De laatste gewichten van Fija's 6 noteerde ik met 6 weken en er waren er 3 onder en 3 boven de 2 KG ,van 1640 tot 2120 .
De laatste volle week nu, als eenmaal afscheid is genomen van pups is het toch anders. Hebben jullie voor jezelf al een beetje een idee hoe de verdeling gaat worden?
Wanneer komt de chipper ?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Gerrie

Bericht door Gerrie »

Komen even spannende weken voor je aan, het hoort er bij maar toch

sammydesmous

DD04-07-2011
We werden vanmorgen wakker van het gekwetter van de pups. Vlug weer naar beneden om te kijken. Sammy was al uit de werpkist gegaan en dan protesteren ze. Daar gaat hun ontbijtje. De kleintjes staan dan op hun achterpootjes met de voorpootjes over de rand van de ren te springen. Haal me er uit, haal me er uit. Als je dan het poortje openmaakt hebben ze nog niet allemaal zo snel in de gaten dat ze er door kunnen en de kamer in. Als ze er eenmaal uit zijn gaan ze gelijk spelen. De knuffels van Loes zijn erg geliefd . Vooral de grote muis met de rode oren en de lange lijs muis met de lange dunne benen. Die kunnen ze goed vasthouden. Ze hebben gelukkig tot nu toe nog niet aan de meubels of zo geknaagd. Even afkloppen maar. De kleintjes hebben vandaag verschillende keren in de tuin gespeeld. Daar genieten ze echt van. Als de deur opengaat weten ze het al. Ze rennen om het hardst naar buiten. Hadden ze in het begin nog moeite met de drempel nu niet meer. En het afstapje van het terras naar het gras was eerst voor hen onmogelijk. Nu springen ze eraf als of ze in een zwembad springen. En er weer op geen enkel probleem meer voor ze. Nog steeds is de haagbeuk favoriet bij ze. Maar ook interessant is de waterbol waar nu wel geen water uit komt maar waar wel kleine steentjes omheen liggen. En af en toe toch nog een slokje bij mammy als je dorstig geworden bent van het spelen en ravotten. Sinds een paar dagen krijgen ze kauwstaafjes. Er zijn er al verschillende op. Vanavond hebben ze er weer gekregen. Samen aan een kauwstaafje knagen in de mand. Of afpakken bij elkaar. De pups hebben redelijk gegeten vandaag. Brokjes en vlees van Royal Canin Mother & Babydog. Nu vinden ze het wel lekker. Loetje niet die heeft het vlees niet gegeten. Esther eet het meeste. Dat kun je dan ook wel zien. Tot Sammy’s grote verrassing is vanavond halfbroertje Moos op bezoek gekomen. Hij had zijn baas en bazinnetje meegenomen, Ze hebben elkaar uitgebreid begroet maar op een gegeven moment had Sammy er genoeg van. Ze was toch ook nog moeder bedacht ze.. Moos was heel erg lief voor de pups. Snuffelen, ooh wat ruiken jullie lekker, likken, jullie smaken ook nog heerlijk. En spelen natuurlijk. Hij heeft zelfs even een kijkje genomen in de werpkist. Maar Sammy stuurde hem soms ook wel bij de pups weg als ze het welletjes vond. Zo nu even niet klein broertje. Het zou leuk zijn als Moos ook eens gevraagd wordt om papa te worden. De pups zijn vandaag ook weer in de smousmobiel geweest, langs de Rijksweg waar er op dat ogenblik behoorlijk wat verkeer langs kwam. Ik heb de pups een voor een op de arm genomen en zo een tijdje langs de weg gestaan. Er kwamen toevallig ook vrachtwagens langs dus dat kwam mooi uit. Hebben ze daar ook kennis meegemaakt. De pups vonden het allemaal heel normaal leek het wel.
Nu slapen de kleintje al weer een tijdje moe van alle indrukken van hun 43e dag. Slaap smousje slaap..

Lieveke 1510, Loetje 1634, Mariken 1790, Esther 2132, Silke 2012 en Sanne 1776

Ps ze hebben dit keer geen diarree van de wormkuur gekregen. Gelukkig.

Morgen komt de Chipper.

yvonne

Bericht door yvonne »

Zo.......wij kunnen ook weer gaan slapen! Wat heerlijk toch dat het weer zo mee zit. Lekker naar buiten!
hahahaha, Esther lust er wel pap van zeg. En wat een leuke foto's van op het hondenstrand. Wat zijn ze toch leuk allemaal. :love:
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Wat leuk dat 'onze' Wim-Sjors en Sef-Moos bij jullie op bezoek zijn geweest.
Ook wij kunnen nog maar even mee genieten van de verhalen over de 6 uit Molenhoek.
Als jullie maar geen last gaan krijgen van het lege nest syndroom....
Maar er blijft er gelukkig eentje om de pijn te verzachten.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Gerrie

Bericht door Gerrie »

Hat gaat hard met de pups de laatste weken, ze worden al zo groot.
Heel mooi op de foto's te zien

sammydesmous

De belevenissen van dag 44 alweer. De tijd vliegt. We hebben nog maar een klein weekje samen met ze. De 2 andere pups gaan dinsdag al. Dat is vandaag afgesproken. Nog maar even niet aan denken.
Half 7 vanmorgen begon het gekwetter weer. Sammy zat al voor de voordeur. Vannacht willen we proberen om Sammy niet meer bij ze in de ren te laten slapen. Kan zijn dat we dan al om 3 uur wakker gekwetterd worden. Zien we wel. Zo gauw de pups de ren uit zijn worden ze weer rustig. Ze doen en plasje, sommige op de krant andere er keurig niet op. Een drukje, achter de tafel, bank of lekker midden in de kamer. Ach waarom ook niet. Als wij moeten en er is geen toilet doen we het op een onopvallend plaatsje maar daar denken de puppy’s niet over na. Gewoon waar je bent. Vanmorgen kwam de Chipper langs hij was keurig op tijd. Meneer Beeftink, dezelfde als die voor de controle kwam voor de kennelnaam aanvraag. Sammy moest de tuin in van hem voor het geval dat er een pupje zou piepen. Loetje werd als eerste gechipd. De chipper nam aan dat hij wel zou piepen, want de reutjes deden dat meestal wel zei hij. Nou zeg dat niet tegen Loetje. Een echte man piept toch niet. En inderdaad geen kik gegeven. Lieveke gaf een heel klein piepje meer van de schrik dan van de pijn volgens mij. Mariken was flink en reageerde helemaal niet. Grote stoere Esther weer wel. Ze was ook onrustig met vasthouden. Ze piepte behoorlijk en niet van schrik. Au, au je doet me pijn. Later toen ze allemaal gechipd waren bleek dat ze bloed op haar vachtje had. Ze bloedde behoorlijk. De chipper heeft het schoongemaakt en ontsmet. Toen was het bloeden gestopt en het leed weer geleden. Silke en Sanne gaven ook geen kik. De boefjes hebben de tuin vanmiddag weer verder ontdekt. Nu zijn de struiken aan de beurt. Takjes om op te knagen, blaadjes om er af te treken. Mos in het gras??? Er uit er mee, huur een smous in en het verdwijnt als sneeuw voor de zon. Kuiltjes graven en er zelf invallen.
We zijn vandaag ook langs het station hier geweest met ze. Eerst een ritje met de auto, al is het wel te lopen van ons af, toen in de smousmobiel langs het perron gewandeld, overgestoken over de spoorweg overgang en toen zaten de voorwielen in de rails vast. Eventjes maar, maar wel schrikken. Ik kreeg de stang van de smousmobiel hard tegen mijn scheenbeen. Zal morgen wel blauw zijn. Gelukkig kwam er niets aan. Andere kant van het perron gewandeld en maar geen trein. Dat zul je altijd zien. Dan maar richting de auto teruglopen. Net toen we de pups in de auto wilden zetten kwam er een trein aan. Vlug een paar op de arm genomen, de andere bleven in de smousmobiel. Sanne en Silke op de arm. Ze gaven geen enkele schrik of angst reactie. Sanne keek zelfs de trein na. We zijn nog even bij het haventje van Mook geweest. Lekker op het gras gelopen, Loetje en Esther gingen liggen in het gras en een dutje doen. Lieveke, Mariken en Sanne kropen op mijn schoot. Silke ging Sammy achterna. De lieverds. Op de terugweg een ijsje gegeten en natuurlijk weer veel bewonderaars. Gek maar de meesten vragen altijd als eerste “zijn ze allemaal al verkocht” En “wat voor hond is dat” “Hollandse smous mevrouw” “Nooit van gehoord”. Mooi zo, denk ik dan wel eens, houden zo. Niet al te veel mensen een smous alstublieft. Vanmiddag tijdens het ritje door de Kuil met de smousmobiel sprong Silke er weer uit. Ze worden eigenlijk te groot er voor. Maar het is zo leuk. Toen we vanavond terugkwamen van het uitstapje hebben ze nog een tijdje in de tuin gespeeld. Toen Sammy een pensstaafje kreeg probeerden ze het allemaal af te pakken van haar. Vooral Esther en Sanne lukte het. Dan gingen ze er mee vandoor. En Sammy vond het goed. Wij weer afpakken en opnieuw aan Sammy gegeven ging het spelletje weer opnieuw. Jari zat op mijn schoot en sloeg alles gade. Ze zat er gezellig bij te spinnen. Nu slapen ze alweer een tijdje. Zo nog even wakker maken en ze wat laten eten voor dat er weer zand in hun oogjes gestrooid gaat worden. Welterusten lieve smouzenkindertjes wat houden we van jullie. En wat een fijne tijd mogen we mee maken. Voor ieder die nog twijfelt om een nestje te nemen adviseer ik, gewoon doen, het is zoooo leuk en zo mooi. Morgen komt Nora-Stella, een zus van Ronnie-Yaya, die ook in Molenhoek woont. Haar smouzenmensen komen mee om de pups te bewonderen.

Lieveke 1555, Loetje 1662, Mariken 1890, Esther 2166, Silke 2080 en Sanne 1796

Erna

Bericht door Erna »

Zo, een week weggeweest en heel wat te lezen. Door jouw verslagen ben ik weer helemaal op de hoogte. Wat gaat het snel, nog even dan staan ze op eigen poten en zijn ze de deur uit. Niet allemaal gelukkig. Heel leuk dat Lieveke bij jullie blijft wonen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

yvonne

Bericht door yvonne »

Op afstand maken we het allemaal mee, zo leuk José. Ach, die Esther! :Kuss:
Was even schrikken zeg, op de rails. Ik heb het vroeger ook eens gehad met de kinderbuggy :bibbers:
Ik kan me goed voorstellen dat je tegen het afscheid op ziet. Jullie genieten zo van de pups. Het zijn ook zulke lieverds.
Ik ben ook zo blij voor jullie dat Lieveke bij jullie blijft wonen. Kunnen we fijn ervaringen blijven uitwisselen over de opvoeding :smile:
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Die Sammy is wel een brave dat ze er nog steeds bij blijft 's nachts. De laatste periode wilden we niet dat Fija erbij bleef, ze moeten tenslotte gespeend worden en de laatste week wilde Fija ze ook niet echt meer voeden. Ze heeft wel haar eten teruggegeven voor de pups, iets dat de 2 andere honden ook deden bij een nest. Doet Sammy dat niet?
Komt pa nog kijken voor ze weggaan?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Bij ons konden de honden zelf in en uit de ren. Sprongen erover heen, zo konden ze zelf bepalen of ze bij hun kroost wilden of niet.
Vrij maar toch erbij....
Finny en Guusje hebben de pups tot de dag van vertrek nog laten drinken.
Niet veel en vaak, maar toch.

Tja bij spoorwegovergangen moet je erg uitkijken.
Ik reed daar nooit zo overheen, tilde het wagentje voor en achter even omhoog.
Deed en doe ik met de kinderwagen/buggy ook.
Je zit ertussen voor je het weet :bibbers: .
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Mirjam1962

Bericht door Mirjam1962 »

Dat chippen kan ook maar weer achter de rug zijn met die grote naald :?

Altijd zo grappig als mensen vragen wat voor hond het is: "O een schnautzer" :scratch:

Gesloten