Wieske - Sammy op de Ruiver X Jurre - Joris

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Jeanette

Re: Wieske - Sammy op de Ruiver X Jurre - Joris

Bericht door Jeanette »

Ja hoor...pasta in zo'n spuit werkt het makkelijkst.
Kijk goed wat je krijgt. Laatst had iemand spul gekregen wat je drie dagen achter elkaar moet geven i.v.m. een besmetting. En dan dat ook na twee en vier weken herhalen :boos:
Schieten met een kanon op een mug, als er niet zo'n besmetting is.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Maar voor zorgen dat we ook die pasta krijgen. Vrijdag halen we het op bij de DA.
Vandaag heb ik hele kleine puntje van de nageltje gevijld. Knippen was lastig daar was het allemaal nog te klein voor. Nu heb ik de puntjes er maar af gevijld. Ging prima. En ze lieten het allemaal toe. Sammy was steeds aan het hijgen als ze bij haar dronken nu doet ze dat niet meer. Dus het zal toch aan de scherpe nageltjes gelegen hebben.
De kleintjes van Sammy zijn vandaag een beetje luidruchtig :hihi: Ze laten vandaag van zich horen, kleine blafachtige geluidjes worden er gemaakt. Vanavond hebben ze samen met Sammy in haar mand gelegen. Zo leuk om te zien. En ze vonden het zelf volgens mij ook wel fijn. Lekker zacht. Sommige van hen hebben heerlijk op de rug liggen slapen. Sliep eerst Mariken alleen op de rug nu doen Lieveke en Loetje ook al mee. Bekje open en tongetje eruit. Ik heb nog geen blauwe vlekjes op de tong gezien zoals hun vader Jurre-Joris heeft. Vandaag zijn er 3 boven de 600 gram gekomen. Lieveke weegt vandaag 510, Loetje 570, Mariken 602, Esther 558, Silke 604 en Sanne 614 gram. Jaripoes zit steeds vaker bij de kist op een stoel of haar krabpaal te kijken naar het krioelende spul. Ben benieuwd als ze srraks rond gaan lopen of ze er dan nog bij blijft.

Groetjes Jose en likjes van Wieske-Sammy op de Ruiver :dog:
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 30 nov 2012, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Erna

Bericht door Erna »

Leuk om elke dag je verslag te lezen José. Grappig dat Jaripoes zo'n belangstelling heeft.
Kan best dat Sammy last heeft gehad van de scherpe nageltjes, goed dat je ze kon vijlen.
Ze groeien goed, en van die leuke geluidjes. :hihi:
Het wordt steeds leuker, ook drukker, maar dat zal de pret niet drukken denk ik.
:dog: :dog: :dog: :dog: :dog: :dog:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Heerlijk, al dat leven in de brouwerij! :hihi: :jeah2:
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Wat die doodligrand betreft. Ik heb alle3 de keren de kist van Maria geleend en die is zonder rand, terwijl Maria in die kist 10+ nesten heeft gehad en hij ook al vele keren voor andere nestjes is uitgeleend
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Mary

Bericht door Mary »

Wat is het een feest bij je Jose.
Heerlijk dat alles nu zo fijn soepel gaat.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

sammydesmous

De doodligrand is er al uit. En het gaat prima zo met ze. Ze zijn ook al zo flink gegroeid dat ze zich echt niet laten verpletteren door mams. Klem zitten onder de rand zou ook niets zijn.

Vanmiddag zijn de pups voor het eerst even buiten geweest. Op onze arm, een voor een, lekker tegen ons aan. En tot onze grote vreugde zagen we bij Silke een heel klein spleetje van haar oogje open. Het linkeroogje was een paar milimeter geopend. En vanavond had Loetje zijn beiden oogjes open. En dan niet een paar millimeter maar zo goed als helemaal. :yes2: Zo schattig.

De kleintjes van Sam vreten als kleine wolfjes. En ze groeien als kool. Lieveke heeft sinds het vorige weegmoment het meest van allemaal gegeten. Ze weegt nu 562 maar liefst 52 gram meer en Loetje 616, Mariken 652, Esther 592, Silke 640 en Sanne 644 gram.

Het is zo leuk om die kleintjes te volgen. Ze kruipen en krioelen over elkaar heen. De eerste dagen sleepten ze nog hun achterpootjes mee en bewogen ze zich door met de voorpootjes te bewegen. Het achterlijfje sleepten ze mee. Nu zie je dat ze ook met de achterpootjes een soort loopbeweginkjes maken. Zich er mee proberen af te zetten. Ben benieuwd wie straks het eerst een stapje zal zetten.

Groetjes
Jose en likjes van Wieske - Sammy op de Ruiver :dog:
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 05 jun 2011, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ach, wat een puppygeluk toch! :hug2:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat gaat het toch snel!
Nu al hier en daar een oogje open. :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

yvonne

Bericht door yvonne »

Geweldig leuk om de ontwikkelingen zo te volgen, wij genieten op deze manier een beetje met jullie mee! :love: Oogjes open........ weer een mijlpaal.
Afbeelding

sammydesmous

Had gisteren alleen Loetje zijn oogjes helemaal open en Silke half, vandaag verrastten de kleine smousjes ons door ons allemaal met open of half open oogjes aan te kijken. Alleen Lieveke die heeft hele kleine spleetjes. Ik denk dat haar oogjes morgen open zullen gaan. Maar ik vermoed dat zij de degene zal zijn die de eerste stapjes zal gaan zetten. Ze beweegt haar achterpootjes veel krachtiger dan de anderen. Ze krijgen al echte smouzekopje vind ik. Leken ze eerst op cavia's nu toch meer al op hondjes. Sammy gaat steeds langer bij ze weg maar als er gepiept wordt wat ze niet zo snel doen dan gaat ze wel even kijken. Heeft er nog iemand honger? Over honger gesproken, Sammy eet goed. Ze eet nu eigenlijk alles wel weer. Tot van de week at ze nog geen brokjes op een enkele na. Nu eet ze ze wel. Vandaag hebben we de wormkuur voor de pups opgehaald bij de DA.
We hebben inderdaad de pasta gekregen waar jullie het al over hadden. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Ik heb gezien dat Sanne en Esther de vlekjes op de tong van hun vader in iedergeval niet geerfd hebben. Zij hebben roze tongetjes.
Vandaag weegt Lieveke 590, Loetje 642, Mariken 694, Esther 620, Silke 702 en Sanne 668 gram.

Groetjes
Jose en likjes van Wieske Sammy op de Ruiver :dog:

Erna

Bericht door Erna »

sammydesmous schreef: Ik heb gezien dat Sanne en Esther de vlekjes op de tong van hun vader in iedergeval niet geerfd hebben. Zij hebben roze tongetjes.
Leuk, de oogjes al open. Het gaat snel hoor, voor je het weet krioelen ze door je huis.
Leuk verslag weer José.
Het gehemelte kan ook donker zijn. Lisa heeft een roze tong en een zwart gehemelte. Weet eigenlijk niet eens of ze dat van Hieke of Moos heeft geërfd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

corrie

Bericht door corrie »

Met open oogjes worden ze nog schattiger. En ondernemender. Heerlijk spul.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Renate

Bericht door Renate »

Het open gaan van de oogjes vond ik zo leuk!

Leuk om zo met jullie mee te genieten, José.

sammydesmous

Had gisteren Lieveke haar oogjes nog maar als spleetjes open vandaag keek ook zij ons met haar mooie oogjes aan. Alle pups hebben nu de ogen geopend. Volgens mij kunnen ze al wat zien. Want vanmorgen toen we een foto maakten van Silke schrok ze van de flits. Bij Sanne hebben we een roze tongetje en roze verhemelte gezien. Ben benieuwd naar de vlekje van pa. Wie zal ze hebben?
Sammy is steeds vaker een poosje bij ze weg. De pups slapen dan rustig door. En als er gegeten moet worden is mammy er weer met haar lekkere hapjes. Mensen hier uit de buurt bellen spontaan om te vragen of ze de pups van Sammy mogen zien. Er zijn ook al diverse kinderen bij de pups geweest. Ja vasthouden willen ze wel. En beschuit met muisjes gaat er ook wel in. Vooral blauw en roze door elkaar.
Vanmiddag zijn de zondagskindjes weer een poosje met ons in de tuin geweest. Lekker dicht tegen ons aan. Er voor zorgen dat er geen zon op ze komt maar ook geen windje. Silke, Sanne en Lieveke hebben nog even bij mama in de grote mand gelegen en nog wat gedronken bij haar. De anderen sliepen nog in de werpkist en kwamen wat later naar buiten.
De gewichten van vandaag zijn Lieveke 596, ze is maar 6 gram aan gekomen sinds gisteren. Vanmiddag en vanavond maar wat vaker extra bij Sammy aangelegd. Vanavond woog ze 612 gram. Loetje is 680, Mariken 716, Esther 660, Silke 746 en Sanne 712 gram. Al weer 3 boven de 700 gram! Wat groeien ze toch hard. Morgen zijn ze 2 weken. De tijd is gevlogen. Maar zo'n ontzettende mooie tijd is het. We hadden dit voor geen goud willen missen. We raden het iedereeen aan om toch een nestje te nemen. Morgen komen er weer mensen van de wachtlijst. Ze komen voor de eerste keer. Ben benieuwd. Daarna als zij weg zijn komen er nog voor het 2e bezoek al. En maandagavond komt het gezin met de kinderen voor de 2e maal.
Ze zullen de pups wel gegroeid vinden. Het zijn al echt hondjes zeker als je ze een weekje niet gezien hebt.

Groetjes
Jose en likjes van wieske- Sammy op de Ruiver :dog:

loes

Bericht door loes »

Fijn dat het zo goed gaat. De gewichten zijn vergelijkbaar met die van Fija's pups, waren er ook dag 13 3 boven de 700 gram.
De flits zullen ze vast wel zien, maar verder schijnen ze nog niet echt te kunnen kijken .
Leuk verslag weer José. Ik hield dat ook bij op mijn website en ik lees er nog wel eens in.
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Echt super allemaal! :thumbsup:
Die vlekjes op de tong kunnen ook later ontstaan. Vera heeft ze ook en het worden er steeds meer, geloof ik.
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Alle 9 pups van Fieke en Bobbie (waaronder dus Jurre) hadden die vlekjes al toen ze het nest verlieten; volgens mij zelfs al veel eerder.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Aha. :scratch:
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Norma-Adah-Jelle ook= van Abtswoudelijn
Fija niet= andere lijn
Flo-Fieke-Diesel= van Abtswoudelijn
Wetenschappelijk bewezen :scratch: of toeval :fluit:
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten