De pups van Lisa en Dop

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Erna

Bericht door Erna »

Loes ik heb daar wel eens naar geïnformeerd voor Sarie, omdat zij nogal eens op de voordeurmat plaste. Volgens de dierenarts werk het goed, maar heb geen garantie dat Sarie niet meet zou plassen. De kans was groot dat ze dan een andere plek zou uitzoeken.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martine

Bericht door Martine »

julie schreef:
loes schreef:
julie schreef: Dat gaan we zeker een keer samen doen, en ik begreep dat Erna het ook wel leuk vindt. Er zijn vast wel meer liefhebbers.

Groetjes Julie
Nou Julie en Martine, dan ligt hier voor jullie de schone taak een :sortof: echte smouzenwandeling te organiseren.
Even met Maria overleggen m.b.t. de datum (ook i.v.m. publicatie in het blad) en we hebben er weer een leuke bestemming bij!
Dat lijkt me best leuk hoor Loes om te orgainseren, alleen denk ik dat Roef eerst nog ietsje groter moet groeien...dus nog even geduld. Na de zomervakantie ofzo. Dan is het ook niet meer zo druk op het strand en kun je heerlijk lopen. Ik overleg wel met Martine...tenminste als zij het ook ziet zitten??? :P

groetjes Julie
Ja hoor, lijkt me hartstikke leuk, en volgens mij moet Roef dat in mei best al aankunnen! (als ik terugdenk aan Bobbie, die kwam al vanaf 9 weken bijna wekelijks op het strand en was daar nooit weg te slaan en bereikte zijn eerste kruis bovenop een Oostenrijkse berg met 8,5 maanden, na een tocht van zo'n 6 uur; wij waren kapot, maar Bobbie had nog energie voor 10 :dog: )

Dit gaan we regelen, toch Julie? :) :dog: :dog: :dog: :zon: :zwemmen: :trekhond: :zwemmen: :zon: :dog: :dog: :dog:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

julie

Bericht door julie »

Martine schreef:
julie schreef:
loes schreef: Nou Julie en Martine, dan ligt hier voor jullie de schone taak een :sortof: echte smouzenwandeling te organiseren.
Even met Maria overleggen m.b.t. de datum (ook i.v.m. publicatie in het blad) en we hebben er weer een leuke bestemming bij!
Dat lijkt me best leuk hoor Loes om te orgainseren, alleen denk ik dat Roef eerst nog ietsje groter moet groeien...dus nog even geduld. Na de zomervakantie ofzo. Dan is het ook niet meer zo druk op het strand en kun je heerlijk lopen. Ik overleg wel met Martine...tenminste als zij het ook ziet zitten??? :P

groetjes Julie
Ja hoor, lijkt me hartstikke leuk, en volgens mij moet Roef dat in mei best al aankunnen! (als ik terugdenk aan Bobbie, die kwam al vanaf 9 weken bijna wekelijks op het strand en was daar nooit weg te slaan en bereikte zijn eerste kruis bovenop een Oostenrijkse berg met 8,5 maanden, na een tocht van zo'n 6 uur; wij waren kapot, maar Bobbie had nog energie voor 10 :dog: )

Dit gaan we regelen, toch Julie? :) :dog: :dog: :dog: :zon: :zwemmen: :trekhond: :zwemmen: :zon: :dog: :dog: :dog:
Dat is goed hoor Martine en het lijkt me ook echt leuk om te doen, maar zoals ik al eerder zei, ik denk dat een lange wandeling in mei voor Roef nog wat snel is. Als je er vanuit gaat dat je ongeveer 5 minuten x het aantal maanden dat de pup is mag lopen. En dan is het strand nog eens extra zwaar! En Roef pas 6 maanden. :? Dat zou dus betekenen een half uurtje op het strand. Is dat niet wat kort als je iets organiseert?
En daar komt voor mij eerlijkheidshalve nog bij dat wij vanaf mei de weekenden altijd met de boot weg zijn.
Maar voor die tijd lijkt het me ook leuk om samen naar het strand te gaan. En Catricum is voormij inderdaad niet zo ver. Mogen ze daar het hele jaar door loslopen?

Groetjes Julie

Martine

Bericht door Martine »

Hoi Julie,

In Wijk aan Zee (boven Castricum) zijn ze het hele jaar door welkom! (tenminste, dat is tot nu toe altijd zo geweest, je weet natuurlijk nooit of ze dat gaan veranderen...)
Ik ga meestal door de week, dan is het er echt superrustig, maar ook in het weekeind is het er veel rustiger dan bv. Zandvoort, Bloemendaal of IJmuiden. Wat ik ook lekker vind is dat je er gewoon gratis kunt parkeren en dat er altijd parkeerplaats is. (ook in de zomer)

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

julie

Bericht door julie »

Martine schreef:Hoi Julie,

In Wijk aan Zee (boven Castricum) zijn ze het hele jaar door welkom! (tenminste, dat is tot nu toe altijd zo geweest, je weet natuurlijk nooit of ze dat gaan veranderen...)
Ik ga meestal door de week, dan is het er echt superrustig, maar ook in het weekeind is het er veel rustiger dan bv. Zandvoort, Bloemendaal of IJmuiden. Wat ik ook lekker vind is dat je er gewoon gratis kunt parkeren en dat er altijd parkeerplaats is. (ook in de zomer)

groet, Martine
Ok dat wist ik niet, ik ga er ook zeker naar toe. En als ik ga dan geef ik je wel een seintje..of jij mij... we herkennen elkaar vast wel aan de smousjes :wink:
Ik ben wel eens naar catricum geweest, maar meestal ging in naar Bergen of Schoorl. En daar mogen de honden in de zomer pas na half 8 loslopen en vanaf oktober tot april de hele dag.Parkeren kost daar s'avonds na 7 uur niks, maar het is niet altijd even makkelijk om een plaatsje te vinden.
En ik rij er denk ik net zolang over, of ik nou naar Bergen of Wijk aan zee ga.
We horen van elkaar :P
Eerst nog even die kleine Roef vrijdag de 25ste ophalen :wave2:

Groetjes Julie

Groetjes Julie

Erna

Bericht door Erna »

De pups hebben vanochtend de chipper op bezoek gehad, een snelle vakkundige dame. Eerst mochten de jongens, Roef en Siem werden in deze volgorde geprikt. Wat een grote honden, ze hebben geen kik gegeven. Daarna waren de meisjes Mous en Pien aan de beurt, ze zeggen wel eens dat meisjes snel huilen. Nou vooruit, een beetje dan.
Viel dus mee, want het is een behoorlijke dikke naald die daar voor gebruikt wordt.
Het is een holle naald, die wordt eerst door de huid heengestoken. Daarna drukt de chipper aan de achterkant van de naald de chip door de naald heen. Ik heb de naalden bewaard om te laten zien aan de "moeders" van de pups.
De pups eten redelijk, ik geef twee droge brokjes door elkaar heen. Ze hebben wel hun voorkeur, de Eukanuba vinden ze lekkerder dan de Farmfood.
Ze hebben ook al weer een paar dagen vlees gegeten, was er even mee gestopt omdat ze dunne ontlasting hadden en ik niet wist waar dat door kwam. De ontlasting is allang weer in orde, dus nu weer vlees geprobeerd.
Ze eten het bakje er bijna bij op, zo lekker vinden ze het. En omdat Roef en Siem veel sneller eten dan Mous en Pien heb ik eerst de teefjes laten eten. Ze aten samen 100 gram vlees op :shock: Daarna aten de reutjes dat natuurlijk ook op. Helaas voor Lisa, geen restjes om op te eten, de pups hadden niets voor haar bewaard.
De pups krijgen Rodi, terwijl Lisa Duck krijgt, dat vindt ze n.l. veel lekkerder. Maar een schaaltje uitlikken van de pups laat ze niet achterwege. Als de pups eten zit Lisa netjes te wachten tot zij mag stofzuigen. Vanavond had ze mazzel, want de pups hadden hun hele bakje omgekieperd. Dan mag Lisa alle brokjes uit de bak vissen, de pups doen dan een aanval op haar en hangen gelijk aan haar tepels :o
De pups mogen nog maar twee minuten drinken, nou ja drinken, ze slobberen zo haastig dat je ze hóórt drinken. En als Lisa weg loopt, geen probleem hoor. Dan wandelen de pups al drinkend gewoon mee.

Ik heb zoveel foto's geplaatst dat jullie de bladzijde er voor ook gedeeltelijk nog niet gezien hebben.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

julie

Bericht door julie »

Erna schreef:De pups hebben vanochtend de chipper op bezoek gehad, een snelle vakkundige dame. Eerst mochten de jongens, Roef en Siem werden in deze volgorde geprikt. Wat een grote honden, ze hebben geen kik gegeven. Daarna waren de meisjes Mous en Pien aan de beurt, ze zeggen wel eens dat meisjes snel huilen. Nou vooruit, een beetje dan.
Viel dus mee, want het is een behoorlijke dikke naald die daar voor gebruikt wordt.
Het is een holle naald, die wordt eerst door de huid heengestoken. Daarna drukt de chipper aan de achterkant van de naald de chip door de naald heen. Ik heb de naalden bewaard om te laten zien aan de "moeders" van de pups.
De pups eten redelijk, ik geef twee droge brokjes door elkaar heen. Ze hebben wel hun voorkeur, de Eukanuba vinden ze lekkerder dan de Farmfood.
Ze hebben ook al weer een paar dagen vlees gegeten, was er even mee gestopt omdat ze dunne ontlasting hadden en ik niet wist waar dat door kwam. De ontlasting is allang weer in orde, dus nu weer vlees geprobeerd.
Ze eten het bakje er bijna bij op, zo lekker vinden ze het. En omdat Roef en Siem veel sneller eten dan Mous en Pien heb ik eerst de teefjes laten eten. Ze aten samen 100 gram vlees op :shock: Daarna aten de reutjes dat natuurlijk ook op. Helaas voor Lisa, geen restjes om op te eten, de pups hadden niets voor haar bewaard.
De pups krijgen Rodi, terwijl Lisa Duck krijgt, dat vindt ze n.l. veel lekkerder. Maar een schaaltje uitlikken van de pups laat ze niet achterwege. Als de pups eten zit Lisa netjes te wachten tot zij mag stofzuigen. Vanavond had ze mazzel, want de pups hadden hun hele bakje omgekieperd. Dan mag Lisa alle brokjes uit de bak vissen, de pups doen dan een aanval op haar en hangen gelijk aan haar tepels :o
De pups mogen nog maar twee minuten drinken, nou ja drinken, ze slobberen zo haastig dat je ze hóórt drinken. En als Lisa weg loopt, geen probleem hoor. Dan wandelen de pups al drinkend gewoon mee.

Ik heb zoveel foto's geplaatst dat jullie de bladzijde er voor ook gedeeltelijk nog niet gezien hebben.

Groetjes, Erna.
Goedemorgen Lisa,

Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan met de chipper en dat het zo goed gaat met het afbouwen van voeding van Lisa. Heeft zij er zelf geen last van? Hoop van niet! Ik ga zo ook nog even kijken naar de foto's en dan snel aankleden en naar mijn werk.
Groetjes Julie

Constance

Bericht door Constance »

Fijn dat het chippen goed gegaan is Erna !
De hondjes uit het nestje waar wij het hondje uit krijgen zijn nog niet gechipt. Ze hebben ook nog geen aankondiging ontvangen wanneer dat ze dan wel komen. Hoelang van te voren hebben jullie daar bericht van gehad?
Meestal een week van te voren toch?
Ik hoop dat we ons hondje ook op de afgesproken datum op kunnen halen.
Afbeelding

wubke

Bericht door wubke »

Wanneer mag je hem halen, Constance? Of heb ik iets gemis?
Er wordt hier zo fanatiek geschreven, dat me soms de tijd ontbreekt om alles goed te lezen, en als ik dan iets meer tijd heb ben ik het kwijt, omdat er dan alweer zoveel nieuws bijstaat. :lol:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

wubke

Bericht door wubke »

Die stoere jongens, geen kik gegeven....... Het zijn inderdaad flinke naalden waarmee ze prikken, maar het hoeft maar onder de huid toch?
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ja, het hoeft maar net onder de huid geplaatst te worden. Ik weet dat ik het bij Vera die eerste weken soms even vergat dat het de chip was en dat ik me dan zorgen maakte over dat bobbeltje in haar nek. :shock:
Afbeelding

julie

Bericht door julie »

wubke schreef:Wanneer mag je hem halen, Constance? Of heb ik iets gemis?
Er wordt hier zo fanatiek geschreven, dat me soms de tijd ontbreekt om alles goed te lezen, en als ik dan iets meer tijd heb ben ik het kwijt, omdat er dan alweer zoveel nieuws bijstaat. :lol:
Heel herkenbaar wubke dat je af en toe de weg kwijt bent wie wat heeft geschreven. Ik vind het ook moelijk omdat ik de mensen niet ken, of ze nergens aan kan koppelen. Van jou bijv onthoud ik wel wat je geschreven heb t omdat jij Siem krijgt..
Moet nu weer aan het werk.. de kinderen wachten al...
groetjes Julie

julie

Bericht door julie »

julie schreef:
Erna schreef:De pups hebben vanochtend de chipper op bezoek gehad, een snelle vakkundige dame. Eerst mochten de jongens, Roef en Siem werden in deze volgorde geprikt. Wat een grote honden, ze hebben geen kik gegeven. Daarna waren de meisjes Mous en Pien aan de beurt, ze zeggen wel eens dat meisjes snel huilen. Nou vooruit, een beetje dan.

Groetjes, Erna.
Goedemorgen Lisa,

Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan met de chipper en dat het zo goed gaat met het afbouwen van voeding van Lisa. Heeft zij er zelf geen last van? Hoop van niet! Ik ga zo ook nog even kijken naar de foto's en dan snel aankleden en naar mijn werk.
Groetjes Julie

Ik was vanmorgen nog niet helemaal wakker dat ik jou, Erna, aanspreek met Lisa.. maar verder gaat alles goed met me hoor :oops:

Groetjes Julie

Erna

Bericht door Erna »

Constance ik kreeg woensdag of donderdag (weet niet meer precies welke dag) bericht dat de chipper maandag zou komen. In ieder geval geen week van te voren.
Ik hoop voor jullie dat hij-zij op tijd komt, bij het nestje van Johannes zijn pup kwam de chipper ook zo laat begreep ik. Wanneer mogen jullie de pup halen? Nog zo'n dag of 10?

Julie, Lisa vindt het wel gezellig hoor dat je haar goede morgen wenst.

We zijn vandaag met de pups naar een tuincentra geweest. Eerst een stukje in de auto, even een ommetje via de snelweg. Een paar pups hebben ongeveer een minuut of tien zitten piepen, en één van hen heeft gespuugd. Ik weet niet welke, want ze zaten met zijn vieren in een bench op de achterbank, Lisa hield een oogje in het zeil.
Bij het tuincentra de bench op een kar en zo naar binnen. Het regende en waaide zo hard, op deze manier zaten ze nog enigzinds beschut.
Op de dierenafdeling mochten ze er uit, aan een riempje lopen valt niet mee voor de eerste keer. Ze lopen niet, of willen alle vier een andere kant op. Over een lang pad hebben we zeker een kwartier gedaan. Belangstelling genoeg. Ooh wat lief, bent u ze allemaal al kwijt. Zelfs deze, houdt u ze allemaal?
De pups wilden wel door iedereen geaaid worden, en al die lekkere luchtjes vonden ze ook niet verkeerd.
Op de terugweg zijn ze als een blok in slaap gevallen, we hebben er niet één gehoord.
Thuis wilden ze liever niet eten, alleen maar slapen. Wat een indruk maakt zoiets dan voor ze.
Roef bofte, want aan het eind van de middag kwam Emille hem en de andere pups nog even gedag zeggen.

Groetjes, Erna.

julie

Bericht door julie »

Erna schreef:Constance ik kreeg woensdag of donderdag (weet niet meer precies welke dag) bericht dat de chipper maandag zou komen. In ieder geval geen week van te voren.
Ik hoop voor jullie dat hij-zij op tijd komt, bij het nestje van Johannes zijn pup kwam de chipper ook zo laat begreep ik. Wanneer mogen jullie de pup halen? Nog zo'n dag of 10?

Julie, Lisa vindt het wel gezellig hoor dat je haar goede morgen wenst.

We zijn vandaag met de pups naar een tuincentra geweest. Eerst een stukje in de auto, even een ommetje via de snelweg. Een paar pups hebben ongeveer een minuut of tien zitten piepen, en één van hen heeft gespuugd. Ik weet niet welke, want ze zaten met zijn vieren in een bench op de achterbank, Lisa hield een oogje in het zeil.
Bij het tuincentra de bench op een kar en zo naar binnen. Het regende en waaide zo hard, op deze manier zaten ze nog enigzinds beschut.
Op de dierenafdeling mochten ze er uit, aan een riempje lopen valt niet mee voor de eerste keer. Ze lopen niet, of willen alle vier een andere kant op. Over een lang pad hebben we zeker een kwartier gedaan. Belangstelling genoeg. Ooh wat lief, bent u ze allemaal al kwijt. Zelfs deze, houdt u ze allemaal?
De pups wilden wel door iedereen geaaid worden, en al die lekkere luchtjes vonden ze ook niet verkeerd.
Op de terugweg zijn ze als een blok in slaap gevallen, we hebben er niet één gehoord.
Thuis wilden ze liever niet eten, alleen maar slapen. Wat een indruk maakt zoiets dan voor ze.
Roef bofte, want aan het eind van de middag kwam Emille hem en de andere pups nog even gedag zeggen.

Groetjes, Erna.
Leuk hoor, zijn ze weer een ervaring rijker. Was je samen met Pim en was Lisa ook mee naar binnen of heb je die in de auto gelaten?
Vonden de pups het niet vervelend om een halsbandje om te hebben en dan ook nog vast te zitten aan een lijntje? Ik had het wel willen zien. Kan me voorstellen dat je veel belangstelling had. Eén puppy is al LIEF... laatstaan 4 van die poepies.
En herkende Roef zijn baasje al :wink:
Hoe gaat het met Lisa en het afbouwen van haar voeding? Ik hoor of lees het allemaal wel.

Groetjes Julie

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een avonturen voor de kleintjes.
Ik kan me best voorstellen dat ze op de terugweg als een blok in slaap vielen :hartjes:
Wat gaat het hard Erna...........
Straks zwaai je ze al uit :|
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

julie schreef:
Leuk hoor, zijn ze weer een ervaring rijker. Was je samen met Pim en was Lisa ook mee naar binnen of heb je die in de auto gelaten?
Vonden de pups het niet vervelend om een halsbandje om te hebben en dan ook nog vast te zitten aan een lijntje? Ik had het wel willen zien. Kan me voorstellen dat je veel belangstelling had. Eén puppy is al LIEF... laatstaan 4 van die poepies.
Hoe gaat het met Lisa en het afbouwen van haar voeding? Ik hoor of lees het allemaal wel.

Groetjes Julie[/quote]
Julie ik was samen met Pim en Lisa is mee naar binnen geweest. We laten haar nooit in de auto zitten.
De pups vonden het halsbandje niet erg, wel soms vervelend dat daar een lijntje aan vast zat.
Of Roef zijn baasje herkende??? Ja hoor, kijk maar op de foto in het album. Zij hebben oogcontact met elkaar.
Het afbouwen van de voeding gaat goed, de pups eten redelijk. Ze lusten ook pensstaafjes.

Groetjes, Erna.

Constance

Bericht door Constance »

wubke schreef:Wanneer mag je hem halen, Constance? Of heb ik iets gemis?
Wij mogen de pup op 25 januari , volgende week vrijdag gaan halen...mits de chipper is geweest dus!
Ik mis ook wel eens wat van de berichten hoor, ik denk dat dat bij iedereen wel het geval is :?
Afbeelding

Constance

Bericht door Constance »

Erna schreef:Constance ik kreeg woensdag of donderdag (weet niet meer precies welke dag) bericht dat de chipper maandag zou komen. In ieder geval geen week van te voren.

Groetjes, Erna.
Ja inderdaad, we mogen haar volgende week vrijdag ophalen.
Trouwens super van je dat je de hondjes zo goed socialiseert, bij de fokster van onze pup komen ook veel mensen over de vloer maar om 9 hondjes mee te nemen ergens naar toe vonden ze toch wel érg druk. Ze zijn bang dat ze er dan eentje uit het oog verliezen.
Afbeelding

julie

Bericht door julie »

Erna schreef:
julie schreef:

Groetjes Julie
Julie ik was samen met Pim en Lisa is mee naar binnen geweest. We laten haar nooit in de auto zitten.
De pups vonden het halsbandje niet erg, wel soms vervelend dat daar een lijntje aan vast zat.
Of Roef zijn baasje herkende??? Ja hoor, kijk maar op de foto in het album. Zij hebben oogcontact met elkaar.
Het afbouwen van de voeding gaat goed, de pups eten redelijk. Ze lusten ook pensstaafjes.

Groetjes, Erna.[/quote]

Dit keer dan goeiemorgen Erna en Lisa,

Jij bent ook een nachtbraakster...komt dat door de pups of omdat je Lisa nog moet uitlaten of heb je dat wel vaker? Maar wel gezellig hoor om zo bij het checken van mijn mail, berichtjes over de pups te lezen of foto's te bekijken. :)
Ga je vandaag nog iets bijzonders doen met de pups of hebben zij en jij een dagje "rust"..na hun tuincentrumavontuur...
Fijne dag vandaag. Groetjes Julie

Gesloten