Mijn leerlingen hebben ook al gevraagd of ik met de pup een keertje langs kom. Ik vraag dit niet aan de schoolleiding.. doe het gewoon een keertje als ik zelf niet hoef te werken...denk dat er dan wel aandacht genoeg is..ook van de leerlingen die mij niet hebben. Ik werk nl op een middelbare school met ongeveer 1600 leerlingen.. En zelf geef ik les aan 5 klassen...wubke schreef:Jammer dat ze niet naar school kunnen. Maar meestal is er wel een reden voor zoiets. Wij hebben op school een jongen gehad die door de kleinste infectie levensbedreigend ziek zou kunnen worden. Ouders deden heel veel, maar de school hield ook zoveel mogelijk rekening hiermee. Dus alle dieren werden geweerd. Als school wil je zo'n risico niet nemen.
Mijn kinderen zijn razend nieuwsgierig naar de pup, dus ik neem hem gewoon zelf een keer mee.
![]()
De pups van Lisa en Dop
-
julie
De reuen gaan dus naar school in de toekomst. Er zal wel veel belangstelling voor ze zijn.
Bij de school van Tom en Bart mogen er nooit dieren mee naar binnen, zij houden zich aan de voorgeschreven regels.
De reden dat het bij Sanne niet mag is dat er twee kinderen met astma bij haar in de klas zitten.
Op die herrie CD staan allerlei geluiden, vuurwerk en het onweer vond ik het meeste herrie maken. Maar ook kindergeluiden, huilende baby, trein, tram, gereedschappen, piepende remmen, Paard en kar, koeien, schapen, vogels. Nog veel meer, te veel om op te noemen. Ik had de CD nogal hard staan geloof ik, na het filmen ben ik naar boven gevlucht. Lisa had ik bij voorbaat al uit de kamer gedaan.
De pups hebben naast de Eukanuba, nu ook Farmfood brokjes gegeten, ze eten niet veel, maar ze eten wel. Straks krijgen ze pap. Van ecru is de ontlasting nu ook goed.
Vandaag waren ze weer in de tuin.
Vrijdag worden de pups ingeënt, in het weekend moeten ze ontwormd worden en maandag komt de chipper.
Groetjes, Erna.
Bij de school van Tom en Bart mogen er nooit dieren mee naar binnen, zij houden zich aan de voorgeschreven regels.
De reden dat het bij Sanne niet mag is dat er twee kinderen met astma bij haar in de klas zitten.
Op die herrie CD staan allerlei geluiden, vuurwerk en het onweer vond ik het meeste herrie maken. Maar ook kindergeluiden, huilende baby, trein, tram, gereedschappen, piepende remmen, Paard en kar, koeien, schapen, vogels. Nog veel meer, te veel om op te noemen. Ik had de CD nogal hard staan geloof ik, na het filmen ben ik naar boven gevlucht. Lisa had ik bij voorbaat al uit de kamer gedaan.
De pups hebben naast de Eukanuba, nu ook Farmfood brokjes gegeten, ze eten niet veel, maar ze eten wel. Straks krijgen ze pap. Van ecru is de ontlasting nu ook goed.
Vrijdag worden de pups ingeënt, in het weekend moeten ze ontwormd worden en maandag komt de chipper.
Groetjes, Erna.
Laatst gewijzigd door Erna op 09 jan 2008, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Desi
Vanavond een beetje gelezen wat er de afgelopen maand allemaal geschreven is op het forum. Tijdje zonder computer, darna internet, wintersport en de narigheid van vorige week, en dat ik nu zelf ivm met jaarafsluiting extra moet werken, waren de oorzaak dat ik niet alles had meegekregen.
Jullie gefeliciteerd met de nieuwe smouze-pup. Wat een geluk voor je dat de basjes van de Dop de pup uit het andere nest kozen! Ik kan me voorstellen dat je dat er naar uitkijkt dat je hem mee mag nemen naar je huis. Wij hebben Desi, een zusje van Fija. Vorig jaar hebben we haar 20 januari opgehaald.
En 5 weken later was onze Desi al op wintersport. Ze is nu voor de 2e keer geweest. Vorig jaar in een hotel, nu in onze camper. We konden echt aan Desi merken dat het een hernieuwde kennismaking was met de sneeuw. Wanneer we er niet waren zat Desi lekker op uitkijk in de stoel wat er buiten aleemaal gebeurde. Maar andere camperaars zeiden dat wanneer wij er niet waren dat de Desi en Janka (onze hond van 13 jaar) rustig waren. gelukkig. Pas wannner ze ons of hoorden of zagen begon een luid begroetings concert. Eind februari gaan we weer een weekjke met ons vijfen, (Henk, onze zoon Jan Hein van bijna 15 , Janka en Desi en ik )
Ik heb gezen dat jij ook op wintersport bent geweest, wil je volgend jaar de smous ook meenemen?
Jullie gefeliciteerd met de nieuwe smouze-pup. Wat een geluk voor je dat de basjes van de Dop de pup uit het andere nest kozen! Ik kan me voorstellen dat je dat er naar uitkijkt dat je hem mee mag nemen naar je huis. Wij hebben Desi, een zusje van Fija. Vorig jaar hebben we haar 20 januari opgehaald.
En 5 weken later was onze Desi al op wintersport. Ze is nu voor de 2e keer geweest. Vorig jaar in een hotel, nu in onze camper. We konden echt aan Desi merken dat het een hernieuwde kennismaking was met de sneeuw. Wanneer we er niet waren zat Desi lekker op uitkijk in de stoel wat er buiten aleemaal gebeurde. Maar andere camperaars zeiden dat wanneer wij er niet waren dat de Desi en Janka (onze hond van 13 jaar) rustig waren. gelukkig. Pas wannner ze ons of hoorden of zagen begon een luid begroetings concert. Eind februari gaan we weer een weekjke met ons vijfen, (Henk, onze zoon Jan Hein van bijna 15 , Janka en Desi en ik )
Ik heb gezen dat jij ook op wintersport bent geweest, wil je volgend jaar de smous ook meenemen?
-
julie
Erna schreef:De reuen gaan dus naar school in de toekomst. Er zal wel veel belangstelling voor ze zijn.
De pups hebben naast de Eukanuba, nu ook Farmfood brokjes gegeten, ze eten niet veel, maar ze eten wel. Sraks krijgen ze pap. Van ecru is de ontlasting nu ook goed.
Groetjes, Erna.
jeetje dat is best een heleboel indrukken weer in een paar dagen. Fijn dat van ecru de ontlasting nu ook goed is en dat ze langzamerhand iets meer fastfood gaan eten. We krijgen straks super puppies afgeleverd.. misschien eten ze dan al met mes en fork
groetjes Julie
Julie het eten gaat nu gelukkig iets beter. Vanavond hebben ze de pap helemaal opgegeten. Dat wil zeggen, de reutjes slobberen in een snelteinvaart driekwart naar binnen en als de teefjes niet opletten gaat de rest ook hun neus voorbij.
Als toetje krijgen ze Lisa voor de nacht, heb de teefjes eerst met zijn tweeën laten lurken in Lisa haar mand. De reutjes daarna naast de bak gezet, je had ze moeten zien rennen naar de mand, binnen een mum waren ze er in gekropen.
Alleen blauw heeft nog een koordje om, dat vind ik nog wel handig, al zijn de reuen goed uit elkaar te houden. Nu kan ik als ze wat verder weg zijn ook zien welke het is. De teefjes verschillen zo van elkaar dat het bij hen niet nodig is om de bandjes nog om te laten.
Ik heb vanmiddag vier kleine halsbandjes gekocht, gewoon van die nylon dingetjes.
In de kleuren blauw, rood, ecru en zwart. Ze hadden geen groen, de zwarte staat ook leuk bij de pup. Als riem knoop ik er een koordje in hun eigen kleur aan vast.
Als we dan volgende week met zijn allen de hort op gaan, hoef ik niet bang te zijn dat ze alle kanten op rennen op momenten dat het niet kan.
Groetjes, Erna.
Als toetje krijgen ze Lisa voor de nacht, heb de teefjes eerst met zijn tweeën laten lurken in Lisa haar mand. De reutjes daarna naast de bak gezet, je had ze moeten zien rennen naar de mand, binnen een mum waren ze er in gekropen.
Alleen blauw heeft nog een koordje om, dat vind ik nog wel handig, al zijn de reuen goed uit elkaar te houden. Nu kan ik als ze wat verder weg zijn ook zien welke het is. De teefjes verschillen zo van elkaar dat het bij hen niet nodig is om de bandjes nog om te laten.
Ik heb vanmiddag vier kleine halsbandjes gekocht, gewoon van die nylon dingetjes.
In de kleuren blauw, rood, ecru en zwart. Ze hadden geen groen, de zwarte staat ook leuk bij de pup. Als riem knoop ik er een koordje in hun eigen kleur aan vast.
Als we dan volgende week met zijn allen de hort op gaan, hoef ik niet bang te zijn dat ze alle kanten op rennen op momenten dat het niet kan.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
julie
Erna schreef:Julie het eten gaat nu gelukkig iets beter. Vanavond hebben ze de pap helemaal opgegeten. Dat wil zeggen, de reutjes slobberen in een snelteinvaart driekwart naar binnen en als de teefjes niet opletten gaat de rest ook hun neus voorbij.
Groetjes, Erna.
Oh Erna wat leuk alllemaal, Je hebt het echt allemaal goed voor elkaar. Ik verheug me op morgen
groetjes Julie
-
julie
Hoi Desi,Desi schreef:Vanavond een beetje gelezen wat er de afgelopen maand allemaal geschreven is op het forum. Tijdje zonder computer, darna internet, wintersport en de narigheid van vorige week, en dat ik nu zelf ivm met jaarafsluiting extra moet werken, waren de oorzaak dat ik niet alles had meegekregen.
Wij nemen ons smousje niet mee naar de wintersport, ben ik dan een slechte moeder
Voor de komende wintersport heb ik geregeld dat mijn oudste dochter bij ons in huis komt. Omdat ik het nog te vroeg vind om mijn smousje dan al uit logeren te sturen. Hij blijft dus lekker thuis in zijn vertrouwde omgeving.
En van de zomer gaat hij gewoon mee op de boot. Hij moet dus nog wel even zijn vaarbrevet halen
Nu de dagen aftellen tot eind januari.....want dan is huize Vet weer compleet
groetjes Julie
Leuk te lezen, dat er best veel onderwijsmensen op het forum zitten. Ik zelf ben leerkracht op een basisschool in Delft, groep 8, William is daar directeur (hahaha, ooit was hij mijn stagiaire), onze dochter geeft les in een groep 7 op een achterstandsschool in Den Haag en onze oudste dochter is docent biologie en coordineert de onderbouw van een grote school voor voortgezet onderwijs in Vlaardingen. Een hele frikkenfamilie dus. De 2 andere kids voelen echter niks voor het onderwijs, dus dat houdt de balans weer in evenwicht.
Zoals altijd ga ik het nest zeker een keer meenemen naar mijn eigen klas. Als er allergische kinderen waren, bij vorige nesten, dan kwamen ze naar de speelplaats, waar we dan even gingen zitten. Ook ga ik altijd naar de klas van mijn dochter. Dat is een belevenis apart, want zij heeft geen enkel Nederlands kind in de klas en voor veel nationaliteiten is het maar raar hoe wij met dieren omgaan, laat staan, dat we ze in huis hebben. Vaak zijn ze zelfs voor pups een beetje bang. Ze hebben altijd wel heel erg veel vragen en blijven heel lang nog terugkomen op het bezoek van de pups. En als ze het gewaagd hebben er een op schoot te nemen, dan raken ze niet meer uitgekroeld.
Zoals altijd ga ik het nest zeker een keer meenemen naar mijn eigen klas. Als er allergische kinderen waren, bij vorige nesten, dan kwamen ze naar de speelplaats, waar we dan even gingen zitten. Ook ga ik altijd naar de klas van mijn dochter. Dat is een belevenis apart, want zij heeft geen enkel Nederlands kind in de klas en voor veel nationaliteiten is het maar raar hoe wij met dieren omgaan, laat staan, dat we ze in huis hebben. Vaak zijn ze zelfs voor pups een beetje bang. Ze hebben altijd wel heel erg veel vragen en blijven heel lang nog terugkomen op het bezoek van de pups. En als ze het gewaagd hebben er een op schoot te nemen, dan raken ze niet meer uitgekroeld.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Heb je dan het idee dat ze er zelf zin in hebben of is het de bedoeling om de pupMaria schreef:Turkse jongetjes zijn vaak handelaartjes in de dop. Als ik daar bij mijn dochter over de gang loop, dan is van velen een eerste vraasg: "Wat kost dat?" of "Verkoop je ze?" of iets in die trant. Hoe klein ze ook zijn.
gelijk weer te verhandelen?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
We waren eens op bezoek bij mensen met een nog piepjonge Pim.
Hoewel ze mij verzekerd hadden dat de tuin goed was afgesloten
was Pim toch plotseling weg. Roepen, fluiten, zoeken, echt weg.
Tot de buurjongen kwam vragen of wij een hond misten.
Pim zat te bibberen in een hoekje van de kamer en in de andere hoek
stond de buurvrouw op een stoel te krijsen. Ik werd er zelfs bang van.
Ze woonde daar al 17 jaar en sprak nog geen woord nederlands.
Hoewel ze mij verzekerd hadden dat de tuin goed was afgesloten
was Pim toch plotseling weg. Roepen, fluiten, zoeken, echt weg.
Tot de buurjongen kwam vragen of wij een hond misten.
Pim zat te bibberen in een hoekje van de kamer en in de andere hoek
stond de buurvrouw op een stoel te krijsen. Ik werd er zelfs bang van.
Ze woonde daar al 17 jaar en sprak nog geen woord nederlands.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Onze alleenstaande jonge asielzoekers waar ik mee heb gewerkt vonden het heel gek, honden in huis. Plast en poept hij dan niet in huis ? Maakt hij dan niet alles kapot?? Bijt hij niet iedereen??? De meesten kenden alleen 'de zwerfhond' die je af en toe iets toegooide (of erger) en inderdaad........gillen als Lex me op kwam halen en de honden mee waren. Doodeng vonden ze het. We hebben eens een pakket bij de dierenbescherming gehaald met verhaaltjes en kleurplaten...waarin werd uitgelegd hoe dieren zich gedragen, voor de kleintjes van het centrum.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Onze Nederlandse hondjes hebben het maar goed. Onze oudste dochter heeft 3 jaar op Bonaire lesgegeven, wij zijn daar toen natuurlijk ook geweest en de tranen springen je in de ogen als je ziet hoe daar met dieren wordt omgegaan. Er zijn initiatieven om dieren te helpen, allemaal geleid door Nederlanders, de dierenarts is een Nederlander. De ezelopvang is opgericht door een Nederlander, Nederlanders lopen er stage. Zij proberen bijv. kinderen op de basisschool wat respect voor alles wat leeft bij te brengen.Kinderen van 12-13 jaar liepen eens opver het schoolterrein richting sportveld toen Naomi een oploopje bemerkte. Toen ze dichterbij kwam, zag ze dat haar leerlingen in een kring om een moeder- en een baby-ezel stonden en onder fanatiek gejuich de ezels aan het stenigen waren. Ze waren stomverbaasd dat hun juf woest werd, ze terugdreef naar school opm ze daar eens het een en ander uit te leggen. Naomi had daar 2 honden, uiteraard verschoppelingetjes, toevallig gevonden op straat, hooguit 5 weken oud. De 2 honden zijn voor de lol beschoten, door de plaatselijke politie, die losstaat van de Nederlandse politiemacht daar. Die bestaat wel, maar de Bonairiaanse politie heeft eigen taken. De ene hond hebben ze na 2 dagen zoeken dood gevonden, de andere is zwaar gewond weer terug naar huis weten te komen. De hond is nooit meer helemaal hersteld. Ze hebben haar uiteraard mee terug naar Nederland genomen. De Bonairianen daar vonden het bezopen, dat ze zich zo druk maakten om een soort ongedierte: honden. Bouwvakkers hadden gezien hoe de agenten gillend van het lachen op van alles en nog wat hadden geschoten, tot ze ineens een bewegend doel, Dribbel en Bella in het vizier kregen. De bouwvakkers hebben op Naomi"s verzoek nog wel getuigd, er is een aanklacht ingediend. maar niets mee gedaan.
Tsja, er is nog een lange weg te gaan.....
Tsja, er is nog een lange weg te gaan.....
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
-
Desi
Hallo Julie,
Je bent echt geen slechte moeder als je je hondje niet mee nam op vakantie. Zeker in de winter !
Vorig jaar wilde ik dat ook niet. Geregeld met een vriendin dat Desi bij haar en een 7 maanden oude pup een weekje zou gaan logeren. Tot een week voor de vakantie haar pup zichtijdens een wandeling nogwel aangelijnd zich losrukte. Hij had de halsband om, zij de riem in de handen. Helaas de pup rende de straat over naar een andere hond. Toevallig passeerde een auto!. Mijn vriendin durfde toen Desi niet in huis te nemen, wat we volledig begrijpen.
Na overleg met het hotel is Desi toen meegegaan op wintersport, 12 weken oud! Het hotel lag boven aan de piste. Tussen de middag gingen we terug naar ons eigen hotel. Desi was dus maximaal 2.5 uur alleen op de hotelkamer. Ook was ze nogal eens in het restaurant in het hotel te vinden. Ze was meteen geliefd bij de eigenaresse van het hotel en haar kinderen.
Nu in de camper stond de camper op een parkeerplaats naast de liften. Dus konden we ook gemakkelijk tussendoor in plaats van bij een restaurantje iets te eten en drinken terug naar de camper. Dat deden ook de meeste camperaars die geen hond bij zich hadden. Hiermee wil ik gewoon zeggen dat het goed mogelijk is om je hond mee te nemen op wintersport. Ik wil echt geen kritiek leveren op jou.
We wensen jullie veel geluk met jullie nieuwe pup. Kan me best voorstellen dat het aftellen begonnen is.
Je bent echt geen slechte moeder als je je hondje niet mee nam op vakantie. Zeker in de winter !
Vorig jaar wilde ik dat ook niet. Geregeld met een vriendin dat Desi bij haar en een 7 maanden oude pup een weekje zou gaan logeren. Tot een week voor de vakantie haar pup zichtijdens een wandeling nogwel aangelijnd zich losrukte. Hij had de halsband om, zij de riem in de handen. Helaas de pup rende de straat over naar een andere hond. Toevallig passeerde een auto!. Mijn vriendin durfde toen Desi niet in huis te nemen, wat we volledig begrijpen.
Na overleg met het hotel is Desi toen meegegaan op wintersport, 12 weken oud! Het hotel lag boven aan de piste. Tussen de middag gingen we terug naar ons eigen hotel. Desi was dus maximaal 2.5 uur alleen op de hotelkamer. Ook was ze nogal eens in het restaurant in het hotel te vinden. Ze was meteen geliefd bij de eigenaresse van het hotel en haar kinderen.
Nu in de camper stond de camper op een parkeerplaats naast de liften. Dus konden we ook gemakkelijk tussendoor in plaats van bij een restaurantje iets te eten en drinken terug naar de camper. Dat deden ook de meeste camperaars die geen hond bij zich hadden. Hiermee wil ik gewoon zeggen dat het goed mogelijk is om je hond mee te nemen op wintersport. Ik wil echt geen kritiek leveren op jou.
We wensen jullie veel geluk met jullie nieuwe pup. Kan me best voorstellen dat het aftellen begonnen is.
-
Desi