Klets-topic
Re: Klets-topic
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Je hebt je doel al een heel eind gevonden. Nu alleen nog doel treffen en een punt scoren!Ik hoop dat je met veel ouders de onwetende rekenaars zult ontmoeten. Je hebt duidelijke argumenten en kan het probleem goed verwoorden en inzichtelijk maken.Die CDA fractie moet wel om!
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
We duimen allemaal!!!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Hier wordt ook geduimd.
Succes met de strijd!
Volgens mij zijn hier geen steekhoudende tegenargumenten voor te bedenken van hun kant...
Succes met de strijd!
Volgens mij zijn hier geen steekhoudende tegenargumenten voor te bedenken van hun kant...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Echt een knappe en duidelijke brief Renate ik heb met verontwaarding zitten lezen hoe halen ze het in hun hoofd om alles op 1 grote hoop te gooien geen goed woord voor over.
Ik hoop dat je hier wat met bereikt
Ik hoop dat je hier wat met bereikt
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
-
Renate
Ik heb vele reacties van de raadsleden gekregen op mijn brief.
Gisteren hadden we (een paar ouders) een vergadering met diverse politieke partijen op Romy's school. Tussendoor zijn we even naar het vullen van de (33) busjes gaan kijken en naar de kinderen waar ze op willen bezuinigen.
Bij deze mensen is in ieder geval wel duidelijk geworden dat je een beperking niet kunt meten in kilometers of rolstoelen.
Dat het geen luiheid van de ouders is, die het wel makkelijk vinden dat hun kinderen opgehaald worden.
Morgen heb ik een fractievergadering met het CDA.
Kost wel veel tijd hoor. Vergaderingen voorbereiden, je verhaal ondersteunen met theorie en onderzoeksrapporten (zoals bijvoorbeeld de verkeersveiligheid), brieven schrijven, mailen en telefoneren.
Volgens de raadsleden die we gesproken hebben is de boodschap goed, maar de opkomst te klein. En ze hebben gelijk. Het is niet te geloven, maar van de 95 kinderen die de dupe worden op Romy's school hebben maar 12 ouders gereageerd. De rest wacht af, of denkt dat het zo'n vaart niet zal lopen, of laat anderen de kastanjes uit het vuur halen, of weet niet hoe ze moeten reageren?
Nu gaan we de ouders via de scholen allemaal individueel aanspreken en verzoeken te reageren naar de gemeente toe.
Politiek is echt niks voor mij hoor. Ik droeg gisteren aan dat er als gevolg van deze bezuiniging ongeveer 30 buschauffeurs aan gaan kloppen voor een uitkering en dat de school de net (mei 2010) aangelegde parkeerplaats moet gaan voorzien van een voet- en fietspad (is nu aangelegd voor een goede doorstroming voor 33 busjes), maar dat geld komt uit andere potjes en is dus geen bezwaar???
Ik had nog een argument waarop er verschillende monden openvielen. De cluster 4 school (voor gedragsproblemen en kinderen met psychiatrische aandoeningen) in Helmond heeft al jaren een wachtlijst van ongeveer 150 leerlingen. De gemeente heeft de bouw van 11 nieuwe lokalen afgewezen ivm het aankomende 'passend onderwijs'. En ook het aanbod van de directeur van Romy's school, die 3 lokalen voor cluster 4 ter beschikking stelt, wordt niet gehoord. Dit terwijl er zo'n 43 Helmondse kinderen in Boxmeer naar een cluster 4-school gaan. Jawel mét de bus. Wat kost dat niet? En het is zo op te lossen door de kinderen in Helmond naar school te laten gaan. Zo kunnen alle kinderen van het vervoer gebruik blijven maken.
Echt niet goed voor mijn gemoedstoestand, die Helmondse politiek.
Nog even en onze burgemeester wordt wéér bedreigd
Gisteren hadden we (een paar ouders) een vergadering met diverse politieke partijen op Romy's school. Tussendoor zijn we even naar het vullen van de (33) busjes gaan kijken en naar de kinderen waar ze op willen bezuinigen.
Bij deze mensen is in ieder geval wel duidelijk geworden dat je een beperking niet kunt meten in kilometers of rolstoelen.
Dat het geen luiheid van de ouders is, die het wel makkelijk vinden dat hun kinderen opgehaald worden.
Morgen heb ik een fractievergadering met het CDA.
Kost wel veel tijd hoor. Vergaderingen voorbereiden, je verhaal ondersteunen met theorie en onderzoeksrapporten (zoals bijvoorbeeld de verkeersveiligheid), brieven schrijven, mailen en telefoneren.
Volgens de raadsleden die we gesproken hebben is de boodschap goed, maar de opkomst te klein. En ze hebben gelijk. Het is niet te geloven, maar van de 95 kinderen die de dupe worden op Romy's school hebben maar 12 ouders gereageerd. De rest wacht af, of denkt dat het zo'n vaart niet zal lopen, of laat anderen de kastanjes uit het vuur halen, of weet niet hoe ze moeten reageren?
Nu gaan we de ouders via de scholen allemaal individueel aanspreken en verzoeken te reageren naar de gemeente toe.
Politiek is echt niks voor mij hoor. Ik droeg gisteren aan dat er als gevolg van deze bezuiniging ongeveer 30 buschauffeurs aan gaan kloppen voor een uitkering en dat de school de net (mei 2010) aangelegde parkeerplaats moet gaan voorzien van een voet- en fietspad (is nu aangelegd voor een goede doorstroming voor 33 busjes), maar dat geld komt uit andere potjes en is dus geen bezwaar???
Ik had nog een argument waarop er verschillende monden openvielen. De cluster 4 school (voor gedragsproblemen en kinderen met psychiatrische aandoeningen) in Helmond heeft al jaren een wachtlijst van ongeveer 150 leerlingen. De gemeente heeft de bouw van 11 nieuwe lokalen afgewezen ivm het aankomende 'passend onderwijs'. En ook het aanbod van de directeur van Romy's school, die 3 lokalen voor cluster 4 ter beschikking stelt, wordt niet gehoord. Dit terwijl er zo'n 43 Helmondse kinderen in Boxmeer naar een cluster 4-school gaan. Jawel mét de bus. Wat kost dat niet? En het is zo op te lossen door de kinderen in Helmond naar school te laten gaan. Zo kunnen alle kinderen van het vervoer gebruik blijven maken.
Echt niet goed voor mijn gemoedstoestand, die Helmondse politiek.
Nog even en onze burgemeester wordt wéér bedreigd
Succes morgen Renate!
Nu maar hopen dat ze in de fractie over een greintje gezond verstand beschikken...
...die burgemeester mag wel uitkijken...
Nu maar hopen dat ze in de fractie over een greintje gezond verstand beschikken...
...die burgemeester mag wel uitkijken...
Zou mij nog wel kunnen voorstellen dat niet iedere ouder met een overzichtelijk
waterdicht verhaal kan komen. Maar gelijk inhaken en instemmen met degene
die dat wel doet is toch wel het minste wat je mag verwachten.
Als ze niets doen is huilen straks echt te laat.
waterdicht verhaal kan komen. Maar gelijk inhaken en instemmen met degene
die dat wel doet is toch wel het minste wat je mag verwachten.
Als ze niets doen is huilen straks echt te laat.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Jammer dat er maar zo weinig ouders van zich laten horen.
Succes verder Renate.
Succes verder Renate.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Succes Renate. Heb grote bewondering voor je vechtlust. Jammer dat de andere ouders zo lauw reageren, maar waarschijnlijk wel moord en brand schreeuwen als het straks te laat is.
Dat gedoe met al die potjes heb ik nooit begrepen en word er altijd kriegel van.
Dat gedoe met al die potjes heb ik nooit begrepen en word er altijd kriegel van.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Succes morgen, Renate. 
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Succes Renate schut de boel maar is flink wakker daar

Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Niet te geloven...wat een domme kapitaalvernietiging allemaal.
Ik kan me voorstellen dat je er hels van wordt.
Je hebt het luid en duidelijk aan de betrokkenen overgebracht.
Misschien juist wel in de politiek?
Groen Links heeft misschien straks nog wel een leuke baan in de landelijke.
Ik kan me voorstellen dat je er hels van wordt.
Je hebt het luid en duidelijk aan de betrokkenen overgebracht.
Misschien juist wel in de politiek?
Groen Links heeft misschien straks nog wel een leuke baan in de landelijke.
-
Renate
Nee bedankt. Ik krijg de kriebels van al die potjes geld (het probleem van het ene bordje op het andere leggen en oplossen ho maar)
2018 Helmond Cultuurstad gaat over meer dan een miljoen, maar dat is eenmalig en niet te gebruiken voor het leerlingen vervoer. Van dat bedrag kunnen ze het vervoer nog jaren laten bestaan...
En ik baal er ook van dat ik er emotioneel bij betrokken raak.
Ik ben momenteel meer met politiek dan mijn studie bezig.
2018 Helmond Cultuurstad gaat over meer dan een miljoen, maar dat is eenmalig en niet te gebruiken voor het leerlingen vervoer. Van dat bedrag kunnen ze het vervoer nog jaren laten bestaan...
En ik baal er ook van dat ik er emotioneel bij betrokken raak.
Ik ben momenteel meer met politiek dan mijn studie bezig.
Wat raar dat er zoveel ouders het af laten weten. Ik neem me petje voor je vechtlust af en maak een diepe buiging. Je bent een tijger voor je eigen alle andere gedupeerde kinderen.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Dat is erg vervelend.
Kun je niet iets delegeren?
Geen goede betrokken ouder die iets kan doen?
Hopelijk is het gauw gedaan met deze moeilijke klus..met een positief resultaat natuurlijk.
Voorlopig lijkt het erop dat je nog even moet doorbijten.
Persoonlijke betrokkenheid kan met je op de loop gaan.
Als je de kans ziet op de rem te gaan staan...doen!
Kun je niet iets delegeren?
Geen goede betrokken ouder die iets kan doen?
Hopelijk is het gauw gedaan met deze moeilijke klus..met een positief resultaat natuurlijk.
Voorlopig lijkt het erop dat je nog even moet doorbijten.
Persoonlijke betrokkenheid kan met je op de loop gaan.
Als je de kans ziet op de rem te gaan staan...doen!
Zet 'm op Renate!
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Dat stomme potjesgedoe; daar kunnen ze hier ook wat van!
De provincie heeft het in zijn hoofd gehaald om ons HOV (hoogwaardig Openbaar Vervoer) in de maag te splitsen. Die moet over het oude spoor achter ons dorp gaan lopen, en dan wordt de bestaande buslijn, die midden door het dorp loopt en veel wordt gebruikt, opgeheven. (hierdoor moeten de bewoners van onze 3 bejaardentehuizen straks 1,5 km lopen om mee te kunnen rijden, terwijl ze nu met moeite, achter hun rollator, 100 meter hoeven te lopen.) Wij willen dat HOV niet; laten ze die 70 miljoen (!) maar aan iets beters besteden.
Al het verkeer uit IJmuiden en veel uit de Velserbroek richting de A9 wordt door ons kleine dorpje geleid (25.000 auto's per dag) omdat er geen andere mogelijkheid is om op de snelweg te komen.
Wij zien heel graag dat er een directe oprit vanuit de Velserbroek gemaakt wordt, maar daar is geen geld voor... En het potje van de HOV mag daar niet voor gebruikt worden...
We proberen ons te laten horen, maar ik geef ons weinig hoop; toen ik een kleinigheid als het parkeerprobleem in onze straat wilde aankaarten, werd ik al door heel wat mensen met de nek aangekeken.
...politiek...
De provincie heeft het in zijn hoofd gehaald om ons HOV (hoogwaardig Openbaar Vervoer) in de maag te splitsen. Die moet over het oude spoor achter ons dorp gaan lopen, en dan wordt de bestaande buslijn, die midden door het dorp loopt en veel wordt gebruikt, opgeheven. (hierdoor moeten de bewoners van onze 3 bejaardentehuizen straks 1,5 km lopen om mee te kunnen rijden, terwijl ze nu met moeite, achter hun rollator, 100 meter hoeven te lopen.) Wij willen dat HOV niet; laten ze die 70 miljoen (!) maar aan iets beters besteden.
Al het verkeer uit IJmuiden en veel uit de Velserbroek richting de A9 wordt door ons kleine dorpje geleid (25.000 auto's per dag) omdat er geen andere mogelijkheid is om op de snelweg te komen.
Wij zien heel graag dat er een directe oprit vanuit de Velserbroek gemaakt wordt, maar daar is geen geld voor... En het potje van de HOV mag daar niet voor gebruikt worden...
We proberen ons te laten horen, maar ik geef ons weinig hoop; toen ik een kleinigheid als het parkeerprobleem in onze straat wilde aankaarten, werd ik al door heel wat mensen met de nek aangekeken.
...politiek...