De pups van Lisa en Dop

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Jeanette

Bericht door Jeanette »

We hoorden pas van Sam toen hij al 6 weken was, we zijn nog nooit zo blij geweest :P :P Ayla zelfs nog later. Die hebben we in één keer opgehaald met 7 weken.
Ze was voor ons 'bestemd' :kus:
Dus ach Erna, ze zijn vast helemaal dolgelukkig ergens in Nederland.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

loes

Bericht door loes »

Ja, het komt voor. Ik had ook een late afzegging en moest er dus op korte termijn een andere eigenaar komen. Maar eerlijk is eerlijk, de meesten vinden het volgen van het nest, de voorpret etc. toch heel belangrijk. Soms belangrijk genoeg om liever op het volgende nest te wachten. Maar, dat is het fijne van internet en digitale camera's , veel kan "ingehaald" worden. Bovendien is hier nog 2 weken te gaan. Het zou mij niet verwonderen, als Lisa morgen al nieuw kraambezoek krijgt :)
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Oooh, maar daar twijfel ik niet aan hoor.
Wij hoorden ook pas van Tirza toen ze al bijna mee naar huis mocht. Bij Lisa wist ik het van af haar geboorte, is wel veel leuker hoor.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Constance

Bericht door Constance »

Constance schreef:Ik zal vanmiddag eens vragen hoe het bij de tervuerense gaat want ik ga er vanmiddag weer heen om te kijken , ze schelen maar twee dagen qua leeftijd.
Het zijn inderdaad nét kleine kinderen, die hebben ook vaak smoesjes !
:wink:
De tervuerense pups eten al volop geweekte brokjes, ze vallen gewoon met z'n allen de bak aan ! Volgens de fokster geen problemen met eten.
Afbeelding

Joke

Bericht door Joke »

Lieve Erna en allemaal,

Het is echt nooit mijn bedoeling geweest om Erna NIET te bellen...
Gisteren vonden Arno en ik, gezien het feit dat de pups al 5 weken oud zijn, het beter om Erna meteen in te lichten.Ik zou bellen,maar ik kreeg het niet voor elkaar,puur door emotie,het gesprek met Erna later op de dag was ook onduidelijk,zoals ze zelf al aangeeft.Ik weet dat van mezelf en had die middag besloten om Erna de VOLGENDE dag te bellen en nu alvast per email in te lichten juist omdat ik wist dat vandaag Wubke zou komen en wie weet (vrijdag)ook wel de mensen voor het andere teefje.Er zou deze week een keuze gemaakt moeten worden welk pupje, voor wie zou zijn,omdat dat beter is ivm de te plaatsen chip...
In mijn mail heb ik excuses en begrip gevraagd voor ,zoals ik schreef, deze onsympathieke manier van communiceren en ook door de telefoon had ze daar begrip voor.Dat zij mij voor was,door zelf te bellen vind ik erg spijtig,ik zal hierdoor ongeloofwaardig overkomen...maar dit is hoe alles is verlopen bij ons.
En inderdaad Jozé,ik heb Erna ook vertelt dat ik het risico niet wil lopen straks met een verknipt smousje te zitten,door onze situatie nu met Joska,dat willen we niet op ons geweten hebben en gelukkig was Erna het daar mee eens.
Ik hoop van harte dat iedereen het nu iets beter begrijpt,een emotioneel mens als ik is soms moeilijk te volgen...maar Erna ik hoop dat je niet langer boos bent,ik kon/kan niet anders.
Heel veel goeds voor allemaal :boeketje: Joke.

Mary

Bericht door Mary »

:boeketje: :innocent: :thumbsup: :kus:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Helemaal begrepen hoor Joke.
Heel, heel veel succes met het werken met Joska.
Ze is nog maar net volwassen, dus het zal vast en zeker goed met haar komen.
Een mooie uitdaging...... :thumbsup:

Renate

Bericht door Renate »

Alle begrip hoor, Joke.

Je blijft hier toch wel komen zeker?

:boeketje:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wubke, hoe was het???
Ik heb net de foto's op de site (oh en hier ook al!) gezien!
Jullie hondje wordt straks zeker tweetalig opgevoed!

En: :boeketje: :boeketje: voor Joke!
Afbeelding

wubke

Bericht door wubke »

Nou, het was balen, dat we ze weer terug moesten geven aan Lisa. We hadden ze allebei wel zo mee kunnen nemen..... :!:
Maar ze moeten nog een beetje groeien. Het zijn nog wel echte babies......
Maar we kijiken nu nog meer uit naar het moment dat we er een mee nogen nemen. Bovendien ben ik ook erg onder de indruk van moeder Lisa, wat is dat een heerlijke hond. Op een gegeven moment werd Jules te opdringerig en had alleen maar oog en neus voor Lisa. Lisa heeft toen een tijdje in de gang in haar hokje gezeten. Ze heeft geen kik gegeven........toen ze terugkwam weer een en al kronkelplezier en vrolijkheid. Als de pups maar een beetje op haar lijken zijn het wereldhondjes...en ik heb begrepen dat vader Dop ook zo'n lieverd is, dus dat kan niet missen.....
Ik had nog wel uren aan de rand van de kist kunnen blijven zitten........
Maar Erna en Pim moesten ook verder, dus moesten we echt weer naar huis.
Gelukkig hebben we de foto's nog :!: En Jules ruikt nog een beetje naar de puppies, dus ik kan af en toe nog snuiven.....
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dat was dus duidelijk genieten!! :jeah2:
Ik ben benieuwd hoe het straks zal gaan, als het zover is.
Op de foto's zien de pups er lekker stevig uit trouwens.
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Jammer hoor Wubke, dat het zo ver is voor jullie.
Bij Pim zijn wij ieder weekend op bezoek geweest.
Maar dat was de helft van jouw afstand en dat vonden wij
ook nog best een heel eind.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Erna

Bericht door Erna »

Joke schreef:Lieve Erna en allemaal,

Het is echt nooit mijn bedoeling geweest om Erna NIET te bellen...
Gisteren vonden Arno en ik, gezien het feit dat de pups al 5 weken oud zijn, het beter om Erna meteen in te lichten.Ik zou bellen,maar ik kreeg het niet voor elkaar,puur door emotie,het gesprek met Erna later op de dag was ook onduidelijk,zoals ze zelf al aangeeft.Ik weet dat van mezelf en had die middag besloten om Erna de VOLGENDE dag te bellen en nu alvast per email in te lichten juist omdat ik wist dat vandaag Wubke zou komen en wie weet (vrijdag)ook wel de mensen voor het andere teefje.Er zou deze week een keuze gemaakt moeten worden welk pupje, voor wie zou zijn,omdat dat beter is ivm de te plaatsen chip...
In mijn mail heb ik excuses en begrip gevraagd voor ,zoals ik schreef, deze onsympathieke manier van communiceren en ook door de telefoon had ze daar begrip voor.Dat zij mij voor was,door zelf te bellen vind ik erg spijtig,ik zal hierdoor ongeloofwaardig overkomen...maar dit is hoe alles is verlopen bij ons.
En inderdaad Jozé,ik heb Erna ook vertelt dat ik het risico niet wil lopen straks met een verknipt smousje te zitten,door onze situatie nu met Joska,dat willen we niet op ons geweten hebben en gelukkig was Erna het daar mee eens.
Ik hoop van harte dat iedereen het nu iets beter begrijpt,een emotioneel mens als ik is soms moeilijk te volgen...maar Erna ik hoop dat je niet langer boos bent,ik kon/kan niet anders.
Heel veel goeds voor allemaal :boeketje: Joke.
Hallo Joke
Ik ben niet boos, integendeel. Ik ben blij dat je het voor de pup hebt opgenomen, want daar gaat het tenslotte om. Dat het voor jou heel moeilijk was om te bellen begrijp ik ook, dat heb ik ook aangegeven. Het enige dat ik jammer vind is dat je het op het forum hebt gezet vóór we met elkaar gesproken hadden.
Meestal ga ik discussie's niet uit de weg, vandaar dat ik meteen de telefoon heb gepakt nadat ik je mail met duidelijke uitleg had gelezen. Laten we dit gewoon laten rusten, het is goed zo.
Ik ben blij dat je toch nog op het forum komt, moet je ook blijven doen. Het kan ook als uitlaatklep werken.
Joke ik vind het heel erg jammer dat de pup niet naar jullie toe zal gaan, ik had je haar graag gegund. :kus:

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Joke

Bericht door Joke »

Dank je wel allemaal voor het begrip...toppertjes zijn jullie...
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Stop wel met het forum,sorry maar ik wens jullie het allerbeste toe...
dus geniet weer allemaal van het leuke van het forum!
:kus: :kus: :kus:

Groetjes Joke :wink:

Desi

Bericht door Desi »

Hallo Erna,

Jammer dat Joke ervan afziet om een smouzepup te nemen. Ik vind zelf dat iedere toekomstige eigenaar van een pup zich van te voren goed moet afvragen kan ik een pup een goed te huis bieden of niet. Ik kan het mij niet indenken dat het gedrag van de andere hond van Joke zo opeens verandert is tegenover andere honden!!

Helaas zijn hierdoor de nieuwe eigenaren van jouw puppie -teefje benadeeld doordat ze de hele periode van de pup is geboren t-m nu niet kunnen meemaken. Gelukig heb jij zeer uitgebreid verslag gedaan van alles dat de nieuwe baasjes hert alsnog kunnen lezen.

Fijn dat je Fredie toch nog heb ingeschakeld voor bemiddeling. Ik hoop dat de nieuwe eigenaren komen van de top van de ellen lange wachtlijst!

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Anja, Joke had er de grootste moeite mee...
Als ze het precies geweten had van te voren, was ze er niet aan begonnen. Ik kan me voorstellen dat het een heel proces geweest is, waarbij ze langzaam maar zeker tot het besef kwam dat het toch maar beter was om de pup niet te nemen. En dan is het dapper toch nog die knoop door te hakken.

En Joke, ik wens je het allerbeste!! Ik zal je missen op ons forum! :kus:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Hallo Anja

Joke had al eerder op dit forum haar twijfel uitgesproken over het nemen van een pup bij Joska. Op een gegeven moment zag Joke dat Joska toch heel erg leuk met pups om ging. Als je dan al bijna twee jaar op de wachtlijst staat, en héél erg graag een smousje wil hebben, vind ik de gedachte niet verkeerd om toch voor de pup te gaan. Joke dacht dat het heel goed zou gaan met Joska. Als dan Joska ineens weer in de "fout" gaat, snap ik heel goed dat ze het (gelukkig) niet aan durft om de pup te nemen. Hoe moeilijk moet haar beslissing zijn geweest, ik heb gezien hoe blij ze met de pups om ging. Des te meer waardering voor Joke dat ze dit op tijd aan geeft en het niet wil avonturieren.

Ja, natuurlijk is het jammer dat de nieuw eigenaar de pups niet vanaf het begin heeft meegemaakt. Maar je kan er op rekenen dat ik die mensen zal "bombarderen" met foto's van af het begin. Als ze dan ook nog alle stukjes lezen, volgens mij heb ik elke dag iets verteld over de pups, dan valt het allemaal wel mee.

Ik neem aan dat Fredie bovenaan de lijst begint, niet iedereen kan zich binnen drie weken vrij maken om een pup in huis te krijgen. Vaak moet er iets geregeld worden met werk. Misschien staat hij-zij daardoor wel op plaats 7. Zelf kan ik daar niet mee zitten, want dat is dan de keuze van de mensen zelf, zij zullen dan wel voor een volgend nestje aan de beurt komen.
Ik heb nog geen telefoontje gehad.

Groetjes, Erna.

Desi

Bericht door Desi »

Erna,

Ik heb een tijdje doordat we geen internet hadden helaas niet alles kunnen volgen. Af en toe een glimp op mijn werk. Maar daar kun je niet al je internetzaken volgen.

Dat Joke in het begin al twijfelde is eigenlijk al een voorteken geweest. Mijn persoonlijke mening is dat je van het beginaf dat je je opp de wachtlijst staat er voor 100% voor moet gaanvoor een pup, bij twijfel, moet je je direct terugtrekken. Ook al wil je het nog zo graag.

Voordat we Janka kregen hadden we ons ook ingeschreven op de wachtlijst. Helaas het duurde 13 jaar geleden ook lang. Via vrienden kwamen we in contact met het nest waarin Janka een pup was. We hebben toen voor Janka gekozen. Pas toen Janka 10 jaaar was en problemen gaf hebben we ons opnieuw ingeschreven. Omdat we de verwachting was dat ze geen 2 jaar meer zou leven. We wisten wel dat Janka goed met puppy´s overweg kon. Bijna een jaar is Desi nu bij ons en Janka leeft weer helemaal op!! 2 jaar geleden had ik er niet moeten denken om haar mee te nemen op wintersport! Maar ze huppelt achter Desi aan, Desi houdt haar weer vit! Wanneer Janka er niet meer is willen we een tweede Smous. Ñiet eeder! En natuurlijk hopen we dat het dan een pup van Desi is.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Lang leve de moderne tijd :roll:
Wie had kunnen vermoeden dat we nu zelfs DVD's meekrijgen van de fokker en filmpjes van bevallingen kunnen volgen !!!! In de goeie ouwe tijd was je blij als je één of twee foto's had van je hondje als pup !!! :mrgreen:
Dus al met al is iedere nieuwe eigenaar een bofkont :wink:

Dat zou erg leuk zijn, een pup van Desi, Anja.
Als je twee nestjes zou krijgen. Pak weg, over 1,5 en 3 jr., zou dat makkelijk kunnen.
Janka kan, opgefleurt door Desi, misschien de 16 wel halen.
Leuke toekomst plannen :dog: :dog: :jeah2:

Erna

Bericht door Erna »

Er heeft vanochtend een mevrouw gebeld die in de buurt van Assen woont. Dus Jeanette bij jullie om de hoek. Heb haar vast van de wandeling op 27 april verteld.
Volgende week zondag komen ze kijken.

Groetjes, Erna.

Gesloten