Vuurwerk!!!!

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
Erna

Bericht door Erna »

Loes ik heb ook het gevoel dat we in een oorlogs gebied wonen wat de herrie betreft.
Onze vorige twee honden zijn nooit bang van vuurwerk geweest. Ben er nog steeds verbaasd over dat Lisa wel bang is. Hieke en Jutte zijn totaal niet bang, daar heeft ze het niet van.

Groetjes, Erna.

PS Je zit nog rustig thuis Loes, nog niet opgeroepen???
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Aan mijn voeten ligt een bange Guusje :schrik: , maar oma Finny laat het geknal redelijk rustig over zich heen gaan. Bij een erg harde knal brompt of blaft ze af en toe.
Vorig jaar had Guusje nog nergens last van, en het is jammer dat het nu toch de kop op steekt. Vannacht geven wij haar een paar theelepeltjes advocaat. Dat staat ergens bij de adviezen van de hondenschool.
Het gekke is dat Finny wel als de dood is voor onweer, en Guusje dat weer gelaten over zich heen laat gaan. Eigenlijk is dat nog zeker zo vervelend, want het onweert vaker en is onvoorspelbaarder dan dat geknal met oud en nieuw.

Er zijn helaas veel ouders die het zomaar goed vinden dat jonge kinderen lekker lopen te knallen. :x Alle waarschuwingen ten spijt. Als er wat gebeurd met hen, moeten wij dat ook nog erg vinden.
Wij hebben nog nooit een dubbeltje aan vuurwerk uitgegeven, hebben dat van huis uit ook niet meegekregen.
Ook wij vinden het niet erg als de vuurwerk afstekende kinders zich de "klievieters" (handen) een beetje flink verbanden! (mag je eigenlijk niet zeggen he?)

Charlotte
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Joke

Bericht door Joke »

Joska merkt het vuurwerk wel op en als het te veel van het goeie is komt ze achter me staan "kleven" tegen m'n been,ik ga dan maar gewoon door met wat ik aan 't doen was en dan is het al snel weer goed. :P
Ik vind wel dat er érg veel wordt afgestoken hoor,het ene jaar lijkt het erger dan het andere jaar...zonde van de eurootjes...maar ja,ieder z'n lol hé?!

Daarnet kwam de post een pakje brengen,dan slaat Joska altijd aan en dat hoorde een jongen die vuurwerk aan 't afsteken was....vervolgens heeft hij een kwartier lang vóór
onze deur rotjes afgestoken :x ...gelukkig reageerde Joska niet en was de lol er alweer snel af... :wink:
Op naar twaalf uur...

Erna sterkte met Lisa,je kunt haar zeker ook geen (homeopatisch) middeltje geven ivm de puppies? Heftig weekje zo hé?!

Groetjes Joke :wink:

Joke

Bericht door Joke »

p.s. de radio aan helpt ook bij Joska, Arno blij :crazy: :bandje: :roll:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ja, daar zat ik ook al aan te denken Joke. Wij geven Tingka valeriaan druppels op advies van haar vrouwtje. Maar ik zou het met een zogende teef ook niet zo gauw doen.
Ik heb ergens gelezen dat er nu zwaarder vuurwerk verkocht mag worden om het illegale wat minder aantrekkelijk te maken. Nou naar de zwaarte van de knallen hier te horen, klopt dat wel... :x
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Joke

Bericht door Joke »

AHA :idea: ik dacht al dat de jeugd hier in Diemen CREATIEF bezig was geweest :shock: :roll:

Ik twijfel ook of dat wel mag inderdaad al is het dan een natuurlijk middel...
Nou en anders was Erna er zelf ook wel op gekomen natuurlijk :oops: :roll:

Groetjes Joke. :wink:

Renate

Bericht door Renate »

Wij hebben een vuurwerk"slachtoffer" in huis. Een jonge zwarte labrador. Waarschijnlijk weggevlugd door het vuurwerk. Daarna nog opgejaagd door vuurwerk-afstekende kinderen, die door Martijn even vermanend zijn toegesproken.

We hebben de hond maar meegenomen en de vermissing gemeld. Hopelijk wordt ze snel door haar baasjes opgehaald, want Romy vindt het wel druk: zo'n grote, onrustige hond in huis.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Zou je hem/haar misschien in jullie kleinste kamer met de dordijnen dicht kunnen doen??? Ik las dat een kleine donkere ruimte het beste is.
Wat zullen de eigenaren in de rats zitten.
Snap jij die kinderen nou ???

http://www.dierenkliniekdehaardstede.nl ... khond.html

Hier staat iets in over het Feromoon, wat Ariënne ook gebruikt.
Het lijkt me dat dat zeker bij zogende teven zou kunnen. In overleg met de dierenarts natuurlijk.

Renate

Bericht door Renate »

Ze is weer bij haar baasje. Ze heet Helmi en is Duits. Het arme beest. Eerst dat vuurwerk en dan bij vreemde mensen in huis die je ook niet begrijpt.

We kenden haar niet uit de buurt. De labradors die hier lopen zijn bijna allemaal reutjes en een stuk forser dan deze. Onze buren kennen ook nogal wat honden en zijn ook nog even komen kijken. Ook zij kenden de hond niet.
Daarna is Martijn even een rondje gaan fietsen en zag een man druk telefoneren en heen en weer trepelen. Martijn vroeg of hij misschien zijn hond kwijt was en toen hij dat bevestigde heeft Martijn hem de hond laten beschrijven.
Toen ze de dierenambulance voorbij zagen rijden (die kwamen een evt chip uitlezen) is Martijn snel naar huis gefietst en het baasje achter hem aan gerend. Ze kwamen tegelijk met de dierenambulance aan.

Ik had wel een donker kamertje voor Helmi gehad, maar gelukkig is het niet nodig.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Gelukkig dat het allemaal op zijn plaats viel. Arme ding.
Wij zitten hier met Tingka op onze voeten. Ze wijkt geen milimeter.
Wel lekker warm :?

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dat is wel weer erg duur.. :schrik: 25 euro voor een sprayflesje Feromonen. Er zijn ook halsbanden en verdampers van.

Vera vindt het tot nu toe prima dat vuurwerk (hoe is het mogelijk hè), maar uit ervaring weet ik dat dat kan veranderen.
Onze Beppie zat er de eerste jaren ook niet mee, maar later vluchtte ze bibberend onder ons bed. Zo bang! Ook klappertjes vond ze verschrikkelijk.
Helaas ook akelige ervaring opgedaan met een buurjongen, die keek of z'n vuurpijl wel brandde. Dat is nu twee jaar geleden en hij kan met één oog nog alleen licht en donker mee onderscheiden.(Het andere doet het gelukkig nog wel!) Dat is wel een drama. En hij is altijd nog onder behandeling. (Er is nog een heel klein beetje hoop.)
Laatst gewijzigd door Ariënne op 31 dec 2007, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Brrr, wat een verhaal, Ariënne.

Ik ben wat ongelukken betreft zelf ook altijd bang voor vuurwerk. Toen ik 16 was vierde ik bij mijn eerste vriendje oud en nieuw. Ik had een jas met een hele grote capuchon. Daar is toen een rotje in gevallen (echt niet express in gegooid). Gelukkig was het een jas met ritssluiting en had ik hem uit voor het rotje uiteen knalde. Behalve een kapotte jas niets aan over gehouden.

Een paar jaar terug klapte er vuurwerk bij één van onze vrienden heel dicht bij zijn oor. Het heeft nog heel lang gepiept, maar dat is gelukkig ook goed gekomen.

Zelf afsteken durf ik niet (schijtebroek). Martijn haalt wel elk jaar een klein pakketje siervuurwerk.
Ik moet eerlijk zeggen dat wij nooit stil gestaan hebben bij bange huisdieren. Beetje naïef misschien, maar we hadden en hebben er geen ervaring mee. Ik lees eigenlijk hier de impact van vuurwerk op dieren pas.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Vreselijk eng Renate!
Onze Annemarieke had eens een draaitol in haar broekomslag gekregen. Gelukkig had ze hoge schoenen aan!
Nee, voor mij hoeft het helemaal niet. We hebben het ook nooit gehad op sterretjes na.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Lisa wil ook niet wijken, ze achtervolgt me door het huis. Nu ligt ze op mijn voeten.
Ik wil haar niets geven i.v.m. de pups. Lisa gaat de pups wel voeden als ik het zeg, moet er echt bij blijven staan tot ze klaar zijn. Zo te zien hebben de pups geen erg in Lisa d'r angst en getril.
Ik wilde Lisa net mee naar buiten nemen, ze had al een poosje niet geplast. Vanochtend tijidens verschillende rondjes had ze alleen gepoept.
We lopen naar de gang, moet mijn jas nog aantrekken. En ja hoor :o wat ze nooit doet, deed ze nu. Een enorme plas in de gang. Ik heb niets gezegd en haar rustig uit laten plassen, daarna wilde ze meteen de kamer weer in. Ze zal wel gedacht hebben, snel hier, dan hoef ik niet naar buiten toe.
Eerst gewoon :zwabber: daarna met dettol nog een keer.

Ik wens iedereen een gezellige, geluidloze jaarwisseling. En een fijn en gezond 2008.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ach wat een toestand toch. Gelukkig dat ze even in de gang mag :roll:
Je zal wel blij zijn als het 2 januari is. Morgen misschien nog een staartje... :?

wubke

Bericht door wubke »

Ach, arme Lisa, nood breekt wet zullen we maar zeggen........morgen weer een nieuwe dag.
Gelukkig zitten wij net buiten het dorp. Ik heb de paarden nog gewoon in de wei lopen, maar straks gaat alles naar binnen. De shetjes lopen normaal altijd buiten, maar je weet nooit wat voor gekken er langs komen in de nieuwjaarsnacht. Dus alles in de veilige stal!
Onze jongens zijn wel altijd gek geweest op vuurwerk. Ton ook. Er gaat altijd wel wat de lucht in bij ons. Nu is het carbid helemaal hot hier. Dat geeft ook behoorlijke klappen.
Maar alleen met oud en nieuw en dan is het klaar.
Ik wens jullie allemaal een rustige, gezellige jaarwisseling en een gelukkig en gezond 2008 :toasten:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Ik heb net Guusje wat van de in Grubbenvorst! gekochte advocaat laten oplikken.
Ze ligt nu rustig aan mijn voeten en hijgt niet meer zo.
Misschien dat het hele gebeuren nu in een roes aan haar voorbij trekt.
Hoop alleen dat ze morgen geen kater heeft! :wink:

Ondanks de bibberende hondjes een hele fijne jaarwisseling toegewenst :toasten:
met een mooi en gezond 2008!

Charlotte
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Als ze morgenochtend hijgend voor het medicijnkastje gaat zitten, .............. :mrgreen:
Toi toi allemaal :P

Renate

Bericht door Renate »

:mrgreen: Ik zie haar al helemaal voor het medicijnkastje zitten.

Hoe is Guusje de avond doorgekomen, Charlotte?

En Lisa, Erna?

Ik ben blij dat Phoebe niet bang is, want dit jaar leek iedereen thuis te zijn hier én iedereen had wel iets te knallen.
Het was echt megaveel en -hard.[/quote]

Joke

Bericht door Joke »

Erna schreef:Lisa wil ook niet wijken, ze achtervolgt me door het huis. Nu ligt ze op mijn voeten.
Ik wil haar niets geven i.v.m. de pups. Lisa gaat de pups wel voeden als ik het zeg, moet er echt bij blijven staan tot ze klaar zijn. Zo te zien hebben de pups geen erg in Lisa d'r angst en getril.
Ik wilde Lisa net mee naar buiten nemen, ze had al een poosje niet geplast. Vanochtend tijidens verschillende rondjes had ze alleen gepoept.
We lopen naar de gang, moet mijn jas nog aantrekken. En ja hoor :o wat ze nooit doet, deed ze nu. Een enorme plas in de gang. Ik heb niets gezegd en haar rustig uit laten plassen, daarna wilde ze meteen de kamer weer in. Ze zal wel gedacht hebben, snel hier, dan hoef ik niet naar buiten toe.
Eerst gewoon :zwabber: daarna met dettol nog een keer.

Ik wens iedereen een gezellige, geluidloze jaarwisseling. En een fijn en gezond 2008.
Groetjes, Erna.
Arme Lisa,ik moest ook een paar keer aan haar denken gisteravond...verwen haar maar een beetje extra vandaag...ook namens ons :kus:

Groetjes Joke :wink:

Gesloten