Klets-topic
Re: Klets-topic
Ik heb ooit een telefoon een nacht in de regen laten liggen en een afstandsbediening in een emmer water laten vallen en ze doen het beiden nu nog; Eerst even flink drooggeschud en toen (idd zonder batterij) een dag in de heteluchtoven gelegd. De temperatuur zo laag dat net het lampje aan gaat...
Lekker dat hij het weer doet!
...maarre, wat is nou een HTC...?
groet, Martine
Lekker dat hij het weer doet!
...maarre, wat is nou een HTC...?
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
-
sammydesmous
Een telefoonmerk net zoals Samsung, Nokia. Je kunt er ook internet mee op.
Groetjes
José en likjes van Wieske op de Ruiver - Sammy de smous
Groetjes
José en likjes van Wieske op de Ruiver - Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Afgelopen nacht om 4.30 uur was bij Merel en Marc de maat vol na een hoop muzieklawaai bij de bovenburen, gevolgd door glasgerinkel... Marc ging polshoogte nemen. Ik begreep dat hij over de politie begon. Ja, zij zouden zelf wel bellen, want het was ingegooid... Hoorde Merel ze een tijd later buiten aan agenten vertellen dat Merel en Marc de ruit hadden ingegooid.
Het is allemaal wel goedgekomen (de bovenburen hadden het zelf gedaan) maar je maakt soms rare dingen mee.
Het is allemaal wel goedgekomen (de bovenburen hadden het zelf gedaan) maar je maakt soms rare dingen mee.

Leuke buren.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Het zal even lekker worden; van je buren moet je het maar hebben...
Hopelijk kunnen ze vannacht rustig slapen.
groet, Martine
Hopelijk kunnen ze vannacht rustig slapen.
groet, Martine
-
Renate
Zaterdag laat op de avond bezoek gehad van drie - voor mij onbekende - mannen. Ze kwamen volgens mij niet echt met de beste bedoelingen. Ik heb niet open gedaan natuurlijk.
Ik ben niet snel bang, eerder naief, maar ik had hier geen goed gevoel bij. Ik heb niet het idee dat ze de weg kwamen vragen ofzo...
Het is toch eigenlijk te gek dat je de deur niet meer open durft te doen voor een onbekende persoon?
Ik ben niet snel bang, eerder naief, maar ik had hier geen goed gevoel bij. Ik heb niet het idee dat ze de weg kwamen vragen ofzo...
Het is toch eigenlijk te gek dat je de deur niet meer open durft te doen voor een onbekende persoon?
Getverderrie, je moet er toch niet aan denken...
Hoe reageerden ze toen je niet opendeed?
Je moet er toch niet aan denken dat één van je meiden de deur had open gedaan!
Heb je wel iets van een hockeystick o.i.d. bij de deur klaarstaan voor het geval dat...?
Doet me trouwens denken aan de keren dat wij hier gewoon, zichtbaar in de kamer zitten en de Jehova's aanbellen. Op de honden na, reageert er dan niemand op hun aanbellen; best wel grappig eigenlijk, ze druipen dan gewoon weer af.
Ik hoop dat ze niet meer bij je zullen aanbellen.
groet, Martine
Hoe reageerden ze toen je niet opendeed?
Je moet er toch niet aan denken dat één van je meiden de deur had open gedaan!
Heb je wel iets van een hockeystick o.i.d. bij de deur klaarstaan voor het geval dat...?
Doet me trouwens denken aan de keren dat wij hier gewoon, zichtbaar in de kamer zitten en de Jehova's aanbellen. Op de honden na, reageert er dan niemand op hun aanbellen; best wel grappig eigenlijk, ze druipen dan gewoon weer af.
Ik hoop dat ze niet meer bij je zullen aanbellen.
groet, Martine
-
ewhuitema
Wat vervelend! Je blijft je afvragen wat de bedoeling is geweest van die heren.
Hebben de buren ook wat vernomen?
-
sammydesmous
BRR, het is toch wat als je je niet meer veilig voelt in je eigen omgeving. Heb je de politie gebeld misschien zijn ze bij meerdere aan de deur geweest. WIj zijn al een paat keer 's nachts uit bed gebeld. Maar dat waren gelukkig kwajongens die langs kwamen van een avondje stappen. Je schrikt je wezenloos, denkt toch aan het ergste. Ik hoop voor jou dat die 3 niet meer langskomen.
Groetjes Jose en likjes van Wieske op de Ruiver - Sammy de smous
Groetjes Jose en likjes van Wieske op de Ruiver - Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
-
Renate
Het ging zo:Hoe reageerden ze toen je niet opendeed?
Ik was zaterdagavond alleen thuis. De kinderen lagen al in bed. Rond half 11 werd er twee keer hard aangebeld. Ik dacht dat het een bekende was en liep naar de deur. Ik kan door de folie naast de voordeur naar buiten kijken zonder dat het van buitenaf zichtbaar is.
Er stond een voor mij onbekende man aan de deur. In zijn hand had hij een briefje dat hij nerveus tussen zijn vingers heen en weer wreef.
In het parkeervak voor ons huis stond een auto met draaiende motor en twee deuren open (zowel voor als achter). De auto was een modelletje zoals een peugeot 306. Het precieze merk, kleur en nummerbord heb ik net herkend.
De man uit de auto riep dat hij snel aan moest bellen. De man aan de deur snauwde dat hij al gebeld had en drukte nogmaals 2 keer hard op de bel. Ik had er geen goed gevoel bij en besloot niet open te doen. Toen er weer geen reactie van mij kwam, kwam er een derde man tevoorschijn. Die stond voor om het hoekje voor het grote raam (ik had het rolgordijn op ongeveer 25 cm na dicht. Hij vertelde de man aan de deur dat ik niet meer op de bank zat, maar dat de laptop wel op de bank stond (ik zat net op dit forum). Ze werden boos en kregen onderling onenigheid. Toen er een andere auto langzaam voorbij reed, maakte ze zich uit de voeten in de auto die klaar stond.
Misschien wilden ze alleen de weg vragen of hadden ze hulp nodig. Dat is dan spijtig, want ze hadden alle schijn tegen. Ik had er geen goed gevoel bij.
Nee, niets. Ik ben daar misschien iets te naief voor.Heb je wel iets van een hockeystick o.i.d. bij de deur klaarstaan voor het geval dat...?
Nee. Allbei onze buren waren niet thuis. Misschien daarom juist ons huis uitgekozen? De buren konden niet horen...? Ach misschien gaat mijn fantasie nu met me op de loop.Wat vervelend! Je blijft je afvragen wat de bedoeling is geweest van die heren.
Gatverdamme Renate. Dat was vast geen zuivere koffie. Zeker niet op de manier hoe ze reageerden en tegen elkaar spraken.
Maar goed dat je de deur dicht hebt gehouden.
Maar goed dat je de deur dicht hebt gehouden.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
JAkkes, Renate. Heel verstandig dat je niet hebt opengedaan. Als ze hulp nodig hebben dan bellen ze de politie of andere hulpverleners maar.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Verstandig Renate. Eng ook dat ze eerst gecheckt hebben. Misschien alleen maar omdat ze zagen dat er dus iemand thuis was, maar toch....
Trouwens, een stel mannen in een auto en dan ook nog geruzie, klinkt al niet fijn.
Als het dringend was, hadden ze die auto wel proberen aan te houden.
Trouwens, een stel mannen in een auto en dan ook nog geruzie, klinkt al niet fijn.
Als het dringend was, hadden ze die auto wel proberen aan te houden.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Br...
...misschien wel bij de verkeerde deur en uit op iets ....engs...getsie...
Ik ben niet zo'n held. Ik loop liever in m'n uppie 's nachts in het bos...
Ik ben niet zo'n held. Ik loop liever in m'n uppie 's nachts in het bos...
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
Renate
Ik probeer maar steeds te bedenken, waar ze voor zouden komen. We hebben niets waardevols in huis en geld al helemaal niet. Als ze al iets wilden komen halen, hebben ze wel hun huiswerk slecht gedaan. Er zijn zeker 4 huizen in deze rij, zijn gloednieuwe, mooi spullen te 'halen'.
Aan het verkeerde adres hebik nog niet gedacht.
Aan het verkeerde adres hebik nog niet gedacht.
Misschien toch even melding maken bij de politie? Aangifte doen kan niet omdat er niets "echt" gebeurd is, maar wie weet waar ze later nog aan de deur staan of gestaan hebben.
groetjes, Karin
Jakkes bah, wat moet je daar nou van denken. ik zou de politie toch maar even op de hoogte brengen. Jammer dat je geen kenteken hebt kunnen noteren.

-
Renate
Zou de politie daar iets mee doen? Ik kan een verkeerd beeld van ze hebben, maar volgens mij knippen ze liever mensen die 4 km te hard rijden?
Ik heb mijn buren ingelicht (als waarschuwing) en heb het kort op hyves gezet voor vrienden en kennissen. Dat ze allemaal even goed nadenken voor ze de deur open maken.
Kenteken was niet te lezen. Heb ik wel geprobeerd.
Ik heb mijn buren ingelicht (als waarschuwing) en heb het kort op hyves gezet voor vrienden en kennissen. Dat ze allemaal even goed nadenken voor ze de deur open maken.
Kenteken was niet te lezen. Heb ik wel geprobeerd.
Ik zou het toch maar melden. Je weet niet waar het goed voor is.
Ik vind dat je het goed gedaan hebt zo! Eerst maar even koekeloeren en niet open doen en de buren gewaarschuwd.
Ik vind dat je het goed gedaan hebt zo! Eerst maar even koekeloeren en niet open doen en de buren gewaarschuwd.