Klets-topic

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Renate

Re: Klets-topic

Bericht door Renate »

Het blijft natuurlijk wel een feit dat op de basisschool alle kinderen, van praktijk onderwijs tot VWO in één klas zitten.

Hoe groot is een gemiddelde klas in het basisonderwijs in Nederland? 25 kinderen.
En dan van een niveau van praktijkonderwijs tot VWO. Nogmaals ik kom net kijken, maar ik vind het best een hele kluif, die ik overigens met alle toewijding, liefde en plezier aanpak.

Ik vind je kritiek overigens wel erg leuk, Elske. Het zet me toch weer even aan het denken, maar ik denk dat 'mijn' gemiddelde kinderen erg tevreden zijn met het aanbod. Ook al komt deze dikwijls uit de standaard methodes. Als het nodig is, dan pimp ik ze gewoon even op.
Hopelijk doen ze allemaal zo hun best voor 'hun' kinderen als jij Renate.
:shy: Dank je wel, Jeanette. Maar als ik om me heen kijk en terug denk aan mijn stagescholen van de afgelopen jaren zijn bijna alle leerkrachten zo. Gelukkig maar.

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

[quote][/quote]Kun je dan niet beter structurele oplossingen bieden in klasjes en op scholen waar ruimte is voor het kind dat anders is.
Maar ik heb het gevoel dat de zaak wel eens doorslaat en dat de hardwerkende goedwillende juffen en meesters daar de dupe van zijn....en uiteindelijk dan ook de kinderen.

Dat geloof ik zeker Jeanette!
Juist vanwege het niveauverschil, waar Renate het over heeft, is het al lastig genoeg om je werk als leerkracht goed te doen! Met alle respect want ook op de school van onze kinderen zie ik echt wel dat ze zich voor 100 % inzetten en erg hun best doen.

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Waar zijn je mooie jongens gebleven Martine?
Klaas was laatst ziek, na een paar dagen vond ik dat hij wel weer naar school kon.
Hij was best fit, zag er niet meer koortsig uit en had allemaal praatjes. 's morgens pakte hij zelf de thermometer,ik had het niet gezien, en liet mij de temperatuur zien. Best hoog, ik snapte er niks van. Een kwartiertje later heb ik nog eens de temp. opgenomen, niks aan de hand, dus hij moest naar school. Vlak voor hij naar school ging kwam het hoge woord eruit; hij had de thermometer in de thee gestopt, van mister Bean geleerd!

Martine

Bericht door Martine »

Die slimme Klaas... :hihi:
Ik hield de thermometer vroeger tegen de gloeilamp... :fluit:
...maar hij is er wel vroeg bij; ik was een jaar of 13 toen ik dit trucje ontdekte...

Mijn mooie jongens komen wel weer terug hoor; ik vond dit nu even leuk.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Erna

Bericht door Erna »

Martine schreef: Mijn mooie jongens komen wel weer terug hoor; ik vond dit nu even leuk.
Jammer dat jij het leuk vindt.

Die Klaas, bijdehand jochie hoor. :hihi: maar goed dat mijn kleinzoons het forum niet lezen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Het is toch wat. :hihi:
Afbeelding

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Klaas wil als mummie naar het carnaval. Zonder dat hij het weet best wel actueel.
Maak er een bordje bij met bijvb: de tijd van Mubarak is geweest, zelfs de mummies vieren feest!
Maar nu, het lijkt simpel, maar hoe maak ik een mummiepak, wat handig is voor optocht, feest, dansen en toilet bezoek. Tips?

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Lange onderbroek en zo'n hemd van hetzelfde spul. Wanten aan en bivakmuts op.
Aan laten trekken, met heel breed verbandgaas inpakken en ter plekke met de hand opnaaien ? Wel elk kledingstuk apart..anders heb je een probleem tot carnaval :hihi:
Lijkt dat wat???
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Ja, zo moet het maar ongeveer. Er bestaat geloof ik ook textiellijm, is misschien wel handig. Hij wil trouwens niet zo'n eng masker op, wordt hij zelf bang van!
Heb nog wel een witte maillot!
Eerst maar wat verband halen.

yvonne

Bericht door yvonne »

Loes, ik zou nog even kijken tussen onze LP's, voor de verzameling. Ik dacht het eigenlijk al, het zijn bijna allemaal popmuziek LP's. Ze staan inmiddels weer beneden in de woonkamer. Wel hebben we alle plastic buitenhoezen eraf gehaald, zo'n 250 stuks gok ik. Weet niet of je er wat aan hebt, maar je mag ze hebben.
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Nee, popmuziek valt buiten de verzameling. Toen we verhuisden hebben we vrijwel alle LP's weggedaan, behalve cabaret e.d. Die categorie vult hij nu dus aan met vrouwenzang (het meeste verafschuw ik), Hollandse luisterliedjes en musicals in vele uitvoeringen.
Maar bedankt voor je aanbod.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

yvonne

Bericht door yvonne »

Misschien lees ik je reactie verkeerd, maar ik bedoel de doorzichtig plastic beschermbuitenhoezen. Leuk als je zo verschillende smaak van muziek hebt :hihi:
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Ja, dat begreep ik Yvonne, maar onze ruimte is beperkt en ik hoop steeds dat hij niet nog meer genres gaat verzamelen, want dat is toch al niet zo heel erg begrensd. Hoewel het niet alleen maar verzamelen is, want hij speelt ze ook vaak.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Mary

Bericht door Mary »

Tijd voor een nieuwe hobby.... opruimen en wegbrengen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

yvonne

Bericht door yvonne »

Okee!
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

:klappen: Kleine overwinning in het leerlingenvervoer. Ik ben alvast gematigd blij. Er komt een aanpassing in de huidige verordening. Binnen een straal van 2 km van school krijg je geen vervoer. Van 2 tot 6 km wordt het maatwerk en bij 6km of meer krijg je zonder meer vervoer. Ik ben reuze benieuwd naar de criteria voor het maatwerk, want dat is nog weinig concreet: er wordt gekeken naar de beperking van het kind/ouders en naar de gezinsituatie. Een nog heel ruim begrip dus. Wij wachten vol spanning af, maar zijn erg blij dat het college van B&W ingezien heeft dat je een beperking van een kind niet kunt meten in kilometers en rolstoelen :grijns:

Mary

Bericht door Mary »

Heel goed. :klappen:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Toch wat bereikt! Goed zo.

rini

Bericht door rini »

Toch goed van je Renate :thumbsup: om de strijd aan te gaan :!:
Afbeelding

Gesloten