Klets-topic
Re: Klets-topic
Wat een rare situatie voor William. Op dit gedoe zat hij toch niet te wachten; ik hoop dat het zo snel mogelijk opgelost wordt! Wat is dat toch met oud & nieuw?
Een school hier even verderop is 3 jaar geleden toen ook afgebrand. Na 11 maanden opknappen en herstellen konden de leerlingen pas weer in hun vertrouwde eigen gebouw trekken. Daar hebben ze 1 maand van kunnen genieten, want met de jaarwisseling daarna was het daar weer raak. Weer konden alle kinderen een jaar lang verkassen. Nu staat er een heel hoog hek om die school heen en is het al 2 jaar "goed" gegaan...
Een school hier even verderop is 3 jaar geleden toen ook afgebrand. Na 11 maanden opknappen en herstellen konden de leerlingen pas weer in hun vertrouwde eigen gebouw trekken. Daar hebben ze 1 maand van kunnen genieten, want met de jaarwisseling daarna was het daar weer raak. Weer konden alle kinderen een jaar lang verkassen. Nu staat er een heel hoog hek om die school heen en is het al 2 jaar "goed" gegaan...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Nou... hetzelfde als het mishandelen van hulpverleners,Martine schreef: Wat is dat toch met oud & nieuw?
...
het in elkaar slaan van willekeurige voorbijgangers,
het beroven van hoog bejaarden,
het idiote gedrag op de weg, enz. enz.
Men is de weg kwijt, opvoeden thuis is kennelijk geen tijd meer voor.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Voor ons is het ook de 2e keer. Een van onze eigen locaties is 8 jaar geleden afgebrand in de nieuwjaarsnacht. Ik begrijp ook niets van die vernielzucht. Het gaat vaak om jonge daders, zo tussen de 14 en 19. Die van 8 jaar geleden zijn jammer genoeg nooit gepakt.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Jetske heeft vandaag naar "eerste hulp bij opvoeden" gekeken, en schrok zich rot van hoe sommige kinderen zich gedragen.
Vervelend hoor, Maria. Zoveel onrust voor kwetsbare kinderen is knap funest.
Vervelend hoor, Maria. Zoveel onrust voor kwetsbare kinderen is knap funest.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Blijft voor mij ook een raadsel waarom en zeker dat je je zo gedraagt. Of ze wel dan niet gepakt worden maakt volgens mij weinig uit, hoogstens een taakstraf en over de uitvoering daarvan heb ik ook mijn twijfels
Wat een gedoe weer Maria.
Wat een gedoe weer Maria.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
-
ewhuitema
Andere normen en waarden, invloed van t.v. en internet? Zeg het maar. Persoonlijk vind ik het in deze tijd veel moeilijker om kinderen op te voeden dan vroeger. We hebben het dan wel luxer en gemakkelijker in een heleboel opzichten maar je wilt met je tijd meegaan en toch grenzen stellen en fatsoensnormen bijbrengen. Dat probleem hadden wij vroeger als kind niet, het was gewoon duidelijk wat door de beugel kon en wat niet. Ik zie bijvb. soms een kind voordringen en als ik de moeder daarop aanspreek zegt die trots: Ja, ik leer mijn kinderen voor zichzelf op te komen!
Ik zeg dan beteuterd: o, ik leer mijn kinderen dat ze op hun beurt moeten wachten...
Als mijn dochter van 13 naar het schoolfeest gaat, waarvan bekend is dat er geen kinderen welkom zijn die niet op die school zitten, dan mag haar vriendinnetje, wat op een andere school zit dus niet mee. Vervolgens gaat het vriendinnetje dan toch met een ander mee. Dochter boos, mem is altijd zo pietluttig! Kom ik weer met mijn verhaal dat regels er niet voor niks zijn. Zomaar 2 voorbeelden van het aan je laars lappen van regels en lekker doen waar je zin in hebt. Ik kan nog wel even doorgaan helaas. Volgens mij gaat het hier al mis....
Ik zeg dan beteuterd: o, ik leer mijn kinderen dat ze op hun beurt moeten wachten...
Als mijn dochter van 13 naar het schoolfeest gaat, waarvan bekend is dat er geen kinderen welkom zijn die niet op die school zitten, dan mag haar vriendinnetje, wat op een andere school zit dus niet mee. Vervolgens gaat het vriendinnetje dan toch met een ander mee. Dochter boos, mem is altijd zo pietluttig! Kom ik weer met mijn verhaal dat regels er niet voor niks zijn. Zomaar 2 voorbeelden van het aan je laars lappen van regels en lekker doen waar je zin in hebt. Ik kan nog wel even doorgaan helaas. Volgens mij gaat het hier al mis....
Ben het helemaal met je eens. Regels (toch meestal best handig en tenminste
duidelijk) zijn nu voor andere mensen, die dan ook gelijk sukkels genoemd
kunnen worden. Ze gaan zichzelf echt wel tegenkomen.
duidelijk) zijn nu voor andere mensen, die dan ook gelijk sukkels genoemd
kunnen worden. Ze gaan zichzelf echt wel tegenkomen.
Ik denk eerder dat de regeringen hier voor en ook deze regering maken dat ze maatschappij hard en kil word alleen maar voor je zelf op komen en verder kan iedereen stikken en ook dat de meeste mensen door te kijken naar anderen het steeds mooier en luxer hebben of willen hebben gevolg moeders moet mee werken en het is ook zo alles is duurder is geworden je kan haast niet meer zonder 2 inkomens en het verschil tussen arm en rijk word steeds groter. Dat kinderen verwend worden zien ze vaak zelf niet eens het is voor hun normaal dus is het dan nog verwennen maar met knuffelen en met ze praten kan je ze nooit te veel verwennen vind ik en je grensen stellen.
Er moet bezuinigt worden maar waarop vraag ik me af als je hoort dat er steeds meer rijken er bij komen en daar de klappen wederom niet zullen vallen als het om bezuinigen gaat.
Zelfs ontwikkelingshulp moet commercieel worden en zo is het spoor, post, onderwijs enz al commercieel geworden vreselijk je ziet wat er van komt.
Er moet bezuinigt worden maar waarop vraag ik me af als je hoort dat er steeds meer rijken er bij komen en daar de klappen wederom niet zullen vallen als het om bezuinigen gaat.
Zelfs ontwikkelingshulp moet commercieel worden en zo is het spoor, post, onderwijs enz al commercieel geworden vreselijk je ziet wat er van komt.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Vervelend Maria. wat een nare start van heb jaar heb je zo.
Ik ben ervan overtuigd dat de maatschappelijke veranderingen hier aan bij dragen. Ouders die beide het liefst fultime werken. Opvang tot 12 jaar. Die hebben meer vrijheid als ik en later onze kinderen hadden. Ik ken niet veel kinderen die het normaal vinden dat pa of ma met een kopje thee op ze wachten als ze uit school komen. Die toezien op huiswerk maken. Ouders zijn allebei moe van de hele dag werken. Hebben vaak de fut niet om daarna op te voeden.Alleen al hier in het Hofje zie ik het gebeuren. Allemaal vriendelijke hard werkende mensen. Met meestal kinderen die in de grond van hun hart niet verkeerd zijn. Buurmeisjes van 13 die op tijdstippen op pad gaan die wij nooit getolereerd hebben. Een buurjongentje van 13 warvan de ouders gescheiden zijn. Ma werkt , moet anders kan ze het huis niet betalen. Het Apie is zeer brutaal. Ma kan hem nu al niet aan. Zijn pa is denk ik niet in beeld.Mams is duidelijk heel moe en laat nu alles toe.
Ik ben toch zo blij dat ik alleen de ochtenden aan het werk was en elke middag thuis zat. Nu krijgen wij ook terug dat ons trio dat altijd gewaardeerd heeft.
Ik ben ervan overtuigd dat de maatschappelijke veranderingen hier aan bij dragen. Ouders die beide het liefst fultime werken. Opvang tot 12 jaar. Die hebben meer vrijheid als ik en later onze kinderen hadden. Ik ken niet veel kinderen die het normaal vinden dat pa of ma met een kopje thee op ze wachten als ze uit school komen. Die toezien op huiswerk maken. Ouders zijn allebei moe van de hele dag werken. Hebben vaak de fut niet om daarna op te voeden.Alleen al hier in het Hofje zie ik het gebeuren. Allemaal vriendelijke hard werkende mensen. Met meestal kinderen die in de grond van hun hart niet verkeerd zijn. Buurmeisjes van 13 die op tijdstippen op pad gaan die wij nooit getolereerd hebben. Een buurjongentje van 13 warvan de ouders gescheiden zijn. Ma werkt , moet anders kan ze het huis niet betalen. Het Apie is zeer brutaal. Ma kan hem nu al niet aan. Zijn pa is denk ik niet in beeld.Mams is duidelijk heel moe en laat nu alles toe.
Ik ben toch zo blij dat ik alleen de ochtenden aan het werk was en elke middag thuis zat. Nu krijgen wij ook terug dat ons trio dat altijd gewaardeerd heeft.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Wat een vervelend begin voor William. Het duurt weer een hele tijd voor de kinderen weer in een normaal schoolritme zitten.
Vernielzucht, vandalisme, berovingen, bedreigingen, enz. enz. Ik kan er al heel lang niet meer bij met mijn pet.
Naar mijn inzien zit het inderdaad in het opvoeden, of juist het niet opvoeden van kinderen. Ze mogen veel te veel, worden nauwelijks teruggefloten.
Vernielzucht, vandalisme, berovingen, bedreigingen, enz. enz. Ik kan er al heel lang niet meer bij met mijn pet.
Naar mijn inzien zit het inderdaad in het opvoeden, of juist het niet opvoeden van kinderen. Ze mogen veel te veel, worden nauwelijks teruggefloten.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Renate
Dit zijn van die berichten waar je zo moedeloos van wordt. Hoe kun je nu plezier halen uit het vernielen van andermans spullen?
Ik was ook ooit hangjeugd, maar ik heb nog nooit iets kapot gemaakt, bankjes beklad of fietsen en winkelwagentjes in het water gegooid. De hele groep waar ik bij hing niet, dacht ik.
Het enige illegale dat wij destijds (veelvuldig) deden is van het viaduct in het nieuwe kanaal (dat nog niet in gebruik was) springen. Achteraf denk ik, wat een belachelijk risicio heb ik gelopen, maar toen dacht ik daar niet aan. En gelukkig heb ik er nooit iemand kwaad mee gedaan.
Ik was ook ooit hangjeugd, maar ik heb nog nooit iets kapot gemaakt, bankjes beklad of fietsen en winkelwagentjes in het water gegooid. De hele groep waar ik bij hing niet, dacht ik.
Het enige illegale dat wij destijds (veelvuldig) deden is van het viaduct in het nieuwe kanaal (dat nog niet in gebruik was) springen. Achteraf denk ik, wat een belachelijk risicio heb ik gelopen, maar toen dacht ik daar niet aan. En gelukkig heb ik er nooit iemand kwaad mee gedaan.
Soms maak ik me echt zorgen over de kinderen van nu...
Om ons heen zie ik ook de extra problemen die kunnen ontstaan omdat gezinnen uit elkaar vallen of ouders allebei een zware baan hebben.
Kinderen die 'afgekocht' worden of waar snel aan toegegeven wordt.
Het is allemaal zo logisch en verklaarbaar..maar ik vrees dat ze straks zelf ook in de problemen komen.
Helaas kunnen weinig ouder(s) zich de luxe van 's middags met een kopje thee op de kinderen wachten permiteren.
Of willen ze soms zichzelf meer luxe permiteren en heeft dat prioriteit...
Om ons heen zie ik ook de extra problemen die kunnen ontstaan omdat gezinnen uit elkaar vallen of ouders allebei een zware baan hebben.
Kinderen die 'afgekocht' worden of waar snel aan toegegeven wordt.
Het is allemaal zo logisch en verklaarbaar..maar ik vrees dat ze straks zelf ook in de problemen komen.
Helaas kunnen weinig ouder(s) zich de luxe van 's middags met een kopje thee op de kinderen wachten permiteren.
Of willen ze soms zichzelf meer luxe permiteren en heeft dat prioriteit...
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Elk nadeel heb z'n voordeel, om maar eens een beroemde voetballer te citeren. Door de ziekte van Gerrit is hij fulltime thuis en dat is met name voor de kinderen heel erg fijn. Er is altijd iemand bij wie ze hun verhaal weer kwijt kunnen, die ze op weg helpt al ze moeten sporten of naar de muziekschool gaan. Die het in de gaten heeft als ze niet op tijd zijn...
groetjes, Karin
-
Renate
In mijn ogen is het financieel bijna onmogelijk om van één salaris rond te komen. Wij doen dit nu al een aantal jaar. En ja eerlijk gezegd missen Martijn en ik ook de luxe van een keertje uit eten, met ons gezin op vakantie gaan (hebben we nog geluk dat mijn ouders ons ieder jaar een keer uitnodigen!), een fatsoenlijke gezinsauto waar iig een boodschappenkratje in past, een keer zelf nieuwe kleren ipv alleen de kinderen en geen buikpijn van kapotte tv's en onderhoud van de auto.
Dana en Romy moeten ook aan de kinderopvang gaan geloven volgend jaar. Gelukkig zullen het meestal niet van die lange dagen. Martijn is meestal weer vroeg afgewerkt omdat hij vroeg begint. Hoe het met mijn toekomstige baan zal zijn, weet ik nog niet, maar uitgaande van mijn huidige stage vallen de lange dagen ook nog wel mee. Ik kan veel thuis doen.
Een vriend van ons werkt als jeugdbegeleider (12 tot 28 jr) en veel van zijn klantjes zijn de sleutelkinderen van vroeger. Kinderen die met de voordeursleutel om hun nek naar school gingen en na school op zichzelf aangewezen zijn geweest. Het gaat in Helmond om 78% van de probleemgevallen tot 28 jr.
Kan bijna geen toeval zijn toch?
De vraag is hoe ga je als ouder met deze problemen om. Dana ruimt regelmatig zwerfafval omdat ze dat van mij ziet. Goed van haar, maar wat als er nu eens een drugspuit tussen het afval ligt of een gebruikte condoom? Ik vind het ooit moeilijk om mee om te gaan.
Dana en Romy moeten ook aan de kinderopvang gaan geloven volgend jaar. Gelukkig zullen het meestal niet van die lange dagen. Martijn is meestal weer vroeg afgewerkt omdat hij vroeg begint. Hoe het met mijn toekomstige baan zal zijn, weet ik nog niet, maar uitgaande van mijn huidige stage vallen de lange dagen ook nog wel mee. Ik kan veel thuis doen.
Een vriend van ons werkt als jeugdbegeleider (12 tot 28 jr) en veel van zijn klantjes zijn de sleutelkinderen van vroeger. Kinderen die met de voordeursleutel om hun nek naar school gingen en na school op zichzelf aangewezen zijn geweest. Het gaat in Helmond om 78% van de probleemgevallen tot 28 jr.
Kan bijna geen toeval zijn toch?
De vraag is hoe ga je als ouder met deze problemen om. Dana ruimt regelmatig zwerfafval omdat ze dat van mij ziet. Goed van haar, maar wat als er nu eens een drugspuit tussen het afval ligt of een gebruikte condoom? Ik vind het ooit moeilijk om mee om te gaan.
Gerrit heeft wel een (kleine) wao-uitkering, daar staat weer tegenover, dat ik maar 2,5 dagen werk ivm de ziekte van Gerrit, anders trekt hij het niet.
Komt er op neer, dat we het huis betalen van de uitkering en de rest van mijn salaris. Vraag me ook wel eens af hoe we het voor elkaar krijgen.
Komt er op neer, dat we het huis betalen van de uitkering en de rest van mijn salaris. Vraag me ook wel eens af hoe we het voor elkaar krijgen.
groetjes, Karin
Wij hebben ook altijd van 1 (geen wereld) salaris moeten leven.
Ik heb er geen spijt van. Het was het waard.
Ik heb er geen spijt van. Het was het waard.
Maria, ik hoop toch zo dat ze die ettertjes pakken, die de school in brand hebben gestoken. Helaas zullen ze wel niet of nauwelijks gestraft worden. In Nederland zijn ze wat dat betreft veel en veel te soft.
Ik ben pas gaan werken toen Marijn naar de basisschool ging, en ook nog maar twee ochtenden per week. Ik bracht hem naar school en stond hem ook weer op te wachten tussen de middag. Ik heb zelfs nooit iets hoeven te regelen vanwege ziekte, ze waren nooit ziek.
Was en ben nog altijd veel thuis als de jongens thuiskomen.
Hangen???
Hier mochten ze echt niet meer de deur uit na het eten, en al helemaal niet als het donker was. Hebben niks te zoeken op straat.
Maar het is wel moeilijk hoor, die van ons moesten en moeten bijv. ALTIJD als eerste naar huis, alle anderen mogen veel en veel later.....
En geen alcohol voor hun 16e, en ook niet naar een kroeg! etc., etc....
Ik ben pas gaan werken toen Marijn naar de basisschool ging, en ook nog maar twee ochtenden per week. Ik bracht hem naar school en stond hem ook weer op te wachten tussen de middag. Ik heb zelfs nooit iets hoeven te regelen vanwege ziekte, ze waren nooit ziek.
Was en ben nog altijd veel thuis als de jongens thuiskomen.
Hangen???
Maar het is wel moeilijk hoor, die van ons moesten en moeten bijv. ALTIJD als eerste naar huis, alle anderen mogen veel en veel later.....
En geen alcohol voor hun 16e, en ook niet naar een kroeg! etc., etc....
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
Renate
Hangen hoeft toch niet altijd in het donker.
In het donker mochten wij ook niet buiten hangen hoor. In de winter hingen wij nooit, maar spraken bij iemand binnen af. In de zomer mochten we wel altijd na het eten naar buiten. Gewoon lekker met een groepje kletsen in het park. Of in de paardenstal van één van mijn vriendinnen. Die hadden daar zo'n oude bank ingezet. Erg gezellig altijd.
Vanaf mijn 14e was ik veel in de dansschool te vinden. Ik mocht vanaf mijn bijna 16 uit, omdat ik een lief, ouder vriendje had, die me altijd netjes thuis bracht.
Met hangen is in principe niets mis. Ik maak vaak een praatje met de hangjeugd als ik met Phoebe ga wandelen. Ik vraag hen dan meteen om de chipszakken in de prullenbak te gooien als ze op zijn. Als je de hangenden vriendelijk benadert, valt er best wel mee te praten. Volgens mij hoort het gewoon bij de ontwikkeling.
De vader van onze oppas heeft van hun garage een hangplek gemaakt. Samen met de jeugd waar het voor bestemd is, heeft hij een grote bank getimmerd en oude meubeltjes verzameld en opgelapt. TV, muziek en koelkastje maken het luxe. Supergezellig. Sommigen spelen gitaar, het klinkt daar vaak zo gezellig uit de garage, dat je er bijna aan zou schuiven.
In het donker mochten wij ook niet buiten hangen hoor. In de winter hingen wij nooit, maar spraken bij iemand binnen af. In de zomer mochten we wel altijd na het eten naar buiten. Gewoon lekker met een groepje kletsen in het park. Of in de paardenstal van één van mijn vriendinnen. Die hadden daar zo'n oude bank ingezet. Erg gezellig altijd.
Vanaf mijn 14e was ik veel in de dansschool te vinden. Ik mocht vanaf mijn bijna 16 uit, omdat ik een lief, ouder vriendje had, die me altijd netjes thuis bracht.
Met hangen is in principe niets mis. Ik maak vaak een praatje met de hangjeugd als ik met Phoebe ga wandelen. Ik vraag hen dan meteen om de chipszakken in de prullenbak te gooien als ze op zijn. Als je de hangenden vriendelijk benadert, valt er best wel mee te praten. Volgens mij hoort het gewoon bij de ontwikkeling.
De vader van onze oppas heeft van hun garage een hangplek gemaakt. Samen met de jeugd waar het voor bestemd is, heeft hij een grote bank getimmerd en oude meubeltjes verzameld en opgelapt. TV, muziek en koelkastje maken het luxe. Supergezellig. Sommigen spelen gitaar, het klinkt daar vaak zo gezellig uit de garage, dat je er bijna aan zou schuiven.
PPFFFFF, de wind staat goed. Op een industrieterrein buurgemeente Moerdijk staat een chemische fabriek in brand. We zien de rookwolken met giftige stoffen, maar ze drijven ons voorbij in westelijke richting. Wij zitten in het zuiden.
De brand is echt enorm.
De brand is echt enorm.
groetjes, Karin