au.karin73 schreef:Gerrit ging meteen met zijn benen tegen elkaar zitten.
Sterilisatie/Castratie.
-
Desi
Re: Sterilisatie/Castratie.
Heb je trouwens gezien dat dat vrij nieuwe al is van 2007?Martine schreef:Hebben jullie al gehoord van een GnRH implantaat? Het is vrij nieuw en schijnt beter te werken dan een chemische castratie. Mijn da heeft het (nog) niet)
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Goed van je!
Zelf niet gezien.
Ik had jouw links ook gelezen, maar ik wilde eigenlijk weten of iemand van het forum hier al persoonlijke ervaringen over heeft gehoord... Ik hoor hier alleen steeds over chemische castratie. Is dat hetzelfde of is dit iets vernieuwends?
Zelf niet gezien.
Ik had jouw links ook gelezen, maar ik wilde eigenlijk weten of iemand van het forum hier al persoonlijke ervaringen over heeft gehoord... Ik hoor hier alleen steeds over chemische castratie. Is dat hetzelfde of is dit iets vernieuwends?
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Je zou er eigenlijk eens goed voor moeten gaan zitten om het helemaal
te lezen. Al je vragen komen toch echt vanzelf langs. Hoe het uit zal pakken
voor je eigen schatjes blijft toch een kwestie van afwachten.
te lezen. Al je vragen komen toch echt vanzelf langs. Hoe het uit zal pakken
voor je eigen schatjes blijft toch een kwestie van afwachten.
De kogel is door de kerk...
Vandaag betrapte ik Bobbie op heterdaad bij de voeten van een ander en heb ik hem even op zijn rug gelegd. Ik geloof wel dat het hielp; hij leek beter te luisteren daarna.
Vanavond heb ik onze DA gebeld en om raad gevraagd, want dit wil ik zo niet langer.
Na een lang gesprek, waarin we de voors en de tegens tegen elkaar hebben afgewogen, hebben we toch besloten dat Bobbie erg gebaat kan zijn met een castratie. Het zou verstandiger zijn met 2 reuen om de niet-dominante te laten helpen en dat in ons geval is dat Diesel. (denk ik) Maar dat zou nu nergens op slaan. Het zou ook wel eens heel verkeerd kunnen uitpakken en in dat geval moet er misschien één van de twee weg... wil ik niet... Nu gaan we eerst proberen hoe hij erop reageert en krijgt hij morgen een chemische castratie en Diesel laten we met rust; hoogstwaarschijnlijk ook in de toekomst.
In het ergste geval hebben we 4 maanden oorlog, maar dan wel in de wetenschap dat dat weer overgaat. Mocht het nou wel goed gaan, dan mag hij over een half jaar voorgoed afscheid nemen van zijn klokkenspel...
groet, Martine
Vandaag betrapte ik Bobbie op heterdaad bij de voeten van een ander en heb ik hem even op zijn rug gelegd. Ik geloof wel dat het hielp; hij leek beter te luisteren daarna.
Vanavond heb ik onze DA gebeld en om raad gevraagd, want dit wil ik zo niet langer.
Na een lang gesprek, waarin we de voors en de tegens tegen elkaar hebben afgewogen, hebben we toch besloten dat Bobbie erg gebaat kan zijn met een castratie. Het zou verstandiger zijn met 2 reuen om de niet-dominante te laten helpen en dat in ons geval is dat Diesel. (denk ik) Maar dat zou nu nergens op slaan. Het zou ook wel eens heel verkeerd kunnen uitpakken en in dat geval moet er misschien één van de twee weg... wil ik niet... Nu gaan we eerst proberen hoe hij erop reageert en krijgt hij morgen een chemische castratie en Diesel laten we met rust; hoogstwaarschijnlijk ook in de toekomst.
groet, Martine
Ik denk dat je er goed aan doet Martine. Zeker omdat het nog niet definitief is. Kan je op je gemak kijken hoe de honden op deze verandering zullen reageren. Hoop voor je dat Bobbie zijn plasgedrag zal veranderen.
Misschien neemt Diesel de macht over, en wie weet valt dat mee.
Misschien neemt Diesel de macht over, en wie weet valt dat mee.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik hoop dat deze weg de oplossing voor het probleem biedt.Het zou mooi zijn als het werkt.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Wie weet geeft het wel een hoop rust.
Diesel de baas...Bobby met een diepe zucht op de bank...

Diesel de baas...Bobby met een diepe zucht op de bank...
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dit lijkt me idd een goede beslissing Martine ook omdat het nog niet definitief is en je kan kijken hoe de honden op elkaar reageren en het dan definitief maken, ik heb Wiskie ook laten helpen op een gegeven moment die liep aldoor weg en er kwam aldoor groen spul uit wat die overal smeerde echt goor. Het weglopen was wel minder helemaal heeft die niet afgeleerd maar dat andere was gelukkig over, maarja ik had geen rekening te houden met een andere reu dus was de beslissing gemakelijk.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Zo, het zit erop en nu maar afwachten. Met 2 tot 6 weken moeten we het gaan merken. Ik denk trouwens dat ik me maar ga omscholen tot DA...
Ja, dat kan best een goed idee zijn, dat omscholen. 

precies! 
Vanwege
?
?Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Had ik altijd al graag willen worden. 
We zijn vandaag 2 weken verder.
Ik merk wel wat verschillen, maar het is volgens mij nog te vroeg om te zeggen of dat aan die "castratie" ligt. Bobbie heeft in elk geval niet meer tegen voeten geplast
, en lijkt iets beter te luisteren. Wel markeert hij nu soms met zijn achterpoten de plek waar hij zojuist heeft geplast; dit heeft hij nog nooit eerder gedaan, maar vind ik eigenlijk geen logisch gevolg van de ingreep. Ik heb wel de indruk dat ze, met name in het bos, elkaar sneller irriteren. Het is grappig om te zien hoe Diesel reageert op de veranderingen. (als die al gaande zijn) Zo poepte hij gisteren tegen een boom met zijn poot omhoog of hij stond te plassen; duidelijk even vergeten hoe het ook alweer moest.
Overigens heeft Bobbie sinds de laatste dagen erg veel jeuk aan de bovenkant van zijn staartaanzet. Ondanks dat ik niets kon vinden heb ik ze beiden toch maar ge-frontlined, maar ik merk nog geen afname van de jeuk... Ik hoop niet dat hij allergisch blijkt te zijn voor het implantaat; dat is pas over 6 maanden opgelost...
Pas over een week of 4 zijn de eventuele gedragsveranderingen het best zichtbaar.
Ik ben benieuwd.
groet, Martine
Ik merk wel wat verschillen, maar het is volgens mij nog te vroeg om te zeggen of dat aan die "castratie" ligt. Bobbie heeft in elk geval niet meer tegen voeten geplast
Overigens heeft Bobbie sinds de laatste dagen erg veel jeuk aan de bovenkant van zijn staartaanzet. Ondanks dat ik niets kon vinden heb ik ze beiden toch maar ge-frontlined, maar ik merk nog geen afname van de jeuk... Ik hoop niet dat hij allergisch blijkt te zijn voor het implantaat; dat is pas over 6 maanden opgelost...
Pas over een week of 4 zijn de eventuele gedragsveranderingen het best zichtbaar.
Ik ben benieuwd.
groet, Martine
Het klinkt toch als een kleine verschuiving in de rangorde.
Dat niet meer tegen benen plassen is al een hele verbetering.
Ik ben benieuwd hoe het afloopt.
Geen last van z'n anaalklieren toevallig??? I.v.m. de jeuk.
Dat niet meer tegen benen plassen is al een hele verbetering.
Ik ben benieuwd hoe het afloopt.
Geen last van z'n anaalklieren toevallig??? I.v.m. de jeuk.
Hoe kan ik dat eigenlijk zien en zou het dan niet juist ònder zijn staart moeten jeuken?Jeanette schreef:Geen last van z'n anaalklieren toevallig??? I.v.m. de jeuk.
-
Renate
Hey Martine ook Phoebe had voor de feestdagen veel jeuk aan de staart aanzet. Ik heb haar behandeld met ons middeltje tegen vlooien, teken, e.d. en het is overgegaan. Phoebe ging ook nog een paar dagen door. Ik leidde haar steeds af als ik dat zag, want ik dacht dat het misschien irritatie van het vele bijten was. Dat jeukt immers ook bij genezing.
Ik weet niet wat het geweest is, want in Phoebe's witte vacht moet ik de vlooien(uitwerpselen) eigenlijk makkelijk zien.
Inmiddels heeft ze er geen last meer van.
Ik weet niet wat het geweest is, want in Phoebe's witte vacht moet ik de vlooien(uitwerpselen) eigenlijk makkelijk zien.
Inmiddels heeft ze er geen last meer van.
Ook, maar bijten doen ze dan ook 'in de richting'.Martine schreef:Hoe kan ik dat eigenlijk zien en zou het dan niet juist ònder zijn staart moeten jeuken?Jeanette schreef:Geen last van z'n anaalklieren toevallig??? I.v.m. de jeuk.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Toch al iets van verandering te bespeuren. Dat Bobbie niet meer tegen benen heeft geplast is al een hele verbetering. Verandering van rangorde zou aan de orde kunnen zijn, maar geeft misschien geen enkel probleem.
Ik dacht ook aan anaalklieren. Als er vlooien in het spel zijn zou Diesel er toch ook last van moeten hebben.
Ik dacht ook aan anaalklieren. Als er vlooien in het spel zijn zou Diesel er toch ook last van moeten hebben.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.