Klets-topic

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Jeanette

Re: Klets-topic

Bericht door Jeanette »

Een fijn 'stevig' kind...petje af.
Die redt het wel.. :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

corrie

Bericht door corrie »

Die Jetske is een heerlijke meid als ik alles zo lees. Stabiel , zelfverzekerd en heerlijk zichzelf. Die komt er zeker wel.
Onze oudste was ook zo'n buitenbeentje. Had ook op school weinig vrienden. Dat veranderde op de middelbare school.Aan de meestal oudere leerlingen kon hij zich optrekken , er mee op uit gaan en praten. Hij heeft nu heel veel goede vrienden.
Hij vertaalde het op een moment zelf heel goed, hij voelde zich met een volwassen geest opgesloten imn een kinderlijf.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Erna

Bericht door Erna »

Karin wat mooi dat Jetske al te horen heeft gekregen dat ze VWO mag gaan doen. Het is een heerlijk meid. Met haar opstelling komt ze er wel. :thumbsup:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Wat een bijzonder meisje is Jetske. :hug2: Die komt er wel hoor :thumbsup: En straks lekker naar het VWO waar ze zich helemaal thuis zal voelen met voldoende lesstof die ook voor haar een uitdaging zal zijn.

Groetjes José
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Renate

Bericht door Renate »

Super dat Jetske naar het VWO kan. Bijzonder meisje. Ze komt er wel!

yvonne

Bericht door yvonne »

Hallo Karin,

Ik ken jouw dochter Jetske niet, maar krijg wel een goed beeld van haar. Ik hou wel van standvastige types. Die komen er wel. Ik kan me goed voorstellen dat je trots op haar bent. Zelf heb ik een dochter van 17, Lisa.
Ze is heel sociaal, maakt makkelijk vrienden, maar met een uitgesproken eigen mening. Altijd al zo geweest. Zij hield wel van rose en K3 toen ze klein was. :ja:
Maar alles veranderde toen ze naar de middelbare school ging. Ze zat in 2 VWO toen ze besloot haar haar gitzwart te verven. Was idolaat van alles wat met Rock muziek te maken had. Begon toen ze 13 was te drummen en volgde lessen op een muziekschool. Haar passie voor het drummen was zo groot dat het niet meer met het vele huiswerk van school te combineren viel. Heeft toen een stapje terug gedaan naar de HAVO. Een jaar later kreeg ze haar wenkbrauwpiercing. Wij hebben het allemaal goed gevonden. Inmiddels is ze gestopt met de HAVO en volgt een MBO-opleiding "Evenementenorganisatie". Je wil niet weten wat een commentaar wij hebben gekregen. Het was allemaal zonde van haar school en toekomst. Maar wat velen vergeten is dat ik een dolgelukkige dochter heb die haar draai gevonden heeft en het ontzettend goed doet. Ze gaat weer op de Pop Music Academy lessen en is inmiddels weer verandert in een meer meisjesachtige dame. Ze rookt en drinkt niet (valt ook niet altijd mee op die leeftijd) en doet alleen dingen die zij leuk vind.
Ik hoop dat jouw dochter vooral zichzelf blijft en een gelukkige tijd tegemoet gaat.

Groetjes
Yvonne
Afbeelding

karin73

Bericht door karin73 »

:thumbsup: Ik heb ook liever een kind dat lekker in haar vel zit, dan dat zo nodig in een keurslijf moet "omdat iedereen het doet". Er zullen inderdaad best momenten zijn, dat je jezelf eens achter de oren krabt en dat je het zelf anders aangepakt zou hebben, maar geluk boven alles hoor. Alle kinderen zullen toch experimenteren om er achter te komen wat echt bij ze past, de één zal dat opvallender hebben dan de ander.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat fijn dat jullie haar die ruimte hebben gegeven Yvonne...het klinkt als een dijk van een dame :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

yvonne

Bericht door yvonne »

Ja, het is heel fijn dat het goed gaat. Ik realiseer me maar al te goed dat het niet vanzelfsprekend is. Ik ken ouders die hun uiterste best doen voor hun kids maar dat het niet echt wil lukken.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Yvonne leuk dat je dochter het zo goed doet. Daar kan je met recht trots op zijn. Soms is het moeilijk je kinderen los te laten, de een is daar beter in dan de ander. :thumbsup:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mary

Bericht door Mary »

Wij hebben onze kinderen ook best veel vrijheid gegeven.
Maar dingen die ik niet wilde moesten wel wachten tot ze het huis uit waren.
Toen ze 29 en 26 waren hebben we ze eruit geduwd.
:grijns:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

karin73

Bericht door karin73 »

Dan mochten ze vast veel, of hadden ze geen haast om dingen te doen die nog niet mochten. :hihi:
groetjes, Karin

Mary

Bericht door Mary »

Hebben genoeg tijd gehad om te besluiten piercings en tatoeages
helemaal achterwege te laten.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Martine

Bericht door Martine »

Mary schreef:Wij hebben onze kinderen ook best veel vrijheid gegeven.
Maar dingen die ik niet wilde moesten wel wachten tot ze het huis uit waren.
Toen ze 29 en 26 waren hebben we ze eruit geduwd.
:grijns:
Zo denk ik er ook over.
Dingen als hanenkammen, piercings en tattoo's doen ze maar als ze op zichzelf wonen. Ik heb ze heel op de wereld gezet en als het aan mij ligt, verlaten ze ook heel mijn huis.
Een tv op hun slaapkamer nemen trouwens ook...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

corrie

Bericht door corrie »

Yvonne , je bent met recht trots op je dochter.Geluk zit absoluut niet in een opleing. Ik heb hier eens een flink meningsverschil met mijn buurvrouw over gehad. Die kickt op het VWO. Daar zat de oudste dochter op. De jongste haalde dit niveau niet , kwam net op de Havo teecht.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

yvonne

Bericht door yvonne »

Ja, jammer is dat toch dat sommige mensen zo denken. Ik zal niet ontkennen dat ik ook trots was toen zij naar het VWO ging. Maar dat had net zo goed een lagere opleiding kunnen zijn. Ik was trots op haar inzet en doorzettingsvermogen. Maar achteraf gezien was haar geluk het allerbelangrijkste voor ons. Wat haar piercing betreft; het is niet meer dan een klein sieraad door de wenkbrauw. Ze haalt 'm er vaak uit (als ze moet werken bijv.) Net als haar verven; geen schokkende, aanstootgevende, blijvende veranderingen. Je vindt het gewoon mooi of niet :smile:
Afbeelding

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Het is ook heel onterecht om iemand zijn niveau kwalijk te nemen, daar ben je toch mee geboren? Als kind zou je die teleurstelling, als die er al is, nooit mogen merken bij je ouders!

andrea21

Bericht door andrea21 »

Ik heb altijd gezegd tegen de kinderen als jullie maar gelukkig worden met wat jullie doen in het leven en veel dingen toe gejuigt en Judith had op haar zestiende een neus piercing nou en dat is zon klein dingentje en ze deed hem uit als ze moest werken, toen wilde ze een navel piercing en toen heb ik gezegd dat doe je maar als je 18 bent want dat is toch wel iets waar je goed over na moet denken al zie je dat ding niet. Ze heeft hem laten zetten na haar 18 en heeft hem geloof ik nog piercings zijn dingen die ze nog makelijk weg kunnen laten maar tatoes vond ik te ver gaan en die hebben ze ook allebei niet en ze zijn ook allebei blij met wat ze doen in het leven.
En die neuspiercing was binnen een jaar ook weer weg toen had ze er al genoeg van :hihi:
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

yvonne

Bericht door yvonne »

Mijn dochter heeft toen ze 17 werd een klein knopje boven in haar oorschelp laten zetten. Ik dacht dat het gewoon een oorbelletje heette, maar volgens de nieuwe richtlijnen heet dat ook een piercing. Heeft te maken met de manier waarop het gezet wordt. Het valt nauwelijks op, minder dan je hele oorlel vol oorbelletjes.
Tatoeages vindt ze ook wel mooi, maar dan één kleintje. Wij hebben daar ook iets meer moeite mee. Vorig jaar wilde ze het heel graag, nu heeft ze al weer haar bedenkingen omdat het definitief is. Niets zo verandelijk als pubers :hihi:
Afbeelding

karin73

Bericht door karin73 »

Ik ben trots op Jetske omdat ze bereikt wat ze wil, als ze op het vmbo fietsenmaker had willen worden (dat wil haar vriendin), ook prima.
Lichaamsverminkende acties heb ik wel problemen mee, een piercing is er nog zo uit te halen, maar een tatoeage :roll: . Mijn vriendin heeft een kleine keltische tatoo op haar enkel. Helemaal niet lelijk hoor, maar wil je nog met een draak op je arm in het verzorgingshuis zitten op je 93e, het is zo definitief. Dus hier ook, wil je dat, dan pas na je 18e.

Net naar de opendag geweest, na een uur had Jetske knetterende koppijn van de sortvloed aan informatie en kwam er niets meer aan. Gelukkig hadden we vorig jaar ook al een keer rondgelopen.
groetjes, Karin

Gesloten