Vuurwerk!!!!

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
Martine

Re: Vuurwerk!!!!

Bericht door Martine »

Mijn jongens hebben weer de dag van hun leven hoor... :dekking:
Voor de lieve vrede hebben we wel de zachtste soort knallers gekocht en ze staan nu bij mijn ouders op het grote kruispunt met een buurjongetje te ploffen.
Bij mijn ouders staan de huizen heel ver uit elkaar; binnen hoor je het dan ook niet. Ik heb er vanmorgen even met de honden bijgestaan, maar die verrekken geen spier. Gelukkig heb ik niet van die stoere kinderen; ze hebben beschermingsbrillen op en leggen het vuurwerk steeds op de grond (of in een afvoerput) en steken het dan pas aan; er wordt niet mee gegooid. Ik laat de honden vandaag in het bos niet loslopen, uit angst dat ze schrikken van onverwacht vuurwerk. Traditiegetrouw ga ik 's-nachts na het vuurwerk nog met ze naar het bos, waar ze dan heerlijk in het donker kunnen rennen.
Fijne avond allemaal en tot volgend jaar!

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Hier zijn ze aan het carbid schieten, vanaf 10 uur vanochtend. Rosa blafte eerst tegen elke knal, is ze in de loop van de ochtend mee gestopt gelukkig.
Heb net voor 75 euro vuurwerk gehaald, de kinderen willen het graag en we krijgen bezoek vanavond. Van mij hoeft het niet. Heb zo weinig mogelijk knallers maar meer siervuurwerk gekocht. George moet vandaag werken, als die het had gehaald was er vast meer gekocht en andere dingen! Het was trouwens ongelofelijk druk bij de Welkoop en de Jumbo!

Erna

Bericht door Erna »

Hier gaan bommen af zodat de ramen er van trillen. :boos: Lisa heeft het niet meer. Kan haar niet eens meer uitlaten, krijg haar met geen mogelijkheid de deur uit momenteel.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

karin73

Bericht door karin73 »

Net nog even met Suske gewandeld, maar ze geeft geen krimp. Eigenlijk wilde Sterre met haar lopen, maar die is zelf bang. Dat leek mij geen goed plan, ze zou een niet angstige hond nog bang krijgen met haar eigen houding.

Het knalt hier weer enorm, op het schoolplein tegenover ons huis hebben ze een afdak (ter grootte van 2 lokalen, dus flink). Vuurwerk daaronder afsteken is lekker droog en het knalt zo lekker na........
Suske ligt in mijn nek lekker uit het raam te kijken.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Super dat Suske er zo goed op reageert!
Weer sneu voor Lisa...
Onze hondjes kunnen het gelukkig goed hebben. Beppie was al compleet van slag bij de het geluid van klappertjespistolen.

Fijne avond allemaal!
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Hier ook niks aan de zeis, honden en katten gewoon rustig onder het geknal. Arme Lisa, vast een erfenis van oma Norma.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

rini

Bericht door rini »

Ook hier zij het hele heftige knallen :? en als ik zie dat ze met vuilniszakken vol lopen zijn we er voorlopig nog niet van af :boos:
We wonen op een hoek en hebben een heel groot kruispunt en daar staan nu 12 jongens te knallen.De straat is al helemaal rood :fluit:

Maar het begint hier mistig te worden dus van al dat siervuurwerk zullen we weinig zien
Afbeelding

aboonk

Bericht door aboonk »

Tot nu toe mogen we hier de handen dichtknijpen. De hele week is het rustig geweest. Vandaag zijn ze begonnen met knallen. Didier is er rustig onder, maar Douwe is bang. Het blijft nog bij bescherming zoeken. Bij de voeten van de vrouw is het veilig en onder de keyboard in een hoekje kun je kennelijk ook nog aardig liggen. We wonen echter tegenover een kroeg en schuin tegenover een andere kroeg, dus het zal vanacht er wel weer flink om toe gaan.

Iedereen een goed uiteinde gewenst en een heel gelukkig nieuwjaar.
:vuurwerk:
Was al het vuurwerk maar zo rustig deze. :hihi:
Groetjes van Annelies

Douwe (Douwe-Tamme van de Fries om utens) 01-10-2005 / 19-01-2016
(Kim Didi v. Karin's Nest x Toones)
Didier 13-9-2009
(Sandy x Luca v.d. Burghoeven)

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Vervelend voor Lisa dat ze zo bang voor het knallen is dat ze niet eens naar buiten wil. :vuurwerk: Ook hier wordt al flink geknald. Tot vanmorgen was Sammy niet bang voor vuurwerk. Maar sinds vanmorgen dus wel. Ze lag ineens achter een grote plant in de hoek van de kamer te trillen met opgetrokken oortjes. Bij iedere knal gaan de oortjes naar achteren. Ze is net met Theo buiten geweest, ze bleef strak tegen hem aanlopen met de staart tussen de benen. Jammer want ze was niet bang. Maar weer afwachten of ze haar angst overwint. Ben benieuwd hoe het om 12 uur zal gaan.

Wij wensen jullie allen met al die jullie dierbaar zijn een heel goede jaarwisseling en een gelukkig, goed maar vooral gezond nieuwjaar toe.

Groetjes Jose en likjes van Wieske-Sammy op de Ruiver :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

corrie

Bericht door corrie »

Hieke en Juttte, Frouckje en Jeltje hebben nog lekker los lopen dollen in de polder. Het geknal doet ze niets. Mijn meiden hebben net al kwispelend voor het raam gezeten. Ze genieten van de vuurpijlen. Jeltje reageert eigenlijk nergens op , Frouckje is iets onrustig.Vaqnnacht om 12 uur krijgen ze een heerlijk nieuwjaarsbot.

Fijne avond allemaal! En een super begin :vuurwerk:
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

rini

Bericht door rini »

De jeugd heeft een vuur gemaakt op de straat.De oude troep inclusief matras wordt overal vandaan gehaald :boos: gooien af en toe een stukje vuurwerk erbij dus knallen genoeg en ze lopen nu al ruzie te maken dus tegen de tijd dat die 3 kratten bier op zijn :fluit:
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ach wat sneu, José. Ik weet wel dat Beppie de eerste jaren helemaal niet bang was, maar dat het toch steeds erger werd voor haar. Je doet er soms maar weinig aan.

Rini, hopelijk is het gauw rustig geworden. :|

Ik ben vannacht speciaal buiten gaan wandelen met de beestenbende. Het vuurwerk is net te ver weg (gelukkig), maar zo krijgen ze er toch wat van mee.
Afbeelding

rini

Bericht door rini »

Om half 10 kwam de politie dus was het feest over :cheer:
De honden hebben zich goed gehouden.

Wim is een rondje Elburg fietsen er is een hoop schade weer door vernielingen :boos:
Afbeelding

Mieke

Bericht door Mieke »

Hier viel het reuze mee, het geknal. Tussen 12.00 en 12.30 was er veel mooi siervuurwerk met het bijbehorende gefluit en geknal maar na die tijd werd het snel stil.
Boomy liep gisteravond wel keurig naast me, toch meer angst dan voorgaande jaren.
Zo, dat hebben we weer gehad: best fijn dat de dagen weer normaal gaan worden.
En ook weer langer, binnenkort. We gaan weer richting lente :klappen:

Groet, Mieke.

karin73

Bericht door karin73 »

Wij waren bij mijn ouders in de binnenstad van Breda, daar werd enorm veel geknald, ook door de Chinees op de hoek. Drie deur verderop schoot er een vuurpijl naar binnen bij een ontmoetingsruimte. Dus om kwart over twaalf stond het smalle straatje waar mijn ouder wonen vol met brandweerwagens. Die gillende sirenes deerden onze dame gelukkig ook niets. Het binnenbrandje was snel onder controle, dat blijft toch altijd eng in die historische binnenstad, mijn ouders wonen in een middeleeuws huis.
groetjes, Karin

Erna

Bericht door Erna »

Lisa is niet zo dol op autorijden, gistermiddag wist ze niet hoe snel ze de auto in moest komen toen we naar onze vrienden gingen. :hihi:
Daar viel het reuze mee. Hoorde wel af en toe wat, maar Lisa bleef er aardig rustig onder. Om 24.00 uur was het ook daar een herrie natuurlijk, maar om 0.45 was het helemaal stil. Verademing hoor.
Wij gingen om 1.30 naar huis, hier waren ze nog volop bezig. Lisa weer over de rooie. Moesten omrijden vanwege een vuur midden op de weg. En de straten zijn op sommige plekken niet meer te zien vanwege het rode papier. In het blok naast de onze woont een Surinaamse familie, het is daar de zoete inval, denk wel eens dat er wel 20 personen wonen. En altijd buiten, of in de auto voor de deur met hun muziek aan. Die staat nooit kneiterhard. Zij hebben elk jaar heel veel vuurwerk, en aan het eind worden er altijd houten flonders in de fik gestoken. Ze ruimen de volgende dag altijd alles netjes op. Nu zag ik wel veel rood voor hun deur, maar geen resten van brandstapels.
We zijn nog even naar onze buren gegaan en om 2.30 lagen we in bed. Toen waren ze hier in de buurt nog aan het knallen.
Lisa was nier meer uit te laten, had wel af en toe heel snel een plas gedaan, maar niet gepoept. Dus Pim vanochtend heel vroeg Lisa uitgelaten, en ik om 10.00 uur nog een keer een rondje. Ze is nu alles wel weer kwijt gelukkig.
Zal vandaag nog wel het een en ander komen, daarna weer rustig voor een jaar.
Karin zo'n brandje had ook anders kunnen uitpakken, denk maar aan Volendam 10 jaar geleden. Gelukkig liep het bij jullie in de buurt beter af.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

karin73

Bericht door karin73 »

Gelukkig wel, we hebben het ook al regelmatig heel anders meegemaakt. Alles heel kort op elkaar gebouwd, brandveiligheid en vluchtwegen had nog niemand van gehoord. Mijn ouders wonen boven de winkel, bijna loodrechte trap.
groetjes, Karin

Erna

Bericht door Erna »

karin73 schreef:Gelukkig wel, we hebben het ook al regelmatig heel anders meegemaakt. Alles heel kort op elkaar gebouwd, brandveiligheid en vluchtwegen had nog niemand van gehoord. Mijn ouders wonen boven de winkel, bijna loodrechte trap.
Doodeng als je er goed over nadenkt. De brandweer rukt niet voor niets groot uit, ook al geeft de melding dat het een klein binnenbrandje is.

loes

Bericht door loes »

Hier is het ook de hele avond zeer lawaaiig geweest en ook de brandweer moest er 's middags aan te pas komen bij de containers. Toen ik ging slapen was er nog steeds hevig geknal maar gelukkig ben ik meestal een makkelijke slaper
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Rosa schrok nog het meest van de knallende kurk van de champagne! Verder was ze wel wat onrustig maar niet echt bang gelukkig.

Gesloten