Klets-topic
Re: Klets-topic
Ach, moet kunnen. In Belgie horen mensen iets, komen uit bed,
zien niets bijzonders dus gaan weer slapen. Dat de hele kerk weg is
zien ze pas de volgende morgen.
zien niets bijzonders dus gaan weer slapen. Dat de hele kerk weg is
zien ze pas de volgende morgen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Oliebollenbakdag.... Gerrit heeft een oud familierecept waarmee hij jaarlijks oliebollen bakt, maar dit jaar was hij erg van plan om het maar eens niet te doen.
Hij bakt er meestal 60, en eet er dan 57 zelf op.
Ik vind een oliebol best lekker, maar niet te veel.
Belde mijn zwager gisteren, als Gerrit voor hen 25 oliebollen en wat appelbeignets zou bakken, dan zou hij daar 100 euro voor krijgen. Nou, het beslag staat weer te rijzen hoor.
Hij bakt er meestal 60, en eet er dan 57 zelf op.
Belde mijn zwager gisteren, als Gerrit voor hen 25 oliebollen en wat appelbeignets zou bakken, dan zou hij daar 100 euro voor krijgen. Nou, het beslag staat weer te rijzen hoor.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Dat wordt prima betaald. Kennelijk heel erg lekker.
Leuke deal. Heb ook heel wat oliebollen gebakken, maar hier is het eigenlijk niet te doen, dus dat wordt gewoon kopen
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Ik heb van de week de keuken dusdanig schoongemaakt dat het zeer doet aan je ogen
maar Wim had een goed iedee,ik ga zelf weer oliebollen bakken
Is natuurlijk wel lekker maar wel zonde van mijn werk :wink2:
Is natuurlijk wel lekker maar wel zonde van mijn werk :wink2:

Van mij hoeft het niet zo nodig, maar ja, zo goed betaald....
Voor Gerrit is dat echt een extraatje bovenop zijn wao-uitkering. Kan hij eens iets voor zichzelf kopen.
Voor Gerrit is dat echt een extraatje bovenop zijn wao-uitkering. Kan hij eens iets voor zichzelf kopen.
groetjes, Karin
Mooi deal Karin, en dan bakt hij er meteen een aantal voor jullie.
Balen Rini, nu je keuken net extra gepoetst is.
Ik heb al jaren zelf geen oliebollen en appelflappen meer gebakken.
Wij bestellen ze de laatste jaren, en die zijn zo lekker dat ik daar zelf niet tegenop kan.
Hebben er net een aantal bijbesteld omdat we onverwacht naar vrienden gaan die ook met zijn tweeën zijn. Voor Lisa wel zo prettig omdat ze in een buurt wonen waar veel minder vuurwerk wordt afgevuurd dan bij ons.
Balen Rini, nu je keuken net extra gepoetst is.
Ik heb al jaren zelf geen oliebollen en appelflappen meer gebakken.
Wij bestellen ze de laatste jaren, en die zijn zo lekker dat ik daar zelf niet tegenop kan.
Hebben er net een aantal bijbesteld omdat we onverwacht naar vrienden gaan die ook met zijn tweeën zijn. Voor Lisa wel zo prettig omdat ze in een buurt wonen waar veel minder vuurwerk wordt afgevuurd dan bij ons.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik koop oliebollen die zes die er hier worden gegeten, Mischa lust ze niet en als ik er drie op heb dan is het wel weer genoeg voor 1 jaar.
Wel lekker Gerrit dat extraatje als ze mij dat zouden bieden wist ik het ook wel
Wel lekker Gerrit dat extraatje als ze mij dat zouden bieden wist ik het ook wel
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bij ons thuis was het traditie. Op 30 december(de verjaardag van oma) bakte mijn pa een teil oliebollen en een teil appelflappen. De eerste schoonzoon is hierop ingewerkt , hij heeft het van pa geleerd. Dat is dus mijn Cock. Vandaag kon hij geen vrij krijgen. Gisteren wel. Geholpen door onze zoon Wouter heeft hij een enorme hoeveelheid bolle en flappen gebakken. Het hele huis stinkt . Ik lag gisteren met een flinke buikgriep boven. Hield ook zonder baklucht niets binnen.
Morgen hebben wij bijna de hele familie over de vloer, wat over is wordt nieuwjaarsdag bij mams op tafel gezet. want daat eten wij dan 's avonds met elkaar chinees. Wat over is gaat in de vriezer, dat eten wij dan midden in de zomer op.
Morgen hebben wij bijna de hele familie over de vloer, wat over is wordt nieuwjaarsdag bij mams op tafel gezet. want daat eten wij dan 's avonds met elkaar chinees. Wat over is gaat in de vriezer, dat eten wij dan midden in de zomer op.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Hè getsie..buikgriep..hopelijk is het helemaal over Corrie.
Traditioneel kun je onze familie het beste géén oliebollen laten bakken.
Je kunt er iemand een hersenschudding mee gooien.
Dus we kopen ze...10 stuks ambachtelijke bollen.
Traditioneel kun je onze familie het beste géén oliebollen laten bakken.
Je kunt er iemand een hersenschudding mee gooien.
Dus we kopen ze...10 stuks ambachtelijke bollen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Beetje streekgebonden waarschijnlijk.
De bollen van mijn moeder waren niet geweldig.
Die van haar zus waren echt verschrikkelijk.
Dus familierecept, doe maar niet.
Ik heb ze nog nooit zelf gebakken en ga dat ook beslist nooit doen.
De bollen van mijn moeder waren niet geweldig.
Die van haar zus waren echt verschrikkelijk.
Dus familierecept, doe maar niet.
Ik heb ze nog nooit zelf gebakken en ga dat ook beslist nooit doen.
-
ewhuitema
ik ook niet! De gez. sportverenigingen hier in het dorp beginnen vannacht om 2 uur te bakken in de keuken van het café. Om 6 uur komen de inpakkers en vanaf 9 uur gaat de jeugd ermee bij de deuren langs. 4 soorten en altijd lekker!
Mijn moeder bakte elk jaar met me tante oliebollen, mijn tante woonde in Limburg dus het ene jaar vierden we oude jaar bij haar en ander jaar bij ons en dan de kerst andersoms dus ook een traditie en me moeders oliebollen waren heerlijk. Ik heb ze ook wel eens gebakken maar waren lang niet zo lekker en die paar die wij eten.
Bert zijn broer bakt altijd oliebollen met de scouting in Alkmaar die verkopen ze aan huis en in supermarkten, dat gaat er heel profesioneel aan toe het clubgebouw word met plastic afgeschermd en ook het apparatuur is tegenwoordig prof.
Bert zijn broer bakt altijd oliebollen met de scouting in Alkmaar die verkopen ze aan huis en in supermarkten, dat gaat er heel profesioneel aan toe het clubgebouw word met plastic afgeschermd en ook het apparatuur is tegenwoordig prof.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Ik heb ze ook vaak zelf gebakken, maar doe dat de laatste jaren niet meer.
Dit jaar ook geen wafels, jammer want beiden lukken mij best wel.
Ik vind al die dingen heerlijk, dus ik koop er morgen wel een paar.
Bij mijn schoonmoeder krijgen we vast wafels
Dit jaar ook geen wafels, jammer want beiden lukken mij best wel.
Ik vind al die dingen heerlijk, dus ik koop er morgen wel een paar.
Bij mijn schoonmoeder krijgen we vast wafels
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ik heb ze ook ooit eens zelf gebakken en als je héééél goed ruikt, kan je dat nog steeds ruiken...
Een vriendin van me had ook zo'n beroemd familierecept wat ik van haar kreeg; en zij kon het weten, want haar oom was bakker. Niet te vreten, zo droog en hard; en ik heb het daarna nooit meer gedaan. Die van de (echte) bakker zijn veel lekkerder en ik ben trouwens toch meer van de appelbeignets. Lekker met wat spijs en gedoopt in de kaneelsuiker. Voor die paar dingen ga ik toch niet mijn hele keuken overhoop halen?
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Bij ons zijn ze klaar, bijna 70 oliebollen en 30 appelbeignets verder....
Ik vind de oliebollen van Gerrit wel lekkerder dan die van de bakker of de kraam. Het is ook meer vulling dan bol. Er gaan behalve de gebruikelijke rozijnen ook nog een heleboel walnoten, sucade en appels doorheen. De keuken is weer opgeruimd en de pan weer schoon. Gerrit bakt altijd in de frituurpan, dus eerst frietvet eruit, schoonmaken, olie erin, bakken, olie er weer uit, schoonmaken.
Maar nu kopen we een nieuwe frietpan en het oude (niet echt meer schoon te krijgen) exemplaar wordt dan de oliebollenmachine. Krijgt een keurig plekje op zolder en volgend jaar kan er meteen olie in.
Oud- en nieuw vieren we bij mijn ouders, die houden helemaal niet van oliebollen.
Ik vind de oliebollen van Gerrit wel lekkerder dan die van de bakker of de kraam. Het is ook meer vulling dan bol. Er gaan behalve de gebruikelijke rozijnen ook nog een heleboel walnoten, sucade en appels doorheen. De keuken is weer opgeruimd en de pan weer schoon. Gerrit bakt altijd in de frituurpan, dus eerst frietvet eruit, schoonmaken, olie erin, bakken, olie er weer uit, schoonmaken.
Maar nu kopen we een nieuwe frietpan en het oude (niet echt meer schoon te krijgen) exemplaar wordt dan de oliebollenmachine. Krijgt een keurig plekje op zolder en volgend jaar kan er meteen olie in.
Oud- en nieuw vieren we bij mijn ouders, die houden helemaal niet van oliebollen.
groetjes, Karin
Sjonge, goed gedaan!
Ik bak ze niet, maar koop er wat. Maak wel wat appelbollen met bladerdeeg en spijs.
Ik bak ze niet, maar koop er wat. Maak wel wat appelbollen met bladerdeeg en spijs.

De plannen zijn veranderd,niet morgen maar Wim staat nu oliebollen te bakken
en net gebakken zijn ze het lekkerst dus heb ik er al 3 op
en net gebakken zijn ze het lekkerst dus heb ik er al 3 op

Getsie Corrie, hoop dat je morgen een beetje bent opgeknapt. :hug:
Leuk om al die bak verhalen te lezen.
Vroeger bakte mijn vader altijd de oliebollen en de appelflappen. Bij Pim thuis bakte zijn vader de oliebollen en zijn moeder de appelflappen.
Maurice is vanmiddag de frituurpan komen halen. Morgenochtend gaat hij bakken, met twee pannen gaat het sneller. En zet ook een vriend aan het bakken. Hij maakt ook nog erwtensoep. Ze krijgen een aantal vrienden op bezoek. Voor wij naar onze vrienden gaan zullen we wel even gaan proeven.

Leuk om al die bak verhalen te lezen.
Vroeger bakte mijn vader altijd de oliebollen en de appelflappen. Bij Pim thuis bakte zijn vader de oliebollen en zijn moeder de appelflappen.
Maurice is vanmiddag de frituurpan komen halen. Morgenochtend gaat hij bakken, met twee pannen gaat het sneller. En zet ook een vriend aan het bakken. Hij maakt ook nog erwtensoep. Ze krijgen een aantal vrienden op bezoek. Voor wij naar onze vrienden gaan zullen we wel even gaan proeven.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.