Klets-topic

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Renate

Bericht door Renate »

Is ook leuk. Mijn meiden vinden K3 op tv ook geweldig.

Renate

Bericht door Renate »

Ik ben helemaal vergeten te melden dat Mirjam mij gebeld heeft vorige week. Ze is al sinds de kerst thuis! Ze revalideert van huis uit verder.
Ze klonk erg opgewekt en fit. Ik probeer haar deze of volgende week even op te zoeken.

Met Whoopi en haar maatje Max ging het prima. Whoopi zit prachtig in haar vacht voor de Ritsdag vertelde Mirjam. Ze hoopt zelf ook bij de ritsdag aanwezig te zijn.

:jeah2:

Martine

Bericht door Martine »

Wat fijn voor Mirjam!
Ik hoop dat ze zo goed herstelt dat ze op de aanstaande RITS-dag aanwezig kan zijn. :)

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Mary

Bericht door Mary »

Hopelijk wordt dit een gezond en zorgeloos jaar voor haar.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Geweldig! Ze heeft het wel voor (of achter) haar kiezen gehad. Geweldig dat ze nu weer zover is!
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Mooi bericht Renate, gaat gelukkig weer de goede kant op. Doe haar de groeten als je haar weer spreekt.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Bericht door Renate »

Hebben jullie ervaring met zo'n autogordel voor honden?

Wij zijn bezig met een nieuwe auto. Een AUTOOTJE. Onze huidige auto, een grote stationwagen, destijds aangeschaft om de tweelingkinderwagen ed in te kunnen vervoeren, is eigenlijk veel te duur in gebruik en onderhoud. Zeker op korte stadsritjes is deze auto niet gunstig.

Nu is de achterbak Phoebe's plekje, maar in de nieuwe auto gaat dat niet meer. Dan moet ze tussen onze meiden op de achterbank. Phoebe zal deze promotie alleen maar toejuichen. Ze is graag overal bij.
Voor de veiligheid (ik wil niet dat ze door de auto gelanceerd wordt) dacht ik aan zo'n autogordel. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Laatst gewijzigd door Renate op 14 jan 2008, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Mary

Bericht door Mary »

Ik zou niet weten of er meerdere soorten zijn.
Pim heeft dan een tuigje aan met daaraan een kort stukje wat in
de gesp van de autogordel moet. Wij zijn daar heel tevreden over.
Hij kan dan niet van de achterbank af. Dat het ook nog goed werkt
hebben we deze zomer wel gezien toen we werden aangereden.
Ook toen de berger onze auto moest weghalen, moest Pim gewoon
blijven zitten. Die man had Pim niet eens zien zitten. Hij had ineens
een kus te pakken op zijn oor.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Zelf geen ervaring, maar gebruikers die ik er naar vroeg (als ik het zag) waren heel tevreden.
Zelf willen we, als we een auto met een achterbank krijgen in de toekomst, ook twee honden-autogordels doen.
Stapper zit nu in de bench achterin de bus. Bij een botsing kan die in elkaar gedrukt worden en b.v. moeilijk te openen zijn.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Martine

Bericht door Martine »

Bobbie heeft ook een autogordel en wij (en hij) zijn daar erg tevreden over.
Of hij ligt gezellig tussen de jongens op de bank, of hij ligt achter een hondenrek achterin de auto, ook daar zitten gordel-in-klik-dingen.
Het heeft als groot voordeel dat je dat ook als riem kunt gebruiken wat ik erg handig vond op de parkeerplaatsen naast de Duitse autobahn; ik moet er niet aan denken dat hij daar even lekker wil gaan rennen zodra de deur opengaat, terwijl het verkeer langsraast... :? (Hij springt nooit uit zichzelf uit de auto, maar na een lange autorit zou het toch zomaar kunnen gebeuren.)
Ik heb hem trouwens op Marktplaats nieuw gekocht voor 6 Euro, ik kan je echt aanraden daar even te gaan shoppen. :wink:
Bobbie heeft trouwens de maat small, past hem prima!

groet, Martine

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Het ligt er wel aan wat voor merk je dan hebt. Dus wel even opletten en de borstomvang meten.
Ik heb er ook één voor Vera, maar ze vindt het zo eng dat ze ervan moet bibberen... :?
En daardoor doe ik hem weer niet om bij haar.... :o Toch eens kijken als ik het doe in combinatie met die DAP-spray (de geruststellende feromonen). Goed om met zo'n tuig erg jong te beginnen dus.
Afbeelding

Jajo

Bericht door Jajo »

Ik heb zo'n tuigje voor Meghann altijd gebruikt op lange ritten in Frankrijk. Prima. In noodgevallen worden ze dan niet gelanceerd, want je wil niet weten wat er gebeurd als een hond over de bank heen vliegt. niet alleen voor de hond gevaarlijk, meer nog voor de chauffeur, die het beest in zijn nek krijgt. Voor de hond zelf was het niet nodig, die bleef toch wel liggen, dus vaak vergaten we het ook om te doen, wat natuurlijk onverstandig was.

Gewoon kopen dus, in de goede maat.
Jozé

wubke

Bericht door wubke »

Jules heeft ook een tuig met een gordel die je gewoon in dat ding wat al in de auto zit klikt. Ik vind het erg handig, zeker als je alleen met de hond in de auto zit. Hij/zij kan nergens heen.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Erna

Bericht door Erna »

Lisa zit ook altijd in een autogordel, bevalt heel goed. Met een tuig en een extra verlengstukje zoals Mary omschrijft bevalt ook prima, ook die gebruik ik voor Lisa.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Bericht door Renate »

Bedankt. Ik ben overtuigd. Ik zal eens bij de jumper gaan kijken naar een goed maat.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Gistermiddag had ik het gevoel dat ik beter in bed had moeten blijven. Ik moest naar de mondhygiëniste in de stad (Groningen). Ik met het autootje er naartoe. :autorijden: Auto nog netjes ingeparkeerd in 1 keer (ja, ja) en briefje uit de parkeermeter gehaald. Kom ik terug heb ik een bon! Potverdorie! Geen parkeerwachters te bekennen. Briefje was in de auto op de grond gewaaid. Ik richting het kantoor waar je fijn direct mag betalen -via de busbaan :oops: per ongeluk. Flink getoeter! Ben ik een kilometer verder, zie ik daar 2 agenten lopen. Ik heb ze mijn probleem van de bon voorgelegd. Mocht ik de bon verscheuren! :thumbsup: Dat kan dus ook!
Ik was toen zo dicht bij dochter Merel dat ik de auto geparkeerd heb, geld in de automaat en naar Merel: niemand thuis. (Haar mob. neemt ze vaak niet op. :? )
Toen maar terug richting huis met groot licht op! :oops: Boodschappen gedaan, na raar ingeparkeerd te hebben met alweer een toeterende bus achter me. :oops: Wil ik later weer instappen, komt er al toeterend een vrachtwagen aan gescheurd. :oops:
Ik was gewoon m'n kluts kwijt en had een flinke koppijn :hamer:
Ik had dus beter in bed :ziek: kunnen blijven liggen. :?
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Wij dachten naar Drenthe te gaan om van de verkeers-chaos af te zijn. :?
O nee, is toch goed, dat gedoe was in Groningen.
Hopelijk is je hoofd inmiddels weer in orde. :?:

Martine

Bericht door Martine »

Er zijn van die dagen... :?
Duik dan maar lekker terug in bed met een goed boek en een grote pot thee, en voor één keer de hond op je voeten! (Ik wilde dat ik daar af en toe de tijd voor had.)

groet, Martine

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ach jakkes............je hebt van die dagen :shock2:
En als er eenmaal iets misloopt................brrrrrrrrr........ :donderwolk:
Het is vast :hamer: tijd. Hier ook al :ziek: , bah.....
Winterslaap, dat lijkt me nu toch wel wat. :(
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Die chaos zat waarschijnlijk in mij, Mary! De hersenhelften wilden niet samenwerken. :scratch:
Ik heb even zo'n periode dat ik ik m'n hoofdpijn niet goed kwijtraak. Misschien omdat ik de neiging heb om de boel (nek, schouders) aan te spannen als ik het net heb. Maar ik denk dat het vandaag wel de goede kant op gaat. :) Ik hoef vandaag niet op pad! :mrgreen: Dus iedereen kan gewoon de weg op! :oops:
Afbeelding

Gesloten