De pups van Lisa en Dop

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
loes

Bericht door loes »

julie schreef:
Martine schreef:Hoi Julie,

Ik ga het liefst naar een Wijk aan Zee. (Ik woon zelf maar 2 kilometer van het strand van IJmuiden, maar ga toch liever daar)
Daar is het niet zo druk, erg ruim, schoon en zijn honden het hele jaar door welkom.
Al ligt het hele land op het strand, daar heb ik altijd plek voor mijn auto.
Volgens mij ligt dat maar 20 minuten bij jou vandaan, net boven Castricum, ik ga graag eens samen wandelen. :)

groet, Martine
Dat gaan we zeker een keer samen doen, en ik begreep dat Erna het ook wel leuk vindt. Er zijn vast wel meer liefhebbers.

Groetjes Julie
Nou Julie en Martine, dan ligt hier voor jullie de schone taak een :sortof: echte smouzenwandeling te organiseren.
Even met Maria overleggen m.b.t. de datum (ook i.v.m. publicatie in het blad) en we hebben er weer een leuke bestemming bij!
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Finny is ooit begonnen in de bench, maar ver voordat we besloten hadden een kleinkind van haar te "adopteren" hebben we haar het langzaam ontwent, en sliep ze in de kamer.
Toen Guusje haar intrede maakte, ging ook zij de bench in, eerst zo'n transportboxje, en later een gewone, die in de keuken staat. De training heb ik zoals eerder beschreven gedaan, en ging buiten gewoon goed.

In de woonkamer staat voor iedere hond een mand, en sinds Guusje "volwassen" is zijn beiden tijdens mijn afwezigheid vrij om te liggen waar ze willen (maar niet op de bank!).

'sNachts slaapt Guusje in de (open) bench in de keuken, met de keukendeur dicht.
Dit doe ik omdat zij ook periodes zonder Finny moet kunnen zijn, want het leeftijds verschil is dusdanig dat Guusje normaal gesproken langer meer gaat dan Finny.
En daarbij is het ook handig dat ik na de nacht direkt weet wie per ongeluk wat binnen heeft gedaan, zonder een zieke indruk te maken.

Als wij weggaan krijgen de honden ook altijd wat lekkers, Guusje áltijd in de bench, en Finny in haar mand. En meestal ligt Guusje bij terugkomst nog lekker in de bench.

Heel af en toe nemen we de grote bench die ooit van Finny was ergens mee naar toe, zoals laatst op de clubmatch, en daar gaan dan beide dames zonder problemen samen in.. :peace:
Guusje heeft een kleiner maatje

Wubke hoe komt het dat Jules binnen plast als jij er niet bent?
Ligt hij dan in een gesloten bench?
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Mary

Bericht door Mary »

Zelf gebruik ik de bench alleen nog in de vakantie.
Hij is altijd blij dat ding weer te zien en stapt er meteen in.
Wanneer we niet thuis zijn kan Pim door het hele huis.
Hij stapt in zijn bed wanneer wij vertrekken en het lijkt erop
dat hij er pas uitkomt bij thuiskomst.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Charlotte

Bericht door Charlotte »

julie schreef:

Ik ga het liefst naar een Wijk aan Zee. (Ik woon zelf maar 2 kilometer van het strand van IJmuiden, maar ga toch liever daar)
Daar is het niet zo druk, erg ruim, schoon en zijn honden het hele jaar door welkom.
Volgens mij ligt dat maar 20 minuten bij jou vandaan, net boven Castricum, ik ga graag eens samen wandelen. :)

groet, Martine
Dat gaan we zeker een keer samen doen, en ik begreep dat Erna het ook wel leuk vindt. Er zijn vast wel meer liefhebbers.

Groetjes Julie
Ja wij :!::autorijden: :wandelen: :trekhond: :trekhond:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

julie

Bericht door julie »

loes schreef:
julie schreef:

groet, Martine

Groetjes Julie
Nou Julie en Martine, dan ligt hier voor jullie de schone taak een :sortof: echte smouzenwandeling te organiseren.
Even met Maria overleggen m.b.t. de datum (ook i.v.m. publicatie in het blad) en we hebben er weer een leuke bestemming bij!
Dat lijkt me best leuk hoor Loes om te orgainseren, alleen denk ik dat Roef eerst nog ietsje groter moet groeien...dus nog even geduld. Na de zomervakantie ofzo. Dan is het ook niet meer zo druk op het strand en kun je heerlijk lopen. Ik overleg wel met Martine...tenminste als zij het ook ziet zitten??? :P

groetjes Julie

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dat wandelen lijkt mij ook supergezellig, maar het is wel erg ver weg! Ik doe Charlotte nog niet direct na.... (Ik krijg Bert ook niet mee, denk ik.)

En wij hebben het altijd -en nu nog- zonder bench gedaan. Gaat ook prima.

Met een hond erbij lijkt het me juist zo gezellig dat ze samen kunnen slapen. Ook evt. lekker warm voor ze, maar ik snap Charlotte's punt.
Laatst gewijzigd door Ariënne op 13 jan 2008, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

julie

Bericht door julie »

Mary schreef:Zelf gebruik ik de bench alleen nog in de vakantie.
Hij is altijd blij dat ding weer te zien en stapt er meteen in.
Wanneer we niet thuis zijn kan Pim door het hele huis.
Hij stapt in zijn bed wanneer wij vertrekken en het lijkt erop
dat hij er pas uitkomt bij thuiskomst.
Ik ben heel benieuwd hoe het met Roef zal gaan. Ik heb het met mijn vorige honden nooit gedaan, omdat ik toen de keuken als een grote bench had. Maar door verbouwingen is dat nu niet meer mogelijk. En ik wil de hond niet in de gang neerleggen, dus gekozen voor een bench in de kamer. En dan hoop ik, dat hij over een tijdje zonder bench kan. We zien het wel. Ik houd jullie wel op de hoogte en zodra ik het nier meer weet...dan trek ik wel aan de bel.
Groetjes Julie

Mary

Bericht door Mary »

Bij mjn vorige honden heb ik nooit een bench gehad.
Nu wilde ik dat wel speciaal eigenlijk voor de vakantie.
Ik vind het werkelijk ideaal. Maar dan moet er wel genoeg tijd
in worden gestoken om het vanzelfsprekend te laten zijn.
En die deur dicht, dat hoeft dan helemaal niet lang.

Desi

Bericht door Desi »

Vanaf de 1e dag in de bench en dan weet de pup niet beter , dat is haar lekker huisje ! Dus weinig training. Nu naar een jaar nogsteeds. En in de auto en met vakantie zit Desi in kunststof banch. Ook zi]onder probelemen.

julie

Bericht door julie »

Mary schreef:Bij mjn vorige honden heb ik nooit een bench gehad.
Nu wilde ik dat wel speciaal eigenlijk voor de vakantie.
Ik vind het werkelijk ideaal. Maar dan moet er wel genoeg tijd
in worden gestoken om het vanzelfsprekend te laten zijn.
En die deur dicht, dat hoeft dan helemaal niet lang.

De tijd wil ik wel insteken en denk ook wel dat het gaat lukken. Dus dat moet geen probleem zijn. Hoop dat Roef er straks ook zo overdenkt :wink:
Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes Julie

julie

Bericht door julie »

Desi schreef:Vanaf de 1e dag in de bench en dan weet de pup niet beter , dat is haar lekker huisje ! Dus weinig training. Nu naar een jaar nogsteeds. En in de auto en met vakantie zit Desi in kunststof banch. Ook zi]onder probelemen.
Zo wil ik het ook gaan doen. Als de Roef moe is hem lekker in een warm mandje leggen en dan af en toe het deurtje dicht. Nu zitten ze bij Erna toch ook een soort grote bench.
En dat gaat ook goed.Dus... moet lukken. Tenminste daar ga ik wel vanuit.

Groetjes julie

wubke

Bericht door wubke »

Ik ben bang dat ik in het alleen laten te gemakkelijk geweest ben bij Jules, omdat hij nooit alleen hoefde te zijn in het begin. We hadden onze oude Floris nog en ik heb me nooit gerealiseerd dat er honden zijn die er een punt van maken.
Ik hoefde ook geen bench dacht ik.......
Ik ga nu voor Siem een eigen bench aanschaffen en vanaf dag een gaat hij daarin eten en slapen.
Ik ben vrij veel thuis, en anders wel een van de kinderen, dus we kunnen in alle rust daarmee aan de slag.
Misschien dat Jules het ook wel aantrekkelijker gaat vinden en leert dat hij rustig kan zijn in de bench.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

julie

Bericht door julie »

wubke schreef:Ik ben bang dat ik in het alleen laten te gemakkelijk geweest ben bij Jules, omdat hij nooit alleen hoefde te zijn in het begin. We hadden onze oude Floris nog en ik heb me nooit gerealiseerd dat er honden zijn die er een punt van maken.
Ik ga nu voor Siem een eigen bench aanschaffen en vanaf dag een gaat hij daarin eten en slapen.
Ik ben vrij veel thuis, en anders wel een van de kinderen, dus we kunnen in alle rust daarmee aan de slag.
Misschien dat Jules het ook wel aantrekkelijker gaat vinden en leert dat hij rustig kan zijn in de bench.
Hoi Wubke,

Ik denk ook dat als je het van het begin af aan traint, het gewoon moet lukken. Of Jules het dan ook leuk gaat vinden weet ik niet, maar is er niemand die je daarin kan adviseren?
Als je wilt dan kan ik dat bij mij wel op de hondenclub informeren, maar ik kom daar pas weer de 26ste en dat is denk ik voor jou wat laat.
Verheug jij je ook zo op Siem, ik kan haast niet wachten tot Roef er is.
Groetjes Julie

Mary

Bericht door Mary »

wubke schreef:Ik ben bang dat ik in het alleen laten te gemakkelijk geweest ben bij Jules, omdat hij nooit alleen hoefde te zijn in het begin. We hadden onze oude Floris nog en ik heb me nooit gerealiseerd dat er honden zijn die er een punt van maken.
http://www.causus.be/vrij.cfm?Id=12

loes

Bericht door loes »

Misschien helpt hier ook DAP?
Het moeilijke met zo'n "onzichtbare" therapie is natuurlijk de vraag of het echt helpt of je alleen maar denkt dat het daardoor komt. :scratch:
H K Jelle 13-5-2004

Mary

Bericht door Mary »

Wat is DAP? Waarschijnlijk iets homeopatisch?
Als het enigzins rustgevend werkt zou het kunnen bijdragen misschien.
Maar het enige wat echt werkt is zorgen dat de hond niet gewoon doet
waar hij zin in heeft, zoals constant op je lip zitten.
Misschien is die aandacht wel heel mooi afgeleid op het moment dat de pup
komt. Een opvoeding van de pup volgens de regels zal hard nodig zijn en
niet makkelijk met een stoorzender erbij. Maar misschien valt het allemaal
reuze mee en zal hij blij zijn met gezelschap van eigen soort.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ik gok op Dieren Artsen Praktijk :wink:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Mary

Bericht door Mary »

Dagelijks Advocaat Proeven.

Erna

Bericht door Erna »

Toen wij Lisa kregen hebben we een bench in de kamer gezet, zij is vanaf het begin niet anders gewend. Ze heeft nooit haar eten in de bench gehad, wel wat lekkers af en toe.
Op een gegeven moment was de kamer-bench te klein en hebben we het hok dat we nog van Tirza hadden in de gang gezet. Nachts en als we niet thuis waren ging Lisa in de bench, is nooit een probleem geweest. Ze ligt er nog steeds graag in, het deurtje hoeft allang niet meer dicht. Lisa mag door het hele huis (met uitzondering van de slaapkamer)
In de huiskamer staat een mand, ook in mijn kamer boven. En bij Pim op zolder een heerlijk kleed voor het raam, kan ze de hele straat uitkijken.
Wubke ik zou een aparte bench voor Siem nemen, je kan het later weer veranderen als je dat zou wiilen. Siem moet ook leren om alleen te kunnen zijn, dat leert hij niet als altijd zijn grote broer er is. Ook met uitlaten zou ik hem vaak apart meenemen. Hij moet niet automatisch alles van Jules overnemen, maar het zelf ook leren. Als je Jules apart meeneemt heb je gelijk een mooie allleen zijn training voor Siem.
Ik denk dat het niet te vergelijken is met hoe de pups nu hier bij ons zitten. Ze hebben een ruimte van 1.35 x 2.35 meter. Ze kunnen daar in rennen met zijn vieren. En het grootste verschil is dat de pups elkaar hebben. Ze liggen bijna altijd in en op elkaar te slapen. Dat zullen ze in het begin zeker heel erg missen.
In het begin heb ik als Lisa haar eten kreeg met een jachtfluit getraind. Buiten in het bos of op het strand reageert Lisa op de fluit, één keer fluiten en ze komt er aan. Behalve als ze konijnen ziet of ruikt, dan duurt het iets langer.

Anja de pups gaan tussen de 7.5 en 8 weken weg. Alle vier op een andere dag.

Vanochtend zijn Gerda en Anton met hun kinderen Kilian, Michel, Sascha en Jarno geweest. Franka, hun hond was ook mee. De kinderen hebben allemaal met een pupje geknuffeld. Lisa vond het fantastisch met de kinderen, zij heeft heerlijk met ze gespeeld.
De pups zijn weer ontwormd en daarna hebben ze Benebac gekregen om hun darmflora op peil te houden.
Vanmiddag-avond zijn Corrie en Cock, met Hieke en Jutte geweest. Jutte keek niet zo naar de pups om, maar Hieke wilde het moederen van Lisa wel overnemen. Lisa vindt alles prima. Als de pups pogingen waagden om te drinken bij Hieke, werd het haar te veel. Hieke bromde een beetje en ging dan weg.

Groetjes, Erna.
Laatst gewijzigd door Erna op 13 jan 2008, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Nou Mary, dat helpt waarschijnlijk ook.
Nee, in een ander draadje over Vera had ik dat aangeraden en Ariënne gebruikt het inderdaad dacht ik. Betekent Dog Appeasing Pheromone. Ik had het voor Fija gebruikt (een spuitverdamper) , omdat ze in het begin nog al eens wagenziek was en dat is erg lastig met een camper. In de nieuwe folder wordt dat trouwens niet meer genoemd. Zelf had ik het idee dat het hielp, maar zoals ik al zei, denk je misschien dat het helpt, terwijl het gewoon gewenning is....
Maar DAP is speciaal voor geblaf, onzindelijk, vernielen tijdens alleen zijn. De folder is bij de dierenarts verkrijgbaar. Het werkt via een verdamper in het stopcontact en is wel prijzig.
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten