teken en vlooien

Hier kun je vragen stellen of je zorgen delen omtrent kleine gezondheidskwesties van je hond. Neem contact op met een dierenarts voor deskundig advies.
loes

Re: teken en vlooien

Bericht door loes »

Dat had ik ook al bedacht Martine, want wij gaan waarschijnlijk ook niet naar Z-Frankrijk dit jaar, maar het zal wel Duitsland worden. Daar zijn natuurlijk wel teken maar hartworm ed hoef je niet bang voor te zijn. Ik kijk nu ook voor een ander middel en dacht ook aan Advantix zodat ook eventuele vlooien bestreden worden.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Martine

Bericht door Martine »

Als we het nou met het forum groot inkopen, scheelt dat vast!

Die van mij hebben eigenlijk nooit teken; terwijl de omgeving hier vergeven is van dat gespuis. Zouden teken kieskeurig zijn?
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

rini

Bericht door rini »

Kieskeurig :scratch: volgens mij wel,Boy heeft vaak een teek terwijl ik er bij Missy nog nooit 1 gezien heb.

Maar misschien komt dat wel om dat Missy altijd hard loopt dus hebben ze geen tijd om erop te springen :hihi:
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Ik koop ze dan zelf niet dit jaar, maar zo goedkoop heb ik de Scaliborband nog nergens gezien. Waarschijnlijk zijn de geïnteresseerden hier allang voorzien, maar toch...:
http://advantixwinkel.nl/scalibor-hond.html

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Wij hebben Paaszaterdag weer een voorraad Pulvex gekocht in Maaseik (België).
Dit werkt nog steeds heel goed, en wij doen het ook zo eens per zes weken erop.

Wij gaan naar de Vendee in Frankrijk.
Tegen hartworm moet ik ontwormen bij terugkomst en 4 weken later nog eens herhalen.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

andrea21

Bericht door andrea21 »

Ik zat ook aan Advantix te denken dit jaar, in Oostenrijk hoeft je ook niet bang te zijn voor hart wormen en ook ondanks stronghold heeft Wiskie daar teken eigenlijk elke jaar wel 3 of zo maar ik controleer ze elke dag en zo gauw ik er 1 voel haal ik ze weg.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Mary

Bericht door Mary »

Ben de tel kwijt. Negentien dagen weggeweest, ca. 10 teken per dag :(
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

rini

Bericht door rini »

Lekker gewandeld vanmiddag en bij Boy de nodige teken weggehaald en bij Missy maar 1 .
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Getver Mary, zo'n 200 teken is een heel leger. :boos:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mirjam1962

Bericht door Mirjam1962 »

Als we op de camping komen rent Punchen de kat van de campingeigenaar naar ons toe om pas als wij vertrekken ook pas te vertrekken.
T schatje eet, slaapt en kroelt dat het een lieve lust is.
Ook ligt zij graag in mijn armen te slapen en afgelopen week zag ik opeens een teek op mijn arm lopen. Snel opgepakt en onder de kraan weggespoelt.
Je schrikt toch. Vorig jaar had ik ook een teek op mijn borst maar geen rode kring er om.
Ik voelde mij ZO smerig. :oops:

Donderdag gaat Elmer naar de trimster. Ik ben blij als zijn dikke krullenvacht er af is want dan kan ik het beter in de gaten houden.

Erna

Bericht door Erna »

Bah Mirjam, gelukkig zag je hem voor hij zich had vastgezet. Voor hond of kat niet leuk om te hebben, maar voor mensen nog veel minder. :schrik:
Lisa heeft eigenlijk nooit een teek, of bijna nooit moet ik zeggen.
Vorige week plukte ik er twee uit haar vacht die daar nog aan het rondwandelen waren. Heb haar goed nagekeken. Waarschijnlijk toch eentje over het hoofd gezien, want vanavond vond ik er eentje die vast zat, wel dood gelukkig.
Maar het beest had zich vastgezet in een ooghoek van Lisa. Wat een ongelukkige plek. Meteen weggehaald, voor een brokje wilde Lisa dat wel toelaten. ;)
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Bericht door Renate »

Gatver Mary, wat veel!
Hoe zou het toch komen dat die beesten zo in aantal toenemen? We hebben toch een strenge winter gehad. Ik had gehoopt dat er een vele doodgevroren zouden zijn.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Aha....toevallig was het antwoord daarop pas geleden op de radio.
Door het natuurbeheer hier, neemt het aantal teken in Nederland t.o.v. de buurlanden toe.
De verwilderde graslanden en kalere stukken in het bos, zijn spekkie voor de bekkies van teken.
Wat zou helpen is goed laten begrazen of maaien.
Ze houden niet van kort gras waar de zon zijn gang kan gaan.
Blijkbaar is het beheer elders in Europa dus heel anders.
(En was juist niet de druk van Europa de reden waarom ze het hier zo aan gingen pakken... :scratch: )
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Martine

Bericht door Martine »

Ik geloof dat ik minstens even vaak teken heb als de hondjes... :hihi:
Ik heb er overigens nog nooit iets aan overgehouden; ze hebben dan ook nooit langer dat een paar uur 'meegelift'. Dit is het risico van veel in de tuin werken en ik check dan ook na zo'n tuindag 's-avonds even of ik schoon ben.
Toch raar; in dezelfde tuin spelen de hondjes ook steeds; ik denk echt dat ze hen niet lekker vinden want ik heb er pas 1 ontdekt bij Bobbie.

Erna

Bericht door Erna »

Ik denk ook dat de ene hond vatbaarder is voor teken dan de andere.
Lisa heeft ze bijna nooit. Dat ik er laatst twee lopend uit haar vacht haalde en er eentje bleef zitten bij haar oog kwam omdat we door hoog gras waren gelopen, niet zo slim natuurlijk omdat je weet dat die beesten daar huizen.
In de auto op de terugweg zag ik er ook eentje op Pim zijn kleding zitten. We hebben daarna extra goed gekeken of we alles gevonden hadden.

Mirjam1962

Bericht door Mirjam1962 »

Zondag op de terugweg zat ik achterin de auto en Elmer lag met zijn kop op mijn schoot (het wordt een smerig verhaal, hoor) en ik zag bloed op mijn been.
Ik was niet gewond dus het moest van een teek zijn. Toen zag ik een knoepert onder zijn kin. Diets zette gelijk de auto aan de kant en met een tissue gelijk die teek weggehaald. Getver. Elmer heeft ook zo'n dikke volle vacht. Je ziet ze gewoon niet.
Nog één dag en dan is hij verlost van zijn dikke jas.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ieuw. :schrik: Ja, dat soort dingen horen er soms ook bij...
Afbeelding

corrie

Bericht door corrie »

Hier nog geen teek gezien. Ik heb ze dit jaar nog niet behandeld. De vachten zijn nog kort, die beesten kunnen zich bij Hieke helemaal niet verstoppen.Ik ga deze week wel de scalibor banden halen. Die wil ik wel om voor we op valantie gaan
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Martine

Bericht door Martine »

corrie schreef:Ik ga deze week wel de scalibor banden halen. Die wil ik wel om voor we op valantie gaan
Speciaal voor jou dan nog even de link naar een goedkoop adresje voor de Scaliborband: :wink2: http://advantixwinkel.nl/scalibor-hond.html

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Advantix bevalt hier goed! (Behalve de begindagen dan. Vera reageert er wat gevoelig op.) Kan, dacht ik, de Scaliborband vervangen!
Afbeelding

Gesloten