En welke 5 zijn dat dan?????
In Raalte wonen er 3.
Martine schreef:Loop ik gisteren nog te verkondigen dat ik nooit smousjes hier tegenkom, loop ik er vandaag één tegen het lijf!
Het hondje heet Louis, is 10 jaar oud en woont in Haarlem. Volgens de vriend van zijn bazin die hem uitliet, is hij afgekeurd voor de fok omdat hij een te ruwe (!) vacht heeft. (hij had ook een zwarte vlek op zijn staart en zwarte haren in zijn baard)
Nu weet ik al van het bestaan van 5 Haarlemse smousjes af...
Ria schreef:En welke 5 zijn dat dan?????
In Raalte wonen er 3.
Het teefje dat 1,5 jaar geleden een nestje heeft gekregen, Fieke, Sidney-Issey, een smous die Dorien regelmatig tegenkomt bij haar in de buurt en nu dus deze Louis.
Ja dat ruwe leek mij ook wel gewenst, maar het was geen mooie smous; hij liep een beetje taps toe van voor naar achteren; had een heel smal kontje. Maar het waren zijn woorden hoor; hij dacht het...
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Ik weet niet of Dorien Sijtje-Isa vaak tegenkomt, maar die woont inderdaad vlakbij.
Er zijn 10 Haarlemse leden, wat iets anders is dan honden, want sommigen hebben er meer, sommigen geen 1, want gelukkig blijven ook mensen waarvan de smous niet meer leeft en ze om een x-reden geen andere smous nemen, nog wel lid. Ook nog 2 Aerdenhoutse.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
loes schreef:Ik weet niet of Dorien Sijtje-Isa vaak tegenkomt, maar die woont inderdaad vlakbij.
Er zijn 10 Haarlemse leden, wat iets anders is dan honden, want sommigen hebben er meer, sommigen geen 1, want gelukkig blijven ook mensen waarvan de smous niet meer leeft en ze om een x-reden geen andere smous nemen, nog wel lid. Ook nog 2 Aerdenhoutse.
En dan heb je ook nog de smousbezitters die geen lid zijn...
Zo schiet mijn projectje niet op natuurlijk... !
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Gister in een restaurant in Sneek zo'n mooi jong smousje gezien! En nu ben ik nieuwsgierig wie het was en waar hij / zij vandaan komt....
Wilde de mensen niet storen onder het eten. Het was echt een pup nog. Eén van onze kinderen hoorde ze tegen iemand van het personeel zeggen dat het een Hollandse Smous was, dus daar is geen twijvel over.
Toch jammer dat we niet even gevraagd hebben.
Ja jammer, maar Loes weet vast wel welk smousje daar woont.
Groetjes
Jose en Wieske - Sammy op de Ruiver
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Ja, Loes weet het vast wel. Misschien kom je het hondje nog een keer tegen.
Wij stonden twee weken geleden bij een schoolvoetbaltoernooi van Tom te kijken.
Vraagt een jochie naast mij aan de moeder van een klasgenootje (andere school) waarom ik hun hond vast hield. Ik had al met haar gesproken want zij had Lisa als smous herkend. Blijkt zij zelf ook een smousje te hebben, teefje van 1,5 jaar. Had ze niet bij haar jammer genoeg. Ben de naam vergeten, Woont in Almere Haven.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Dat zal 'm zeker zijn. Wij hebben vrijdag een rondje Friese platteland gedaan en zijn ook via Sneek gegaan en kwamen langs Blauwhuis....
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
H K Jelle 13-5-2004
Nee, we zijn niet door het dorp gereden maar langs het naambord en herinnerde me dat jullie daar wonen.
We hebben in Zwaagwesteinde overnacht.
H K Jelle 13-5-2004
Afgelopen zaterdag hebben we met Jules en Siem, op een paardenwedstrijd, Feline (van de 11 pups) en haar huisgenoot Goia ontmoet. Bazin had ons eerst gespot en we raakten in gesprek. Later kwamen we ze nog eens tegen. Toen had ze allebei de dames bij zich. Maar ze vonden onze mannen niks..........aan ons lijf geen polonaise....ze konden helaas niet even los, te gevaarlijk tussen al de paarden.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Wat leuk Wubke. Zo vaak kom je de smousjes niet tegen, en nu nog wel een "bekend" smousje van het forum. Martine heeft genoeg over Feline geschreven.
Ha, ha, de dames hadden geen zin in opdringerige reuen.
Zie het voor me, Lies kan ook zo reageren.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.