Jip x Brutie

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat een enorme drukte Maria! Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! :boeketje:

Het is wat met die meiden! Hopelijk kan het reutje even een inhaalslag maken!
(Doet me denken aan vroeger thuis. We waren met 5 meiden en kregen nog een broertje Kees, dat nogal magertjes was. Dat zou je nu niet meer zeggen trouwens!
Ook wel een leuke puppienaam!)

Ben benieuwd naar het boek!
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Weinig voor zichtzelf opkomende Kees van Abtswoude :mrgreen:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Kees is het niet helemaal hoor. kees + Willem. Ligt toch een beetje in dezelfde lijn, lekker Hollands en een beetje stoer.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Roosje

Bericht door Roosje »

ohw.. heerlijk die puppekindjes!!!

het kan voor ons niet zo heeeeel lang meer duren denk ik zo. sta nu 1 jaar en 7 mnd op de lijst.

Joke

Bericht door Joke »

Maria schreef:Een poosje niets van mij over de pups van Jip gehoord. We (Loes, Fredie en ik) hadden het druk met een smouzenboek, waarmee we bezig zijn. Vandaag is de laatste hand er aan gelegd!
Met Jip en de pups gaat het goed. Het waren rare dagen: Oud en Nieuw, 2 januari mijn verjaardag, ik had deze dag gecanceld, maar toch kwamen er nog aardig wat mensen op bezoek. Het reutje bleek te weinig zijn aangekomen (in 2 dagen was hij nog steeds niet boven zijn geboortegewicht). Ik heb hem daarom elk uur aan de beste tepel gelegd en dat heeft geholpen! Zijn veel dikkere zussen hebben de neiging hem weg te duwen, dus ik blijf er dan steeds even bij, tot hij genoeg heeft. 's Nachts moet Jip er nog vak uit: Ze heeft kans gezien alle placenta's op te eten, ze heeft dus een beetje (niet heel ernstig hoor) diarree.
De eerste twee mensen van de wachtlijst hebben zich al, dolblij, gemeld. Zij kunnen gaan aftellen nu.
Ik zal morgen weer wat foto's in het album zetten.
:jarig: Van harte gefeliciterrd Maria :boeketje:
Gezellige drukte zo,maar toch wel lekker dat 't tijdelijk is.... :jeah2: :wink:
Komt vast wel goed met Keesie met zoveel goede zorg :lol:
Ben benieuwd naar de foto's....enuh een boek :liefde: :idea:
Is het een informatie-boekje of één met bv gedichtjes en foto's van club- en forumleden misschien :?: :bloem:

Veel pup-plezier Joke :wink:

Erna

Bericht door Erna »

Maria van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Alles komt bij jou nu tegelijk, wel allemaal leuke dingen. Fijn dat het reutje nu iets is aangekomen.
Wanneer komt het boek uit Maria. Ben benieuwd welke foto's je van Lisa hebt gebruikt.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Bericht door Renate »

:jarig: , Maria.

Wat leuk een smouzenboek. Ben reuze benieuwd.

loes

Bericht door loes »

Maria schreef:Kees is het niet helemaal hoor. kees + Willem. Ligt toch een beetje in dezelfde lijn, lekker Hollands en een beetje stoer.
Ha, de jongeman is toch Willem geworden. LEUK!
De meidennamen al verzonnen? Kan ook met Wakkere beginnen; tenslotte waren ze er al zeer vroeg in het jaar bij :lol:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Ik heb (uiteraard) gekozen voor Hollandse namen. De 5 dames en de ene heer gaan als volgt heten: Woezel (klinkt lekker rommelig en stoer), Wouke (klinkt lekker feministisch), Wobke, Wiske, Welkom Roosje Katoen (Tolkien, past zo lekker bij Stapper) en Willem dus.

Renate

Bericht door Renate »

Hele leuke namen, Maria.

Wouke en Roosje Katoen vind ik erg leuk.

Erna

Bericht door Erna »

Leuke namen Maria, ik vind Welkom Roosje Katoen wel iets hebben, zal geen tweede hond zijn die met die naam rondloopt. Wobke had ik ook op mijn lijstje staan, maar pas als er vier teefjes zouden zijn.
Jeanette ga je haar voluit Roosje Katoen noemen, of zal haar naam afgekort worden tot Roosje?

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Leuk hoor, Maria!!

(Kees is meer iets voor een Keeshond natuurlijk.)
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een leuke namen !!!! Willem vind ik helemaal top. Lekker stoer. En Woezel :lol: , dat komt ook niet voor op de smouzen lijst denk ik. Echt leuke namen allemaal. Nou ja, onze Roosje Katoen natuurlijk, erg Welkom !
We noemen haar hele naam slecht in uitzondelijke omstandigheden denk ik :mrgreen:
Lig...koekje ????
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Mary

Bericht door Mary »

Jeanette schreef:Wat een leuke namen !!!! Willem vind ik helemaal top. Lekker stoer. En Woezel :lol: , dat komt ook niet voor op de smouzen lijst denk ik. Echt leuke namen allemaal. Nou ja, onze Roosje Katoen natuurlijk, erg Welkom !
We noemen haar hele naam slecht in uitzondelijke omstandigheden denk ik :mrgreen:
Lig...koekje ????
Ja, wanneer je nijdig bent waarschijnlijk.
Dan noem ik tenminste mijn man ook bij zijn achternaam.
Hij is dan gelijk op zijn hoede.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Renate

Bericht door Renate »

Ik had verwacht dat Woezel een veel voorkomende naam was.

Woezel en Pip zijn immers populaire kinderboeken. Ik heb het eerste exemplaar ook al talloze keren voorgelezen. En laten we het over de cd helemaal maar niet hebben.. plat gedraaid.

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Loes weet altijd of er ook nog andere smouzen zijn met dezelfde naam. Ik weet in ieder geval zeker, dat er vroeger ook al een smous Woezel was. Welkom Roosje Katoen is uiteraard zeer uniek! Alle pups heten bovendien nog "van Abtswoude".
Ik heb 1 foto erbij gezet in het album. Als je niet oppast, maak je tientallen foto's, die slechts heel weinig verschillen. De bijgeplaatste foto laat zien, hoe Jip steeds van haar bedje een rommeltje weet te maken!

Het boek: Dat blijft een verrassing! En ja Erna, er staan foto's van Lisa in.

loes

Bericht door loes »

Inderdaad Maria, die ene Woezel (uit 1981) is de enige!
H K Jelle 13-5-2004

Roosje

Bericht door Roosje »

Roosje is nu dus niet echt meer uniek. Dat wordt het niet meer voor ons smousenkind.. :)

mm... wat dan wel? Had voor een reu Roef in gedachten, maar ook die naam is al vergeven. valt dus ook af.

Shazzer (géén idee wat het betekent, maar vind het zo'n leuke naam)... is voorlopig een goede 2e keus.

Constance

Bericht door Constance »

Ik vind Woezel een héle leuke naam !
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Roosje schreef:Roosje is nu dus niet echt meer uniek. Dat wordt het niet meer voor ons smousenkind.. :)

Shazzer (géén idee wat het betekent, maar vind het zo'n leuke naam)... is voorlopig een goede 2e keus.
Is inderdaad uniek.
Ieder zijn smaak. Ikzelf vind bij een smous een Hollandse of Joodse naam het beste passen. Ik hou ook niet van Banjers, Rakkers e.d., maar dat zijn zeer gewilde namen. Teefjes uit het vroege bestand hadden vaak gewoon uitgesproken reuennamen en ook nu komt dat nog wel voor (Casper bijvoorbeeld).
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten