Phoebe

Forum voor vragen, tips & trucs betreffende de plukvacht van een Smoushond.
Jeanette

Bericht door Jeanette »

Het zal natuurlijk ook wel erg druk zijn op de RITS-dag. Maar ik hoop dat je toch even een blik op de broertjes kunt werpen Loes, want ik ben toch ook wel erg benieuwd naar het strippen. :scratch: Misschien gewoon even voelen en kijken???
Stappers vacht begint al behoorlijk lang te worden, maar ik hoop het nog te kunnen rekken tot de RITS, anders is hij zo kaaltjes :?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

loes

Bericht door loes »

Renate schreef:Tja, ik zou ook graag meewandelen in Beesel, maar dan zal Phoebe toch snel beter moeten gaan luisteren, want ik heb weinig zin om op dat madammeke te gaan wachten. Dus ik vrees dat er deze keer geen smouzenwandeling voor mij inzit. :(
Dat zou wel jammer zijn, Renate. Toch gaan de meeste honden er niet vandoor als ze in een groep smouzen dollen. (Behalve Guusje van Charlotte toen ze drachtig was :roll: ). Ook tijdens de strandwandeling gebeurt het wel eens een enkele keer, dat als het wat drukker is er een smousje in een verkeerde groep mixt en de verkeerde kant opgaat.
Misschien kun je iets opvallends aan haar halsband doen, zodat je haar goed kunt zien en ook de anderen wat extra op haar kunnen letten?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

loes

Bericht door loes »

wubke schreef:Ik ben bang dat ik 16 sept. niet mee kan wandelen. Maartje heeft dan een wedstrijd met haar paard in Venlo. Helaas kan ik mij niet in 2en delen. Het was ook niet de bedoeling dat je een demonstratie zou geven, maar even laten zien welke haren je dan wegplukt en welke je laat zitten. Maar een heleboel leuke foto's zijn ook belangrijk! Ik zie het wel. Kom je ook naar de clubmatch? Het is toch de bedoeling om daar ook heen te gaan. Wel jammer 2 weken achter elkaar, maar het komt nu eenmaal zo uit.
Ja, het zij zo, maar wel jammer.
Ik ga zeker naar de clubmatch en schrijf dit keer zelfs onze honden in :D . Fija dus bij de jonge honden, Adah bij de veteranen en zoon en schoondochter gaan met Jelle (reuen open klas).
En ik zie jullie in ieder geval op de RITSdag!
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Phoebe's vacht begint weer aan te groeien :boogie: :springertje:

Nu lijkt het wel of Phoebe een stukje donkerder wordt. Met name op haar rug en flanken. Kan dat nog nu ze net een jaar geworden is of vergis ik me? 't is een beetje golden retriever-blond.

Martine

Bericht door Martine »

Hoi Renate,

Bobbie wordt ook nog steeds wat donkerder, dus ik denk dat het normaal is.
Ik ben trouwens blij om te lezen dat het een stuk beter met haar gaat!

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Monique

Bericht door Monique »

Bij Jojo zie ik het ook en er komen ook wat meer stugge (donkere) haartjes tussen de pluizige vacht door :). Het zal dus wel normaal zijn.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Net toverballen die smouzen :mrgreen:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

loes

Bericht door loes »

Ook Fija, die met dat pluishaar erg licht was :( heeft nu een stugger, zelfs vrij donker nieuw vachtje, alleen borst en kop zijn nog zacht(er) en licht(er). Het is wel een heel andere kleur dan van Adah, meer bruin.
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Volgens Martijn zie ik spoken en moeten we Phoebe gewoon eens goed wassen :wink:

Erna

Bericht door Erna »

:o :roll: :lol: :dog: :zwemmen:
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Re: Phoebe

Bericht door Renate »

Phoebe gaat morgen met onze trimster mee naar Rotterdam. Onze trimster gaat haar officiele diploma voor het strippen halen en Phoebe is haar model.

Het wordt Phoebe's eerste treinreis. Ben benieuwd hoe ze dat vindt. Er moet zelfs een kaartje voor Phoebe gekocht worden, omdat ze te groot is voor op schoot en dus een plaats in beslag neemt :scratch:. Alsof er iemand op de grond voor de trimsters voeten zou willen zitten :mrgreen:

Ik ben heel benieuwd hoe Phoebe er gestript uit ziet. Ze zit nu zo mooi in haar vacht. Ik moet nog niet aan plukken denken.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Best spannend allemaal! Je moet Phoebe even helemaal uit handen geven.
En hoe zal ze er straks weer uitzien?! Jullie trimster zal er zeker wel wat moois van maken, schat ik in!
Ben ook benieuwd hoe het met Phoebe gaat in de trein.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Spannende dag voor jou en Phoebe. Ben benieuwd hoe Phoebe het in de trein vindt.
Hoop dat ze heel mooi gestript gaat worden, en dat haar trimster daarna haar diploma op zak heeft.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martine

Bericht door Martine »

Hoi Renate,

Ik ben benieuwd naar het resultaat, maak je foto's?
Ik heb trouwens nog nooit een treinkaartje voor Bobbie hoeven kopen; hij zit altijd op schoot of ligt onder mijn bank en er heeft nog nooit een conducteut gevraagd naar zijn vervoersbewijs...
Volgens mij is Phoebe net zo groot als Bobbie.

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

loes

Bericht door loes »

Ben ook heel benieuwd wat een "expert" van het strippen maakt. Ik heb dus altijd "door"geplukt, zodat de vacht dan soms wel iets korter en uitgedund is, maar zonder in het hemd te lopen. In principe lopen ze er dan eigenlijk altijd redelijk netjes bij. Echt plukken zou beter voor de vacht zijn :roll: :hmm:
Fija heb ik omdat haar eerste vacht heel erg zacht en woillig was wel vrij kaal geplukt, hoewel daar de nieuwe haren eigenlijk al weer doorkwamen. Ook nu heb ik al een deel geplukt en gaat de rest als dat ook los zit. Dus toch meer strippen dan plukken :oops:
Ik betaal nooit voor de honden in het openbaar vervoer. Tegenwoordig doe ik nooit 2 tegelijk in m'n 1tje en 1 hond zou op mijn schoot passen en als we met 2 mensen en 2 honden zijn, idem/dito. Maar ook vroeger toen ik wel met 2 honden met de bus e.d. ging betaalde ik niet voor ze.
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Phoebe's trimster heeft ooit problemen gehad toen ze een (schoot)hondje aan haar voeten gelegd had in de trein. Hij moest op schoot of ze moest een kaartje kopen. Misschien had ze het niet getroffen en had de conducteur zijn dag niet.

Ze vindt Phoebe te groot om een anderhalf uur mee op schoot te moeten zitten. Vandaar dat ze een kaartje voor haar gekocht heeft. Kost niet echt veel trouwens EUR 3,50.

Phoebe was door het dolle heen dat-ie met haar mee mocht vanmorgen. Ik ben benieuwd of ze net zo enthousiast is in de trein. Dat hebben we nog nooit met Phoebe gedaan. De bus ook niet trouwens.

Jullie horen vanmiddag wel hoe het resultaat geworden is.

Renate

Bericht door Renate »

Phoebe is terug en ze ziet er prachtig uit. En zo wit! Voor Phoebe geen plukbeurten meer. Ik vind haar zo veel mooier.

De reis is vlot verlopen. Phoebe vond het prima in de trein. Wel wilde ze steeds uit het raam kijken, maar dat heeft ze in de auto ook.

De trimster had een dikke 10 gekregen en Phoebe heeft zich voorbeeldig gedragen. Degene die de cursus geeft, had al een aantal smousjes gezien en ze vond het geen leuke hondjes :shock:. Geen leuk karakter :hmm:? (laat dat nu net zijn waar ik juist op gevallen ben :scratch: )
Dus Phoebe had de schone taak dat even recht te zetten :dog: :wave: .

Phoebe ligt uitgeteld naast mijn bureaustoel en ik ben een knappe hond en een mooi plantenbakje rijker.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Die Phoebe, wat leuk dat die trimster een dikke 10 met haar gehaald heeft.:jeah:

Goed gedaan Phoebe, van mij krijg je een dikke kluif!
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Mary

Bericht door Mary »

Geweldig Renate. Ik wist het wel, eenmaal gestript nooit meer geplukt.
En zelfs als de smous niet wit is, ziet het er na strippen zo mooi schoon uit.
Felicitaties voor de trimster.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Desi

Bericht door Desi »

Renate,

Je maakt me nieuwschierig hoe Phoebe er nu uit ziet. :?: Ik vond haar het weekend er ook goed uitzien. :!: Maar het is echt knap dat ze zo met een "vreemde" de trein in wilde en zich dan ook nog laat strippen! :crazy:

Gesloten