Plukken?
Re: Plukken?
Jutte is klaar heeft daarna lekker op mijn schoot gelegen. Ik ben in totaal 8 uur bezig geweest. Onze dames zien er weer tip top uit.Het mag nu weer groeien.
Ik was niet van plan zelf te plukken toen Hieke kwam. Bij haar eerste plukbeurt kon ik in Schiedam geen trimsalon vinden. Alles zat vol , was gesloten of er mee gestopt. Toen ben ik het zelf maar gaan doen.
Ik was niet van plan zelf te plukken toen Hieke kwam. Bij haar eerste plukbeurt kon ik in Schiedam geen trimsalon vinden. Alles zat vol , was gesloten of er mee gestopt. Toen ben ik het zelf maar gaan doen.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Fijn dat je de klus weer geklaard hebt Corrie. Lies heeft haar jas nog aan.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Bij ons kost het ook €45,-.
Fijn dat de dames er weer tegenaan kunnen Corrie.
Pluk ze Ariënne....het geeft je wat te doen...tijdens het wachten..
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
willemijn
ons kleutertje is nog niet aan plukken toe begint net een beetje ruig te worden wanneer moet je ze voor het eerst plukken na een half jaar , een jaar ??
Heb geen flauw idee en laat me graag adviseren
Rosy van de Heideakkers ( 7-10-10)
Heb geen flauw idee en laat me graag adviseren
Rosy van de Heideakkers ( 7-10-10)
Daar staat niet echt een tijd voor volgens mij dat moet je gewoon voelen onze Bickel heb ik met 8 maanden zijn nestharen laten plukken maar hij was al erg ruig toen die het nest uit kwam, zijn eerste pluk beurt heeft die pas afgelopen november gehad toen was die bijna 1 jaar.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bobbie is voor het eerst echt geplukt toen hij 7 maanden was. Er kwam een hele hoop vanaf...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Bij ons zijn met ongeveer 4 maanden de nesthaartjes er uit gehaald en na ongeveer 7 maanden de eerste echt pluk.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Door mijn dochter gevonden op internet...http://www.animatieplaatjes.nl/holland.html
groetjes, Karin
...en dan onder de N. Bij Nederland staat hij...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
-
willemijn
Moest nu nog maar niet plukken ze krijgt net een beetje een smousig uiterlijk en begint wat borstelig te worden dus nog maar even wachten.
Heb een plukster gevonden die meerdere smousjes doet dus vraag haar tzt wel om raad ben er nog niet in thuis,
nooit een plukhond gehad, onze duitse draadhaar hoort ook geplukt maar dat gaat heel moeilijk dus die wordt jaarlijks geschoren, wel zo handig zo'n grote ruige hond op de boerderij.
Heb een plukster gevonden die meerdere smousjes doet dus vraag haar tzt wel om raad ben er nog niet in thuis,
nooit een plukhond gehad, onze duitse draadhaar hoort ook geplukt maar dat gaat heel moeilijk dus die wordt jaarlijks geschoren, wel zo handig zo'n grote ruige hond op de boerderij.
-
ewhuitema
Als er haar begint uit te vallen en er laten gemakkelijk plukken oud (wit) haar los, dan is het ongeveer zover.
Janice in Sneek heeft ook ervaring met smouzen. Zij heeft het nesthaar bij Rosa verwijderd toen die 6 mnd was, de eerste echte pluk met 1 jaar.
Janice in Sneek heeft ook ervaring met smouzen. Zij heeft het nesthaar bij Rosa verwijderd toen die 6 mnd was, de eerste echte pluk met 1 jaar.
Bij Lisa heb ik de donkere nestharen geplukt toen ze een maand of vijf was. Ik pluk Lisa ongeveer om de acht maanden.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ben vanmiddag voorzichtig begonnen met Lisa te plukken. Kan alleen de delen doen die niet te erg opvallen omdat ik deze week verder geen tijd heb om te plukken.
Dus puntje van haar staart en haar billen. De rest van haar lange haar valt over het geplukte haar heen. Haar voorpoten, en deel van haar koppie.
Lisa wurmt zich in allerlei bochten om er aan te ontkomen. Draait op haar rug, schopt met haar poten en zit of ligt niet stil.
Pim was vanmiddag niet thuis, dus toen hij thuis kwam wilde Lisa maar al te graag gedag zeggen. Nou ja, even pauze dacht ik.
Tsja, Lisa kon nog niet naar Pim toe omdat Sarie inmiddels een lampje had gebroken en er allemaal glas op de grond lag.
Eerst alles zorgvuldig opgeruimd en daarna maar aan de koffie. Heb niet meer geplukt, volgende week verder. Of als ik tijd heb een verloren uurtje tussendoor.
Dus puntje van haar staart en haar billen. De rest van haar lange haar valt over het geplukte haar heen. Haar voorpoten, en deel van haar koppie.
Lisa wurmt zich in allerlei bochten om er aan te ontkomen. Draait op haar rug, schopt met haar poten en zit of ligt niet stil.
Pim was vanmiddag niet thuis, dus toen hij thuis kwam wilde Lisa maar al te graag gedag zeggen. Nou ja, even pauze dacht ik.
Tsja, Lisa kon nog niet naar Pim toe omdat Sarie inmiddels een lampje had gebroken en er allemaal glas op de grond lag.
Eerst alles zorgvuldig opgeruimd en daarna maar aan de koffie. Heb niet meer geplukt, volgende week verder. Of als ik tijd heb een verloren uurtje tussendoor.
Aahh, heel herkenbaar Erna! In plaats van Lisa had daar rustig Jip kunnen staan. Na de plukbeurt, bekijkt Lisa je dan niet nog wéken argwanend?
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Ze houdt me wel in de gaten. Als ik haar wil aaien doet ze een stap achteruit.
Maar nu ligt ze toch naast me in haar mand.
Het is niet zo dat ze niets meer van me wil weten gelukkig.
Het is niet zo dat ze niets meer van me wil weten gelukkig.
-
sammydesmous
Goed dat je al begonnen bent Erna, ieder haartje is meegenomen. Ik begrijp dat dankzij Sarie Lisa onder de plukbeurt uit is gekomen. Zet je Lisa tijdens het plukken op een tafel?
Groetjes José
Groetjes José
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Op mijn bureau met een droogloopmat erop. Kan ze niet uitglijden en hoef ik niet te bukken.
Pim blijft ook uit de buurt met plukplannen.
Het zit hem vooral in het kleedje wat op tafel komt.
Als dat weer is opgeborgen is hij gewoon weer gezellig.
Geen enkele reden voor mij om hem te laten plukken door een ander.
Het zit hem vooral in het kleedje wat op tafel komt.
Als dat weer is opgeborgen is hij gewoon weer gezellig.
Geen enkele reden voor mij om hem te laten plukken door een ander.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)