Sterilisatie/Castratie.

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Martine

Re: Sterilisatie/Castratie.

Bericht door Martine »

rini schreef:Ieder dag het zelfde :scratch: wil ik zelf ook niet :tong:
Toevallig heb ik gisteren voor het eerst eens een zakje ander voer gekocht om de sleur na al die jaren eens te doorbreken. Ik vond het er op de reclame zo smakelijk uitzien dat ik (eenmalig) een zakje Beneful heb gekocht. Maar hierna gaan we gewoon weer verder met Cavom. Tussendoortjes hier zijn stukjes brood en het aflikken van de (bijna) leeggegeten pastaborden. Wat dat betreft hebben ze het hier saai hoor, maar het slechtste wat je een hond tenslotte kan aandoen is hem vetmesten.

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

loes

Bericht door loes »

Beneful vinden ze meestal lekker. Als ik niet op tijd ander voer besteld heb :oops: :oops: , dan krijgen ze dat ook, want dat hebben ze bij de supermarkt . Toevallig heb ik dat vandaag voor Fija ook gekocht, maar wel speciaal gezond gewicht.
Rini, een hond is geen mens hoor. Met hun manier van eten proeven ze echt niet alle finesses van hun voer en door allerlei lekkere hapjes maak je er moeilijke eters van. Een (iets te) magere hond is altijd nog beter dan een (iets te) dikke. Onze honden zijn ook gek op blikvis, maar de enige keer dat ze dat krijgen is als ik een bepaald zalmspaghettigerecht of salade maak waarbij de velletjes en het vocht over blijven.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

rini

Bericht door rini »

Dat weet ik wel hoor Loes, :hihi: maar ik doe ze een groot plezier mee :cheer:
en vis is goed voor de lijn (Boy :thumbsup: ) en als ze vis krijgen dan geen brokjes!
Afbeelding

karin73

Bericht door karin73 »

Sus krijgt ook niet veel, maar daar zit ook geen grammetje te veel aan. Ze is niet groot en nog geen 8 kg de laatste keer op de weegschaal.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

andrea21

Bericht door andrea21 »

Bickel gaat steeds minder eten ik denk een beetje de puberteit en misschien moet ik maar is andere brokjes geven, met Wiskie heb ik nooit moeite met eten gehad die eet altijd echt een labrador. Ze krijgen hier wel een soep bot met vlees er in tenminste Bickel heb ik dat een paar weken geleden voor het gegeven heerlijk vond hij het.

Wiskie heeft nog een mooie gebit ondanks dat die toch al bijna 12 is maar hij heeft altijd hard voer gehad met af en toe een vlos touw en soepbotjes.

Hier krijgen ze 1 x in de viertien dagen wel eens fricandeau als ik dat in plakken sta te snijden en dan doe ik was overblijvels in hun bakjes en voor de katten op tafel, dat echt luxe :hihi: .
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

willemijn

Bericht door willemijn »

onze honden krijgen geen vers vlees, alleen volledig hondenvoer,
Als ik nieuw/ander voer koop weeg ik altijd de eerste keer het portie af omdat je snel te veel geeft maar soms ook ernstig te weinig, en dan weet je het voor de volgende keer. :idee: ( maar ik wissel erg weinig)
Ze hebben beide een mooi stevig gebit, krijgen af en toe een hondenkoekje, kluif of een soepschenkel dit is de echte delicatesse.
Onze duitse staander vindt het geweldig zo een mergpijpje uit de vriezer, is dan uren bezig om lekker dat merg eruit te schrapen, handig als je eens weg moet en de hond kan niet mee :hihi:
Bij sommige merken merk je duidelijk dat er meer zout oid inzit omdat de honden dan veel meer dorst hebben.

loes

Bericht door loes »

Ik vulde die pijpen dan later met een mengsel van brood en bijv. pindakaas of smeerworst od. en die gingen dan zo de vriezer in.
H K Jelle 13-5-2004

wubke

Bericht door wubke »

Hier krijgen ze brokjes van Kenner. Siem doet het er geweldig op, is een goede eter maar verbruikt ook veel energie. Hij is nog helemaal comleet hond, en het ziet ernaar uit dat hij dat ook blijft.

Jules daarintegen is veel te dik, en ik krijg er geen grammetje vanaf. Die hond is veel te slim, hij weet overal eten te vinden, zelfs de brokjes die het paard gemorst heeft, of het lekkers in de tassen van de kinderen, bezoek etc. Bovendien is het een stiekemerd, hij weet precies wanneer niemand op hem let zodat hij kan gaan snaaien. Zo loopt hij ook gewoon bij de buren naar binnen en weet daar feilloos de voerbakken van de hond en de katten te vinden. Een echte van Hapswoude.
Ik ga maar zoveel mogelijk met hem fietsen en wandelen zodat hij in conditie blijft.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

loes

Bericht door loes »

Wel een heel erg duivels slimme van Hapswoude :hihi:
H K Jelle 13-5-2004

karin73

Bericht door karin73 »

Suske krijgt weinig tussendoor en als ze iets krijgt, gaat het in mindering op het voer. Ze is verslingerd aan kalfshoefjes, liefst gevuld met schapenvet. Maar daar doet ze ook eindeloos mee. Gemiddeld krijgt ze er maar 1 per twee weken.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Erna

Bericht door Erna »

Die Jules, wat een slimmerd. :thumbsup:
Siem hebben we met de clubmatch gezien, hij is inderdaad geen grammetje te vet.
Ben bang dat zijn moeder ietsje is aangekomen, zal haar van de week weer een keer wegen bij de DA.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martine

Bericht door Martine »

Dat (tijdelijke) nieuwe voer valt erg in de smaak.
Diesel weet niet hoe snel hij het op moet krijgen en vanmorgen lette ik even niet zo goed op en voor ik het wist had hij ook de bak van zijn vader leeg. (Die komt pas eten als het het uitkomt; eet dan wel in een keer de hele bak leeg.)
Ik heb Bobbie toen nog maar een bakje gegeten en moest zelfs dit keer Diesel heel streng aankijken, want als het aan hem had gelegen, was ook dit bakje door hem leeggegeten.
Ik heb de indruk dat Diesel niet kauwt; hij heeft beide bakjes in minder dan een minuut geleegd. Bobbie daarentegen, eet zijn voer veel langzamer en kauwt er langdurig op, fanatiek gadegeslagen door Diesel die hem het liefst zou helpen het op te krijgen.

groet, Martine

loes

Bericht door loes »

Hier wordt ook niet veel gekauwd. Mijn ervaring is ook dat ze Beneful heerlijk vinden, maar vrees dat het niet in de categorie "verantwoord" ligt :|
H K Jelle 13-5-2004

willemijn

Bericht door willemijn »

loes schreef:Ik vulde die pijpen dan later met een mengsel van brood en bijv. pindakaas of smeerworst od. en die gingen dan zo de vriezer in.
dat is een goede tip ben gek op hergebruik :thumbsup: van dingen

loes

Bericht door loes »

Fija's hechtingen zijn er uit en alles is ok. Nog even gevraagd waarom er voor niet oplosbare hechtingen is gekozen. Dat doen ze om dan de laatste controle te kunnen doen. Ik hoor zeker bij de categorie eigengereid :ja: . Tja, het is omdat Bert liever niet wilde dat ik het zelf deed anders had ik ze er toch echt zelf uitgehaald.
Fija woog trouwens precies 11 kg, dus daar moet minimaal 1 kilo vanaf. Ze is wel een flinke meid, maar 10 kg is wel genoeg.
H K Jelle 13-5-2004

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Nou ja, toch naar de dierenarts vertrokken!
Maar in ieder geval een bevestiging wat je al wist; fijn dat het allemaal in orde is.
:hmm: Alhoewel... madame moet dus gelijk goed gaan lijnen :(:) .
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ik hou daar wel van, van dat eigengereide. :hihi:
Fijn dat alles oké is. :thumbsup:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Mooi Loes, dat heb je ook weer gehad.
Oei, kilo afvallen. Succes.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martine

Bericht door Martine »

Ik heb contact gezocht met Fredie want ik wil de honden laten castreren.
Bobbie heeft constant voorhuidontstekingen en de DA denkt toch dat dit hem daarbij zal helpen. Verder is Bobbie sinds zijn dekkingen erg van de loopse teefjes; als er eentje in het bos loopt kan ik hem een week lang aanlijnen, want hij blijft zoeken naar haar en is dan doof voor alles (lees mij) om zich heen.
Dat wil ik niet meer.
Uiteraard hou ik rekening met het terugfokprogramma; Diesel mag zijn "ding" nog doen, maar dan wel zo snel mogelijk. Ik wilde weten of hij al op deklijsten is voorgekomen en dat blijkt het geval te zijn. Er zijn vorig jaar alleen heel weinig dekaanvragen ingediend en dan staan er ook nog 4 andere reuen op zo'n lijst. De teefeigenaar moet natuurlijk wel voor Diesel kiezen wil hij kunnen dekken.
Alleen Bobbie laten castreren is hier in huis geen optie; dan raakt hij zijn positie in de roedel kwijt en dat wil ik niet.

groet, Martine

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Tja....ik snap wel dat je niet één hond kan laten castreren.
Jammer dat er zo weinig aanvragen zijn nu. Het zou leuk zijn als hij al wat nageslacht zou hebben.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Gesloten