hier alles over mijn
Re: hier alles over mijn
Ik snap niet waar een buggy of ander vervoersding nodig is met een pup. Als je met het openbaar vervoer gaat kan hij zo mee, op de fiets in een voormandje. Is de pup een echte hond geworden dan ga je toch niet met hem in een buggy rijden....
. Als alles zich een beetje geregeld heeft kun je aan een fietskar gaan denken.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Ria
Wij hadden voor de pups een draagzak. Was heel fijn als we met een nestje naar de markt gingen. Er konden 3 pups in. We hadden 2 draagzakken. Ook was het handig als ik met de andere smousjes een wandeling ging maken. Want de pup mag nog niet zo lang wandelen. Na een stukje wandelen ging de pup mooi de draagzak in. Als ze weer uitgerust was mocht ze weer een stukje lopen van ons.
Zo'n buggy /draagzak lijkt me ook heel praktisch als je boodschappen moet doen en je pup kan nog niet langer dan 15 minuten alleen zijn.
En ook met de wandelingen....als je eens iets verder gaat.
En ook met de wandelingen....als je eens iets verder gaat.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Voor een nestje is het ideaal. Wij hebben de laatste keer die van Charlotte geleend en het nest ging zo naar beneden in de lift om in het gras te spelen en naar de dierenarts ging ook prima (zie foto in laatste blad bij opvoeding, het kennel/tas-deel staat op de behandeltafel). Maar voor iemand met 1 reutje en een klein budget vind ik het pure verspilling.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Voorlopig is het iemand zonder 1 reutje, dat noem ik koopziek.loes schreef:Maar voor iemand met 1 reutje en een klein budget vind ik het pure verspilling.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
-
marcel
dan maar weer over leuke dingen hebben het weer was weer geweldig het afgelopen weekend,dus erop uit met de fiets tentje mee pannenjes mee en op richting nunspeet daar zou ( ik ) overnachten maar de receptie was al gesloten.dus dacht ik wat nu maar ik had al vantevoren op internet gekeken naar campings,ik wist dat ook camping de tol in de buurt stond dus ik daar heen fietsen en die was wel open.plaatsje bespreken ik had uitkijk over het water nou tent opzetten en dochen dit muntje kreeg ik gratis daarna me potje gekookt aardappelpuree met boontjes en 1 blikje tonijn erdoor was best wel lekker,daarna heb ik een rondje over de camping gewandeld en toen was het alweer 20:30 voor koffie want dat had ik nog over van me fietsen die dag.ik kon niet zo lang buiten zitten wand het was best fris weer dus lekker in me tentje leggen had wat lees werk mee,en ben om 23 uur gaan slapen zondag 7 uur op ff wat eten en de tent opruimen die was wel wat nat van condens nou ik dacht die hang ik thuis wel uit.om 8:30 ging ik weer naar huis via vierhouten appeldoorn dieren en was om 12:30 weer thuis al met al een geslaagt weekend foto's volgen nog
gr marcel
gr marcel
-
ewhuitema
Klinkt raar misschien maar soms ben ik best een beetje jaloers op jou vrijheid....
-
renske
Fijn Marcel, dat is genieten van de leuke dingen en veel makkelijker zonder hondje!
-
marcel
vanavond kom ik weer met een nieuwe opdate!heb weer veel te melden
-
marcel
hier ben ik dan met me verhaaltje het is alweer een tijdje terug dat ik weer,eens iets over mezelf schrijf en ik wil graag juli op de hoogte houden van me doen en laten.het gaat hier best wel goed al voeld dat zoms ook wel een niet goed,maar dat komt omdat ik niet zoveel kan doen € daar heb ik te kort van op dit momend.maar wie heeft daar nou geen last van ik denk iereen wel een beetje,de hond zal er dan ook voorlopig niet komen wat tog heel moeilijk is voor me
daar tegenover moet ik proberen om ook van andere dingen te genieten wat net zo leuk is als een hond.zo heb ik zins 30 april besloten om tog iets leuks in huis te halen die je ook lekker kan vertroetelen en dat zijn 2 langharige cavia's die hier een leuk huisje krijgen in huis,21 mei zijn er bij een fokker 2 nestjes geboren en uit 1 van die 2 nesten komen mijn cavia's.en eind juni mogen ze naar mijn toe leuk tog zo hoef ik niet alleen in huis te zijn en wor ik begroet als ik thuis kom.en het andere ik ben afgelopen weekend naar me andere woonplaats geweest van vrijdag tot maandag en was ik met moederdag er ook bij,al vond ik het niet zo gezellig me oudste broer heeft niets aan me gevraagt hoe ik het hier vond en zelf ook mijn oomzegsters en me schoonzus niet.ze hebben het niet met me op ik begin er zo aan te denken om maar voorlopig niet terug te gaan,ik heb het hier dan ook prima voor mekaar dat kunnen ze niet begrijpen en word ook niet zo geaksepteert belachgelijk vind ik dat.dus zal er ook voorlopig niet meer heen gaan en mijn vrienden het zelfde lietje ze keken me bijna weg op een feestje afgelopen zaterdag dit is echt niet leuk hoor en dit allemaal is maar niet te brijpen dat ze zo doen tegen mijn.maar ik wil hier gewoon veder met me lven en dat doe ik echt niet verkeert.afgelopen pasen ben ik nog met 50 man naar duiseland geweest op de fiets 4 dagen lang toeren op de fiets erg leuk allemaal hier kunnen juli de foto's bekijken http://www.mijnalbum.nl/Album=7JNXMKU7 dus al met al het gaat zun gangetje hier
gr marcel
gr marcel
Heel leuk dat je Cavia's krijgt, Marcel.
Maar wat doe je als je weer eens een tijdje van huis bent?
Jammer voor je, dat het bezoek aan jouw thuis geen succes was.
Misschien een volgende keer beter?
Maar wat doe je als je weer eens een tijdje van huis bent?
Jammer voor je, dat het bezoek aan jouw thuis geen succes was.
Misschien een volgende keer beter?
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Goh Marcel, helaas weet je nu weer precies waarom je toen zo'n zin had om te verhuizen.
Wat leuk, cavia's, best gezellige beesten.
Minder ingewikkeld om oppas te vragen voor de cavia's dan voor een hondje.
Wat doe je toch een leuke dingen. Dat fietsen...groots
Plaats je nog een foto van de cavia's straks?
Wat leuk, cavia's, best gezellige beesten.
Minder ingewikkeld om oppas te vragen voor de cavia's dan voor een hondje.
Wat doe je toch een leuke dingen. Dat fietsen...groots
Plaats je nog een foto van de cavia's straks?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Jammer dat je broer, schoonzusje en vrienden zo reageren.
Voor hen hoef je dan ook niet meer die kant op.
Voor je moeder wel natuurlijk. Ik denk dat zij heel blij was je weer te zien.
Twee langharige cavia's, leuk Marcel. Als je ze hebt meteen maar aan kam en borstel laten wennen zodat je de vacht mooi kan houden.
Heb je in het nestje al foto's gemaakt, lijkt me leuk om te zien.
En al weer zo'n leuke fietstocht gemaakt, je gaat heel lekker daar.
Voor hen hoef je dan ook niet meer die kant op.
Voor je moeder wel natuurlijk. Ik denk dat zij heel blij was je weer te zien.
Twee langharige cavia's, leuk Marcel. Als je ze hebt meteen maar aan kam en borstel laten wennen zodat je de vacht mooi kan houden.
Heb je in het nestje al foto's gemaakt, lijkt me leuk om te zien.
En al weer zo'n leuke fietstocht gemaakt, je gaat heel lekker daar.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Troost je Marcel, zo gaat het meestal als je uit je oude buurt wegtrekt, waar je over kunt praten zijn meestal alleen herinneringen en de anderen zijn samen verder gegaan en weten alles van elkaar. Het is jammer dat ze geen interesse in jouw nieuwe leven hebben, maar dat nieuwe leven heb je inmiddels aardig op de rails toch?
Lekker dat fietsen en natuurlijk de paarden.
Ik heb ook altijd cavia's gehad, zijn echt leuke diertjes. Als je ze rustig benadert kunnen ze heel tam en aanhankelijk worden. Ik neem aan dat het 2 vrouwtjes worden? 2 mannetjes kunnen nogal eens gaan vechten en met een koppeltje zit je met het probleem van jongen, want ik neem aan dat je geen caviafokkerij gaat beginnen. Langharige cavia's moet je inderdaad altijd vaak kammen, ik heb 1x een langharige gehad maar ik vind de borstelcavia's qua verzorging makkelijker.
Lekker dat fietsen en natuurlijk de paarden.
Ik heb ook altijd cavia's gehad, zijn echt leuke diertjes. Als je ze rustig benadert kunnen ze heel tam en aanhankelijk worden. Ik neem aan dat het 2 vrouwtjes worden? 2 mannetjes kunnen nogal eens gaan vechten en met een koppeltje zit je met het probleem van jongen, want ik neem aan dat je geen caviafokkerij gaat beginnen. Langharige cavia's moet je inderdaad altijd vaak kammen, ik heb 1x een langharige gehad maar ik vind de borstelcavia's qua verzorging makkelijker.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
marcel
toen ik hier een wandeling maakte door de stad met koninginnedag,liep ik ff bij de dierenzaak binnen en zag dit leuke diertjes lopen en toen ging de knop om.ben toen thuis gaan zoeken op internet en vond een leuke fokker hier dichtbij zevenaar,en heb meteen gemailt en kreeg natuurlijk antwoord terug 21 mei komen er 2 nesten langharige cavia's heb toen gekozen 2 mannen weet niet of ik dit kan veranderen loes maar ik zal eens vragen.eind juni mogen ze dan het huis uit en ben nu al bezig voor wat ze allemaal nodig hebben kooi voer e.z.v en veel lezen op internet dus ook nu weer een forum erbij wat 2 zelfs hi hi hi maar zo kom je wel het een en ander aan de weet.tuurlijk hou ik juli op de hoogte van de geboorte en foto's dit is de site van de fokker http://www.caviastalbelleauwood.nl/welkom.htm
gr marcel
gr marcel
Mooie cavia's hebben ze Marcel. Ik had ook altijd met rood of 3 kleur. De laatste cavia hebben we meegenomen naar de flat waar hij nog een fijne oude dag had. Ik zag dat ze tegenwoordig allerlei soorten vacht hebben, die alpaca's zijn ook leuk met die golvende krulletjes en er zijn zelfs haarloze! Niks voor mij, ik vind juist dat wat wilde haar leuk.
Ik zou zeker even advies vragen over het plaatsen van 2 beertjes bij elkaar, want het zou vervelend zijn als ze gaan vechten, want ze kunnen elkaar flink verwonden. Dan moet je ze nog apart gaan houden of laten castreren en dat kost ook weer een flinke duit.
Ik zou zeker even advies vragen over het plaatsen van 2 beertjes bij elkaar, want het zou vervelend zijn als ze gaan vechten, want ze kunnen elkaar flink verwonden. Dan moet je ze nog apart gaan houden of laten castreren en dat kost ook weer een flinke duit.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
ewhuitema
Als de twee uit hetzelfde nest komen en altijd bij elkaar hebben gezeten dan kan het wel.
De cavia's zijn nog niet geboren, er worden 2 nestjes 21 mei verwacht. Caavianesten zijn nooit heel groot, ze worden tenslotte kant-en-klaar geboren, niet als blote wurmen. De vraag is dan natuurlijk hoeveel van welk geslacht .....
Ik zou zelf trouwens niet persé prijscavia's willen hebben, op de meeste kinderboerderijen fokken ze ook nestjes
Ik zou zelf trouwens niet persé prijscavia's willen hebben, op de meeste kinderboerderijen fokken ze ook nestjes
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
ewhuitema
Die 2 broertjes die wij hadden kwamen van het AOC (landbouwschool).
-
marcel
ik had ook zo het een en ander gelezen dat 2 beren niet zamen konden,en had dat aan de fokker gemailt.krijg ik er dit op terug
Je zit zowel op het NCF als op Caviagids en beide fora zitten mensen die beamen dat beren net zo goed samen gaan als zeugen. Ik weet zelfs een fokker met een hele grote berengroep en daar zijn nooit geen problemen.
gr marcel
Je zit zowel op het NCF als op Caviagids en beide fora zitten mensen die beamen dat beren net zo goed samen gaan als zeugen. Ik weet zelfs een fokker met een hele grote berengroep en daar zijn nooit geen problemen.
gr marcel