loes schreef:Waarom ga je met Sammy bij de DA langs als er nog geen echo gemaakt wordt?
Dracht en moederschap is een natuurlijk iets en een hond heeft niets aan overbezorgde zich in de zenuwen gooiende eigenaren. Als het al invloed heeft dan toch in negetieve zin.
Sorry Loes maar wij zijn geen overbezorgde zich in de zenuwen gooiende eigenaren zoals jij stelt. Wij gaan alleen maar langs omdat de DA haar even wil zien zodat hij kan uitsluiten dat het slechte eten geen andere oorzaak heeft. Wij hebben daar niet zelf om gevraagd en ik denk dat Sammy van een bezoekje aan de DA niets in negatieve zin over zal houden.
Groetjes José en likjes van Wieske-Sammy op de Ruiver
Lijkt me niks mis mee.
En als je als eigenaar al overbezorgd en in de zenuwen bent, helpt het niet veel om te zeggen dat je dat niet moet zijn. Ik was dat tenminste zo ongeveer wel, aan het eind van Roosje's dracht. En zet die knop maar eens om.
Ariënne, de situatie op het laatst met Roosje is iets heel anders dan een teefje dat in het begin slecht eet, wat als je alle berichten en boeken daarover naleest allesbehalve ongebruikelijk is. Voor de eventuele pups is dat geen probleem, want die pakken toch wel wat nodig is. Pas als het lang(er) gaat duren is hulp inroepen een optie. Natuurlijk wil de DA haar best wel zien.
Maar iedereen moet natuurlijk zelf weten, hoe met iets om te gaan. Maar als je van een paar dagen wat minder eten al van streek raakt, valt dat bij mij wel onder de noemer "overbezorgd". En ik bedoel de houding en stemming van de eigenaren die de a.s. moeder in negatieve zin kunnen beinvloeden.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Sorry Loes, maar al wil iemand elk uur langs de DA; dat moet iedereen echt voor zichzelf uitmaken. Ik lees de berichtgeving over Sammy niet als overbezorgd, maar als oprecht geïnteresseerd en gelukkig enthousiast genoeg dat wij mogen meeleven via het forum. Sommigen maken maar één nestje in hun leven mee en horen graag wat hun DA erover denkt; zeker als die het zelf opeert tijdens een telefoongesprek. Ik denk dat die van ons hier niet eens een rekening voor zou geven; zeker niet als we volgende week zouden langskomen voor een echo. Voelen aan de buik zal toch niet langer duren dan een seconde of 30...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Martine schreef:Sorry Loes, maar al wil iemand elk uur langs de DA; dat moet iedereen echt voor zichzelf uitmaken. ...
Natuurlijk, maar er op wijzen dat dat echt niet gelijk nodig is
kan toch ook geen kwaad. We zien dat slechte eten toch regelmatig
langskomen? Een controle zou ook best kunnen gelijk met die echo.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
José, je wéét toch wat de oorzaak kan zijn van dat niet of weinig eten??
Onze Finny had daar bijv. last van en ook Phoebe, en zo nog veel meer (drachtige?) teven. Ook Guusje had minder trek in het begin van haar dracht, maar lang niet zo erg als Finny. Die liet echt bakken vol voer staan. De eerste week deed ik niets, later ben ik er vlees doorheen gaan mengen, en toen at ze wel en bouwde ik het vlees weer af.
Ik zou niet naar de dierenarts gaan, tenzij Sammy een zieke indruk maakt.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Martine schreef:Sorry Loes, maar al wil iemand elk uur langs de DA; dat moet iedereen echt voor zichzelf uitmaken. Ik lees de berichtgeving over Sammy niet als overbezorgd, maar als oprecht geïnteresseerd en gelukkig enthousiast genoeg dat wij mogen meeleven via het forum. Sommigen maken maar één nestje in hun leven mee en horen graag wat hun DA erover denkt; zeker als die het zelf opeert tijdens een telefoongesprek. Ik denk dat die van ons hier niet eens een rekening voor zou geven; zeker niet als we volgende week zouden langskomen voor een echo. Voelen aan de buik zal toch niet langer duren dan een seconde of 30...
Maar goed dus dat het voor jou reuen werden.....
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Ik weet inderdaad dat het niet of weinig eten te maken kan hebben met haar eventuele dracht. Daarvoor heb ik de DA ook niet gebeld maar om een afspraak te maken voor een echo. Wanneer dat het beste kon. Als mij dan gevraagd wordt hoe Sammy is en zich gedraagd dan vertel ik dat en daar hoort ook het slechte eten bij. Als dan gevraagd wordt naar de ontlasting of dat normaal is moet ik dus eerlijk antwoorden en zeggen dat ze gisteren niet en vandaag nog niet gedrukt had. Inmiddels wel hoor. Daarop wordt mij dan verzocht om toch langs te komen. Zo is het gegaan. Inmiddels heeft ze gegeten en gedrukt. Het is dus niet zo dat wij over bezorgd waren. Integendeel dat was de DA juist. Morgen zal ik de DA bellen om te zeggen dat wat dat betreft hij Sammy niet hoeft te zien.
Groetjes José
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 11 aug 2014, 23:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Nou de dierenarts wil zeker op vakantie of een nieuwe auto? Een echo na de pasen en nu even een consult.
Lijkt me de koekoek dat een hond minder poept als-ie nauwelijks eet.
Phoebe had het ook heel sterk tijdens haar dracht José. Ik heb haar toen Duck Pens Uitmuntend en Energique gevoerd. Dat zijn ingevroren vleesschijven. Duck had ik van Erna, want dat krijgt Lisa regelmatig. En toen ik om de Duck ging kwam ik Energique tegen. En aangezien Energique er ook voor puppies was, heb ik Phoebe dat eind van de dracht en tijdens het zogen gevoerd.
Ging prima.
Zelf denk ik dat Phoebe was misselijk was en dat in verband gebracht heeft met haar brokken. Dat heb we zelf ook toch? Dat als je ergens ziek van wordt, dat het je tegen gaat staan.
Toen Phoebe's puppies brokken gingen eten, wilde Phoebe weer graag meedelen. Ik heb toen het vlees opgemaakt en afgewisseld met de brokken en ben daarna weer overgegaan op de brokken.
Gelukkig dat het weer beter met der gaat we zijn benieuwd wat er uit de echo komt, enne joris eet ook niet zo goed misschien hebben ze liefdesverdriet:)
Zou het dat zijn gewoon liefdesverdriet en wij maar denken dat ze drachtig is. Misschien moeten ze elkaar maar weer eens ontmoeten. Bij een dinertje, bij kaarslicht, heerlijk romantisch. Sammy vondt Jurre wel heel erg leuk.
Groetjes José en likjes van Wieske-Sammy op de Ruiver
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Renate schreef:
Phoebe had het ook heel sterk tijdens haar dracht José. Ik heb haar toen Duck Pens Uitmuntend en Energique gevoerd. Dat zijn ingevroren vleesschijven. Duck had ik van Erna, want dat krijgt Lisa regelmatig. En toen ik om de Duck ging kwam ik Energique tegen. En aangezien Energique er ook voor puppies was, heb ik Phoebe dat eind van de dracht en tijdens het zogen gevoerd.
Ging prima.
Bedankt Renate. Ik heb het op het boodschappenlijstje voor vanmiddag staan.
Groetjes José en Sammy