blauw, groen, rood of écru allemaal even lief

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Gesloten
julie

blauw, groen, rood of écru allemaal even lief

Bericht door julie »

Gisteravond laat teruggekomen van de wintersport en echt genoten. Vanmorgen snel wat wasjes er doorheen gedraaid en toen bellen of we weer bij de pups langs mochten komen... en ja hoor ..geen probleem...ander half uur later waren we( mijn dochter Minke en ik) in Almere bij Lisa en haar pups..
En wat waren ze weer gegroeid en lief....blauw,groen,rood of écru maakt niet uit. Echte deugnieten..Ze zijn om om te vreten... nou ja figuurlijk dan.. Ik kan daar echt uren naar kijken en van genieten en kan dan ook moeilijk afscheid nemen.
Vanavond meteen geregeld dat ik weer naar puppie cursus kan vanaf begin februari. Heb met Knoester ook lang getraind en wij hadden daar alle 2 veel plezier in. Echt even er met zijn 2tjes tussenuit.
Nog 3 weekjes en dan loopt er zo'n deugniet hier rond te stappen.... :wave2:

Erna

Bericht door Erna »

Ze zijn ook allemaal even lief, en ik kan er ook uren naar kijken. Tsja, nog een paar weken :cry: dan gaan ze de wijde wereld in. Ben heel erg blij dat er zo met smart op hen wordt gewacht.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Monique

Bericht door Monique »

Ja Erna, scheiden doet lijden.... :( dat lijkt me echt het moeilijkste van alles; je schatjes loslaten en toevertrouwen aan nieuwe eigenaren. Hoeveel drukte en zorg het ook geeft, je gaat toch van ze houden :wink:

julie

Bericht door julie »

Monique schreef:Ja Erna, scheiden doet lijden.... :( dat lijkt me echt het moeilijkste van alles; je schatjes loslaten en toevertrouwen aan nieuwe eigenaren. Hoeveel drukte en zorg het ook geeft, je gaat toch van ze houden :wink:
tja dat zei ik ook al tegen Erna... als je dat stelletje zo samen ziet dan wil je ze nooit meer kwijt...maar wat mij betreft een zorg minder... ik zal zeker Erna regelmatig op de hoogte houden hoe het gaat met haar" kindje"... en als ik in de buurt ben, dan ga ik zeker langs.
Ik zou het zelf ook leuk vinden om contact te houden met de andere pups en dat broers en zusjes elkaar nog eens kunnen zien.. en met elkaar kunnen rafotten...maar of dat te realiseren is... dat weet ik niet... de tijd zal het leren.

Groetjes Julie

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat ik me nog kan herinneren, is dat ik ook wel het gevoel had van.......ze zijn er aan toe. Want je merkt dat je ze niet meer genoeg meer kan geven.

Als je straks je kleine droppie op komt halen Julie, bedenk dan maar eens, na een paar dagen dat je vier (of meer) van die kleine door de kamer racende, in je broekspijp hangende, op je beste tapijt plassende dreumessen hebt, die niet aan de lijn willen lopen, geen zin hebben in alle lekkere brokjes die je voorzet, spugen op de zondagse jas van de kirrende buurvrouw en plotseling overal gaatjes ontdekken in je zo zorgvuldig geplaatste 'hondveilige' tuinhek. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

:dog: :dog: :dog: :dog: :dog: :dog: :nar: :jeah2: :jeah:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

julie

Bericht door julie »

Jeanette schreef:Wat ik me nog kan herinneren, is dat ik ook wel het gevoel had van.......ze zijn er aan toe. Want je merkt dat je ze niet meer genoeg meer kan geven.

Als je straks je kleine droppie op komt halen Julie, bedenk dan maar eens, na een paar dagen dat je vier (of meer) van die kleine door de kamer racende, in je broekspijp hangende, op je beste tapijt plassende dreumessen hebt, die niet aan de lijn willen lopen, geen zin hebben in alle lekkere brokjes die je voorzet, spugen op de zondagse jas van de kirrende buurvrouw en plotseling overal gaatjes ontdekken in je zo zorgvuldig geplaatste 'hondveilige' tuinhek. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

:dog: :dog: :dog: :dog: :dog: :dog: :nar: :jeah2: :jeah:
Ik kan me er van alles bij voorstellen, want wij hebben vroeger ook een nestje gehad van onze foxterrier. Dat was eigenlijk mijn hond. Maar ik ging studeren en liet deze hond bij mijn vader. Toen er een nestje kwam heb ik een puppie van mijn eigen hond gehad en mijn vader heeft er toen ook nog een gehouden. De andere 2 zijn toen naar niieuwe baasjes gegaan en ondanks dat het afscheid moelijk was.. waren we er wel aan toe...

Groetjes Julie

Erna

Bericht door Erna »

Ik wist van te voren dat dit ging komen met een nestje, dat was voor mij de tweede reden waarom ik eigenlijk liever niet wilde fokken. Ik wist n.l. dat Pim geen tweede hond wilde, en dat de kans klein was dat hij "om" zou gaan.
De eerste reden was voor mij het welzijn van Lisa. Zij is mij meer waard dan 100 nestjes.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mary

Bericht door Mary »

Ik snap precies wat je bedoelt.
Daarom heb ik een reu.
Geen bevalling, geen pups uitzwaaien en niet de zin om er een te houden.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Erna

Bericht door Erna »

We hebben in het verleden overwogen of dat een reden zou moeten zijn om voor een reu te gaan, nee dus.

Groetjes, Erna.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Trouwens toevallig dat er een pup naar Julie gaat! Zelfde naam geen familie...
Afbeelding

julie

Bericht door julie »

Erna schreef:We hebben in het verleden overwogen of dat een reden zou moeten zijn om voor een reu te gaan, nee dus.

Groetjes, Erna.
Nee dat zou voor mij ook geen reden zijn en is het ook niet. De reden dat ik voor een reutje heb gekozen is de wachtlijst.. nog langer wachten dat had ik niet gekund...En als je reutje een teefje heeft gedekt dan voel je je toch ook een beetje zwanger en betrokken bij het nest. Al besef ik heus wel dat het niet hetzelfde is als zelf die puppies groot te brengen en dan afscheid te moeten nemen.
Ik zou best weer eens een teefje willen hebben en dan een nestje...maar dat komt misschien nog wel eens een keer.... wie weet.. :P Gewoon eerder op de wachtlijst gaan staan....

julie

Bericht door julie »

Ariënne schreef:Trouwens toevallig dat er een pup naar Julie gaat! Zelfde naam geen familie...
Nee geen familie in de verste verte niet. We kenden elkaar niet eens. Het heeft gewoon zo moeten zijn.....Ik vond het ook wel leuk toen ik hoorde dat Erna's kleinkind een naamgenootje van me was.. zo vaak hoor je de naam Julie niet...

Gesloten