Sterilisatie/Castratie.
Re: Sterilisatie/Castratie.
Hoe gaat het nu Martine?
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik weet het nog niet.
Bobbie heeft niet meer tegen voeten geplast
, maar onderling hebben ze het nog niet zo gezellig. Ze stoeien de hele dag met daarbij regelmatig hevig gegrom met opgetrokken lippen... Maar dit was ook al zo voor de ingreep; ik hoop van harte dat dit zal verminderen.
Hij is wel van zijn pus-piemel af!
Over 3 weken werkt het implantaat volledig; pas dan kan ik met meer zekerheid iets zeggen.
Bobbie heeft niet meer tegen voeten geplast
Hij is wel van zijn pus-piemel af!
Over 3 weken werkt het implantaat volledig; pas dan kan ik met meer zekerheid iets zeggen.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Mooi...die puspiemel is ook weg.
Het heeft in ieder geval al positieve resultaten gegeven.
Ik ben benieuwd...
Het heeft in ieder geval al positieve resultaten gegeven.
Ik ben benieuwd...
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dat hier een 2e hond ter sprake kwam was ik de enigste die een teefje wilde.Ik weet niet of ik de situatie zoals bij Martine aan had gekund.
Onze heeeele lieve sul Boy had vast de baas niet meer geweest
Onze heeeele lieve sul Boy had vast de baas niet meer geweest

Dat zou helemaal niet erg zijn. Ook Boy zou daar geen problemen mee hebben.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Denk ook dat het Boy niet had uitgemaakt.
Bobbie zijn puspiemel kwijt, dat is mooi Martine. Verder moet je het nog afwachten, duurt best lang voor het volledig werkt.
Hoop dat ze elkaar in de toekomst wat beter gaan verdragen, want op knokkende honden had je vast niet gerekend.
Bobbie zijn puspiemel kwijt, dat is mooi Martine. Verder moet je het nog afwachten, duurt best lang voor het volledig werkt.
Hoop dat ze elkaar in de toekomst wat beter gaan verdragen, want op knokkende honden had je vast niet gerekend.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Het is ook geen pot pandoer dat de oudste de baas moet zijn. Sommige honden geven de macht over als ze wat ouder worden , andere blijven tot het eind nr 1. En er zijn ook honden (ook reuen) die gewoon gezellig naast elkaar leven en de baas de baas laten zijn zoals het zou moeten tenslotte.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Ja, ook voor die plek moet je toch echt aan het werk.loes schreef: de baas de baas laten zijn zoals het zou moeten tenslotte.
Die krijg je ook niet zomaar.
We zijn nu 6,5 week verder en heel lang heb ik gedacht dat het wel erg weinig verschil opleverde, die castratie. Feiten zijn wel dat hij sinsdien nooit meer tegen voeten aan heeft geplast en van zijn puspiemel af is, maar tussen hen beiden leek de situatie alleen maar te verslechteren. Maar sinds een paar dagen zie ik toch een kleine verschuiving optreden.
Hij probeert niet meer op andere honden te rijden en is in het bos niet meer zo erg fel naar Diesel (nog niet helemaal weg, maar een stuk minder) en niet meer steeds gefocust op wat Diesel nou weer te pakken heeft om dat vervolgens af te willen pakken. Terwijl ik dit schrijf staat Diesel een (lege) pan uit te likken terwijl Bobbie op een afstandje toekijkt. Dit is echt nog nooit eerder voorgekomen. Alleen moet het nu niet te ver doorschieten naar de andere kant; Diesel plaste van de week tegen de voeten van een zo-druk-in-een-"belangrijk"-gesprek-dat-ik-niet-meer-kan-groeten-zijnde mevrouw aan. Ik was inmiddels alweer te ver bij hun vandaan gelopen om in te kunnen grijpen dat ik het zo maar heb gelaten (ze heeft het zelf niet eens gemerkt), maar sindsdien ben ik op mijn hoede; zit ik er bovenop en heeft hij geen aanstalten meer gemaakt zoiets nog een keer te proberen. Misschien een eenmalige vergissing...
Bobbie was altijd wat aan de magere kant, maar hij lijkt nu inderdaad iets voller te worden. Opletten geblazen dus. En zijn balletjes zijn een stukje kleiner dan eerst, maar hier was ik al voor gewaarschuwd.
Bobbie was altijd wat aan de magere kant, maar hij lijkt nu inderdaad iets voller te worden. Opletten geblazen dus. En zijn balletjes zijn een stukje kleiner dan eerst, maar hier was ik al voor gewaarschuwd.
Fijn dat het toch de goeie kant opgaat
en dat hij wat voller wordt dan maar op dieet 

Mooi, Bobby schijnt zich aangepast te hebben aan zijn nieuwe 'status'...maar dat Diesel nu zijn poot optilt tegen een been.....
Hij mag wel oppassen...als hij zijn balletjes nog wil houden.
Hij mag wel oppassen...als hij zijn balletjes nog wil houden.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Gaat de goede kant op Martine
Bobbie heeft het geaccepteerd lijkt wel.
En Diesel, wat een druif. Lastig dat hij nu dat plasgedrag gaat vertonen. Hij heeft er nog geen gewoonte van kunnen maken, hoop dat je het de kop kan indrukken bij hem.
Sterkte maar weer.
En Diesel, wat een druif. Lastig dat hij nu dat plasgedrag gaat vertonen. Hij heeft er nog geen gewoonte van kunnen maken, hoop dat je het de kop kan indrukken bij hem.
Sterkte maar weer.
Ik heb een beetje de indruk dat Diesel zich toen met zijn houding geen raad wist. Bij die druk pratende mevrouw liep nog een stel hondjes waar ook totaal geen oog voor was en Diesel stond een tijdje geduldig naast haar voor Jan Joker te wachten tot ze hem aandacht zou schenken, wat tot zijn verbazing dus niet gebeurde... Wellicht heeft Diesel zijn gezicht willen redden door "dan maar een plas" te doen. Zijn pootje ging ook heel aarzelend omhoog... Hij ging in elk geval heel anders te werk dan Bobbie altijd deed; die liep altijd heel resoluut naar een voet toe met als doel er tegenaan te plassen.
Aarzelend of niet, hij moet het gewoon niet doen. Meteen de kop indrukken. Maar nu je er op voorbereid bent dat hij dit kan doen zal je zelf al met andere ogen naar hem kijken. Probeer hem af te leiden vóór hij de neiging krijgt om te plassen. Laat hem naast je zitten zolang je in gesprek bent.
Ik ken het probleem niet, heb dus makkelijk praten met een teefje. En de ene reu is de andere niet.
Wens je veel succes.
Ik ken het probleem niet, heb dus makkelijk praten met een teefje. En de ene reu is de andere niet.
Wens je veel succes.
Hoewel ik nooit anders heb gehad dan een reu ken ik dit echt niet.Erna schreef: de ene reu is de andere niet.
.
Ook niet van de reuen van bekenden.
Wel dat ze altijd een poot willen optillen bij iemand in huis die een hond heeft.
ik heb geen ervaring met reuen. Ben wel een keer over mijn schoenen gepiest door een reu, het komt dus wel vaker voor.
Heb geen idee hoeveel % van de reuen dit gedrag vertonen, misschien is het maar een klein percentage.
Diesel had het nog nooit eerder gedaan, maar waarschijnlijk wel opgeslagen dat Bobbie dat deed.
Het is jammer dat Martine niet vlak naast Diesel stond toen hij plaste. Als ze hem flink in zijn nek had kunnen grijpen zou hij het in de toekomst misschien laten. Nu heeft hij het anders ingeprent vrees ik, en kost het veel meer moeite om het af te leren.
Martine ik hoop dat ik het fout heb en dat het eenmalig was van Diesel.
Heb geen idee hoeveel % van de reuen dit gedrag vertonen, misschien is het maar een klein percentage.
Diesel had het nog nooit eerder gedaan, maar waarschijnlijk wel opgeslagen dat Bobbie dat deed.
Het is jammer dat Martine niet vlak naast Diesel stond toen hij plaste. Als ze hem flink in zijn nek had kunnen grijpen zou hij het in de toekomst misschien laten. Nu heeft hij het anders ingeprent vrees ik, en kost het veel meer moeite om het af te leren.
Martine ik hoop dat ik het fout heb en dat het eenmalig was van Diesel.
Ik moet wel lachen om dat pootje van Diesel dat aarzelend omhoog ging.
Maar wel lastig.
Maar wel lastig.

Als het eenmalig blijkt te zijn geweest, was het inderdaad heel grappig; juist bij dit mens dat zo hooghartig deed. (Ik was er eerst groetend langs gelopen, maar er werd niet eens teruggeknikt; daar kan ik heel slecht tegen...)Ariënne schreef:Ik moet wel lachen om dat pootje van Diesel dat aarzelend omhoog ging.![]()
Enfin; dat is al weer ruim een week geleden gebeurd; daarna heeft hij geen pogingen meer gedaan dit te herhalen, en ik ben er nu bij hem ook alert op. De tijd zal het leren...
Oooh nu snap ik het, Diesel heeft zo zijn voorkeur.Martine schreef:juist bij dit mens dat zo hooghartig deed. (Ik was er eerst groetend langs gelopen, maar er werd niet eens teruggeknikt; daar kan ik heel slecht tegen...)
Wat zal die vrouw kwaad geweest zijn toen ze bemerkte dat er over haar schoenen is gepiest. Als ze het achteraf niet heeft gemerkt komt dat nog wel. Dan gaat er op een keer geheid een andere reu overheen.
Een castratie en het merkbare er van duurt al even voor de hormonen niet meer zo werken dat weet ik nog wel van Wiskie en Joska, Joska heeft 1 op het strand tegen een duitser aan staan piezen
met Wiskie heb ik dit gedraag nooit mee gemaakt.
Vanavond deed Bickel wel vreemd ik heb van die vis stenen in de voortuin die je kan stapelen en dan kan vullen met aarde en plantjes hij ging op 1 staan en toen ging die staan plassen raar hoor en wel komisch.
Fijn dat het bij Bobby helpt Martine.
Vanavond deed Bickel wel vreemd ik heb van die vis stenen in de voortuin die je kan stapelen en dan kan vullen met aarde en plantjes hij ging op 1 staan en toen ging die staan plassen raar hoor en wel komisch.
Fijn dat het bij Bobby helpt Martine.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012