Wieske - Sammy op de Ruiver X Jurre - Joris

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
sammydesmous

Re: Wieske - Sammy op de Ruiver X Jurre - Joris

Bericht door sammydesmous »

We wachten wel af of we vlekjes zien. Steeds als er een pup aan het gapen is kijken we even of we ze zien. Het zou toch wel leuk zijn als eentje ook de vlekjes van pa heeft. Vandaag hebben de zondagkindertjes voor het eerst de wormkuur gehad. De pasta zit in een hele grote onhandige spuit vond ik. Wel wennen. Ik hoop dat ik er niet eentje per ongelijk een overdosis gegeven heb. Maar volgens mij is het wel goed gegaan. Volgende keer zal het wel makkelijker zijn dan krijgen ze al vaster voedsel. Dan kan ik het daar in doen. Ze trokken eigenlijk helemaal niet van die gekke gezichten van die pasta. Misschien vonden ze het wel lekker. We hebben ze wel gelijk daarna bij Sammy laten drinken.
Vanmiddag zijn er weer mensen van de wachtlijst geweest. Voor hen was het de eerste keer. Echtpaar met een dochtertje van 12 jaar. Leuk meisje. Zij heeft een pupje voor haar verjaardag gekregen. Deze mensen zijn ook al eens naar een Ritsdag geweest. Zij zijn ook al lid van de Smouzenclub. We vinden het fijn als men al bekend is met de Club, activiteiten en TFP.
Daarna is er nog iemand voor de 2e maal op bezoek geweest. En terwijl zij er was kwamen ook nog de nieuwe baasjes van Loetje onverwachts even langs. Zij brachten Teun hun smous mee. Sammy was blij hem te zien en ze hebben dan ook een hele tijd samen gespeeld. Teuntje heeft ook zijn nieuwe broertje begroet door even de neuzen tegen elkaar te drukken. Sammy vind het allemaal goed. Iedereen mag aan haar pups komen. Het is een lieverd. Het was een drukke maar leuke dag voor Sammy, de pups en ons. Morgen komt er weer bezoek, voor de 2e maal.

Was Lieveke gisteren zo weinig aangekomen in gewicht vandaag heeft ze dat ruimschoots ingehaald. Ze is maar liefst 62 gram aangekomen en weegt nu 658 gram. Loetjes is niet zo veel aangekomen maar 14 gram en weegt nu 694, Mariken 22 gram en komt nu op 738, Esther is 28 gram aangekomen en weegt nu 688, Silke 50 gr erbij en is nu 796 gram en Sanne is 4 gram aangekomen en weegt nu 726 gram.

Groetjes Jose en likjes van wieske- Sammy :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Renate

Bericht door Renate »

:thumbsup: Wat een schat. Topmoederke. Geef haar maar een dikke knuffel van ons.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Wat een verhalen van de afgelopen week.
Je maakt wat mee he, José.
Fijn dat het zo vlotjes verloopt en de pups als kool groeien.

Leuk hoor, dat jullie een teefje aanhouden.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Mirjam1962

Bericht door Mirjam1962 »

Het gaat goed zo te lezen met het kleine grut. Leuk al dat kraambezoek, he?

Desi

Bericht door Desi »

Heerlijk dat alles zo goed gaat. Over geen blauwe vlekjes op de tong , hoef je je nu nog geen zorgen te maken. Zowel Desi en Joep hadden die vlekjes. Bij Eddie zagen we het al een grote vlek, maar bij Leentje niet. Zelfs niet met de 7-weeks controle van het nest. En nu heeft ook Leentjemooie blauwe vlekjes op de tong! :tong:

sammydesmous

Vanmorgen toen ik beneden kwam en in de werpkist keek was het eerste wat ik dacht. He zijn ze vannacht gegroeid. Ze leken wel een stuk groter dan gisteren? Je ziet ze gewoon voor je neus groeien. Vandaag hebben de pups hun eerste stapjes gezet. Op een dekentje op de grond liepen zij enkele stapjes. Esther, Sanne en Loetje waren hierin het beste. Wel wat wankel. Maar zo leuk.
De gewichten van vandaag. Lieveke 652, Loetje 728, Mariken 784, Esther 748, Silke 802 en Sanne 792 gram. Lieveke is iets afgevallen maar vanavond woog ze weer 688 gram. Of misschien heeft het toch gewoon aan de weegschaal gelegen. Het bezoek van vanavond was erg enthousiast. De kinderen brachten wat lekkers voor Sammy mee. En voor de pups waren er speeltjes. De kleinste van het stel had haar eigen knuffel meegebracht voor de pups.
Er zijn weer wat foto's naar Loes onderweg.

Groetjes
Jose en likjes van Wieske- Sammy op de Ruiver :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne

loes

Bericht door loes »

Staan er inmiddels op.
Dat schommelen in gewicht deden Fija's pups ook. Het maakt natuurlijk ook verschil of ze net gepoept of wel of niet gedronken hebben.
Hebben ze geen diarree van het wormmiddel gehad?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Ik keek na 2 weken alleen nog maar naar de tevredenheid van de pups. Ik woog ze toen nog maar 1x per week.

Ik ga gauw naar de foto's kijken.

Martine

Bericht door Martine »

Ik kan me van Fieke's nest nog wel herinneren dat de lucht Dorien 's-morgens tegemoet kwam als ze de kamer binnenkwam vanaf ongeveer deze leeftijd. Het eerste wat ze deed, was de kist voorzien van nieuwe kranten en moltons en even de kamer luchten. (die kranten werden trouwens de hele dag door ververst) Fieke was een uitstekende moeder, die de pups goed schoonhield, maar tegen 9 poepende pups kon ze op een gegeven moment niet meer op. En de dag na het ontwormen was het inderdaad het ergst...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

sammydesmous

Ja inderdaad na het ontwormen werd de lucht heviger en de poepjes groter en smeuiiger. Niet echt diarree maar toch ook geen normale dikte. Verschonen doen we ook de hele dag door. Zo gauw we iets ruiken of zien liggen wordt alles verschoond. We vinden vandaag Sanne wat slomer dan de rest. We houden haar goed in de gaten. Ik heb straks haar temperatuur opgenomen. 37.5 C. Om te vergelijken heb ik bij de anderen ook maar de temperatuur opgenomen. Lieveke 37.3, Loetje 37.3 Mariken 37.3, Esther 37.5, Silke 37.8 en Sanne 37.5 C.
Sanne was vandaag ook niet aangekomen maar 2 gram afgevallen. Extra aanleggen maar bij Sammy. Lieveke heeft goed haar best gedaan en weegt vandaag 712, Loetje 752, Mariken 794, Esther 788, en Silke 832 en Sanne 790 gram.
Ze zien er nu zo schattig uit. Echt minihondjes.Vandaag komt er geen bezoek. Kunnen we zelf genieten van het stel en heerlijk puppyknuffelen. Morgen komt nichtje met haar 2 dochters knuffelen. Ben benieuwd wat ze er van zullen vinden. Zal vanaf morgen daar ook wel gezeurd worden om een hondje. Maar goed dat er zo'n lange wachtlijst is want iedereen die komt kijken wil er wel eentje hebben. Nou een smous heb je niet zo maar daar moet je wel wat voor over hebben. Heel veel geduld.

Groetjes
José en likjes van Wieske- Sammy op de Ruiver:dog:

Mirjam1962

Leuk la je verhalen rondom de kraamkamer. :cheer:
Heb je nog leuke foto's? Ik ben niet nieuwschierig maar wil het wel graag zien :jeah2:

loes

Bericht door loes »

Foto's???? Die staan toch op de fotosite !
H K Jelle 13-5-2004

Mirjam1962

Waar dan?????

loes

Bericht door loes »

HSC-site: http://www.smoushond.nl knop foto's..... Staan er maar een paar duizend op. :hihi:
H K Jelle 13-5-2004

Mirjam1962

Ja, ik dacht dat het forum los van de site stond vandaar.......
Die foto's had ik gezien.

loes

Bericht door loes »

Het forum staat ook los van de site, maar het is beslist niet de bedoeling dat er heel veel foto's op het forum komen want dan komt de capaciteit in gevaar. José stuurt alle foto's naar de fotosite zoals de meesten doen zodat iedereen kan meegenieten.
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Het gewicht van een pup kan een beetje schommelen, ligt er aan of zij net gedronken of juist gepoept heeft. Sanne was de dag er voor 66 gr. aangekomen, dat is behoorlijk veel, en de dag daarvoor maar 4 gr.
Temperatuur is van allemaal zo'n beetje hetzelfde, dus dat zit wel goed. Misschien heeft Sanne iets meer last gehad van de wormkuur dan de andere pups.

Ik zet wel eens één of meerdere foto's onder mijn stukjes om te laten zien waar ik het over heb. Na twee dagen haal ik die foto's altijd weer weg.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Mijn weegschaal woog niet zo nauwkeurig, had geen digitale.
Soms komt een pupje op een dag maar weinig tot niks aan, en een dag later wordt de schade dubbel en dik ingehaald.
Eigenlijk is het veel geruster om niet meer zo vaak te wegen.
Wij deden dat na twee weken nog maar één of twee keer per week.
De pups doen het toch goed?
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Desi

Bericht door Desi »

Charlotte, dit komt me bekent voor, ik ben zelf aan het lijen! De ene dag sta je op : Joepie, zoveel weg .... en de volgende dag ... balen: er nog meer bij :o

corrie

Bericht door corrie »

Hier werden de pupjes ook niet meer dagelijks gewogen na twee weken. Alles groeide zichtbaar , maakte een gezonde indruk , at , pieste en poepte goed.Wegen deed ik om de dag , dit werd vanzelf nog minder naarmate de weken verstreken.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Gesloten