Wieske - Sammy op de Ruiver X Jurre - Joris

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Charlotte

Re: Wieske - Sammy op de Ruiver X Jurre - Joris

Bericht door Charlotte »

Wat een dag José.
Hoop dat jouw tante weer op knapt, na een valpartijd van een hoog bejaarde... :bibbers: ...

Alleen het W-dreej nest heeft pap gehad. De andere nesten kregen vlees.
Pap geven vond ik niks, en ik had bij het eerste nest van Finny al het advies gekregen om vlees te geven. Dat heb ik tien dagen gedaan, en toen er gewoon wat puppybrokjes bij gedaan en het vlees steeds meer vervangen door brokjes.
Heb ook alleen bij W-dreej brokjes geweekt...
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Wij hadden, volgens voorschrift op het pak, de puppybrokken voor Rosa eerst ook geweekt. Ze at geen hap! Bleek dat ze al gewend was aan ongeweekte brokjes...

yvonne

Bericht door yvonne »

Zo sneu, voor je tante als je zo hoogbejaard bent en dan zo vallen. Ik hoop zo dat de pijnstillers helpen en dat ze er weer goed boven op komt. Natuurlijk wil je haar niet missen. Ik weet hoe je je moet voelen. Ook bij mij is er niemand van mijn vaders kant meer in leven. En toen mijn moeder 3 maanden geleden haar hand verbrijzelde bij een val, was ik echt bang. Ze is 80 jaar en het is haar goede hand, dus ze is behoorlijk gehandicapt.
Maar soms zijn oudere mensen zoveel taaier dan wij denken. Ik hoop voor jouw tante dat dat ook geldt. Sterkte ermee.

Het valt niet mee om me op andere dingen te concentreren dan de puppies. De foto's zijn ook zo schattig :love:

Als je ze nog aan je duizenden eigen foto's wilt toevoegen, hoor ik wel.
Afbeelding

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

En weer werd ik wakker van het gekwetter van de pups. Dit keer om half 7. Sammy heeft ze gevoed en daarna heb ik Sammy uitgelaten. Het was mijn bedoeling om weer terug in bed te gaan maar toch maar even wachten tot ze weer slapen die kleintjes. Ik ben in slaap gevallen op de bank en Theo kwam tegen 10 uur beneden. We hadden veel eerder op moeten staan want om 11 uur kwamen toekomstige baasjes naar de pups kijken. Vlug, haasten. Maar toch gelukt. Klokslag 11 uur zaten we klaar. De pups lagen weer te slapen nadat ze nog wat gespeeld hadden. Met dit mooie weer laten we ze ’s morgens in de tuin hun plasje doen. Hoef je binnen niets op te ruimen. Werkt goed. Dit keer brachten ze 2 kleinkinderen mee, een meisjestweeling. Een van de meisjes zat bij de mand met puppy’s en zei tegen elk kleintje ” zal ik jou nemen, zal ik jou nemen”. Volgens haar wilden alle pups wel met hen mee. Ze vonden ze prachtig en allemaal even leuk maar het aller leukste was toch wel Sammy zeiden ze. Wel een compliment voor onze Sammetje als men zegt dat je leuker bent dan een pup. Want pups dat vind toch iedereen het aller leukst al ben je nog zo’n bullebak. Vanmiddag hebben de pups heerlijk in de tuin geravot. Tussen de haagbeuk kruipen. Vechten in het gras, spelen met de bal vooral Silke was er druk mee bezig. Drinken uit de grote bak samen met mammy. Ze hebben gelijk kennis gemaakt met het geluid van de grasmaaier en electr. heggeschaar. Want het gras moest gemaaid en de heg moest geknipt worden. De bladhark, bezem kliko, alles kwam voorbij en in hun buurt. Maar bang was er niet eentje. Als of ze het allemaal al jaren meegemaakt hebben zo gedroegen ze zich. Toen ze moe werden zochten ze met z’n allen een koel plaatsje op onder de haagbeuk. En hebben daar een dutje gedaan. Vandaag hebben ze een brokjespap op nu minder geweekt, niet van harte. Maar de brokje die Sammy per ongeluk naast haar bak laat vallen die worden door de pups meegenomen en nat gesabbeld zodat het zacht wordt en ze er wat van kunnen eten. Maar puppybrokjes hebben ze geen zin in. Dus maar bij mammy Sammy drinken. Zo meteen willen we eens wat vlees proberen, kijken of ze dat lekker vinden. We waren van plan om naar de kinderboerderij te gaan maar we vonden het te warm voor ze om de hele middag in de smousmobiel te zitten dus dat bewaren we nog. Vanavond zijn we naar de Mookerplas gegaan om te wandelen. De smousmobiel mee. Af en toe onderweg er even uit gehaald en laten lopen in het gras. Het loopt daar een beetje af naar de waterkant en Lieveke rolde een beetje om en kwam in een klein kuiltje terecht dat ooit eens gegraven was door een hond. Weer rechtop gezet en daar ging ze weer. De pups gingen een plasje doen en een drukje in het gras. Op de terug weg toen we weer langs die plek kwamen ging Sammy daar lopen snuffelen alsof ze het nog terug wilde vinden en het alsnog opruimen. We hebben onderweg geprobeerd de 5-weeks foto te maken maar dat is niet echt gelukt. We kregen ze niet op een rijtje. Loetje viel in slaap en Lieveke en Mariken bleven eerst wel zitten. Esther had er helemaal geen zin in en Sanne en Mariken gingen achterste voren elkaar uitdagen. Silke ging er ook vandoor en liep richting de smousmobiel en ging er onder zitten. Dus de foto is niet echt gelukt. Vorige week ook al iet zo. Dan maar niet op een rijtje. We vragen ons af hoe toch altijd de 7-weeks foto gemaakt wordt die in het clubblad staan. Daar zitten de pups altijd zo mooi op een rijtje.
Toen we thuis kwamen hebben we ze weer in de tuin laten plassen en nog wat gespeeld. Jari kwam ook in de tuin aan haar riempje en Sanne ging haar achterna lopen. Wat Jari dus niet op prijs stelde en begon te blazen. Daar schrok ze toch wel even van. Daarna was het over. Sanne heeft het niet meer gedaan. Les 1: loop nooit achter een poes aan. Sammy zat achter een muis aan in de tuin. Ze heeft hem niet te pakken gekregen, hij vluchtte onder de kliko. Morgen zal er verder gejaagd gaan worden. Je moet het je pups toch vroeg genoeg leren.

Lievke 1242, Loetje 1358, Mariken 1486, Esther 1700, Silke 1684, Sanne 1438
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 28 jun 2011, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Erna

Bericht door Erna »

Ha, ha, bijna verslapen. :hihi: Toch gered gelukkig, en daarna weer een hele leuke dag met de pupjes.
Ga je een boekje maken van je stukjes José, ze lezen heerlijk weg. Je schrijft leuk.
En een herkenning voor ieder die ook een nestje heeft gehad.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

yvonne

Bericht door yvonne »

Zo leuk geschreven; je ziet het gewoon voor je....
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Leuk weer José.
Ik hield en ( houd) ook een dagboek bij op mijn website zodat met name de a.s. pupeigenaren alles konden lezen. Voor elke pupeigenaar heb ik het dagboek op CD gezet met alle foto's waar hun eigen pup opstond erbij.
DE 7-weekse foto's worden met allerlei kunstgrepen gemaakt. Liefst met aan elke kant een mens, die dan zo nodig staartjes vasthoudt. Fredie knipt dan heéél veel foto's waarvan dan hopelijk 1 bruikbaar is en alle koppies zo'n beetje 1 kant op staan
Laatst gewijzigd door loes op 27 jun 2011, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Lekker stelletje bij elkaar! :hug2:
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Wat leuk om het weer mee te maken.

Wij hebben de pups heel wat teruggezet op hun plaats voor een rijtjes foto.
Toch lukte dat uiteindelijk heel goed. Bleven ze allemaal fijn zitten.
Lang leve de digitale camera :jeah: .
Charlotte

Martine

Bericht door Martine »

De 9 van Fieke werden voor de 7-weeks foto op de rugleuning van de bank die tegen de muur stond gezet. Ze konden zo niet weglopen of draaien...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Gerrie

Bericht door Gerrie »

Mensen boffen maar met een fokker als jullie :thumbsup:

sammydesmous

Dd27-06-2011
De 36e dag van 6 kleine smousjes op weg om een smous te worden.
De kleintje hebben vandaag weer opnieuw kennis gemaakt met de stofzuiger. Alleen Sanne nam de smouzepootjes en verstopte zich onder de bank. Nu kan dat nog, straks zal ze iets anders moeten verzinnen om dat brulding te ontlopen. Een aantal pups bleven gewoon slapen en stoorden zich niet aan het lawaai, de anderen waren in de tuin met Sammy. De pups hebben bijna de hele middag geslapen. Het is te warm om je druk te maken hebben ze al ontdekt. Vanmorgen hebben ze vlees met wat brokjes erin gegeten. Dat smaakten ze wel. En vanavond weer een portie van hetzelfde. Tussendoor wordt er nog bij Sammy gedronken. Sammy gaat er nog steeds echt voor liggen. Het liefst in de werpkist voedt ze haar kleintjes. Vanavond hebben we een hele poos met de pups in de tuin doorgebracht. En weer kwam er bezoek, veel te vroeg. Afspraak is afspraak vind ik en niet een uur vroeger. We wilden net gaan eten. Kom maar binnen, we eten wel later. De kinderen waren erg druk vond ik of lag het aan mij dat ik er vandaag niet zo goed tegen kon. Ze hadden voor iedere pup en Sammy een bal meegebracht. Dus werd er volop gespeeld, gerend, gestoeid. De pups vielen een voor een in slaap in het gras. Na het bezoek zijn we weer het pad in geweest waar er weer veel bewonderaars waren. Grote mannen die dan met zo’n pupje op de arm staan en er vertederd naar kijken. Gisteravond kwamen we Sammy’s grote vriend Max weer eens tegen. Max heeft de pups bewonderd en Silke deed een poging om bij Max te drinken. Nou dat ging hem toch te ver en probeerde weg te lopen maar Silke er achteraan. Op de terugweg vielen ze weer in slaap terwijl ze op de heenweg pogingen deden om uit het wagentje te klimmen. Wat ze binnen kort wel zal lukken denk ik. Thuis gekomen nog maar even de tuin in. Het was wat afgekoeld en ze hebben weer wat gespeeld. Jari was ook in de tuin en heeft van een afstandje de kleintjes gade geslagen..Toen ze onder de haagbeuk zaten is ze eens dichterbij gaan kijken. Toen Jari op een tuinstoel lag heb ik Lieveke nadat ze eerst een poosje bij mij op schoot gezeten had, bij Jari op de stoel gezet. Jari vond het geen probleem en zo hebben ze een poosje samen in de stoel gelegen. Het is zo anders dan toen Sammy bij ons kwam toen heeft Jari bijna 5 maanden boven gezeten met af en toe een kijkje nemen en weer wegrennen. Nu gaat het veel gelijdelijker met aan ze wennen. De avond hebben we afgesloten met voor ieder een lekker beetje puppyvlees. Wat ze wel smaakten. Toen het Zandmannetje langskwam om zand in hun oogjes te strooien sliepen de meeste smousjes al. Dit was de 36e dag.

Lieveke 1302, Loetje 1386, Mariken 1576, Esther 146, Silke 1736 en Sanne 1454
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne

sammydesmous

Vandaag een rustig dagje. De pups slapen vandaag veel. Vanmorgen was Theo thuis en zijn de pups even in de tuin geweest. Al snel gingen er enkelen weer naar binnen. Verder hebben ze bijna de hele morgen geslapen. Ze zijn even wakker geweest voor een plasje. Vanmorgen hebben ze bij Sammy ontbeten en tussen de middag van het puppyvlees gegeten. Theo had er enkele brokjes doorheen gedaan. Vooral Esther heeft er flink van gegeten vertelde hij. Vanmiddag was ik er en ook toen hebben ze bijna de hele tijd in de werpkist liggen slapen. Toen ze wakker werden heb ik ze een voor een gewogen en weer wat van het vlees gegeven. Alleen Lieveke en Esther hadden er zin in. Loetje deed zijn bekje niet open. Sanne gaf er alleen maar likjes over en at ook niets. Het was ook wel warm en benauwd. Alleen Silke is even in de tuin geweest vanmiddag de rest bleef binnen. En Silke ging weer onder de haagbeuk liggen. Ik heb haar maar naar binnen gedaan toch iets koeler voor ze. Vanavond wilden ze wel even allemaal in de tuin rondrennen. Toen Theo de kliko de tuin in reed (die was vandaag geleegd) vlogen er een aantal onder jawel de haagbeuk. Loetje kwam er gelijk weer onder uit. Hij als stoere man zou wel eens even kijken waar dat lawaai vandaan kwam. Esther en Jari hebben vandaag weer aan elkaar gesnuffeld. De snuitjes bij elkaar. Lief. Vanavond hebben Sammy en Mariken een poosje samen gespeeld. Bij de bek likken. Net zo als Sammy bij Guusje doet. Silke kwam er ook nog even bij. Was leuk om te zien. De lieverds. We boffen toch maar dat we dit allemaal mee mogen maken. Vandaag heeft Fredie gebeld voor het 7-weeks bezoek. Zondag 10 juli komt ze. Het begint op te schieten. Het afscheid komt dreigend dichterbij. Maar we hebben nog 2 weken. Dus nog maar even genieten en nog niet verder denken. De heel avond onweert het. De kleintje reageren er niet op. Dit was de 37e dag van de belevenissen van 6 kleine smousjes.

Lieveke 1318, Loetje 1402, Marken 1586, Esther 1814, Silke 1764 en Sanne 1474

Gerrie

Bericht door Gerrie »

je hoeft je nog niet te vervelen
Dank je wel voor de up date

Mary

Bericht door Mary »

Bijzonder, poes is er nog steeds en dan ook nog met pup op een stoel.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

yvonne

Bericht door yvonne »

Zo leuk, als je nu schrijft kan ik het me nog beter voorstellen. Met dat warme weer is slapen of rustig zijn ook maar het beste.

En lekker dat ze niet op het onweer reageerden.....scheelt weer een CD opzetten :smile:

Ik hoor toch wel van sommige mensen dat het harde rolgeluid van lege containers door hun hond eng wordt gevonden.
Ik ging altijd met Boomer de container halen, hij gaf er niets om.
Net als luchtballonnen, al zijn die wat lastiger om te oefenen.

Geniet nog maar lekker van jullie kleintjes.
Afbeelding

sammydesmous

De pups eten nu iedere dag puppybrokjes. Niks aangemaakt met water of puppymelk. Nee dat willen ze niet meer daar vinden ze zich nu te groot voor, maar echte brokjes. En het liefst die van mammy. Maar dat doen we maar niet. Vanmorgen waren de pups weer vrij rustig. De toekomstige baasjes kunnen gerust zijn ze houden van uitslapen. Tenminste de meeste tijd. De pups hebben wel even in de tuin gespeeld. Silke heeft toen haar eerste dolle 5 minuten gehad zoals wij dat noemen. Rondrennen en de oortjes naar achteren. Speedy Gonzalez was er niets bij. Tussen de middag hebben de pups wat vlees gegeten. En als toetje nog maar wat bij mammy drinken. Ze zijn weer beaaf gaan slapen tot een uur of half 4. toen heb ik ze maar om de beurt wakker gemaakt om te wegen en ieder een voor een wat vlees te geven. Alleen Esther had er echt zin in en heeft behoorlijk gegeten. Esther eet eigenlijk alles wel. Lieveke heeft maar een beetje op en de anderen wilden niets. Maar dronken nog wel bij Sammy. We zijn weer op pad geweest met de smousmobiel. Theo ging weer met Sammy als eerste en ik zou met ze hem tegemoet lopen op hun terugweg. Ik kwam ze al aan het begin weer tegen. Sammy wilde niet verder. Ze had natuurlijk de smousmobiel zien staan en wilde liever met haar kleintje wandelen. We zijn door het dorp gelopen. Auto’s en ander verkeer daar keken de pups niet van op. Deed ze niets. Ze waren meer druk bezig om uit het wagentje te klimmen. Wat Lieveke zelfs lukte en pardoes eruit viel. Gelukkig niet hard. Ze gleed er meer uit. Voortaan nog maar beter oppassen. Toen we onderweg stonden te praten vielen de pups een voor een in slaap. Toch vermoeiden zo’n ritje in de smousmobiel. Bij thuiskomst waren ze ineens weer klaar wakker en zijn ze met z’n allen de tuin in geweest. Sammy heeft een hele poos met ze gespeeld. Ze was heel erg vrolijk. Zo hebben we haar nog niet met de kleintjes gezien. Wel af en toe met eentje maar niet met allemaal te gelijk. Ze renden en buitelden die kleintjes. Mammy uitdagen en elkaar. En Sammy rende er tussen door. De kleintjes werden er ook vrolijk van. Nu slapen ze alweer een hele tijd. Zo nog even een hapje eten en wat spelen en dan komt Klaas Vaak weer op bezoek. O ja het bazinnetje van Sammy’s broertje Wim-Sjors heeft gebeld. Ze komen zondag op bezoek. En Wim-Sjors komt mee. Ben benieuwd hoe hij zijn neefje en nichtjes zal vinden. Loetje lijkt trouwens op hem. En Lieveke begint steeds meer op Sammy te lijken. Dit was de 38e dag van hun smouzenleventje.

Lieveke 1358, Loetje 1454, Mariken 1610, Esther 1884, Silke 1810 en Sanne 1532

Charlotte

Bericht door Charlotte »

38 Dagen oud, en wat hebben ze al veel meegemaakt.
Jammer dat er geen kilometerteller op het karretje staat :grijns: .

Geef Wim-Sjors een dikke knuffel van ons, zondag.
Charlotte

Ria

Bericht door Ria »

Ik heb nog niet gereageerd op de pups. Maar ik lees elke keer graag het verslag. Wat een leuk stel is het. En goed dat ze al onweer hebben mee gemaakt.
Alweer 38 dagen wat gaat het snel he.

yvonne

Bericht door yvonne »

Wat zal dat een leuk gezicht zijn geweest José, Sammy met al haar pups aan het spelen!

Lekker hoor, dat ze zo slapen. Zo komen jullie ook nog wat aan je rust toe.

Wat leuk dat Lieveke op Sammy lijkt!

De dagen kruipen voorbij......bijna Zaterdag! :yes2:
Afbeelding

Gesloten