Dit is ongelooflijk leuk
Jammer dat het niet op papier staat, dan kon ik het overal mee naar toe nemen om te showen.
Ik denk wel dat ik het de kinderen van mijn klas gr 7/8 laat zien volgende week. We hebben een smartboard in de klas, dus dat is geweldig om de kinderen mee te laten genieten.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Ik denk wel dat ik het de kinderen van mijn klas gr 7/8 laat zien volgende week. We hebben een smartboard in de klas, dus dat is geweldig om de kinderen mee te laten genieten.
Hoe bevalt het smartboard, Wubke?
Op de kempel hebben we die ook, maar zelf heb ik er nog niet mee gewerkt. Op mijn stageschool hangen nog ouderwetse schoolborden. Ze zijn overigens wel met de overgang bezig.
Als ouderwetse muts die ik ben, zal ik de schoolborden toch wel missen. Vooral de bordtekeningen vind ik toch altijd wel erg leuk.
Constance wat ontzettend leuk, dank je wel. Kan er naar blijven kijken, ondanks dat ik ze hier in levende lijve heb.
Heb je zo'n leuk filmpje ook al van je eigen pup gemaakt, dan willen wij die ook graag zien hoor.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Erna schreef:
Heb je zo'n leuk filmpje ook al van je eigen pup gemaakt, dan willen wij die ook graag zien hoor.
Groetjes, Erna.
Nee nog niet maar dat zal ik ook eens gaan doen, ik heb wel al iets soortgelijks , van een paar foto's gemaakt, dat krantje maar ik ga een nieuwe maken...
Wordt vervolgd !
Als ouderwetse muts die ik ben, zal ik de schoolborden toch wel missen. Vooral de bordtekeningen vind ik toch altijd wel erg leuk.[/quote]
ICT is een van de weinige studiepunten die ik nog niet binnen heb, dus je begrijpt dat ik het spannend vond om ermee te gaan werken.
Gelukkig vinden kinderen het erg leuk om je te helpen.
Ik vind het een geweldige uitvinding!
De wereld in de klas!
Geen geklooi meer met tv en video, maar gewoon alles op groot scherm voor in de klas. Je kunt alles wat je op het bord wilt schrijven opslaan en later weer ophalen, tig pagina's vol.
Powerpoint-presentaties etc. etc.
Het is de moderne maatschappij en ik vind het geweldig dat kinderen er op die manier mee om leren gaan. Ze weten veel meer dan ik.
Ik denk dat het in de lagere groepen misschien wat veel van het goede is, en dat je daar inderdaad nog gezellige bordtekeningen moet kunnen maken. Dat vinden ze ook erg leuk!
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Het is voor Lisa niet alleen voeden, ze heeft ontdekt dat ze met de pups kan spelen.
Een hapte in haar neus, die werd op zijn nummer gezet, wel zachtaardig hoor. Maar hij ging toch snel een stukje achteruit.
Nieuwe foto's.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Het mag niet zo zijn...
Het gaat niet met Joska...mijn Pientje krijgt een ander baasje...ik ben er erg verdrietig om...heb Erna al gemailed en uitgelegd hoe het toch weer "fout" kon lopen...
Erna je bent vrij om meer uitleg tegeven...mij lukt het even niet meer...
Joke, ik ben dus heel benieuwd wat hier zo plotseling is misgegaan. Ik vind het ook heel sneu voor jullie. Als het komt door je bezoek bij Erna en de confrontatie bij haar binnenshuis, bedenk dan dat zoiets een uitzonderlijke situatie was en Joska waarschijnlijk gestresst was.
Hoe is dat nu toch gekomen Joke.
Wat zullen jullie verdrietig zijn allemaal !!!!
Was Joska overstuur, bang??? Was het zoveel meer dan een pup op zijn plaats zetten???
Wat ontzettend naar. Je klinkt zo onomkeerbaar ???????
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Misschien met hulp já ...
Maria weet misschien wel raad, die heeft vaak wel een goede oplossing als je haar de situatie uitlegt.
Niet te veel bij de pakken neer zitten hoor, er zij voor veel dingen een oplossing te bedenken.
Dat van binnenshuis bij een " vreemde " vind ik heel aannemelijk hoor...
Joke, ik weet niet precies wat er gebeurd is maar het lijkt er op dat je Joska mee genomen hebt naar Erna haar huis om kennis te maken met de pup?
Dat heb ik zelf vorig jaar bewust nooit gedaan met Jip bij Jojo. Jip houdt namelijk niet van pups en stelt zich bij vreemde honden altijd erg gereserveerd op. Ik heb de thuiskomst van Jojo goed begeleid richting Jip. Ervoor gezorgd dat Jip nr. 1 bleef en Jojo voldoende bescherming kreeg. (lees mijn berichten hierover maar, dat was niet altijd gemakkelijk). De rangorde is inmiddels bepaald en Jojo is erg onderdanig naar Jip maar het gaat heel goed samen. Ik durf ze ook met een gerust hart alleen thuis te laten en als ze samen buiten los lopen hebben ze veel plezier aan elkaar.
In het begin heeft Jip heel lelijk tegen Jojo gedaan, maar het was alleen een hoop lawaai, schijnbewegingen en geen enkele echte beet. Mij werd door de hondenschool geadviseerd niet in te grijpen, hoezeer ik ook de neiging had. Dat is een goed advies geweest.
Ik ben ook benieuwd, net als iedereen hier, naar de redenen voor dit moeilijke besluit.
Het bezoek aan Erna stond pas op zondag a.s. geplanned,dus dat had er niets mee te maken.
Ik besef nu dat het erg onsympathiek is van mij om Erna er voor op te laten draaien mijn verhaal aan jullie over te brengen,maar dat was niet zo bedoeld.
Ik had haar een mailtje geschreven,bellen lukte me niet...
Over dat mailtje heb ik erg lang gedaan,het lukt me geen tweede keer om het zo uitgebreid op te tikken.
Dus, in het kort komt het er op neer dat onze Joska een echte HH is die als hij niet TWEE keer per dag mag rennen,racen en rondstruinen (één keer was keer op keer niet genoeg!) een ieder die op zijn weg komt loopt uit te dagen, te pesten zogezegd. Thuis hebben we dat inmiddels prima in de hand maar buiten is een ander verhaal.
Vanmorgen had ze het voor elkaar om een maltezer mét baas volkomen overstuur te maken,luisterde daarbij voor geen meter en een kwartier later was de volgende hond aan de beurt!Arno kwam volkomen aangeslagen thuis en dat wil wat zeggen!
We willen niet dat Pientje er de dupe van wordt wat naar mijn idee zéér voor de hand ligt,geloof me ik ken Joska,'t is beter zo, voor Pientje,ze krijgt zeker een ander goed baasje. Laat dat maar aan Erna over!
Erg bedankt voor jullie medeleven, moet het gat zien te vullen????
maar ach.... 13 januari ben ik 30 jaar getrouwd,zal wel lukken dus....
Helemaal duidelijk. Bij twijfel niet doen is bij mij al de maat.
Erg jammer op dit moment, maar toch verstandiger dan dat je te maken krijgt
met herplaatsing. Sterkte ermee.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Heel veel sterkte met je moedige, maar verdrietige besluit.
Misschien is alle hoop nog niet verloren als je Joske in de toekomst wat beter op de rails krijgt?
Ik zou in iedergeval nog op de wachtlijst blijven staan.
Charlotte
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver