De pups van Lisa en Dop

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Desi

Bericht door Desi »

Joke ,

Gefeliciteerd, met de komst van de pup. Ik gun het je echt die pup, maar ik vind ik het echt jammer voor die mensen die bonen aan de wachtlijst staan voor een smouze-teefje!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Waar is die wachtlijst eigenlijk voor met al die vriendjes politiek? :x Ik hoop dat de andere fokkers van toekomstige nestjes, zoals Maria, Corrie/Cok en Betty wel de wachtlijst respecteren :!:

Wij zijn dolgelukkig met onze pup die we regulier via de wachtlijst hebben verkregen!

Jajo

Bericht door Jajo »

Anja, Volgens mij was Joke gewoon aan de beurt. Het enige was dat Erna nog niet wist of de hem zelf zou houden.

Jozé

Desi

Bericht door Desi »

Joze,

Heb ik iets gemist, dan sorry, maar ik heb nergens gelezen dat ze via Fredie in contact is gekomen met Erna!

Joke

Bericht door Joke »

Jammer dat je er zo over denkt Anja ik hou ervan om, net als Erna een beetje flexibel tegenover mijn medemens te staan en Jozé heeft gelijk, ik was al bijna aan de beurt.

Joke.

Desi

Bericht door Desi »

Bijna is niet helemaal! Ieder op zijn beurt zich ik altijd. Op deze manier kweek je dat steeds meer liefhebbers van een pup lobieen buiten de wachtlijst om!

Desi

Bericht door Desi »

Bovendien , als een teef gedekt wordt via het terug fokprogramma, dus een reu die prima bij haar past, heeft de club ook een stem met het plaatsen van de pups!

Ik zie nu dat de fokster wel de lusten van de vereniging wil maar niet de lasten! Iedereen een kans geven op een pup!

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Alle plaatsingen gaan sowieso via Fredie.
Je kunt je wensen en eisen kenbaar maken. Stel je wilt zeker zijn van het feit dat iemand genoeg tijd heeft en vrijmaakt voor de pup om de noodzakelijke aandacht te geven en je bent niet zeker van je zaak,het verhaal dat de mensen je vertellen klinkt niet goed, dan mag je nee zeggen.In een andere situatie, als iemand zo goed als bovenaan de lijst staat en het klinkt wel heel goed :) , kun je in overleg met Fredie gewoon ja zeggen.
Toen wij onze nesten hadden, kenden we niet veel mensen op de wachtlijst, dus zijn ze alle 14 gewoon via de wachtlijst weggegaan. Wel hebben we iemand die niet wilde komen kijken geweigerd.
Misschien dat ik nu, nu ik zoveel mensen ken, bij een komend nest een voorkeur uit zou spreken'. Dat weet ik echt niet. Maar ik ben vast geen :innocent:
Omdat het zo moeilijk is om afscheid te nemen van de pups, als je misschien maar één keer in je leven een nestje fokt hebben ze b.v. bij de Markiesjes van tevoren aangegeven dat maximaal twee pups buiten de lijst om geplaats kunnen worden waar de fokker maar wil. Dat doen ze bij de smouzen niet. Dat heeft duidelijk voordelen, maar soms ook nadelen. Het gaat prima bij de smouzen, maar juist ook, omdat er begrip is voor het feit dat fokkers graag een pup b.v. bij de vader willen plaatsen of bij de fokker van hun eigen teefje, enz. Of bij een geluksvogel die bijna bovenaan de lijst staat :toasten:
Maar gelukkig blijven er genoeg pups over om de wachtlijst eigenlijk altijd zo'n beetje constant te houden. Héél lang gelden was de lijst voor reuen eens heel kort. Dat was al snel voorbij. Op Sam hebben we al lang moeten wachten in '88.En je hebt gelijk Anja, als je dan aan de beurt bent........... :cheer:
Laatst gewijzigd door Jeanette op 14 dec 2007, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Joke

Bericht door Joke »

:ziek: slaap lekker :roll:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Op een paar maanden komt het ook niet echt aan, lijkt mij.
En in de meeste gevallen zal het ook wel precies volgens die wachtlijst gaan.
Anja, als Desi pups krijgt, zou je ze waarschijnlijk ook het allerliefst aan bekenden geven, die hoog op de wachtlijst staan. En liever niet aan onbekenden die daar net iets verder boven staan. Of niet?
Blijkbaar is die ruimte er wel.

Ik zie inmiddels dat Jeanette dit veel beter verwoordt. :)
Afbeelding

Desi

Bericht door Desi »

Jeanette, ik ben het met je eens.

Maar ik blijf het vinden da tz.g. vriendjes politiek moet worden uitgesloten!!! Omdat je iemand hebt getroffen via dit forum wil echt niet zegge dat hij/zij eerlijk en oprecht is!

Dit heb ik afgelopen zomer zelf gemerkt! Vandaar mijn afkeer!! :mrgreen: :mrgreen:

Dus dat wil ook niet zeggen dat het een goede smouze-eigenaar zal worden of is. Daarvoor is de wachtlijst via Fredie!!

Desi

Bericht door Desi »

Arienne,

Wanneer Desi pups krijgt respecteer ik de wachtlijst! Dus altijd via Fredie! Daarvoor ben je lid van een club!! Je krijgt ook de reu via de club, dus ook plaatsing via de club!!

Indien het niet klikt heb je als fokker toch de mogelijk om te zeggen : NEE, JIJ NIET!!! Dus dan kan de volgende gegadigde benaderd worden.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ja Anja , ik snap wel wat je bedoelt hoor.
We zullen verder toch maar een beetje vertrouwen in de mensheid houden!
Laatst gewijzigd door Ariënne op 15 dec 2007, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Desi

Bericht door Desi »

Het is af en toe wel moeilijk die oprechtheid van een smouze leifhebber. :mrgreen: :mrgreen: in te schatten!

Erna

Bericht door Erna »

Desi schreef: Ik zie nu dat de fokster wel de lusten van de vereniging wil maar niet de lasten! Iedereen een kans geven op een pup!
ik zal het nog een keer uitleggen.
WIJ HEBBEN NIET GEFOKT OMDAT WIJ DAT ZO GRAAG WILDE, MAAR OMDAT WIJ EEN GOEDGEKEURD TEEFJE HEBBEN MET EEN LEUK KARAKTER EN ER OOK NOG MOOI UITZIET. WIJ WERKEN DUS MEE AAN HET TERUGFOKPROGRAMMA, HELEMAAL VIA DE REGELS VAN DE CLUB.
Door dit forum kan ik een paar van de pupjes blijven volgen, daar ben ik heel blij mee.
Ben benieuwd als Desi haar nestje heeft in de toekomst of je er dan nog zo over denkt. Hoop voor jou dat je dan de pups leuk kan plaatsen, en je ze ook nog kan volgen. Maar misschien interesseert je dat niet, dan wordt het ineens veel makkelijker.
Waarschijnlijk is het je in een vorig bericht ontgaan, IK HEB WUBKE EN NU OOK JOKE BENADERD OF ZE EEN PUP UIT HET NESTJE VAN LISA WILLEN HEBBEN, ZIJ HEBBEN MIJ NERGENS OM GEVRAAGD.
Ik hoop dat je het niet erg vindt om deze discussie verder te sluiten.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Mag ik een laatste berichtje dan? Laten we het in godsnaam een beetje gezellig houden! Laten we uitgaan van het goeie in de mens, ook al maak je soms dingen mee, waardoor dat moeilijk vol te houden is. Een fokker is geen machine. Een goede fokker is oprecht bezig met een goede toekomst voor zijn pups zo veel mogelijk te garanderen. Ook Erna dus. En alle pups gaan via de wachtlijst. Prachtig toch?
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Desi

Bericht door Desi »

Waneer een wachtlijst niet in acht wordt genomen met het fokken dan denk ik dat een eigenaar ook niet verplicht kan worden om een nestje te fokken!!

Erna

Bericht door Erna »

Gewichtjes
Blauw--708
Rood---720
Groen--749
Ecru----599
Ecru had vanochtend één oogje open en rood gluurde vanmiddag door een spleetje.
Foto's geplaatst, ook twee van de pups van Dop en Sam.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mary

Bericht door Mary »

Leuk, die kleine ecru wordt vast haantje de voorste.
Let op of die ook als eerste heel hard kan kwispelen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Joke

Bericht door Joke »

Ja hoor, we hebben ons hondje al in 't echt gezien!
We weten nog niet welke het wordt maar....ze zijn allemaal zó lief :kus:
En Lisa is een fantastisch Smousje , enthousiast,lief en zorgzaam :wink:
Arno en ik hadden ieder een teefje op schoot en toen kwam ze toch even kijken...en...
het was goed...toen ging ze gewoon haar gangetje weer! :lol:
Wordt vervolgd...

Groetjes Joke :wink:

Jajo

Bericht door Jajo »

Ook leuk dat je Erna hebt gezien. Voor mij zijn alle forumleden nog blinde vlekken!
Wat ga je nu als voorbreiding allemaal doen? Daar ben ik heel benieuwd naar, dat hoort ook bij het verhaal.
Voor mij was er helemaal geen voorbereiding, omdat ik 24 uur van te voren niet wist dat ik de volgende dag een pup zou hebben. Maar ik had alles in huis, want ik had het puppy-halsbandje van Meghann al 12.5 jaar in de kast liggen en de bench had ik als uitleenproject nog steeds in de schuur staan. En vetbedjes genoeg, die heb ik maar bij de kat ontvreemd.
Dus, kom op met je verhaal. Spannend allemaal.
Jozé

Gesloten