Roosje Katoen X Sjaakie-Boaike (Deel 2)
-
Desi
Re: Roosje Katoen X Sjaakie-Boaike (Deel 2)
Hoi Ariënne, hoe gaat het met jou. Moeilijk he. Ben je bij de keizersnee geweest?
Is Roosje al een beetje weer op de been? Het is wel wat voor die kleine meid. Ik hoop dat ze weldra weer achter een ree aan kan rennen. De pup is die ook nog gewogen? Was dat ook z'n zware als Eddie?
Is Roosje al een beetje weer op de been? Het is wel wat voor die kleine meid. Ik hoop dat ze weldra weer achter een ree aan kan rennen. De pup is die ook nog gewogen? Was dat ook z'n zware als Eddie?
Wat is dit verdrietig voor iedereen vooral voor Ariënne, Bert, Jeanette en Lex en natuurlijk Roosje, wie had dit kunnen denken bah
:hug: :hug: :hug:
Veel sterkte !!!!!!!!!!!!
Veel sterkte !!!!!!!!!!!!
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Het is heel verdrietig. Lex en ik zijn erbij geweest, Anja. De pup weegt op ons goede weegschaaltje 288 gram.
Roosje ligt nog te piep-dromen.
Roosje ligt nog te piep-dromen.

-
Eveline
Wat een teleurstelling, maar wat je onderbuikgevoel toch maar weer aangeeft he, met dat gevoel over de dracht. Onze intuitie weet het vaak maar al te goed.
Heel veel sterkte, en voor Roosje rust en tijd om bij te kunnen komen.
Knuffel, Eveline
Heel veel sterkte, en voor Roosje rust en tijd om bij te kunnen komen.
Knuffel, Eveline
De juiste beslissing
Dat we toen bij de DA waren voor die keizersnee zat de kans erin dat ze binnen 24 uur zelf aan zou geven dat de bevalling aanstaande was,de DA gaf ons nog de kans om daarop te wachten.Maar die dode pup zat in HAAR buik en in MIJN gedachten
Later bleek dat voor de ene pup het gewoon 1 dag te vroeg was en hij het dan een dag later waarschijnlijk dan wel gehaald zou hebben.
Maar toch van mij een beslissing waarvan ik zelf best last van heb gehad,had ik maar..........
Maar ook jullie hebben gedaan waarvan je dacht dat het goed was dus hou je daar maar aan vast.
Dat we toen bij de DA waren voor die keizersnee zat de kans erin dat ze binnen 24 uur zelf aan zou geven dat de bevalling aanstaande was,de DA gaf ons nog de kans om daarop te wachten.Maar die dode pup zat in HAAR buik en in MIJN gedachten
Later bleek dat voor de ene pup het gewoon 1 dag te vroeg was en hij het dan een dag later waarschijnlijk dan wel gehaald zou hebben.
Maar toch van mij een beslissing waarvan ik zelf best last van heb gehad,had ik maar..........
Maar ook jullie hebben gedaan waarvan je dacht dat het goed was dus hou je daar maar aan vast.

-
Desi
De pup weegt nu, nu hij overleden is 288 gr. Hoe gaat dat eigenlijk is het normale vocht nu al verdwenen van de pup? Indien hij niet gestorven was zou hij dan misschien anders bij de geboorte tussen de 350 en 400 gr geweest zijn? Hij had natuurlijk in z'n eentje goed de ruimte om te ontwikkelen en dwars te gaan liggen.
Rini, ook ik denk terug over het moment van de beslissing van het ingrijpen van de bevalling van Desi. Wat was er gebeurt als ik de DA op 1 januari 's ochtends niet had wakker gebeld?
Rini, ook ik denk terug over het moment van de beslissing van het ingrijpen van de bevalling van Desi. Wat was er gebeurt als ik de DA op 1 januari 's ochtends niet had wakker gebeld?
Als je een beslissing moet nemen ga je er van uit dat dat het beste is. Je kan nu een maal niet in de toekomst kijken.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Het blijft denk ik moeilijk om de juiste beslissing te nemen. Je hebt altijd de afweging of wat in het belang van de pup(s) is, ook in het belang van de moederhond is en andersom natuurlijk.
En nu was het natuurlijk extra lastig omdat er dekkingen op verschillende dagen waren geweest, wanneer heeft de daadwerkelijke bevruchting dan plaatsgevonden...?? Al met al heel complex en lastig om met een lekenoog de juiste beslissingen te nemen.
En nu was het natuurlijk extra lastig omdat er dekkingen op verschillende dagen waren geweest, wanneer heeft de daadwerkelijke bevruchting dan plaatsgevonden...?? Al met al heel complex en lastig om met een lekenoog de juiste beslissingen te nemen.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Geen schuldgevoelens Ariënne. Je doet en beslist wat goed is voor je verstand en voor je gevoel. De pup is waarschijnlijk al een paar dagen geleden gestorven, nl. binnen 24 uur na het dieptepunt van de temperatuur (dat was 13 oktober, een volle week terug!). Er was waarschijnlijk te weinig hormoon (vanwege die ene pup) om de bevalling toen in gang te zetten, maar alles was wel rijp voor de bevalling. De placenta gaat dan in kwaliteit hard terug.
Geen weldenkend mens, ook de D.A. had op dat moment al een sectio verricht. Wie van zijn hond houdt, besluit altijd het juiste, houd je daar aan vast.
Roosje knapt snel weer op en zal niks missen, een schrale troost.
Sterkte!
Geen weldenkend mens, ook de D.A. had op dat moment al een sectio verricht. Wie van zijn hond houdt, besluit altijd het juiste, houd je daar aan vast.
Roosje knapt snel weer op en zal niks missen, een schrale troost.
Sterkte!
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Fijn dat je het zo helder uitlegt Maria.

Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
ewhuitema
Wat een verdrietig bericht! Heel veel sterkte allemaal. Heel erg jammer.
-
Renate
Lieve Ariënne en Jeanette,
Ow, wat erg! Wat een verdrietig nieuws.
Dit was wel het laatste dat ik had verwacht. Ik moest persé voor het eten even kijken hoeveel kinders Roosjes gekregen had... En dan lees je dit.
Dana moest er even om huilen. Ze wist niet dat puppies ook sterretjes konden worden...
Hoe gaat het met Roosje? En met jullie?
Als de sterren zichtbaar zijn Renate...wijs haar maar op de Kleine Beer.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
-
Janneke
Ooooh wat jammer en verdrietig, sterkte iedereen.
liefs,
Janneke
liefs,
Janneke
Bedankt voor jullie lieve woorden! Dat scheelt echt een heel stuk, als je het zo kunt delen.
Ook Maria bedankt! Zo moet het ongeveer gegaan zijn. Ik kreeg de laatste dagen het gevoel dat Roosje niet meer drachtig was of zich zo voelde.
Sneu nou, dat het ook voor verschillende kinderen geen feest is geworden. Wat had het mooi kunnen zijn zo'n nestkist met puppy's en dan lekker meegenieten.
Roosje knapt nu weer wat op. Wat ben ik blij dat zij er in ieder geval nog is, met Vera. Ze hebben allebei aan het pupje gesnuffeld. Vera vond het erg interessant, Roosje wilde er een klein hapje van nemen, zo leek het. Misschien nog in de war of anders wilde ze het misschien opruimen...
Ook Maria bedankt! Zo moet het ongeveer gegaan zijn. Ik kreeg de laatste dagen het gevoel dat Roosje niet meer drachtig was of zich zo voelde.
Sneu nou, dat het ook voor verschillende kinderen geen feest is geworden. Wat had het mooi kunnen zijn zo'n nestkist met puppy's en dan lekker meegenieten.
Roosje knapt nu weer wat op. Wat ben ik blij dat zij er in ieder geval nog is, met Vera. Ze hebben allebei aan het pupje gesnuffeld. Vera vond het erg interessant, Roosje wilde er een klein hapje van nemen, zo leek het. Misschien nog in de war of anders wilde ze het misschien opruimen...

-
marcel
waneer ga je het opruimen en hoe ga je dat doenarienne
Ze hebben allebei aan het pupje gesnuffeld. Vera vond het erg interessant, Roosje wilde er een klein hapje van nemen, zo leek het
gr marcel
-
Mieke
Wat erg allemaal en voor alle betrokkenen. Ook ik hoop dat Roosje snel weer opknapt.
Veel sterkte hoor.
Groet, Mieke.
Veel sterkte hoor.
Groet, Mieke.
-
sammydesmous
Is Roosje nu weer helemaal bij gekomen? Zou ze er echt geen weet van hebben dat ze haar pup is verloren? Ik vind het zo verschrikkelijk voor haar en voor jullie. Ik moet er steeds maar aan denken hoe jullie en Roosje er zo naar toe geleefd hebben en dan is er dit. Een dood pupje. Ach het arme beestje.
Geen pups voor Roosje maar ook geen teefje voor Jeannette waar ze zich zo op verheugd had. :hug: Je ziet maar weer eens "de mens wikt en god beschikt". En niet altijd in het voordeel van de mens. Ik hoop dat Roosje weer gauw de oude zal zijn en er verder geen narigheid van ondervindt. Knuffel haar nog maar eens lekker van ons en een stevige lik van Sammy.
Groetjes
José en likjes van Wieske op de Ruiver - Sammy de smous
Geen pups voor Roosje maar ook geen teefje voor Jeannette waar ze zich zo op verheugd had. :hug: Je ziet maar weer eens "de mens wikt en god beschikt". En niet altijd in het voordeel van de mens. Ik hoop dat Roosje weer gauw de oude zal zijn en er verder geen narigheid van ondervindt. Knuffel haar nog maar eens lekker van ons en een stevige lik van Sammy.
Groetjes
José en likjes van Wieske op de Ruiver - Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
-
Jhulia
We hopen dat roosje snel hersteld en voor jullie heel veel sterkte
Groetjes Jhulia Martens
Blufpoker's Odi Gioia & Feline en de
Ariënne, hoe gaat het nu met jou?
Je was zelf tenslotte ook naar iets aan het toeleven en dan nu dit...
En Jeanette, ook voor jullie moet dit een klap zijn.
Ik hoop dat jullie dit snel een plekje kunnen geven.
Had het pupje eigenlijk een naam, of waren jullie daar nog niet uit? Het was tenslotte een volwaardig beestje en we hebben het nu maar steeds over "het reutje". Het leidde hier al zo zijn eigen leven dat ik het beestje liever bij zijn naam zou noemen...
En hoe is het nu met Roosje? Is ze weer goed bij na de narcose? Merk je aan haar dat ze iets mist, of regelt de natuur dat vanzelf?
groet, Martine
Je was zelf tenslotte ook naar iets aan het toeleven en dan nu dit...
En Jeanette, ook voor jullie moet dit een klap zijn.
Ik hoop dat jullie dit snel een plekje kunnen geven.
Had het pupje eigenlijk een naam, of waren jullie daar nog niet uit? Het was tenslotte een volwaardig beestje en we hebben het nu maar steeds over "het reutje". Het leidde hier al zo zijn eigen leven dat ik het beestje liever bij zijn naam zou noemen...
En hoe is het nu met Roosje? Is ze weer goed bij na de narcose? Merk je aan haar dat ze iets mist, of regelt de natuur dat vanzelf?
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes