Roosje Katoen X Sjaakie-Boaike (Deel 2)
Re: Roosje Katoen X Sjaakie-Boaike (Deel 2)
Ik maak dat ook op uit het antwoord en vind het ook kort door de bocht.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ja, dat is het wel. Ik schat (ik weet het niet) in dat de regels aangescherpt zijn. Zal niet voor niks zijn.

Vind ook wel verschil zitten in een klein nest of een teefje dat door weeënzwakte haar pups niet kan krijgen. Volgens mij zijn kleine nesten ook erfelijk, misschien heeft het daar mee te maken. Als dat zo is dan is de kans op herhaling aanwezig.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
We gaan hier slapen. (Ik hoop van niet.) Bert moet morgen om 5 uur op....
Welterusten allemaal en niet vergeten te duimen! :wink2:
Welterusten allemaal en niet vergeten te duimen! :wink2:

Nog maar niet teveel op de zaken vooruit lopen......er kan nog veel gebeuren voor morgen 13.00 uur.
We duimen voor Roosje en jullie, Arienne en Jeanette enzo, dat het allemaal goed gaat komen

We duimen voor Roosje en jullie, Arienne en Jeanette enzo, dat het allemaal goed gaat komen
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Nee, maar om nu binnen 20 uur definitief te beslissen over wel of geen tweede nest, lijkt me een onmogelijke opgave...
Ik zou eerst wel eens willen zien of de pups gezond zijn en wat meer tijd nemen om uit te zoeken of dit een "erfelijke afwijking" is.
Er is geen weg terug na een sterilisatie...
En voor iemand zich aangevallen voelt: dit is geen kritiek; meer een verzoek om bezinning! Ik mag toch wel mijn eigen mening er op na houden? Als ik graag een tweede nestje zou willen, zou ik namelijk niet graag deze beslissing binnen een paar uur willen nemen, maar de voors en tegens tegen elkaar willen afwegen.
Ariënne, slaap lekker. (dat meen ik niet!
in elk geval niet te lang
)
Ik zou eerst wel eens willen zien of de pups gezond zijn en wat meer tijd nemen om uit te zoeken of dit een "erfelijke afwijking" is.
Er is geen weg terug na een sterilisatie...
En voor iemand zich aangevallen voelt: dit is geen kritiek; meer een verzoek om bezinning! Ik mag toch wel mijn eigen mening er op na houden? Als ik graag een tweede nestje zou willen, zou ik namelijk niet graag deze beslissing binnen een paar uur willen nemen, maar de voors en tegens tegen elkaar willen afwegen.
Ariënne, slaap lekker. (dat meen ik niet!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Poeh poeh....
Het is toch wat met het meiske.
Het zou natuurlijk kunnen dat ze gewoon tot dag 70 zou wachten...maar...dan neem je een risico. En als het tegen het advies van de DA in is..pffff...
Uit de site van de DA begrijp ik, dat het ook voor de hand ligt om een keizersnee te doen als de teef zelf al begonnen is. Zoals bij Desi.
Kleine nesten en weeën zwakte kunnen ook erfelijk zijn. (Ik las net je bericht Erna)
Maar voorlopig heeft Roosje nog ruim 12 uur om nestjes te graven.
Trusten Ariënne.
Het is toch wat met het meiske.
Het zou natuurlijk kunnen dat ze gewoon tot dag 70 zou wachten...maar...dan neem je een risico. En als het tegen het advies van de DA in is..pffff...
Uit de site van de DA begrijp ik, dat het ook voor de hand ligt om een keizersnee te doen als de teef zelf al begonnen is. Zoals bij Desi.
Kleine nesten en weeën zwakte kunnen ook erfelijk zijn. (Ik las net je bericht Erna)
Maar voorlopig heeft Roosje nog ruim 12 uur om nestjes te graven.
Trusten Ariënne.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Martine dat is ook prima. Ik vind het ook erg heftig om te moeten beslissen...
Ik ben ook benieuwd wat de DA morgen van Roosje vindt voor ze van start gaat.
Morgen weten we meer, Jeanette.
Morgen weten we meer, Jeanette.

Een goede nacht voor Roosje en jullie Ariënne. Dan kan iedereen er morgenochtend uitgerust tegenaan ! 
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
-
ewhuitema
Succes in ieder geval! Ik hoop echt van harte morgen vroeg een paar pups in de kist te zien liggen! Goeie nacht!
-
renske
De meeste dierenartsen doen standaard geen castratie bij een keizersnede. Ik hoop dat dat niet hoeft. Bij Beetle hadden we geen keuze.
En nog een nestje na een keizersnede, dat komt evt. later wel. Nu aan Roosje denken. Sterkte deze nacht!
En nog een nestje na een keizersnede, dat komt evt. later wel. Nu aan Roosje denken. Sterkte deze nacht!
-
Desi
Ariënne, ga lekker liggen bij Roosje (of Roosje bij jou) en probeer nog een paar uurtjes te rusten. Morgen een hele belangrijke dag. 
Fieke is tijdens haar keizersnee wel gesteriliseerd.renske schreef:De meeste dierenartsen doen standaard geen castratie bij een keizersnede.
Dat was zijn eigen voorstel waar Dorien zich wel in kon vinden, omdat hij (en wij) dit Fieke niet nog een keer wilde laten doormaken.
Ja, ik ga stoppen. Morgen heb ik waarschijnlijk nog even om me verder te verdiepen in dit onderwerp.
Renske, ik hoor verschillende meningen hierover.. maar we zoeken het uit...
Renske, ik hoor verschillende meningen hierover.. maar we zoeken het uit...

-
Desi
Bij Desi vond de dierenarts het ook zeer vreemd deze maatregel. Z'n mooie hond die de winster is ga je toch niet zo maar....... , maar wij hebben de richtlijnen gevolgd: geen twede nest na een keizersnee. Dus meteen..... 
-
sammydesmous
Tjee dat is nog al wat. Nog geen pups voor Roosje. Morgen de keizersnee. Gebeurd dat altijd als de pups wat later zijn.Ik zou zelf niet gelijk beslissen om te steriliseren. Een klein nest is ,vind ik, toch niet zo erg. Iedere pup is er een lijkt mij.En zal door een wachtende met open armen ontvangen zijn. De wachtlijst is toch al zo lang.Arienne neem niet te snel een beslissing morgen. Heel veel sterkte morgen. Roosje kom op, je kunt het. Dikke knuffel meisje.
Groetjes
Jose en likjes van Wieske op de Ruiver- Sammy de smous
Groetjes
Jose en likjes van Wieske op de Ruiver- Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Ariënne, Jeanette en mannen, wel te rusten.
Hoop net als iedereen dat Roosje haar pups nog spontaan zal krijgen.
Hoop net als iedereen dat Roosje haar pups nog spontaan zal krijgen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Nou, en toen was het al weer ochtend...
Snel even kijken voor een erg natte fietstocht.
Maar helaas....
Ik ga heel hard voor jullie duimen en op school stiekem proberen af en toe een blik op het forum te werpen. Wie weet beleven de kids van Roosje vandaag al wel hum primeur op een groot scherm (digibord).
Dames, ik denk aan jullie!
Snel even kijken voor een erg natte fietstocht.
Maar helaas....
Ik ga heel hard voor jullie duimen en op school stiekem proberen af en toe een blik op het forum te werpen. Wie weet beleven de kids van Roosje vandaag al wel hum primeur op een groot scherm (digibord).
Dames, ik denk aan jullie!
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hier dezelfde gedachte...
Karin, fiets ze!
groet, Martine
Karin, fiets ze!
groet, Martine