Mag je hond op de bank?
Mag je hond op de bank?
Hallo allemaal,
Om elkaar een beetje te leren kennen,
mag je hond op de bank?
Hier beslist niet.
Hij heeft zich als pup tweemaal vergist,
daarna nooit meer.
Hij heeft wel een eigen stoel. (zie mijn fotoalbum)
Daarop mag hij altijd, ook nat en/of vies.
Groetjes Mary.
Om elkaar een beetje te leren kennen,
mag je hond op de bank?
Hier beslist niet.
Hij heeft zich als pup tweemaal vergist,
daarna nooit meer.
Hij heeft wel een eigen stoel. (zie mijn fotoalbum)
Daarop mag hij altijd, ook nat en/of vies.
Groetjes Mary.
Laatst gewijzigd door Mary op 05 apr 2007, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Renate
Phoebe mag wel op de bank. Op een deken. Ik ben 's avonds vaak alleen thuis (nou ja, de kinderen liggen dan op bed) en dan vind ik het erg gezellig als Phoebe lekker bij me komt liggen.
Voor Phoebe er was, had ik bedacht dat het echt niet mocht, maar toen die schattige pup hier eenmaal was en ze zo lekker en zo graag bij me sliep, was het snel bekeken.
Maar als we iets eten of bezoek hebben, mag het niet. En dat gaat prima, dan gaat ze lekker in de bench liggen. Of in één van de stoeltjes van Dana en Romy. Daar ligt ze ook graag.
Voor Phoebe er was, had ik bedacht dat het echt niet mocht, maar toen die schattige pup hier eenmaal was en ze zo lekker en zo graag bij me sliep, was het snel bekeken.
Maar als we iets eten of bezoek hebben, mag het niet. En dat gaat prima, dan gaat ze lekker in de bench liggen. Of in één van de stoeltjes van Dana en Romy. Daar ligt ze ook graag.
Zeg me waar uw hond mag liggen en ik vertel u wie u bent...
Tja, Veertje mag op de bank. Vooral om op de uitkijk te 'hangen' over de leuning en te zonnenbaden in de voorjaarszon. Maar ze heeft ook twee manden (waar Saartje ook in mag liggen) en een kattenhangmandje, waar ze nog steeds in kan liggen. Op een zo'n plek slaapt ze. Of bovenop een van ons: zie privé foto-album
De laatste tijd komt ze meer op schoot liggen.
Dit alles wordt weer minder aantrekkelijk nu de teken weer wakker worden.
Maar ja hè Renate: het is zo gezellig!
Alleen die rangorde. Daar is het niet echt heel goed voor.
Een eigen stoel, zoals Pim van Mary heeft, lijkt me de oplossing!

De laatste tijd komt ze meer op schoot liggen.
Dit alles wordt weer minder aantrekkelijk nu de teken weer wakker worden.
Maar ja hè Renate: het is zo gezellig!
Alleen die rangorde. Daar is het niet echt heel goed voor.
Een eigen stoel, zoals Pim van Mary heeft, lijkt me de oplossing!
Lisa mag niet op de bank, maar wel op schoot als ze daar zin in heeft. Lisa is niet zo'n schoothond, wil ze maar af en toe.
Ze zit wel altijd bij me in de buurt, nu ligt ze met haar kop op mijn voeten.
Lisa heeft een mand in de kamer, groot hok in de gang waar ze 's nachts in slaapt.
Op zolder en in mijn kamer liggen kussens voor haar.
Op zolder komt het raam tot op de grond, dus heeft ze daar een mooie uitkijkpost.
De mand deelt ze vaak met Sarie de poes. Lisa mag niet in de slaapkamer komen.
Groetjes, Erna.
Ze zit wel altijd bij me in de buurt, nu ligt ze met haar kop op mijn voeten.
Lisa heeft een mand in de kamer, groot hok in de gang waar ze 's nachts in slaapt.
Op zolder en in mijn kamer liggen kussens voor haar.
Op zolder komt het raam tot op de grond, dus heeft ze daar een mooie uitkijkpost.
De mand deelt ze vaak met Sarie de poes. Lisa mag niet in de slaapkamer komen.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Wendy
Onze Pepper mag wel op de bank, maar dan wel alleen op haar eigen plaidje !!
En alleen als iemand van ons ook op de bank zit.
Ze heeft ook een mandje in de keuken, en een ligkussen in de huiskamer, waar ze gaat liggen als we niet op de bank zitten (zoals nu..
)
Ik vind het ook heel erg knus hoor, als ik op de bank zit, en ze heerlijk bij me komt liggen!!
Onze labradors (die we dus eerst hadden) mochten niet op de bank, dus na 13 jaar vond ik het wel heel erg gezellig !!
En alleen als iemand van ons ook op de bank zit.
Ze heeft ook een mandje in de keuken, en een ligkussen in de huiskamer, waar ze gaat liggen als we niet op de bank zitten (zoals nu..
Ik vind het ook heel erg knus hoor, als ik op de bank zit, en ze heerlijk bij me komt liggen!!
Onze labradors (die we dus eerst hadden) mochten niet op de bank, dus na 13 jaar vond ik het wel heel erg gezellig !!
-
Renate
Tja... ik had net mijn berichtje geplaatst dat Phoebe wel op de bank mag.... Komt Martijn terug van het uitlaten van Phoebe: "De hond mag vanaf nu niet meer op de bank!"
Pheebs had haar "poep" niet goed schoon gemaakt en dat is natuurlijk ook niet fris. Ik had wel medelijden met ons hondje hoor. Ze begreep er helemaal niks van. Waarom nu ineens niet meer op de bank? Ze had toch niks gedaan?
Nou ja, tis even volhouden, maar ik ben het wel met Martijn eens. Eigenlijk hoort ze niet op de bank
Pheebs had haar "poep" niet goed schoon gemaakt en dat is natuurlijk ook niet fris. Ik had wel medelijden met ons hondje hoor. Ze begreep er helemaal niks van. Waarom nu ineens niet meer op de bank? Ze had toch niks gedaan?
Nou ja, tis even volhouden, maar ik ben het wel met Martijn eens. Eigenlijk hoort ze niet op de bank
Dat is toch wat
Wij vinden het zo gezellig, Stapper op de bank. Maar hij wil niet ????!!!! Iets waar andere eigenaren van dromen denk ik. Sam en Ayla lagen altijd heerlijk bovenop Lex. Hele bank vol mens en hond. Soms nog een logé erbij. En als ik het zat was, hoefde ik alleen maar even zachtjes 'ga er af'te zeggen en floep...... Dus nooit een probleem geweest. Als je het echt niet wilt, moet je ook iets regelen wanneer ze alleen thuis zijn. Want dan gaat een hond, als hij het leuk vindt, er echt wel op.
Weet iemand hoe je een hond leert wél op de bank te mogen ???

Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
Wendy
Op de bank!
Zet je bank in het natte gras, als jullie lekker buiten zitten.
Het is wat omslachtig, maar dan moet het toch lukken!

Het is wat omslachtig, maar dan moet het toch lukken!
-
Renate
Nou Phoebe heeft het snel begrepen. Ze komt al een paar dagen niet meer op de bank. Ik heb nu wel een lekker dik kussen voor haar gemaakt en die leg ik 's avond bij de bank, zodat ze er toch gezellig bij ligt. Ook heeft ze feilloos door dat er bij mij nog wel een potje te breken is, want ze kruipt wél regelmatig even op mijn schoot (zonder een pootje op de bank te zetten) en kijkt Martijn dan even aan.....
Onze Golden heeft nooit op de bank gelegen. In ons vorige huis kwam hij niet eens in de huiskamer. Nu hebben we een houtkachel, dat vindt hij heerlijk.
Toen we Jules kregen lag Ton (echtgenoot) met hem op de bank. Hij vroeg aan mij of hij daar eigenlijk wel op mocht.
Ik heb hem gezegd dat hij dat maar moest bepalen, maar als hij het als pup mag, mag hij dat ook als hij groot is. Vervolgens deden ze allebei hun ogen weer dicht. Dus Jules ligt vanaf dat moment geregeld op de bank. Het was bijna een mijlpaal in zijn leven toen hij er zelf op kon springen. :D
En er is toch bijna niets zaliger dan lekker onderuitgezakt op de bank met zo'n warm lijfje tegen je aangeschurkt, een gelukzalige hondenkop op je bovenbeen, en dan je handen lekker in die ruige vacht kroelen.
Toen we Jules kregen lag Ton (echtgenoot) met hem op de bank. Hij vroeg aan mij of hij daar eigenlijk wel op mocht.
Ik heb hem gezegd dat hij dat maar moest bepalen, maar als hij het als pup mag, mag hij dat ook als hij groot is. Vervolgens deden ze allebei hun ogen weer dicht. Dus Jules ligt vanaf dat moment geregeld op de bank. Het was bijna een mijlpaal in zijn leven toen hij er zelf op kon springen. :D
En er is toch bijna niets zaliger dan lekker onderuitgezakt op de bank met zo'n warm lijfje tegen je aangeschurkt, een gelukzalige hondenkop op je bovenbeen, en dan je handen lekker in die ruige vacht kroelen.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
-
Monique
Bij ons mogen de honden gewoon op de bank en de stoelen, mits wij daar zelf niet willen zitten natuurlijk
, dan moeten ze plaats maken. Soms gromt Jip dan voorzichtig maar gelukkig blijft het wel duidelijk dat WIJ de baas zijn. Het is meer gesputter.
Ik durf het bijna niet te vertellen maar ze mogen zelfs bij ons op bed
. Jip aan het voeteneinde en Jojo in zijn mandje naast het bed.
's ochtend mag Jojo heel even naast mij op bed (vind-ie zo gezellig
, en ik ook
) Gelukkig hebben we geen smetvrees 8) en ontstaan er geen rangorde problemen. Want als die er komen is het direct: " terug in je mand :x "
Ik durf het bijna niet te vertellen maar ze mogen zelfs bij ons op bed
's ochtend mag Jojo heel even naast mij op bed (vind-ie zo gezellig
-
Monique
Re: Dat is toch wat
[quote="Jeanette
[/quote]
Hang eens "worstjes aan je borstjes, bietjes aan je....etc." en zet die oude kraker van Ria Valk erbij op
, wie weet werkt het 
Hang eens "worstjes aan je borstjes, bietjes aan je....etc." en zet die oude kraker van Ria Valk erbij op
-
rita
Ha, of het nu door de goede voorbeelden van Desi en Dieuwertje komt,
Maar zowaar, onze Stappemans komt tegenwoordig bij ons op de bank
En.......hij heeft het stoffen brei-stoeltje gevonden. Dieuw slaapt er ook altijd en die heeft deze week gelogeerd. Stapper vindt het plotseling heel gewoon. Maf-smous
Maar zowaar, onze Stappemans komt tegenwoordig bij ons op de bank
En.......hij heeft het stoffen brei-stoeltje gevonden. Dieuw slaapt er ook altijd en die heeft deze week gelogeerd. Stapper vindt het plotseling heel gewoon. Maf-smous
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Re: Mag je hond op de bank?
Kijk, Alma.... je ziet: er is inmiddels maar weinig waar we het niet over gehad hebben!