Phoebe en Dinah.

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
yvonne

Re: Phoebes en Dinahs gezin

Bericht door yvonne »

Misschien kunnen wij nog wel wat leren van de manier waarop Romy met honden communiseert. ;) Direct en duidelijk!
Afbeelding

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Dat gaat goed zo bij jullie. Romy die Dinah op haar manier laat weten als ze te dichtbij komt. Dana die de boel regelt als oma er is. :thumbsup:

Groetjes
Jose en Wieske-Sammy op de Ruiver :dog;
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 28 jun 2011, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Zo gaat ie goed! :thumbsup: Dat zindelijk worden komt wel. Lekker, wat dat betreft, dat het mooie weer eraan gaat komen.
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Ik vind die niet-zindelijkheid, net als bij Phoebe destijds, toch een ellende hoor. Het is gewoon niet mijn ding. Het gaat op zich best aardig, maar elke dag heeft Dinah wel een periode dat het lijkt of ze lek is. Net uitgeweest, waar ze buiten geplast en gepoept heeft, maar vervolgens 3 plasjes binnen op moeten doen. Daar en tegen is ze vanaf dag 1 de hele nacht droog en ook in de ren doet ze niets. Ze kan het dus wel ophouden?
Om me heen hoor ik dan van die verhalen over pups die in anderhalve dag zindelijk zijn. Hmmmmm, die dag lijkt voor ons nog ver weg.

Op de zindelijkheid na, gaat het voortreffelijk. Dinah is een vrij, vrolijk hondje. Ze huppelt overal op af en geniet van de aandacht op straat. Dinah is graag buiten. Phoebe wil altijd zijn waar wij zijn. Die gaan zelden alleen de tuin in. Maar Dinah vindt het heerlijk in de tuin. Vooral in de kuil onder de trampoline. Zo'n spannend plekje.
En het is een echte knuffelkont. Het liefst ligt ze met haar koppie in je nek te slapen. Door Dana wordt ze op handen gedragen. 't Is maar goed dat Dana haar niet hoeft op te voeden, dan krijg je een verwend nest.

loes

Bericht door loes »

Dan help ik je hopen dat het geen hondje is dat pas met 5 maanden zindelijk is (niet ongewoon, in feite gewoner dan in 1 1/2 dag) en daarna tot een jaar nog 'ongelukjes'. Met zomerpups gaat het wel een stuk makkelijker, maar bij de 3 winterhondjes die we hadden (cairn, 2x smous) heeft het zeker 5 maanden geduurd. Alleen Norma (kregen we op sinterklaasdag) was heel snel zindelijk, van Adah weet ik niet precies meer, die is echt zo samen met haar moeder in het gezinsleven opgenomen, is altijd een supermakkelijk hondje geweest.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Tja de tijd zal het leren.
Whoopi en Pepper (zusje van Phoebe) hebben ook lang over hun zindelijkheid gedaan. Phoebe was met 12 weken zindelijk.
We zullen zien. Forceren kan toch niet.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ik merk bij Bloem dat het vooral tijdens het druk spelen nog wel eens fout kan gaan.
Het komt natuurlijk vanzelf goed. Maar ja....
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

yvonne

Bericht door yvonne »

Heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten van Dinah. En ach, die zindelijkheid......
het hoort erbij. Mits het natuurlijk niet al te lang duurt, dan kan het vervelend worden.

Bij Boomer was het zo als hij moest plassen, draaide hij eerst een paar rondjes.
Dan kon ik hem snel buiten zetten :hihi:

Maar ik heb hem ook wel eens gemist hoor. Onder de mat bij de achterdeur ligt nog een aandenken van hem in mijn houten vloer.

Ze zeggen wel eens: "hout moet leven".
Hahaha, er zit me een leven in onze vloer!

Zo leuk voor Dana, zo'n klein hondje erbij.
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Bij Bobbie ben ik heel erg bezig geweest met die zindelijkheid; konsekwent naar buiten, ook midden in de nacht (winter), maar het ging er volgens mij geen drol sneller door. Ik heb wel eens een uur buiten gewacht op een plasje, wat hij weigerde te doen; dat hield hij steevast op tot hij eindelijk binnen was, op de voordeurmat. Met 5 maanden was hij pas zindelijk. Met Diesels zindelijkheid, geboren in dezelfde periode, ben ik er veel minder bezig geweest; we zien wel hoe het gaat. Natuurlijk liet ik hem vaker naar buiten dan Bobbie, maar daar bleef het wel bij. Ook hij was met 5 maanden zindelijk, maar zijn onzindelijkheidsfase heb ik als veel relaxter ervaren. Gelukkig hielden ze beiden vanaf het begin hun de bench superdroog!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Finny ging vrij makkelijk.
Guusje heeft er zéker 5 maanden over gedaan.
Dat was pas een pishondje...
Net buiten geweest, alles gedaan en hup binnen nog maar eens een flinke plas.
Zij dronk heel veel in het begin, en ja daar moet je natuurlijk veel van plassen.
Ben dat toen gaan sturen. Mocht ze een tijd niet meer zoveel drinken als ze zelf wilde, genoeg is genoeg!
Ik zag er tegen op om haar mee te nemen met de caravan.
Maar daar ging het prima!
Madame is zindelijk geworden, maar dat ging niet zonder slag of stoot.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Gerrie

Bericht door Gerrie »

o, ik kan niet wachten, zelfs dat vind ik allemaal leuk. Moet ik er wel bij zeggen dat al onze honden vrij snel zindelijk warern. Ik denk hoe meer je er op hamert, hoe langer het duurt.

loes

Bericht door loes »

Dat laatste zal ook wel, maar mijn ervaring met 5 x pups is toch dat het enigszins aan de (weers)omstandigheden ligt (zindelijk worden in hopen sneeuw is geen pretje), maar veel meer aan de pup zelf
H K Jelle 13-5-2004

Mieke

Bericht door Mieke »

Hiske dronk en plaste in de eerste weken ook zoveel. Wij hebben wel geluk gehad met 't mooie voorjaar: de deur stond open en ze begreep al snel dat ze het buiten moet doen. Maar als de deur dicht is, zit ze nog wel eens op de mat te plassen: ze piept niet als ze voor de deur staat.
Poepen doet ze nu ook niet meer in de tuin maar altijd bij 't uitlaten. Tussendoor wordt er nog wel in de tuin geplast maar ook steeds minder.

Renate

Bericht door Renate »

Het is hier 39 graden in de schaduw. Dinah vind het maar niks. Ze wil onder elke auto/struikje in de schaduw gaan liggen en voor het huis wordt een sprintje getrokken.
Ach het is ook niet te harden. Gatver, 'Hellemons plekweer'

Ik zou wel naar het water willen, maar er zijn hier weer volop dazen die net voor het onweer exra agressief zijn. Ze moeten mij altijd hebben, dus mij zie je tot half september niet meer in de bossen. Brrrrrrr, ellendige rotbeesten!
:bibbers:

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Ik heb ook regelmatig 's avonds laat op de schommel zitten wachten tot Rosa in haar ren buiten een plasje had gedaan. Weet niet of iemand het wel eens gezien heeft, welke volwassen vrouw gaat nu 's nachts schommelen? Het duurde een paar weken, hoort er gewoon bij dacht ik.

Mirjam1962

Bericht door Mirjam1962 »

ewhuitema schreef:Ik heb ook regelmatig 's avonds laat op de schommel zitten wachten tot Rosa in haar ren buiten een plasje had gedaan. Weet niet of iemand het wel eens gezien heeft, welke volwassen vrouw gaat nu 's nachts schommelen? Het duurde een paar weken, hoort er gewoon bij dacht ik.
Heer-lijk! schommelen is zo goed voor een drukke geest :innocent:

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Renate schreef:Ik zou wel naar het water willen, maar er zijn hier weer volop dazen die net voor het onweer exra agressief zijn. Ze moeten mij altijd hebben, dus mij zie je tot half september niet meer in de bossen. Brrrrrrr, ellendige rotbeesten!
Ik strijk mij tegenwoordig in met insektenspul van het kruidvat.
Helpt goed, zelfs geen gezoem meer om mijn hoofd (doe ook wat door mijn haar).
Heej auk plekwear.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Renate

Bericht door Renate »

Ik ben zojuist met Dinah naar school geweest. Groot succes. De kinderen uit mijn (stage)klas waren dolenthousiast en tijdens het speelkwartier kwamen ook vele andere kinderen even kijken. Dinah vond het allemaal prachtig. Ze is vanaf haar geboorte al kinderen gewend, want bij Nancy is het een zoete inval.

Ook heeft ze haar 9 weken enting gehad. Ik ben naar een andere dierenarts gegaan. Hier betaal ik voor hetzelfde spuitje 25 euro ipv 39,50 euro! Niet te geloven. Ik vind mijn DA super, maar 15 euro verschil op een enting is wel heel veel. Zeker nu we twee honden hebben.
De DA kwam ook tot de ontdekking dat de DA bij de 6 weekse enting niet getekend en gestempeld heeft. Dus Dinah's boekje gaat nog even terug naar de fokker, want stel dat we nog over de grens gaan.... Dat moet toch in orde zijn.

Verder gaat alles goed. Gisteren is Dinah in haar buikdrager met de uitlaatservice meegeweest omdat ik een hele dag kon invallen. Ik doe eigenlijk maar halve dagen ivm Dinah, maar de directeur van mijn stageschool zat zo omhoog en bovendien kon ik de verleiding niet weerstaan om in Dana's oude klasje in te vallen.

Ik heb tot nu toe nog elke dag in kunnen vallen. Het is echt druk.
Gisteravond was de diploma-uitreiking. Het was geweldig. Om 18 uur werden we in 't Speelhuis (theater van Helmond) verwacht. Onze kinderen werden door studenten van de hogeschool opgevangen. Zij gingen knutselen en werd een optreden aangeleerd, zodat ze niet 1,5 uur naar de toespraken hoefden te luisteren.
De toespraken waren boeiend, leuke optredens van de leerkrachten en studenten van de vakminor muziek. Tijdens het tekenen van de diploma's was er ook steeds een optreden. Echt een boeiende avond. Net voor wij, deeltijders, ons diploma mochten tekenen, kwamen onze kinderen het podium op voor een optreden. Ze zongen hul, mama hup, dat diploma heb je nu op zak.... Dana was erg opgelucht toen ze mij ontdekte in de zaal. Nu ben ik dus echt klaar. Vreemd hoor. Vandaag ook zo'n dagje lekker geen verplichtingen.

loes

Bericht door loes »

Klinkt allemaal heel relaxed Renate. Dat heb je nu ook wel verdiend. Lekker een zomer met je gezin en honden.
Hier beginnen de vakanties nu, maar jullie moeten nog even.
H K Jelle 13-5-2004

Mirjam1962

Bericht door Mirjam1962 »

Je geniet optimaal lees ik. :)

Ik had ook een DA gevonden waar het goedkoper was maar nu ben ik er achter dat de lengte van de werking verschilt.
Bij de goedkopere DA was de Rabiës om het jaar nodig en maandag heb ik Elmer laten inenten en is de rabiës 3 jaar geldig, dus in verhouding is de goedkopere DA duurder.

Gesloten