Klets-topic
-
Janneke
Re: Klets-topic
Renate, hier kan de gemeenteraad vast niet omheen!
Sterkte ermee, het lijkt mij heel frustrerend en verdrietig voor jullie dat je zoveel energie moet steken in die "bijkomstigheden".
Sterkte ermee, het lijkt mij heel frustrerend en verdrietig voor jullie dat je zoveel energie moet steken in die "bijkomstigheden".
-
ewhuitema
Indrukwekkend Renate, en erg goed verwoord.
Ik hoop van harte dat iemand de tijd neemt om deze lange brief helemaal te lezen...
In onze gemeente is het vervoer vanaf 6 jaar een paar jaar geleden al afgeschaft.
Ze moeten dan met het OV. Omdat hier geen buslijn is, kan je gebruik maken van de opstapper. (individueel ov, met voordeurservice). Dit houdt in dat ze door een taxi van huis worden gehaald. (taxi rijdt weer in opdracht van busmaatschappij) Je moet dit eerst zelf betalen (ov tarief met 2 euro per rit extra) maar krijgt het wel terug. In de praktijk is er dus weinig veranderd. Misschien is zoiets bij jullie ook mogelijk?
Ik hoop van harte dat iemand de tijd neemt om deze lange brief helemaal te lezen...
In onze gemeente is het vervoer vanaf 6 jaar een paar jaar geleden al afgeschaft.
Ze moeten dan met het OV. Omdat hier geen buslijn is, kan je gebruik maken van de opstapper. (individueel ov, met voordeurservice). Dit houdt in dat ze door een taxi van huis worden gehaald. (taxi rijdt weer in opdracht van busmaatschappij) Je moet dit eerst zelf betalen (ov tarief met 2 euro per rit extra) maar krijgt het wel terug. In de praktijk is er dus weinig veranderd. Misschien is zoiets bij jullie ook mogelijk?
Ik hoop van harte dat dit bij de mensen met beslissingsbevoegdheid de ogen zal openen.
Laatst gewijzigd door karin73 op 18 jan 2011, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Ik moet mij toch sterk vergissen als ze hier niet totaal van wakkergeschud
worden.
worden.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
-
ewhuitema
Wat ook wel eens wil helpen is de brief ook naar alle wethouders afzonderlijk te sturen (adressen vind je meestal wel op de site), desnoods ook naar de provincie.
Heb dit wel eens gedaan uit naam van het dorpsbelang waar ik toen in het bestuur zat. Er waren toen toch een paar die reageerden op onze noodkreet en het weer ter discussie stelden.
Heb dit wel eens gedaan uit naam van het dorpsbelang waar ik toen in het bestuur zat. Er waren toen toch een paar die reageerden op onze noodkreet en het weer ter discussie stelden.
-
Renate
In het voorjaar wordt er een besluit genomen. Na het besluit kan ik nog echt bezwaar aantekenen.
Ideetje van het CDA en helaas de grootste partij in de Helmondse gemeenteraad. Een oud collega van mij zit bij het CDA zag ik. Hem heb ik ook gemaild. Misschien kan hij wat aan de stoelpoten zagen?
Ik heb al veel reacties van raadslieden teruggekregen, maar wel alleen van diegenen die het ook niet eens zijn met deze bezuiniging. Ik ben benieuwd of het CDA ook zal reageren. Mijn oud-collega kan er eigenlijk niet omheen vind ik. Van hem verwacht ik wel een reactie.
Alle raadslieden hebben deze brief via de mail gekregen. Ik ben langer bezig geweest met alle mailadressen intypen dan met het schrijven van mijn brief.
Ideetje van het CDA en helaas de grootste partij in de Helmondse gemeenteraad. Een oud collega van mij zit bij het CDA zag ik. Hem heb ik ook gemaild. Misschien kan hij wat aan de stoelpoten zagen?
Ik heb al veel reacties van raadslieden teruggekregen, maar wel alleen van diegenen die het ook niet eens zijn met deze bezuiniging. Ik ben benieuwd of het CDA ook zal reageren. Mijn oud-collega kan er eigenlijk niet omheen vind ik. Van hem verwacht ik wel een reactie.
Alle raadslieden hebben deze brief via de mail gekregen. Ik ben langer bezig geweest met alle mailadressen intypen dan met het schrijven van mijn brief.
-
ewhuitema
Goed zo! Het is toch echt te gek voor woorden, dat moeten er vast meer inzien!
Een dijk van een brief Renate.
Daar kunnen ze vast niet om heen.
Goed dat je ze allemaal persoonlijk hebt benaderd.
Heel veel succes, nu kunnen de dames en heren laten zien wat ze waard zijn.
Daar kunnen ze vast niet om heen.
Goed dat je ze allemaal persoonlijk hebt benaderd.
Heel veel succes, nu kunnen de dames en heren laten zien wat ze waard zijn.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Renate, een prachtige brief!
Hier kunnen ze echt niet omheen. En mocht dat toch dreigen te gebeuren dan zou ik deze brief sturen naar de Telegraaf. Ik weet zeker dat ze hem plaatsen en dat ze een hoop stampei zullen maken.
Ik ben heel benieuwd hoe snel (en of) je ex-collega reageert. Misschien wordt dit hem van hogerhand wel verboden. Hier wordt een politiek spelletje gespeeld over de hoofden van een kwetsbare groep kinderen...
groet, Martine
Hier kunnen ze echt niet omheen. En mocht dat toch dreigen te gebeuren dan zou ik deze brief sturen naar de Telegraaf. Ik weet zeker dat ze hem plaatsen en dat ze een hoop stampei zullen maken.
Ik ben heel benieuwd hoe snel (en of) je ex-collega reageert. Misschien wordt dit hem van hogerhand wel verboden. Hier wordt een politiek spelletje gespeeld over de hoofden van een kwetsbare groep kinderen...
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Goed uitgelegt, Renate 
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
sammydesmous
Groetjes
Jose en likjes van Wieske - Sammy op de Ruiver
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Renate , wat een dijk van een brief!
Ik heb de brief gelezen en kreeg er kippenvel van. Ik hoop voor jullie gezin en alle anderen dat deze dwaze en onterende bezuinigingsmaatregel beland waar hij hoort. In de papierversnipperaar!
Ik heb de brief gelezen en kreeg er kippenvel van. Ik hoop voor jullie gezin en alle anderen dat deze dwaze en onterende bezuinigingsmaatregel beland waar hij hoort. In de papierversnipperaar!
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Wat een duidelijke, niet mis te verstane brief heb je geschreven Renate.
Ik hoop dat je iedereen goed wakker hebt geschud.
Heel goed dat je de brief naar verschillende mensen-afdelingen hebt gestuurd.
En als het uiteindelijk niet zou mogen helpen, dan naar De Telegraaf, zoals Martine zegt. Succes.
Heel goed dat je de brief naar verschillende mensen-afdelingen hebt gestuurd.
En als het uiteindelijk niet zou mogen helpen, dan naar De Telegraaf, zoals Martine zegt. Succes.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Heb je inmiddels al wat meer reacties binnen, Renate?
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
-
Renate
Ik heb al heel veel reacties van gemeenteraadsleden gekregen. Veelal een bedankje voor het concrete inzicht in de problematiek die ik geboden heb.
Maar vanavond belde ook mijn oud-collega, die ik overigens een persoonlijk mailtje had gestuurd bij mijn brief. Hij is fractievoorzitter van het CDA en heeft me uitgenodigd voor een gesprek met de fractie en gevraagd of ik nog wat andere ouders wil verzamelen. Dit is nog wel een strohalm, want het CDA heeft november 2010 ingestemd met de bezuiniging met de kanttekening dat zij eerst wil onderzoeken welke gevolgen het heeft. En het CDA is hier de grootste partij. Dus als wij hen kunnen overhalen tegen te stemmen..... wie weet ligt er dan nog een kansje.
Hij liet me weten dat er gisteren in de fractie iig al gesproken is over criteria ipv de 6 km-regel.
Maar vanavond belde ook mijn oud-collega, die ik overigens een persoonlijk mailtje had gestuurd bij mijn brief. Hij is fractievoorzitter van het CDA en heeft me uitgenodigd voor een gesprek met de fractie en gevraagd of ik nog wat andere ouders wil verzamelen. Dit is nog wel een strohalm, want het CDA heeft november 2010 ingestemd met de bezuiniging met de kanttekening dat zij eerst wil onderzoeken welke gevolgen het heeft. En het CDA is hier de grootste partij. Dus als wij hen kunnen overhalen tegen te stemmen..... wie weet ligt er dan nog een kansje.
Hij liet me weten dat er gisteren in de fractie iig al gesproken is over criteria ipv de 6 km-regel.
groetjes, Karin
Toch een behoorlijk snelle actie. Het komt vast goed.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
-
sammydesmous
Groetjes
Jose en likjes van Wieske op de Ruiver - Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei