Zou het? Wat waren bij jullie de eerste verschijnselen?
Groetjes
Jose en likjes van Wieske op de Ruiver - Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Die eerste weken is het nog moeilijk te zeggen of het dracht of schijndracht is. Maar met een week of 3 kunnen ze misselijk worden... zegt ook weer niet alles (kijk bijv. naar Woezel). En ze oefenen een erg grote aantrekkingskracht op reuen uit.
Door de schijndrachten van beide honden, was het begin van een dracht heel moeilijk in te schatten. De symptomen waren nagenoeg hetzelfde.
Een echo gaf mij pas echt zekerheid.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ik had Sammy voor de dekking gewogen en begin van de week weer, was ze 200 gram aangekomen. Gisteren en vandaag heeft ze erg weinig gegeten. Zelfs beloninkjes slaat ze af.
Groetjes
Jose en llikjes van Wieske op de Ruiver - Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Ik merkte het op door gedrag van andere honden . Ook bij Lisa heb ik dat gezien toen ze bij ons logeerde. Buiten op de Dijk en in de polder werden ze uitgebreidt besnuffeld. Door reuen en teven. Na het gesnuffel namen de andere honden wat afstand. Ze keken dan bijzonder , met een soort eerbied. Dit gebeurde na een week of 2. De honden wisten gewoon dat ze drachtig was!Die hadden daar geen echo voor nodig!
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
corrie schreef:Ik merkte het op door gedrag van andere honden . Ook bij Lisa heb ik dat gezien toen ze bij ons logeerde. Buiten op de Dijk en in de polder werden ze uitgebreidt besnuffeld. Door reuen en teven. Na het gesnuffel namen de andere honden wat afstand. Ze keken dan bijzonder , met een soort eerbied. Dit gebeurde na een week of 2. De honden wisten gewoon dat ze drachtig was!Die hadden daar geen echo voor nodig!
Wat bijzonder zeg. Ja dieren weten vaak meer dan we denken hoor. Ik hoop dat we het op zo'n manier ook zullen merken lijkt me erg mooi om te zien gebeuren. Gisteren hadden we wel een hele tijd een reu (Jack Russell) achter ons aan. Hij ging maar niet weg zelfs op het roepen van zijn bazin reageerde hij niet. Op een gegeven moment ging hij er als een haas vandoor. Dreigde zelfs de drukke weg over te steken en liet zich niet pakken. Bazin er achter aan. Uiteindelijk kon een baasje van een andere Russell hem te pakken krijgen. Er lopen op het ogenblik nogal wat loopse teefjes in de buurt. Feest voor ze
Groetjes José en likjes van Wieske-Sammy op de Ruiver
Het was voor mij twee jaar terug de eerste keer, dus ik vond het moeilijk om in te schatten of Phoebe drachtig was of niet. Tot de echo was ze superslank, dus uiterlijk was er niets te zien.
Ze heeft in de eerste weken 1x overgegeven. Verder had ze regelmatig zo'n dromerige blik: ze ging vaak met van die half-dichtgeknepen oogjes zitten soezen. Ook was ze superaanhankelijk, altijd rondom mijn voeten te vinden.
Verder was er eigenlijk niet veel te merken. We gingen nog regelmatig lekker een stuk fietsen en ook de uitlaatservice heeft ze tot en met week 7 volgehouden.
De echo bracht zekerheid. Vlak daarna wilde ze niet meer eten, zoals Maria met Woezel had. Dat heeft ze volgehouden tot de pups brokken gingen eten.
Leuk Renate om te lezen hoe het met Phoebe ging. Sammy is wel rustig en aanhankelijk ook wel. Het is een echte knuffelbeer. Ik vind het wachten tot nu toe nog wel meevallen. Vandaag is het de 20e dag al. Nog 8 en dan de echo. Is op zich best wel vlug gegaan vind ik. Als we zekerheid hebben dan lijkt het me langer gaan duren. Maar dan is het toch ook nog maar 5 weken. De tijd vliegt toch altijd voorbij vinden we dus dit zal ook wel snel gaan.
Groetjes José
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 18 sep 2012, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Sammy eet nu al een aantal dagen bijna niets. Een enkele keer een klein hapje. Morgen ga ik met de DA overleggen wanneer we het beste de echo kunnen maken. Als Sammy drachtig zou zijn dan zou ze nu 23 dagen zijn.
Groetjes
Jose en likjes van Wieske op de Ruiver- Sammy de smous
Martine schreef:Het dieet van Renate werkte laatst ook prima.
Zou ik ook gewoon proberen!
Wat was dat dan voor dieet, in welke topic kan ik dat terug vinden weet je dat zo nog. Sammy heeft vanmorgen weer behoorlijk gegeten Met DA afgesproken morgenmiddag even langs te komen. Echo wordt waarschijnlijk pas na de pasen.
Groetjes José en likjes van Wieske op de Ruiver- Sammy de smous
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 14 apr 2011, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom ga je met Sammy bij de DA langs als er nog geen echo gemaakt wordt?
Dracht en moederschap is een natuurlijk iets en een hond heeft niets aan overbezorgde zich in de zenuwen gooiende eigenaren. Als het al invloed heeft dan toch in negetieve zin.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
loes schreef:Waarom ga je met Sammy bij de DA langs als er nog geen echo gemaakt wordt?
Dracht en moederschap is een natuurlijk iets en een hond heeft niets aan overbezorgde zich in de zenuwen gooiende eigenaren. Als het al invloed heeft dan toch in negetieve zin.
Sorry Loes maar wij zijn geen overbezorgde zich in de zenuwen gooiende eigenaren zoals jij stelt. Wij gaan alleen maar langs omdat de DA haar even wil zien zodat hij kan uitsluiten dat het slechte eten geen andere oorzaak heeft. Wij hebben daar niet zelf om gevraagd en ik denk dat Sammy van een bezoekje aan de DA niets in negatieve zin over zal houden.
Groetjes José en likjes van Wieske-Sammy op de Ruiver