Wij hebben er toen een heupgordel in laten zetten, die voldoen wettelijk ook maar het scheelde heel veel in prijs.
Klets-topic
Re: Klets-topic
Yep. Onze vorige auto had dat ook, net voordat we hem inruilden. Maar dan gewoon door slijtage, niet door een huisdier.
Wij hebben er toen een heupgordel in laten zetten, die voldoen wettelijk ook maar het scheelde heel veel in prijs.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Het betreft een heupgordel en kost 150 Euro...
Van mij mag hij in de doos blijven zitten!
Van mij mag hij in de doos blijven zitten!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Onze auto werd er ook afgekeurd mijn gordel zaten ook scheurtjes in maar bij een sloop hebben ze een andere opgehaald.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Ik heb net de smouspagina's die Yvonne verstuurd heeft doorgelezen.
Het meeste wist ik al; ook leuk om te lezen hoe de smouzen van vroeger heetten: Bob, Amy-Violetta, Bram, Tom-Tom, Jenny, Kees, Flip, Koossie, Clown, Saar, Tommy, Aapje, Rachel, en Darling.
De mensen van Tom-Tom van nu hebben dit boek ook vast gelezen...
Als ik ooit zelf een nestje zou krijgen, zou ik de namen van de pups uit dit rijtje kiezen. (op clown, darling en aapje na dan...)
Het meeste wist ik al; ook leuk om te lezen hoe de smouzen van vroeger heetten: Bob, Amy-Violetta, Bram, Tom-Tom, Jenny, Kees, Flip, Koossie, Clown, Saar, Tommy, Aapje, Rachel, en Darling.
De mensen van Tom-Tom van nu hebben dit boek ook vast gelezen...
Als ik ooit zelf een nestje zou krijgen, zou ik de namen van de pups uit dit rijtje kiezen. (op clown, darling en aapje na dan...)
Er liepen dus ook een paar Smousje rond in Scheveningen.
Mijn vader is er geboren en getogen (1924).
Hij was al overleden toen wij Finny kregen, maar misschien dat hij haar herkent zou hebben? Zij hadden thuis ook altijd honden.
Die gedraaide bladzijden krijg ik niet gekeerd...
Trouwens, Yvonne bedankt voor het toesturen.
Mijn vader is er geboren en getogen (1924).
Hij was al overleden toen wij Finny kregen, maar misschien dat hij haar herkent zou hebben? Zij hadden thuis ook altijd honden.
Die gedraaide bladzijden krijg ik niet gekeerd...
Trouwens, Yvonne bedankt voor het toesturen.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Charlotte dat zei Bert over de smousjes in Baarn waar zijn vader (1916 geboren) geboren en getogen is en buitenzorg een landgoed is daar nu in bezit van de scouting maar de kennel was dus buitenzorg ik heb al zitten googlen of die eigenaar van de kennel op dat landgoed heeft gewoond.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Dat was Bicker Caarten. Hier in Santpoort en Bloemendaal wonen families die zo heten; een dochter zat bij mij in de klas en op hockey. Wellicht familie...?
Is het mogelijk om de afbeelding in de inbox op te slaan op jouw computer (bijv bureaublad) en vervolgens deze afbeelding te openen op de plek waar deze is opgeslagen (bureaublad dus)? Kun je dan onderaan de foto kiezen voor links- of rechtsom draaien of evt in picasa bewerken? Bij de laatste kun je hem draaien en als je de foto dan in picasa opslaat (ctrl s) dan is deze ook zo opgeslagen op de computer.Charlotte schreef:Die gedraaide bladzijden krijg ik niet gekeerd...
Misschien weet iemand en andere manier?

Het opent bij mij vanzelf in Windows Photo viewer (heeft de comp. zelf bedacht); daar staan onderin 2 ronde pijltjes waarmee je de pagina kunt draaien. Opslaan doet hij ook vanzelf als ik het wegklik.
Ik zit net te lezen dat verlatingsangst zomaar ineens op kan komen.Mary schreef:Ik denk ook gelijk aan verlatingsangst.
Maakt ze geen lawaai als er niemand thuis is?
Zonder dat je hond daar ooit last van had.
De oorzaak moet dan gezocht worden in iedere vorm van verandering in de thuissituatie.

Ja idd Martine met googlen kwam ik ook op die familie Bicker Caarten.
Bij mij opent zich ook in windows vieuwer dat gaat prima hoor.
Bij mij opent zich ook in windows vieuwer dat gaat prima hoor.
Groetjes, Andrea
-
Mieke
HELP !!!!
Ik weet echt niet wat we nu moeten doen. Afgelopen vrijdag heb ik een grote bench gekocht en die op de "hondenkamer" gezet. Fleeceplaid erop. 's Nachts Boomy erin gedaan. Gaat prima. Gisterochtend voor 't eerst beide honden weer een paar uur alleen in de slaapkamer. Beiden in de bench. Het fleecekleed was door de kleine tralies van de bench getrokken en Boomy helemaal overstuur: hijgend en moe.
Afgelopen nacht helemaal niets aan de hand. Toen ik eind van de ochtend thuis kwam, had ze een heel dekbed door de tralies heen getrokken maar ook de ijzeren ondervloer van de bench staat in 1 hoek helemaal omhoog vol met tandafdrukken. Het deurtje kon niet open omdat het ijzer ervoor ook omhoog getrokken was en er lag ook bloed. Tot nu toe kan ik niet zien waar dat vandaan komt maar waarschijnlijk uit de bek.
Toch verlatingsangst? Ze is helemaal op van vermoeidheid. Tot nu toe heb ik niets van de buren gehoord en ook als ik thuis kom hoor ik niets: ik laat de fiets bij de straat staan en loop heel stil naar de voordeur. Ik durf het haast niet te vragen aan de buren: stel je voor dat ze de hele ochtend jankt dan is het probleem nog groter.
Morgen gaan we voor de jaarlijkse enting naar de DA maar die zal er ook niets mee kunnen, denk ik.
Nadat ze verleden jaar 3x het kattenluik helemaal kapot heeft gebeten, slaapt ze boven. Goed, nu is Hiske er sinds eind februari maar dit gedrag is verleden week begonnen dus nu geen grote verandering in huis.
Weten jullie wat ik nog kan proberen?
Ik weet echt niet wat we nu moeten doen. Afgelopen vrijdag heb ik een grote bench gekocht en die op de "hondenkamer" gezet. Fleeceplaid erop. 's Nachts Boomy erin gedaan. Gaat prima. Gisterochtend voor 't eerst beide honden weer een paar uur alleen in de slaapkamer. Beiden in de bench. Het fleecekleed was door de kleine tralies van de bench getrokken en Boomy helemaal overstuur: hijgend en moe.
Afgelopen nacht helemaal niets aan de hand. Toen ik eind van de ochtend thuis kwam, had ze een heel dekbed door de tralies heen getrokken maar ook de ijzeren ondervloer van de bench staat in 1 hoek helemaal omhoog vol met tandafdrukken. Het deurtje kon niet open omdat het ijzer ervoor ook omhoog getrokken was en er lag ook bloed. Tot nu toe kan ik niet zien waar dat vandaan komt maar waarschijnlijk uit de bek.
Toch verlatingsangst? Ze is helemaal op van vermoeidheid. Tot nu toe heb ik niets van de buren gehoord en ook als ik thuis kom hoor ik niets: ik laat de fiets bij de straat staan en loop heel stil naar de voordeur. Ik durf het haast niet te vragen aan de buren: stel je voor dat ze de hele ochtend jankt dan is het probleem nog groter.
Morgen gaan we voor de jaarlijkse enting naar de DA maar die zal er ook niets mee kunnen, denk ik.
Nadat ze verleden jaar 3x het kattenluik helemaal kapot heeft gebeten, slaapt ze boven. Goed, nu is Hiske er sinds eind februari maar dit gedrag is verleden week begonnen dus nu geen grote verandering in huis.
Weten jullie wat ik nog kan proberen?
Tjonge jonge...wat een toestand!!
Die arme Boomy!
Wij hebben er geen ervaring mee.
Is er een plek in huis waar ze zich het prettigst voelt?
Misschien toch niet in de bench opsluiten. Misschien geeft dat nog meer angst.
Bach bloesem therapie?
Gedragsdeskundige?
Die arme Boomy!
Wij hebben er geen ervaring mee.
Is er een plek in huis waar ze zich het prettigst voelt?
Misschien toch niet in de bench opsluiten. Misschien geeft dat nog meer angst.
Bach bloesem therapie?
Gedragsdeskundige?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Gelijk een goede gedragsdeskundige raadplegen.
Dit is echt wel heel hevig.
Dit is echt wel heel hevig.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ik zou nog even wachten met enten, tenzij je buitenlandse vakantieplannen hebt.
Laatst gewijzigd door Charlotte op 05 jul 2011, 18:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Charlotte
Ja, dat als eerste. En vraag toch maar aan de buren wat ze horen.Charlotte schreef:.
Ik zou nog even wachten met enten, tenzij je buitenlandse vakantieplannen hebt.
Je moet toch antwoorden hebben op de nodige vragen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
-
ewhuitema
Het doet me denken aan de smous van mijn nicht. Soms gaat het maanden goed en dan is het weer een paar weken mis. Ze doet hem niet meer in de bench, los in de mand in het schuurtje. Met als gevolg dat soms jassen kapot zijn en de hele kapstok van de muur is getrokken....
Het enige wat ik kan bedenken is inderdaad een deskundige raadplegen.
Het enige wat ik kan bedenken is inderdaad een deskundige raadplegen.
Claustrofobie? Ik heb wel eens gelezen dat er honden knettergek kunnen worden van opgesloten zijn in kleinere ruimtes.
Ach, ach zo sneu dat hij zo in paniek is. Ik zou zeer zeker snel een gedragstherapeut om hulp vragen.
Sterkte.
Ach, ach zo sneu dat hij zo in paniek is. Ik zou zeer zeker snel een gedragstherapeut om hulp vragen.
Sterkte.

Helaas herken ik je verhaal en ik denk dat het verlatingsangst is. Diesel deed/doet? dit ook. (ik zou toch maar even aan de buren vragen of hij huilt) 's-Nachts is de bench geen probleem; dan ben ik in huis. We moeten wel goed opletten dat hij niet te dicht tegen de kapstok aanstaat; anders trekt hij de jassen naar binnen en vreet hij op waar hij bij kan. Hij heeft ook fleecedekens en zelfs een half vetbed opgegeten. Een gevulde Kong of een lekkere kauwstaaf geven helpt niet; die blijven onaangeroerd bij hem in de bench tot ik weer terug ben. Ik zou hem erg graag gewoon in de kamer willen kunnen laten, maar ben een beetje huiverig om dat weer te proberen. De vorige keren was er altijd wel iets gesloopt als ik weer thuiskwam; en hij lijkt zich prettiger te voelen in zijn bench.
Ik durf ze ook niet goed alleen te laten en neem ze altijd mee of breng ze naar mijn ouders, of ik wacht tot er een kind thuis is uit school. De laatste tijd gaat het hier gelukkig wat beter. Spontaan weggaan kan ik nog niet, maar als ik van te voren weet dat ik weg moet voor een boodschap o.i.d. waar ze niet mee naartoe kunnen; dan laat ik ze daarvoor extra lang uit met de fiets zodat ze moe zijn en gaan liggen slapen. Ik zou er zeker een gedragsdeskundige bijhalen. Helaas heeft dat hier niet geholpen, maar normaal werkt dat vaak wel hoor. Hier ligt het ligt overigens aan mij; bij de oppas doet hij het niet... Op de een of andere manier is hij non-stop gefixeerd op mij; zodra ik me beweeg, springt hij in de houding. Ik stuur hem regelmatig naar zijn mand, maar hij houdt me ook vandaar in de gaten en is als de dood dat ik hem alleen laat.
Ik hoop van harte dat het bij jullie snel opgelost is!
Ik durf ze ook niet goed alleen te laten en neem ze altijd mee of breng ze naar mijn ouders, of ik wacht tot er een kind thuis is uit school. De laatste tijd gaat het hier gelukkig wat beter. Spontaan weggaan kan ik nog niet, maar als ik van te voren weet dat ik weg moet voor een boodschap o.i.d. waar ze niet mee naartoe kunnen; dan laat ik ze daarvoor extra lang uit met de fiets zodat ze moe zijn en gaan liggen slapen. Ik zou er zeker een gedragsdeskundige bijhalen. Helaas heeft dat hier niet geholpen, maar normaal werkt dat vaak wel hoor. Hier ligt het ligt overigens aan mij; bij de oppas doet hij het niet... Op de een of andere manier is hij non-stop gefixeerd op mij; zodra ik me beweeg, springt hij in de houding. Ik stuur hem regelmatig naar zijn mand, maar hij houdt me ook vandaar in de gaten en is als de dood dat ik hem alleen laat.
Ik hoop van harte dat het bij jullie snel opgelost is!
-
Gerrie
Wat erg toch voor jou en de hond
Jammer dat je geen camera kan plaatsen om te zien wat er gaande is.
Dit soort gedrag moet doorbroken worden maar dat is vaak heel moeilijk. Ritueel van weg gaan veranderen, andere commando's gebruiken. Is de slaapkamer boven, Is het jou slaapkamer? Sommige honden raken van slag als je ze boven jezelf plaatst, zeker als het geen leiders zijn. Probeer hulp te zoeken, die kan kijken hoe het thuis allemaal gaat. Het is heel vervelend voor ons maar jammer genoeg ligt inderdaad vaak het probleem bij ons en niet bij de hond en weten wij niet vaak hoe we er mee om moeten gaan, er is nooit een pasklaar antwoord. Alle registers opentrekken.
Heeft hij soms een slechte ervaring met de bench gehad, een keertje knel of heel erg geschrokken. dan is dat ding de boosdoener of hij er nu in zit of niet
Jammer dat je geen camera kan plaatsen om te zien wat er gaande is.
Dit soort gedrag moet doorbroken worden maar dat is vaak heel moeilijk. Ritueel van weg gaan veranderen, andere commando's gebruiken. Is de slaapkamer boven, Is het jou slaapkamer? Sommige honden raken van slag als je ze boven jezelf plaatst, zeker als het geen leiders zijn. Probeer hulp te zoeken, die kan kijken hoe het thuis allemaal gaat. Het is heel vervelend voor ons maar jammer genoeg ligt inderdaad vaak het probleem bij ons en niet bij de hond en weten wij niet vaak hoe we er mee om moeten gaan, er is nooit een pasklaar antwoord. Alle registers opentrekken.
Heeft hij soms een slechte ervaring met de bench gehad, een keertje knel of heel erg geschrokken. dan is dat ding de boosdoener of hij er nu in zit of niet