Wieske - Sammy op de Ruiver X Jurre - Joris

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
sammydesmous

Re: Wieske - Sammy op de Ruiver X Jurre - Joris

Bericht door sammydesmous »

Vanmorgen kwam het bazinnetje van Yaya puppysnuiven. Yaya is de smous die gelijk met Sammy op cursus zat. En waar ze het heel goed mee kan vinden. Dikke vrienden. Wij wilden Yaya om Sammy te dekken maar helaas waren ze toen op vakantie. Jammer genoeg was Yaya vandaag niet meegekomen omdat hij niet van autorijden houdt maar Sammy was blij om haar te zien. Ze werd dan ook uitbundig begroet door Sammetje. De pups lagen te slapen toen ze kwam maar Esther en Silke werden wakker en kwamen de mand uit. Ze lieten zich uitgebreid door haar knuffelen. Yaya is de vader van de pups(2-3) van Dinta. Yaya krijgt morgen weer een smouzenmeidje opbezoek om te kijken of het tot iets kan komen. Ben benieuwd. Over 63 dagen weten we het. De pups hebben vandaag weer gesmuld van de brokjespap. Nu had ik de brokjes wat grover gelaten. Het was weer zo op. De pups doen ook steeds pogingen om uit de waterbak van Sammy te drinken. Als de bak op de trap gezet word gaan de pups rechtop tegen de onderste tree staan en maar piepen. Dus heb ik ze maar puppymelk gegeven. Dat was ook goed. Tenminste even. Toen begon het weer. Waarschijnlijk krijgen ze erge dorst van de brokjespap. Vanmiddag was er weer eens kinderbezoek. Het jongetje Lars speelde met de pups. Silke had zijn voorkeur maar met Lieveke speelde hij ook leuk. En de pups met hem. Een echte hondenvriend is het. We zijn vandaag met de pup even naar het winkelcentrum geweest. Met de smousmobiel hebben we door het winkelcentrum gereden. De pups vonden het de gewoonste zaak van de wereld. Ze keken niet op of om. Het was op dat ogenblik wel niet druk in het centrum dus nog maar eens herhalen en dan op de arm nemen een voor een. Daarna zijn we met z’n allen naar “de Kuil” geweest. De pups hebben daar even allemaal tegelijk losgelopen. Nou dat vonden ze me toch fijn. En Sammy ook ze was helemaal door het dolle hen , ze rende op en neer en in een kring om de pups heen Of zou het beschermen geweest zijn. Bij elkaar drijven zoals een Border doet. Sammy ging op de rug liggen rollen ,dat was voor de kleintje ook wel interessant. En Sammy heeft ze ook voor gedaan hoe ze straks een kuil moeten graven. Bv in de tuin bij het nieuwe baasje. Lieveke had het snel door. Loetje probeerde toch nog te drinken onder het graven. De pups zaten onder het zand. Esther en Sanne waren aan het stoeien en Silke en Mariken probeerden gras te eten. Esther rolde ook nog pardoes in een piepklein kuiltje. Wat is dat nou. Sammy controleerden steeds de pups. Lieveke en Silke hebben een plasje in de Kuil gedaan. Hun eerste in de natuur. Helaas geen fototoestel bij ons. Onderweg naar huis zijn ze in slaap gevallen en de meesten slapen nu nog. Ze krijgen zo nog een beetje puppyvlees en dan lekker slapen voor de nacht. Dit was de 33e dag alweer.

Lieveke 1164, Loetje 1230, Mariken 1374, Esther 1560, Silke 1576 en Sanne 1350.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

corrie

Bericht door corrie »

Weer een leuk verslag. Ik snap alleen niet waarom de pups niet uit de waterbak mogen drinken, Dat deden ze hier ook. Vonden we juist leuk om te zien. We deden enkele keren per dag , als de bak droog stond , een klein laagje water in de bak. De pups kunnen wel gewoon dorst hebben. Ze moeten dat toch ook leren. Bovendien heb ik altijd geleerd dat een hond altijd over water moet beschikken.Wij hebben nooit een bak weg gehaald of op een trap gezet.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

yvonne

Bericht door yvonne »

Of misschien beginnen vanaf een schoteltje of ondieper bakje? Als het tenminste met de diepte van de waterbak te maken heeft.

Moet trouwens een erg leuk gezicht zijn geweest, alle pups in die kuil! En mama Sammy als puppydrijver!

Ben zo benieuwd naar ze......... :smile:
Afbeelding

sammydesmous

Ze mogen wel uit de waterbak drinken maar niet de hele dag. als ik hem dan weg zet komt er protest. Kleine bakje daar drinken ze ook uit maar die zijn natuurlijk niet zo interessant als die reuze bak.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne

yvonne

Bericht door yvonne »

Kleine bijdehandjes :love:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een feest was het weer!
Ik denk ook dat Sammy de pups bij elkaar wilde houden. Wat boeiend toch om te zien. Een moedertje om te zoenen. :hug:

Ik zou ze gewoon water geven.
Volgens Bartjens drinkt een hond om zijn tekort aan te vullen en gaat daar dus niet extra van plassen. Ik weet dat dat wel wordt gezegd...'s avonds niet meer laten drinken e.d., maar dat schijnt dus niet zo te zijn.
Het is anders dan bij mensen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

sammydesmous

Ze mogen ook wel uit de waterbak van Sammy drinken. Dat is zeker een leuk gezicht. We hebben er al div. foto's van. Maar drinken uit de bak als wij er niet bij zijn is geen goed idee. Er kan er maar zo een invallen. Kleine bakjes drinken staan er ook maar de reuze bak is natuurlijk veel interessanter.

Erna

Bericht door Erna »

Weer een leuk verslag José. De pups maken veel mee, Sammy is een schat.
Yvonne knuffel ze vandaag.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Ik ben er weer. Met regen zijn we liever thuis.
Wat een heerlijke verslagen weer José en ik zal maar ff op alles en nog wat reageren. Wij vonden het bezoek aan de pups ook heel leuk. Jammer dat onze meiden zo bazig deden. (Fija sprong nota bene zo bij de pups in de bak :oops:). Nou ja kon Bert met goed fatsoen weg, zodat ook onze hondjes de Kuil hebben verkend.
Wat een heerlijke pups, Sammy en Jurre hebben een prachtig stel gemaakt. Ik was zelf zeer gecharmeerd van Silke.
Complimenten ook voor die practische vragenlijst José, een superidee. Zo vergeet je niets te vragen en kun je ook niet mensen en omstandigheden verwisselen. Het is zeker een grote hulp bij het plaatsen van de pups.
Yvonne, wat een mazzel dat er iemand afzegde. Soms snap je inderdaad niet waarom. Bij het nest reuen van Adah hadden we dat ook en dat pas een week voor ze weg zouden gaan. Er werd wel een reden opgegeven maar of dat ook zo was???
Wij vonden het voor de uiteindelijke eigenaars echt vervelend dat ze de pups niet hadden meegemaakt. Gelukkig heb jij nog een tijdje te gaan en zullen we jullie en de pups volgende week ook zien.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Mirjam1962

Bericht door Mirjam1962 »

Ze maken genoeg mee die kleintjes bij je. Je kan wel een boek gaan schrijven :ja:
Wat zullen jullie genieten en lachen met moeder en kindjes.
Het wordt ook steeds leuker naarmate ze groter worden.

yvonne

Bericht door yvonne »

We zijn net terug, na een superfijne middag bij Josè en Theo.

Sammy kwam ons zó vrolijk begroeten, wat is het een schat van een hond. Ze deed me zo aan Boomer denken....

En dan de pups..... :hartjes:

Ze hadden vlak voor wij kwamen druk gespeeld en lagen allemaal lekker te slapen.
Esther kwam als eerste met haar koppie over de rand van de mand kijken.
Daarna hebben we ze allemaal geknuffeld.
Toen ze wat meer wakker werden en begonnen te wandelen was het helemaal geweldig!

Zo leuk om te zien als ze spelen. En van alles proberen te pakken, zoals de veters van je schoen of de rits van je vest of een stukje overhemd.....

We kijken er naar uit om ze zaterdag weer te zien.... :love:
Afbeelding

sammydesmous

De 34e dag van het levende wonder dat smous heet.
’We werden vanmorgen wakker van en hoop gepiep en gekwetter. Wat kan dat nou zijn. Normaal horen we ze niet. Dus vlug kijken en Sammy was al uit de ren gesprongen en zat bij de oordeur voor het raam. De pups liepen in de ren rond en piepten om het hardst. Sammy weer terug bij de pups gestuurd om te voeden en de kleintjes waren weer tevreden We waren net goed en wel op toen ik bericht kreeg dat mijn tante van bijna 97 jaar vannacht gevallen was op haar kamer in het verzorgingshuis. Of wij even met haar naar de Spoedeisende hulp wilden gaan om foto’s te maken. Het vermoeden was dat ze iets gebroken had. Yvonne gebeld om de afspraak wat later te zetten en snel naar mijn tante toe en naar het ziekenhuis, Theo is weer naar huis gegaan voor Sammy en de pups. Op zich waren we snel aan de beurt maar na hartslag, bloeddruk enz meten hartslag was 216 veel te hoog en te weinig zuurstof in het bloed, en div onderzoeken werd er besloten foto’s te maken van haar ribben, schouder en CT scan van het hoofd. Uren wachten, wachten, wachten en uiteindelijk de uitslag. Gebroken rib en breuk in de 10e wervel. We konden naar huis. Taxi genomen en terug naar het verzorgingshuis. Ze krijgt nu veel pijnstillers en met veel rust moet het genezen. Mocht ze erg veel pijn houden krijgt ze maandag een gipscorset anders niet. Wel oppassen dat ze goed door ademt wat moeilijk gaat vanwege de pijn anders kan er longontsteking ontstaan. Ik hoop dat het weer helemaal goed komt met haar, Ze is de enige zus nog van mijn moeder. De laatste van die generatie. Ik kan haar toch nog niet missen. Van mijn vaders kant is er hele nmaal niemand meer. Toen ik tegen 4 uur thuiskwam was Yvonne en family op bezoek. In het begin van het bezoek sliepen de pups nog. Ze hadden net gespeeld. Maar nadat ze hun slaapje uit hadden en geplast werden ze actief en hebben ze zich uitgeleefd. Rennen, spelen, onder de bank enz. Wat zijn het toch een schatten. We zijn gewoon verliefd op die kleine wezentjes. Het liefst zouden we ze alle 6 houden maar dat is onmogelijk. Helaas..zucht .. Maar wij hebben er het volste vertrouwen in dat een van de pupjes van Sammy bij Yvonne en fam. goed terecht komt en een fijn smouzenleventje zal krijgen. Vandaag hebben de pups geen zin in de brokjespap en ook niet in het beetje vlees dat we ze wilden geven. Dan maar een dagje weer genoeg bij mammy drinken. Charlotte wat gaf jij de pups ook alweer voor papje, vlees, brokjes? Dan kunnen we dat ook proberen.
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 06 mei 2015, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Erna

Bericht door Erna »

Jeetje José, je tante gevallen en dan twee breuken oplopen. Hoop dat ze niet al te veel pijn heeft en spoedig zal herstellen. Moet je toch afwachten bij mensen op die leeftijd. Gelukkig wordt ze goed verzorgd. Beterschap voor je tante.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ach, wat sneu voor je tante.
Dat is zeker niet niks op haar leeftijd.
Sterkte :(:)

De pups houden van vroeg opstaan. :grijns:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Mirjam1962

Bericht door Mirjam1962 »

Jeetje wat zielig voor je tante. :( en dat inderdaad op deze leeftijd.
Wat zal ze een pijn hebben.
Ik begrijp dat ze haar niet en nachtje gehouden hebben in het ziekenhuis?

Martine

Bericht door Martine »

Wat naar voor je tante; gelukkig ben jij er voor haar! :thumbsup:
Het is elke dag weer leuk om je verhaaltje te lezen José!
Als je al deze verhaaltjes uitprint, kan je de nieuwe eigenaren een mooi dagboek over de eerste weken van hun pup meegeven.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

karin73

Bericht door karin73 »

Wat vervelend voor je tante. Je hebt zo weining meer in te brengen als je die leeftijd al hebt bereikt.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Mieke

Bericht door Mieke »

Wat leuk voor jullie, Yvonne. Gefeliciteerd!
Wat leuk he om ze nu al te mogen zien, voelen en ruiken. Wij genoten telkens weer als we gingen.

loes

Bericht door loes »

Beetje -000- Gaat het goed met Hiske Mieke?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Nou dit nieuws had ik even gemist!

Gefeliciteerd Yvonne! Leuk om een pupje hier te kunnen volgen.

Gesloten